Roky a závody
- showstall
- 10 vítězství
- Příspěvky: 10799
- Registrován: 26 srp 2010, 20:34
- Bydliště: Jiříkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dělili se o vůz
Po zrušení GP Belgie a Holandska pro finanční potíže, pokračovaly závody ve Francii 1957. Ke střídání došlo v týmu Cooper, když měl ve 4 kole nehodu Jack Brabham s Cooperem (st.č.22) Climax. Druhý Cooper řídil do 30 kola Mike MacDowell, pak jej na 38 kol předal Brabhamovi.
č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.
24,Mike MacDowell,GBR,Cooper Car Company,Cooper T43,Climax FPF L4 - 2.0c,Dunlop
24,Jack Brabham,AUS,Cooper Car Company,Cooper T43,Climax FPF L4 - 2.0c,Dunlop
č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.
24,Mike MacDowell,GBR,Cooper Car Company,Cooper T43,Climax FPF L4 - 2.0c,Dunlop
24,Jack Brabham,AUS,Cooper Car Company,Cooper T43,Climax FPF L4 - 2.0c,Dunlop
- showstall
- 10 vítězství
- Příspěvky: 10799
- Registrován: 26 srp 2010, 20:34
- Bydliště: Jiříkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dělili se o vůz
Anglie 1957 přinesla další stupně vítězů pro střídající jezdce. Tentokrát pro dva domácí matadory Brookse a Mosse, kteří se neobjevili ve Francii. Moss ve svém Vanwallu (st.č.18) měl dobře rozjetý závod z pole position. Pak začal mít problémy s motorem a definitivně odstavil vůz ve 25 kole. Převzal monopost od Brookse, který odkroužil 26 kol a následně dalších 26 kol přidal v Mossově voze, než jej definitivně vyřadil motor. Moss pokračoval 64 kol a dovezl Vanwall pro první výhru v mistrovství světa. Brooks měl zranění z Le Mans, které ho v závodě omezovalo.
Ve Ferrari (st.č.12) jedoucí Peter Collins měl po 53 kolech problémy s vodní pumpou. Maurice Trintignant mu v 85 kole předal vůz a Collins pokračoval 3 kola. Nakonec bylo rozhodnuto, že dělba bodů neproběhne, protože Collins neujel významnou vzdálenost z celkových 90 kol.
č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.
20,Tony Brooks,GBR,Vandervell Products Ltd,Vanwall VW 5,Vanwall 254 L4 - 2.5c,Pirelli
20,Stirling Moss,GBR,Vandervell Products Ltd,Vanwall VW 5,Vanwall 254 L4 - 2.5c,Pirelli
16,Maurice Trintignant,FRA,Scuderia Ferrari,Ferrari 801,Ferrari DS50 V8 - 2.5c,Englebert
16,Peter Collins,GBR,FRA,Scuderia Ferrari,Ferrari 801,Ferrari DS50 V8 - 2.5c,Englebert
18,Stirling Moss,GBR,Vandervell Products Ltd,Vanwall VW 5,Vanwall 254 L4 - 2.5c,Pirelli
18,Tony Brooks,GBR,Vandervell Products Ltd,Vanwall VW 5,Vanwall 254 L4 - 2.5c,Pirelli
Ve Ferrari (st.č.12) jedoucí Peter Collins měl po 53 kolech problémy s vodní pumpou. Maurice Trintignant mu v 85 kole předal vůz a Collins pokračoval 3 kola. Nakonec bylo rozhodnuto, že dělba bodů neproběhne, protože Collins neujel významnou vzdálenost z celkových 90 kol.
č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.
