Austrálie
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Re: Austrálie
statsF1 na FB
Pilotes:
Lewis HAMILTON
- 149e Grand Prix
- 39e pole position, c'est la position qu'il a le plus souvent occupé
- 9e année consécutive où il fait une pole
- 9e première ligne consécutive
- 34e victoire, c'est la position à laquelle il a le plus souvent terminé
- 9e année consécutive où il remporte au moins un Grand Prix
- 71e podium
- 8e podium consécutif
- 9e année consécutive où il monte sur le podium
- 21e meilleur tour, il rejoint Gerhard Berger et Fernando Alonso
- 6e année consécutive où il fait un meilleur tour en course
- 6e Hat Trick (Victoire, Pole et Meilleur tour)
- 8e Grand Prix consécutif dans les points
- 9e année consécutive où il marque des points
- 10e Grand Prix consécutif où il mène une course
- 9e année consécutive où il mène une course
Nico ROSBERG
- 167e Grand Prix
- 2e sur la grille
- 12e première ligne consécutive
- 2e à l'arrivée
- 27e podium, il rejoint Bruce Mclaren et Ralf Schumacher
- 4e année consécutive où il monte sur le podium
- 10e année consécutive où il marque des points
- 8e année consécutive où il mène une course
Sebastian VETTEL
- 140e Grand Prix
- 4e sur la grille
- 3e à l'arrivée
- 67e podium
- 8e année consécutive où il monte sur le podium
- 12e Grand Prix consécutif dans les points
- 9e année consécutive où il marque des points
Felipe MASSA
- 211e Grand Prix
- 3e sur la grille
- 4e à l'arrivée, c'est la position (avec la 6e) à laquelle il a le plus souvent terminé: 19 fois
- 12e année consécutive où il marque des points
Felipe NASR
- 1e Grand Prix
- 10e sur la grille
- 5e à l'arrivée
- 327e pilote et 19e Brésilien à marquer des points
Daniel RICCIARDO
- 70e Grand Prix
- 6e sur la grille
- 6e à l'arrivée
- 4e année consécutive où il marque des points
Nico HULKENBERG
- 77e Grand Prix
- 13e sur la grille, c'est la position (avec la 11e) qu'il a le plus souvent occupé: 11 fois
- 7e à l'arrivée
- 4e année consécutive où il marque des points
Marcus ERICSSON
- 17e Grand Prix
- 15e sur la grille
- 8e à l'arrivée
- 328e pilote et 7e Suèdois à marquer des points
Carlos SAINZ
- 1e Grand Prix
- 7e sur la grille
- 9e à l'arrivée
- 329e pilote et 8e Espagnol à marquer des points
Sergio PEREZ
- 75e Grand Prix
- 14e sur la grille
- 10e à l'arrivée
Jenson BUTTON
- 267e Grand Prix
- 16e sur la grille
- 11e à l'arrivée
Kimi RAIKKONEN
- 213e Grand Prix
- 5e sur la grille, c'est la position qu'il a le plus souvent occupé: 23 fois
- Abandon, le 52e
Max VERSTAPPEN
- 1e Grand Prix
- Plus jeune pilote à prendre le départ à 17 ans 5 mois et 15 jours
- 11e sur la grille
- Abandon, le 1er
Romain GROSJEAN
- 65e Grand Prix
- 8e sur la grille
- Abandon, le 23e
Pastor MALDONADO
- 77e Grand Prix
- 9e sur la grille
- Abandon, le 24e
Daniil KVYAT
- 12e sur la grille
- Non partant
Kevin MAGNUSSEN
- 17e sur la grille
- Non partant
Valtteri BOTTAS
- Forfait
Will STEVENS
- Non qualifié
Roberto MERHI
- Non qualifié
Constructeurs:
Mercedes
- 109e Grand Prix
- 36e pole position
- 12e pole position consécutive
- 21e doublé en qualification
- 12e première ligne consécutive
- 4e année consécutive avec au moins une pole
- 30e victoire
- 8e victoire consécutive
- 4e année consécutive avec au moins une victoire
- 65e podium
- 20e podium consécutif
- 4e année consécutive avec au moins un podium