20,Tony Brooks,GBR,Vandervell Products Ltd,Vanwall VW 5,Vanwall 254 L4 - 2.5c,Pirelli
20,Stirling Moss,GBR,Vandervell Products Ltd,Vanwall VW 5,Vanwall 254 L4 - 2.5c,Pirelli
16,Maurice Trintignant,FRA,Scuderia Ferrari,Ferrari 801,Ferrari DS50 V8 - 2.5c,Englebert
16,Peter Collins,GBR,FRA,Scuderia Ferrari,Ferrari 801,Ferrari DS50 V8 - 2.5c,Englebert
18,Stirling Moss,GBR,Vandervell Products Ltd,Vanwall VW 5,Vanwall 254 L4 - 2.5c,Pirelli
18,Tony Brooks,GBR,Vandervell Products Ltd,Vanwall VW 5,Vanwall 254 L4 - 2.5c,Pirelli
- showstall
- 10 vítězství
- Příspěvky: 10799
- Registrován: 26 srp 2010, 20:34
- Bydliště: Jiříkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dělili se o vůz
Velká cena Německa 1957 byla závodem, který se zapsal do historie F1 ziskem pátého titulu Juana Manuela Fangia. V závodě se objevily i vozy F2 pro větší počet účastníků, ale body by tito jezdci nezískali. K žádnému dělení o vůz nedošlo.
- showstall
- 10 vítězství
- Příspěvky: 10799
- Registrován: 26 srp 2010, 20:34
- Bydliště: Jiříkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dělili se o vůz
Pescara 1957, závod bez továrního týmu Ferrari, který protestoval po smrti de Portaga, aby se nezávodilo na městských okruzích. Jediné Ferrari si vyprosil Musso, jako soukromý jezdec. Horace Gould přejel na startu mechanika, Behra v Maserati zkoušel dvanáctiválec a závod vyhrál Moss. Mezi šestnácti piloty nedošlo k žádné výměně jezdce.
- showstall
- 10 vítězství
- Příspěvky: 10799
- Registrován: 26 srp 2010, 20:34
- Bydliště: Jiříkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dělili se o vůz
Druhý závod na italské půdě, Itálie 1957. Rozdělení jednoho bodu pro jezdce Maserati za páté místo. Harry Schell (st.č.4) měl problémy s únikem oleje a po 34 kolech odstoupil. Giorgio Scarlatti odkroužil 50 kol a pak předal Schellovi vůz. Harry si připsal ještě dalších 34 kol. O soukromé Maserati (st.č.28) se dělili kvalifikant Simon se 40 koly a majitel Volonterio si připsal 32 kol.
č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.
8,Giorgio Scarlatti,ITA,Officine Alfieri Maserati,Maserati 250F,Maserati 250F1 L6 - 2.5c,Pirelli
8,Harry Schell,USA,Officine Alfieri Maserati,Maserati 250F,Maserati 250F1 L6 - 2.5c,Pirelli
28,André Simon,FRA,O Volonterio,Maserati 250F,Maserati 250F1 L6 - 2.5c,Pirelli
28,Ottorino Volonterio,SWI,O Volonterio,Maserati 250F,Maserati 250F1 L6 - 2.5c,Pirelli
č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.
8,Giorgio Scarlatti,ITA,Officine Alfieri Maserati,Maserati 250F,Maserati 250F1 L6 - 2.5c,Pirelli
8,Harry Schell,USA,Officine Alfieri Maserati,Maserati 250F,Maserati 250F1 L6 - 2.5c,Pirelli
28,André Simon,FRA,O Volonterio,Maserati 250F,Maserati 250F1 L6 - 2.5c,Pirelli
28,Ottorino Volonterio,SWI,O Volonterio,Maserati 250F,Maserati 250F1 L6 - 2.5c,Pirelli
- showstall
- 10 vítězství
- Příspěvky: 10799
- Registrován: 26 srp 2010, 20:34
- Bydliště: Jiříkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dělili se o vůz
Rokem 1958 vstoupila do F1 nová pravidla. Závody se zkrátily na 300 kilometrů, nebo délku dvou hodin. Bylo zavedeno jednotné palivo, letecký benzín. Byl zaveden pohár konstruktérů a střídání jezdců ve voze bylo zakázáno. Zdálo by se, že tím statistika končí, ale Francie 1958 pravidlo porušuje.
- showstall
- 10 vítězství
- Příspěvky: 10799
- Registrován: 26 srp 2010, 20:34
- Bydliště: Jiříkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dělili se o vůz
Šestý závod nové sezóny, Francie 1958, a další střídání v týmu Vanwall. Brooks po 16 kolech odstavil svůj Vanwall (st.č.10) s poruchou převodovky. Stuart Lewis-Evans po 20 kolech předal vůz, aby Brooks po dalších 15 kolech odstoupil pro poruchu motoru.
č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.
12,Stuart Lewis-Evans,GBR,Vandervell Products Ltd,Vanwall VW 5,Vanwall 254 L4 - 2.5c,Dunlop
12,,Tony Brooks,GBR,Vandervell Products Ltd,Vanwall VW 5,Vanwall 254 L4 - 2.5c,Dunlop
č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.
12,Stuart Lewis-Evans,GBR,Vandervell Products Ltd,Vanwall VW 5,Vanwall 254 L4 - 2.5c,Dunlop
12,,Tony Brooks,GBR,Vandervell Products Ltd,Vanwall VW 5,Vanwall 254 L4 - 2.5c,Dunlop
- showstall
- 10 vítězství
- Příspěvky: 10799
- Registrován: 26 srp 2010, 20:34
- Bydliště: Jiříkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dělili se o vůz
Dalším závodem, kde se jezdci vystřídali ve voze, byla Itálie 1958. Caroll Shelby v Maserati (st.č.34) odstoupil v 1 kole s poruchou motoru. Masten Gregory po 45 kolech předal vůz a Shellby přidal dalších 24 kol. Body za získané čtvrté místo nebyly uděleny.
č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.
32,Masten Gregory,ITA,Scuderia Centro Sud,Maserati 250F,Maserati 250F1 L6 - 2.5c,Pirelli
32,Caroll Shelby,USA,Scuderia Centro Sud,Maserati 250F,Maserati 250F1 L6 - 2.5c,Pirelli
č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.
32,Masten Gregory,ITA,Scuderia Centro Sud,Maserati 250F,Maserati 250F1 L6 - 2.5c,Pirelli
32,Caroll Shelby,USA,Scuderia Centro Sud,Maserati 250F,Maserati 250F1 L6 - 2.5c,Pirelli
- showstall
- 10 vítězství
- Příspěvky: 10799
- Registrován: 26 srp 2010, 20:34
- Bydliště: Jiříkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dělili se o vůz
Roku 1959 ke střídání ve voze nedošlo. Nový ročník otevírala Velká cena Argentiny 1960 a zaznamenala pódiové umístění při dělení se o vůz. Stirling Moss odstavil Cooper (st.č.36) ve 40 kole s poruchou zavěšení. Vyčerpaný týmový kolega Trintignant po 46 kolech předal vůz Mossovi, který přidal dalších 34 kol. Pódiové umístění bylo slabou útěchou, protože body za třetí místo opět nebyly uděleny.
č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.
38,Maurice Trintignant,FRA,RRC Walker Racing Team,Cooper T51,Climax FPF L4 - 2.5c,Dunlop
38,Stirling Moss,GBR,RRC Walker Racing Team,Cooper T51,Climax FPF L4 - 2.5c,Dunlop
č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.
38,Maurice Trintignant,FRA,RRC Walker Racing Team,Cooper T51,Climax FPF L4 - 2.5c,Dunlop
38,Stirling Moss,GBR,RRC Walker Racing Team,Cooper T51,Climax FPF L4 - 2.5c,Dunlop
- showstall
- 10 vítězství
- Příspěvky: 10799
- Registrován: 26 srp 2010, 20:34
- Bydliště: Jiříkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dělili se o vůz
Anglie 1961 byla svědkem prvního startu vozu s pohonem všech kol. Vůz Ferguson Climax byl také ten, o který se jezdci dělili, a nakonec byl diskvalifikován. Rob Walker přivezl pro Mosse vůz Lotus 18/21 (st.č.28) Climax FPF L4 - 1.5c, který ve 44 kole zradila vodní pumpa. Jack Fairman tedy dostal povel předat vůz ve 45 kole. Moss odkroužil ještě 11 kol, než byl vůz diskvalifikován za cizí pomoc v době, kdy řídil Fairman.
č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.
26,Jack Fairman,GBR,RRC Walker Racing Team,Ferguson P99,Climax FPF L4 - 1.5c,Dunlop
26,Stirling Moss,GBR,RRC Walker Racing Team,Ferguson P99,Climax FPF L4 - 1.5c,Dunlop
č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.