- 17e doublé
- 26e meilleur tour
- 4e année consécutive avec au moins un meilleur tour
- 15e Hat Trick (Victoire, Pole et Meilleur tour)
- 16e Grand Chelem (Hat Trick et en tête de bout en bout)
- 40e Grand Prix consécutif dans les points
- 6e année consécutive il marque des points
- 20e Grand Prix consécutif où il mène la course
- 6e année consécutive où il mène la course
Ferrari
- 890e Grand Prix
- 681e podium
- 35e année consécutive avec au moins un podium
- 58e année consécutive il marque des points
Williams
- 643e Grand Prix
- 20e Grand Prix consécutif dans les points
- 38e année consécutive il marque des points
Sauber
- 293e Grand Prix
Red Bull
- 185e Grand Prix
- 19e Grand Prix consécutif dans les points
- 11e année consécutive il marque des points
Force India
- 132e Grand Prix
- 7e année consécutive il marque des points
Toro Rosso
- 167e Grand Prix
- 10e année consécutive il marque des points
McLaren
- 762e Grand Prix
Lotus
- 588e Grand Prix
Marussia
- Non Qualifié
Moteurs:
Mercedes
- 379e Grand Prix
- 119e pole position
- 20e pole position consécutive
- 13e année consécutive avec au moins une pole position
- 116e victoire
- 8e victoire consécutive
- 9e année consécutive avec au moins une victoire
- 322e podium
- 20e podium consécutif
- 48e doublé
- 21e année consécutive avec au moins un podium
- 119e meilleur tour
- 19e année consécutive avec au moins un meilleur tour
- 41e Hat Trick (Victoire, Pole et Meilleur tour)
- 29e Grand Chelem (Hat Trick et en tête de bout en bout)
- 116e Grand Prix consécutif dans les points
- 8e année consécutive il marque des points
- 20e Grand Prix consécutif où il mène la course
- 21e année consécutive où il mène la course
Ferrari
- 892e Grand Prix
- 687e podium
- 35e année consécutive avec au moins un podium
- 58e année consécutive il marque des points
Renault
- 539e Grand Prix
- 120e Grand Prix consécutif dans les points
- 15e année consécutive il marque des points
Honda
- 341e Grand Prix
Nations:
Royaume-Uni
- 901e Grand Prix
- 225e pole position
- 239e victoire
- 602e podium
- 210e meilleur tour
Allemagne
- 698e Grand Prix
- 330e podium
Brésil
- 733e Grand Prix
Australie
- 539e Grand Prix
Suède
- 330e Grand Prix
Espagne
- 350e Grand Prix
Mexique
- 177e Grand Prix
Vénézuela
- 96e Grand Prix
Pays-Bas
- 263e Grand Prix
France
- 781e Grand Prix
Finlande
- 536e Grand Prix
Pilotes:
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- Achard
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Re: Austrálie
Stejně si myslím, že to není fér. Motor by měl být na jezdce a ne na vůz. Představte si situaci, kdy v předposledním závodě bude za nemocného jezdce někdo zaskakovat a vyžere si rovnou penalizaci za poruchu motoru, kterou nezpůsobil, ani v té době v týmu nebyl a přesto bude muset startovat ze zadních pozic...
- Ardyx
- 2006 F.Alonso
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Re: Austrálie
A pak by tu mohl být opačný extrém, kdy by týmy úmyslně měnily jezdce, aby nebyly penalizovány za výměnu motoru.Achard píše:Stejně si myslím, že to není fér. Motor by měl být na jezdce a ne na vůz. Představte si situaci, kdy v předposledním závodě bude za nemocného jezdce někdo zaskakovat a vyžere si rovnou penalizaci za poruchu motoru, kterou nezpůsobil, ani v té době v týmu nebyl a přesto bude muset startovat ze zadních pozic...
- Achard
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Re: Austrálie
Jezdci by penalizace zůstala. Takže až by se vrátil, tak by jí musel absolvovat. Pokud by byla penalizace na vůz, mohlo by to týmu pomoci v poháru konstruktérů, ale uškodilo v mistrovství jezdců. Navíc, tým má (pokud možno) nejlepší možné jezdce a zaskaloval by tudíž horší jezdce, což zase možný bodový zisk snižuje. Jezdec je takto trestán za něco, co se stalo v jeho nepřítomnosti a co nemohl ovlivnit, což je z mého pohledu nepřijatelné.
- showstall
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Re: Austrálie
Štatistiky po VC Austrálie
Prinášame vám štatistiky po prvej veľkej cene tejto sezóny v Melbourne, kde vyhrali Lewis Hamilton a Mercedes.
- v Melbourne bolo do víkendu zapísaných dvadsať monopostov. Z pätnástich štartujúcich nakoniec v cieli bolo jedenásť aút. Mali sme najmenšie štartové pole od Monzy 1969 - s výnimkou Imoly 1982 a Indianapolisu 2005.
- Felipe Nasr sa s desiatimi bodmi stal najúspešnejšim brazílskym debutantom v histórii Formule 1. Senna, Fittipaldi, Piquet, Massa aj Barrichello obišli v prvých pretekoch bez bodov.
- vo farbách Sauberu sa darilo aj Marcusovi Ericssonovi, ktorý získal prvé body v kariére. Posledným Švédom na bodovanej priečke vo Formule 1 bol Stefan Johansson v roku 1989.
- švajčiarsky tím čakal na body 479 dní - od VC Brazílie v roku 2013.
- prvé body v kariére získal aj tretí pilot - Carlos Sainz mladší. Naposledy prvýkrát bodovali aspoň traja piloti v Indianapolise v roku 2005, keď v pretekoch odštartovalo len šesť monopostov. Španielsky pilot sa okrem toho vo veku 20 rokov a 195 dní stal ôsmym najmladším bodujúcim v histórii.
- dvaja debutanti na bodovaných priečkach boli aj minulý rok. Daniil Kvjat ani Kevin Magnussen však tento rok v pretekoch neodštartovali.
- Mercedesu sa podarilo dosiahnuť double, dve najrýchlejšie kolá, oba ich monoposty štartovali z prvého radu a viedli počas celej dĺžky pretekov. To sa v 916 pretekoch F1 stalo len 37-krát.
- Lewis Hamilton sa siedmou výhrou z posledných ôsmich pretekov dostal na celkový počet 34. Približuje sa tak k Vettelovi s 39 výhrami a Ayrtonovi Sennovi so 41.
- britský pilot Mercedesu je takisto jediným jazdcom v histórii, ktorý vyhral minimálne raz v každej sezóne vo Formule 1.
- prvýkrát sme videli Sebastiana Vettela vo Ferrari a rovno na pódiu. Stal sa prvým pilotom Scuderie okrem Fernanda Alonsa, ktorý dosiahol na jednu z prvých troch priečok od Felipeho Massu v Španielsku v roku 2013.
- Pastor Maldonado šachovnicovú vlajku v Austrálii ešte nevidel. Štartoval tam päťkrát.
- aký otec, taký syn. Ani jeden z Verstappenovcov svoje prvé preteky nedokončil; či to bol Max v Melbourne, alebo Jos v roku 1994 v Brazílii.
- Jenson Button štartoval v každých pretekoch od VC Francúzska 2005, čo je najviac na aktuálnom štartovom rošte.
- Nemecko má už 330 pódiových umiestnení. Viac má len Anglicko s 602.
- McLaren sa ešte nikdy nekvalifikoval s oboma monopostmi na posledných dvoch priečkach.
original
Prinášame vám štatistiky po prvej veľkej cene tejto sezóny v Melbourne, kde vyhrali Lewis Hamilton a Mercedes.
- v Melbourne bolo do víkendu zapísaných dvadsať monopostov. Z pätnástich štartujúcich nakoniec v cieli bolo jedenásť aút. Mali sme najmenšie štartové pole od Monzy 1969 - s výnimkou Imoly 1982 a Indianapolisu 2005.
- Felipe Nasr sa s desiatimi bodmi stal najúspešnejšim brazílskym debutantom v histórii Formule 1. Senna, Fittipaldi, Piquet, Massa aj Barrichello obišli v prvých pretekoch bez bodov.
- vo farbách Sauberu sa darilo aj Marcusovi Ericssonovi, ktorý získal prvé body v kariére. Posledným Švédom na bodovanej priečke vo Formule 1 bol Stefan Johansson v roku 1989.
- švajčiarsky tím čakal na body 479 dní - od VC Brazílie v roku 2013.
- prvé body v kariére získal aj tretí pilot - Carlos Sainz mladší. Naposledy prvýkrát bodovali aspoň traja piloti v Indianapolise v roku 2005, keď v pretekoch odštartovalo len šesť monopostov. Španielsky pilot sa okrem toho vo veku 20 rokov a 195 dní stal ôsmym najmladším bodujúcim v histórii.
- dvaja debutanti na bodovaných priečkach boli aj minulý rok. Daniil Kvjat ani Kevin Magnussen však tento rok v pretekoch neodštartovali.
- Mercedesu sa podarilo dosiahnuť double, dve najrýchlejšie kolá, oba ich monoposty štartovali z prvého radu a viedli počas celej dĺžky pretekov. To sa v 916 pretekoch F1 stalo len 37-krát.
- Lewis Hamilton sa siedmou výhrou z posledných ôsmich pretekov dostal na celkový počet 34. Približuje sa tak k Vettelovi s 39 výhrami a Ayrtonovi Sennovi so 41.
- britský pilot Mercedesu je takisto jediným jazdcom v histórii, ktorý vyhral minimálne raz v každej sezóne vo Formule 1.
- prvýkrát sme videli Sebastiana Vettela vo Ferrari a rovno na pódiu. Stal sa prvým pilotom Scuderie okrem Fernanda Alonsa, ktorý dosiahol na jednu z prvých troch priečok od Felipeho Massu v Španielsku v roku 2013.
- Pastor Maldonado šachovnicovú vlajku v Austrálii ešte nevidel. Štartoval tam päťkrát.
- aký otec, taký syn. Ani jeden z Verstappenovcov svoje prvé preteky nedokončil; či to bol Max v Melbourne, alebo Jos v roku 1994 v Brazílii.
- Jenson Button štartoval v každých pretekoch od VC Francúzska 2005, čo je najviac na aktuálnom štartovom rošte.
- Nemecko má už 330 pódiových umiestnení. Viac má len Anglicko s 602.
- McLaren sa ešte nikdy nekvalifikoval s oboma monopostmi na posledných dvoch priečkach.
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Re: Austrálie
showstall píše:Ohlédnutí za Velkou cenou Austrálie na ČT sport
Tato "ohlédnutí" mají být za každou velkou cenou, ale pokud mám být upřimný, nestojí to za to. Jsou tam rozhovory, rekapitulují trénink a závod, ale není tam jediný záběr ze závodu, všechny doprovodné záběry jsou ilustrační, staré. Mě to dost znechutilo, když mluví o závodě a ukazují loňský mercedes, nebo povídají o práci v depu při závodě a mechanici obouvají gumy do deště...
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Re: Austrálie
Paddock Line: Příliš mnoho otazníků
Fanoušci F1 se konečně dočkali, ovšem právem se mohou ptát, čeho vlastně. A není to jediný otazník, který na ně po úvodní Grand Prix Austrálie čekal. Nešlo jen o průběh typický pro většinu závodů poslední doby, ale i další aspekty s tím spojené.
Fanoušci F1 se konečně dočkali, ovšem právem se mohou ptát, čeho vlastně. A není to jediný otazník, který na ně po úvodní Grand Prix Austrálie čekal. Nešlo jen o průběh typický pro většinu závodů poslední doby, ale i další aspekty s tím spojené.
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