26,Jack Fairman,GBR,RRC Walker Racing Team,Ferguson P99,Climax FPF L4 - 1.5c,Dunlop
26,Stirling Moss,GBR,RRC Walker Racing Team,Ferguson P99,Climax FPF L4 - 1.5c,Dunlop
- showstall
- 10 vítězství
- Příspěvky: 10799
- Registrován: 26 srp 2010, 20:34
- Bydliště: Jiříkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dělili se o vůz
Neúčast vozů Ferrari po zisku titulu mistra světa pro Phila Hilla a po tragické smrti von Tripse, to byla GP USA 1961. I zde došlo ke střídání ve voze, když Lotus (st.č.22) Mastena Gregoryho ve 23 kole zradila převodovka. Stájový kolega Gendebien předal svůj vůz po 30 kolech a Gregory přidal 62 kol.
č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.
21,Olivier Gendebien,BEL,UDT Laystall Racing Team,Lotus 18/21,Climax FPF L4 - 1.5c,Dunlop
21,Masten Gregory,USA,UDT Laystall Racing Team,Lotus 18/21,Climax FPF L4 - 1.5c,Dunlop
č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.
21,Olivier Gendebien,BEL,UDT Laystall Racing Team,Lotus 18/21,Climax FPF L4 - 1.5c,Dunlop
21,Masten Gregory,USA,UDT Laystall Racing Team,Lotus 18/21,Climax FPF L4 - 1.5c,Dunlop
- showstall
- 10 vítězství
- Příspěvky: 10799
- Registrován: 26 srp 2010, 20:34
- Bydliště: Jiříkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dělili se o vůz
V USA 1964 dominoval v závodě Jim Clark až do 44 kola, kdy začal mít problémy se vstřikováním paliva. Tým Lotus rozhodl, že se vymění ve voze s kolegou. Spence odkroužil 54 kol a převzal Clarkův vůz, který po 10 kolech odstavil. Clarka po dalších 48 kolech vyřadila porucha palivového čerpadla.
č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.
2,Mike Spence,GBR,Team Lotus,Lotus 33,Climax FWMV V8 - 1.5c,Dunlop
2,Jim Clark,GBR,Team Lotus,Lotus 33,Climax FWMV V8 - 1.5c,Dunlop
1,Jim Clark,GBR,Team Lotus,Lotus 25,Climax FWMV V8 - 1.5c,Dunlop
1,Mike Spence,GBR,Team Lotus,Lotus 25,Climax FWMV V8 - 1.5c,Dunlop
č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.
2,Mike Spence,GBR,Team Lotus,Lotus 33,Climax FWMV V8 - 1.5c,Dunlop
2,Jim Clark,GBR,Team Lotus,Lotus 33,Climax FWMV V8 - 1.5c,Dunlop
1,Jim Clark,GBR,Team Lotus,Lotus 25,Climax FWMV V8 - 1.5c,Dunlop
1,Mike Spence,GBR,Team Lotus,Lotus 25,Climax FWMV V8 - 1.5c,Dunlop
- showstall
- 10 vítězství
- Příspěvky: 10799
- Registrován: 26 srp 2010, 20:34
- Bydliště: Jiříkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dělili se o vůz
Předposledním závodem roku 1964, Velkou cenou USA se uzavřela kapitola „střídačů“ ve formuli 1. I přesto, že se od roku 1958 za střídání neudělovaly body, našlo se sedm případů, kdy se jezdci o vůz rozdělili. Byla to jubilejní 130 GP.
P.S. Další statistiky budu teprve zpracovávat. Jen tak pro zajímavost – ve Wordu mi to zabralo 22 stran, 9 756 slov a podle prvního příspěvku na fóru (9.2.) měsíc zajímavé práce, která mě bavila .
P.S. Další statistiky budu teprve zpracovávat. Jen tak pro zajímavost – ve Wordu mi to zabralo 22 stran, 9 756 slov a podle prvního příspěvku na fóru (9.2.) měsíc zajímavé práce, která mě bavila .
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti