Statistiky, zajímavosti
- Achard
- 23 vítězství
- Příspěvky: 23064
- Registrován: 13 lis 2006, 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Statistiky, zajímavosti
Nemá smysl uvádět, kolikrát se v historii F1 použilo které startovní číslo, protože se to závod od závodu mění
Zajímavosti startovních čísel (1950 - 2012):
Nejnižší startovní číslo:
0 - použito 34x - 2x v roce 1973 (J.Scheckter na McLarenu) a 16x v roce 1993 a 16x v roce 1994 (oboje D.Hill na Williamsu)
Nejvyšší startovní číslo:
208 - použito 1x, 1974 Lella Lombardi na Brabhamu
Nejčastěji použité číslo:
2 - cca 850x
"nešťastné" číslo
13 - použito 2x - 1x 1963 (Moises Solana na BRM) a 1x 1976 (Divina Galica na Surteesu)
Čísla, která byla použita pouze 1x:
47 (1959 v Indy)
70 (1952)
78, 79, 80 (1951)
84, 85, 86 (1951)
90, 91 (1951)
94 (1951)
95 (1957 v Indy)
102 - 105, 107 - 136 (1952)
Čísla nevynechaná v žádné sezoně (1950 - 2012):
2, 3, 4, 5, 6, 12
Zajímavosti startovních čísel (1950 - 2012):
Nejnižší startovní číslo:
0 - použito 34x - 2x v roce 1973 (J.Scheckter na McLarenu) a 16x v roce 1993 a 16x v roce 1994 (oboje D.Hill na Williamsu)
Nejvyšší startovní číslo:
208 - použito 1x, 1974 Lella Lombardi na Brabhamu
Nejčastěji použité číslo:
2 - cca 850x
"nešťastné" číslo
13 - použito 2x - 1x 1963 (Moises Solana na BRM) a 1x 1976 (Divina Galica na Surteesu)
Čísla, která byla použita pouze 1x:
47 (1959 v Indy)
70 (1952)
78, 79, 80 (1951)
84, 85, 86 (1951)
90, 91 (1951)
94 (1951)
95 (1957 v Indy)
102 - 105, 107 - 136 (1952)
Čísla nevynechaná v žádné sezoně (1950 - 2012):
2, 3, 4, 5, 6, 12
- Achard
- 23 vítězství
- Příspěvky: 23064
- Registrován: 13 lis 2006, 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startovní čísla
Belgie 1973 - od tohoto závodu byla týmům přidělena stálá startovní čísla.
- showstall
- 10 vítězství
- Příspěvky: 10798
- Registrován: 26 srp 2010, 20:34
- Bydliště: Jiříkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startovní čísla
všem statistikám vévodí číslo 1.
V Singapuru 2013 zaznamenalo 175-tou výhru.
Po sezoně by si čísla zasloužila nějaké tabulky ...
V Singapuru 2013 zaznamenalo 175-tou výhru.
Po sezoně by si čísla zasloužila nějaké tabulky ...
Re: Startovní čísla
Zajímavosti kolem startovních čísel
- rekord s najväčším počtom veľkých cien s jedným číslom drží Jacques Laffite. Počas obdobia stráveného v Ligieri v rokoch 1976 až 1982 a následne aj od roku 1985 jazdil vždy s číslom 26. Celkovo išlo o 132 veľkých cien.
- na druhom mieste je Michael Schumacher, ktorý síce zažil inú "číselnú éru", ale vďaka svojim titulom absolvoval až 120 veľkých cien s číslom 1. S rovnakým číslom má už 58 podujatí odjazdených Sebastian Vettel, Alain Prost a Ayrton Senna sa dostali na číslo 48, Nelson Piquet 47, Niki Lauda 45.
- Gerhard Berger odjazdil s číslom 28 celkovo 112 veľkých cien. Nosil ho v rokoch 1987 až 1989 a súčasne 1993 až 1995 vo Ferrari a rovnako aj v sezóne 1990 v McLarene.
- Riccardovi Patresemu zasa patrilo číslo 6, s ktorým odjazdil v Brabhame 1983, Williamse 1988 až 1992 a Benettone 1993 spolu 111 pretekov.
- zaujímavé je to, že Berger ani Patrese nemali právo preniesť si svoje čísla do iného tímu a dostali ich len zhodou okolností.
- zo súčasného štartového poľa má najviac veľkých cien s jedným číslom Fernando Alonso. Španiel odjazdil s päťkou celkovo 76 podujatí. Až v štyroch sezónach totiž pôsobil v tímoch, ktoré v predchádzajúcom šampionáte obsadili tretie miesto (Renault 2005 a 2008, Ferrari 2011 a 2012).
- najviac víťazstiev nájdeme pri č. 1 - úradujúci šampióni vyhrali až 181 pretekov.
- druhé najúspešnejšie je číslo 5, ktoré má 130 víťazstiev. V rámci systému zavedeného od roku 1996 naakumulovali čísla 3 až 6 veľké množstvo víťazstiev. Ich tímy totiž skončili v predchádzajúcom roku na druhom alebo treťom mieste a patrili medzi favoritov.
- číslo 5 je úspešnejšie ako č. 3 a č. 4 preto, lebo trojku a štvorku dlhé roky držal Tyrrell, no na svoje pôvodné úspechy už nikdy nenadviazal.
- číslu 5 dodávali slávu aj Nelson Piquet v Brabhame, Nigel Mansell vo Williamse a Michael Schumacher v Benettone a v konečnom dôsledku toto číslo svojim majiteľom prinieslo deväť titulov. Viac ich zvládla len jednotka - dvanásť.
- na treťom mieste je podľa celkového počtu víťazstiev č. 2. Jazdec s týmto označením vyhral v 83 prípadoch, čo je omnoho menej ako pretekár s jednotkou alebo päťkou. S dvojkou získal titul len Alain Prost, ktorému sa to podarilo v rokoch 1985, 1989 a 1993.
- najviac mechanických porúch sa spája s číslom 22, ktoré ich malo až 274. Pätnástka zaostáva len o jednu.
- v minulosti mali veľa porúch Renault či Alfa Romeo a preto sa tento zápis vyšplhal nahor pri č. 15, 16, 22 a 23.
- č. 22 mali aj slabšie tímy ako Osella, Rial, Scuderia Italia a Forti.
- z pohľadu konšpiračných teórií je zaujímavé, že kolegovia majstrov sveta vypadli omnoho viackrát ako samotní šampióni. Pri čísle 2 evidujeme 221 mechanických porúch, pri jednotke "len" 163.
Showstall:
předpokládám, že vycházel z tohoto - http://www.autosport.com/news/report.php/id/111821, pak nechápu některé rozpory
- rekord s najväčším počtom veľkých cien s jedným číslom drží Jacques Laffite. Počas obdobia stráveného v Ligieri v rokoch 1976 až 1982 a následne aj od roku 1985 jazdil vždy s číslom 26. Celkovo išlo o 132 veľkých cien.
- na druhom mieste je Michael Schumacher, ktorý síce zažil inú "číselnú éru", ale vďaka svojim titulom absolvoval až 120 veľkých cien s číslom 1. S rovnakým číslom má už 58 podujatí odjazdených Sebastian Vettel, Alain Prost a Ayrton Senna sa dostali na číslo 48, Nelson Piquet 47, Niki Lauda 45.
- Gerhard Berger odjazdil s číslom 28 celkovo 112 veľkých cien. Nosil ho v rokoch 1987 až 1989 a súčasne 1993 až 1995 vo Ferrari a rovnako aj v sezóne 1990 v McLarene.
- Riccardovi Patresemu zasa patrilo číslo 6, s ktorým odjazdil v Brabhame 1983, Williamse 1988 až 1992 a Benettone 1993 spolu 111 pretekov.
- zaujímavé je to, že Berger ani Patrese nemali právo preniesť si svoje čísla do iného tímu a dostali ich len zhodou okolností.
- zo súčasného štartového poľa má najviac veľkých cien s jedným číslom Fernando Alonso. Španiel odjazdil s päťkou celkovo 76 podujatí. Až v štyroch sezónach totiž pôsobil v tímoch, ktoré v predchádzajúcom šampionáte obsadili tretie miesto (Renault 2005 a 2008, Ferrari 2011 a 2012).
- najviac víťazstiev nájdeme pri č. 1 - úradujúci šampióni vyhrali až 181 pretekov.
- druhé najúspešnejšie je číslo 5, ktoré má 130 víťazstiev. V rámci systému zavedeného od roku 1996 naakumulovali čísla 3 až 6 veľké množstvo víťazstiev. Ich tímy totiž skončili v predchádzajúcom roku na druhom alebo treťom mieste a patrili medzi favoritov.
- číslo 5 je úspešnejšie ako č. 3 a č. 4 preto, lebo trojku a štvorku dlhé roky držal Tyrrell, no na svoje pôvodné úspechy už nikdy nenadviazal.
- číslu 5 dodávali slávu aj Nelson Piquet v Brabhame, Nigel Mansell vo Williamse a Michael Schumacher v Benettone a v konečnom dôsledku toto číslo svojim majiteľom prinieslo deväť titulov. Viac ich zvládla len jednotka - dvanásť.
- na treťom mieste je podľa celkového počtu víťazstiev č. 2. Jazdec s týmto označením vyhral v 83 prípadoch, čo je omnoho menej ako pretekár s jednotkou alebo päťkou. S dvojkou získal titul len Alain Prost, ktorému sa to podarilo v rokoch 1985, 1989 a 1993.
- najviac mechanických porúch sa spája s číslom 22, ktoré ich malo až 274. Pätnástka zaostáva len o jednu.
- v minulosti mali veľa porúch Renault či Alfa Romeo a preto sa tento zápis vyšplhal nahor pri č. 15, 16, 22 a 23.
- č. 22 mali aj slabšie tímy ako Osella, Rial, Scuderia Italia a Forti.
- z pohľadu konšpiračných teórií je zaujímavé, že kolegovia majstrov sveta vypadli omnoho viackrát ako samotní šampióni. Pri čísle 2 evidujeme 221 mechanických porúch, pri jednotke "len" 163.
Showstall:
předpokládám, že vycházel z tohoto - http://www.autosport.com/news/report.php/id/111821, pak nechápu některé rozpory
- showstall
- 10 vítězství
- Příspěvky: 10798
- Registrován: 26 srp 2010, 20:34
- Bydliště: Jiříkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startovní čísla
Od roku 2014 se mění přidělování startovních čísel ve startovním poli F1.
Do velké ceny Belgie 1973 byly startovní čísla přidělovány pořadatelem Grand Prix.
Od belgického závodu jsou přidělena stálá čísla týmům až do roku 1994.
Sezónou 1995 si bere číslo jedna vždy mistr světa a dvojku má týmový kolega. Další pořadí je podle výsledků poháru konstruktérů. Tento systém je naposledy použit v roce 2013.
Nyní mají možnost si piloti vybrat doživotní číslo s tím, že mistr světa si může nechat č.1.
V dosavadní historii bylo použito 131 (136) startovních čísel, kde nejnižší použité číslo bylo (0) a nejvyšší (208).
Do velké ceny Belgie 1973 byly startovní čísla přidělovány pořadatelem Grand Prix.
Od belgického závodu jsou přidělena stálá čísla týmům až do roku 1994.
Sezónou 1995 si bere číslo jedna vždy mistr světa a dvojku má týmový kolega. Další pořadí je podle výsledků poháru konstruktérů. Tento systém je naposledy použit v roce 2013.
Nyní mají možnost si piloti vybrat doživotní číslo s tím, že mistr světa si může nechat č.1.
V dosavadní historii bylo použito 131 (136) startovních čísel, kde nejnižší použité číslo bylo (0) a nejvyšší (208).
- showstall
- 10 vítězství
- Příspěvky: 10798
- Registrován: 26 srp 2010, 20:34
- Bydliště: Jiříkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startovní čísla
Zajímavosti:
- s číslem 13 se také přihlásil do GP Německa 1953 Mauritz von Strachwitz (GER) v týmu von Strachwitz s vozem MSM Lancia a motorem Lancia V6. Nakonec se závodu neúčastnil.
- v Německu 1952 se přidělovala vysoká startovní čísla 101 – 136 (číslo 106 nebylo přiděleno) z důvodu pořádání více závodů k 15. výročí německé GP.
- statistiky startovních čísel uvádějí i číslo, které získalo titul mistra světa. V roce 1970 nebylo určeno číslo, které získalo titul, protože nebyly ještě stabilně přidělená a Rindt zahynul již v Itálii.
- se st.č. 100 se přihlásil do Indianapolis 1951 Jean-Jacques Grosman (Jean Achard) z Francie. Nakonec se závodu neúčastnil.
- s číslem 13 se také přihlásil do GP Německa 1953 Mauritz von Strachwitz (GER) v týmu von Strachwitz s vozem MSM Lancia a motorem Lancia V6. Nakonec se závodu neúčastnil.
- v Německu 1952 se přidělovala vysoká startovní čísla 101 – 136 (číslo 106 nebylo přiděleno) z důvodu pořádání více závodů k 15. výročí německé GP.
- statistiky startovních čísel uvádějí i číslo, které získalo titul mistra světa. V roce 1970 nebylo určeno číslo, které získalo titul, protože nebyly ještě stabilně přidělená a Rindt zahynul již v Itálii.
- se st.č. 100 se přihlásil do Indianapolis 1951 Jean-Jacques Grosman (Jean Achard) z Francie. Nakonec se závodu neúčastnil.
- showstall
- 10 vítězství
- Příspěvky: 10798
- Registrován: 26 srp 2010, 20:34
- Bydliště: Jiříkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startovní čísla
ROK 2014
Pastor Maldonádo oživuje startovní číslo 13, které naposledy použila v roce 1976 na voze Surtees Ford Divina Galica v GP Velké Británie číslo 25 jelo naposledy v roce 2012 na Marusii Charlese Pice číslo 26 měl na voze Ligier Mugen Honda Olivier Panis naposledy v roce 1995 číslo 27 měl na voze Ferrari Jean Alesi naposledy v roce 1995 číslo 44 měl naposledy v roce 1977 na voze Surtees Ford Tony Trimmer v GP Velké Británie, kde se nekvalidikoval číslo 77 měl naposledy v roce 1976 na voze Brabham Alfa Romeo Rolf Stommelen v GP Německa číslo 99 měl naposledy v roce 1960 na voze Epperly Offenhauser Paul Goldsmith v Indianapolis 1960 Belgie 2014
číslo 45 naposledy použil Brian McGuire v GP Velké Británie 1977, kam se nekvalifikoval. Poté ho jednou použil Alexander Rossi v tréninku na GP Kanady 2014, jako třetí pilot. V Itálii, Japonsku a Rusku 2014 se s číslem 45 ukázal také jako třetí pilot Roberto Merhi. Abu Dhabí 2014
číslo 46 do GP Velké Británie 1977 přihlásil Bernard de Driver, ale závodu se neúčastnil. V GP Itálie 1970 se Rolf Stommelen umístil s Brabhamem BT33 na pátém místě. Jako třetí pilot ho použil Robin Frijns v Bahrajnu a Velké Británii 2014.
Pastor Maldonádo oživuje startovní číslo 13, které naposledy použila v roce 1976 na voze Surtees Ford Divina Galica v GP Velké Británie číslo 25 jelo naposledy v roce 2012 na Marusii Charlese Pice číslo 26 měl na voze Ligier Mugen Honda Olivier Panis naposledy v roce 1995 číslo 27 měl na voze Ferrari Jean Alesi naposledy v roce 1995 číslo 44 měl naposledy v roce 1977 na voze Surtees Ford Tony Trimmer v GP Velké Británie, kde se nekvalidikoval číslo 77 měl naposledy v roce 1976 na voze Brabham Alfa Romeo Rolf Stommelen v GP Německa číslo 99 měl naposledy v roce 1960 na voze Epperly Offenhauser Paul Goldsmith v Indianapolis 1960 Belgie 2014
číslo 45 naposledy použil Brian McGuire v GP Velké Británie 1977, kam se nekvalifikoval. Poté ho jednou použil Alexander Rossi v tréninku na GP Kanady 2014, jako třetí pilot. V Itálii, Japonsku a Rusku 2014 se s číslem 45 ukázal také jako třetí pilot Roberto Merhi. Abu Dhabí 2014
číslo 46 do GP Velké Británie 1977 přihlásil Bernard de Driver, ale závodu se neúčastnil. V GP Itálie 1970 se Rolf Stommelen umístil s Brabhamem BT33 na pátém místě. Jako třetí pilot ho použil Robin Frijns v Bahrajnu a Velké Británii 2014.
- Achard
- 23 vítězství
- Příspěvky: 23064
- Registrován: 13 lis 2006, 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startovní čísla
Zatím každý rok se na startu objevila čísla 2, 3, 4, 5, 6 a 12
Z nichž si vybrali:
Ricciardo - 3
Chilton - 4
Rosberg - 6
Letos neuvidíme:
2
5 (má ho Vettel)
12
Z nichž si vybrali:
Ricciardo - 3
Chilton - 4
Rosberg - 6
Letos neuvidíme:
2
5 (má ho Vettel)
12
- Achard
- 23 vítězství
- Příspěvky: 23064
- Registrován: 13 lis 2006, 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Statistiky, zajímavosti
Robert Pavelka napsal článek Změna je život... Opravdu?, ve kterém je pasáž o startovních číslech:
Pokud pomineme fakt, že posledních pár sezón už na monopostech prakticky nejsou vidět, hezky se nám tu promítá americký vliv a čísla létající v nadoblačných výšinách. Až do roku 1973, konkrétně do Grand Prix Belgie, byla čísla na monoposty F1 přidělována náhodně, pravidlem nebyla ani skutečnost, že by dva vozy stejné stáje musely mít čísla po sobě jdoucí. Italové také v některých ročnících používali pro piloty pouze sudá čísla (třeba rok 1970) a díky tomu se šplhala do pěkných výšek (Moserovo Bellasi mělo číslo 56). Od zmíněného belgického závodu nastal jakýsi řád – stáje dostaly přidělená čísla a ta už se neměnila. Jedinou výjimkou byla tradiční jednička pro mistra světa – ovšem už první sezónu po zavedení tohoto systému se muselo přemýšlet, jak tento fakt obejít, protože obhájce titulu Stewart ukončil svou kariéru. Na rozdíl od jiných sezón v budoucnu tehdy CSI rozhodla, že první dvě čísla dostane vítěz Poháru konstruktérů. Až do roku 1995 jsme tak měli pro většinu stájí čísla neměnná, což platilo třeba pro Tyrrellův nebo Ligierův tým. Posuny samozřejmě probíhaly, nové týmy, jako Copersucar/Fittipaldi, Arrows, Minardi či Toleman postupně opouštěly čísla začínající třetí desítkou a posouvaly se na uvolněné posty, vyklízené krachujícími stájemi (Shadow, Surtees, Ensign). Odstupující tým převzal čísla od týmu, který korunoval šampiona, proto třeba Ferrari spadlo až na dvojčíslí 27/28, převzaté od Williamsu.
Od roku 1996 následovalo období čísel přidělovaných dle umístění stáje v Poháru konstruktérů, pochopitelně ona jednička stále zdobila šampiona. A pokud se někdy náhodou nehodlal zúčastnit obhajoby, dostal jeho nástupce v týmu poněkud dehonestující nulu. Pohledem do historie najdeme třeba případ, že toto číslo znamenající hrůzu pro hráče rulety užíval krátce při své epizodní účasti v týmu McLaren mladý Jody Scheckter (1973), ve zmíněných případech si ji dostatečně užil Damon Hill (1993, 1994). Ani Maldonadova třináctka nebude žádným průlomem, přestože byla ve světě F1 prakticky neustále tabu, třikrát se v historii F1 objevila: poprvé naprosto neznámý Mauritz von Strachwitz byl ke Grand Prix Německa (1953) přihlášen s Lancií nesoucí číslo 13, ale nakonec vůbec nenastoupil ani k tréninku. Jediný závod s třináctkou absolvoval Mexičan Moisés Solana – jak jinak na domácí půdě – v roce 1963. Naposledy měla třináctku na své „efjedničce“ Divina Galica v Grand Prix Anglie 1976, ovšem neprošla kvalifikačním sítem… Mimochodem, ani trojmístné číslo není v F1 raritou, stačí vzpomenout na rok 1974, opět anglický závod a Italku Lellu Lombardi, která tehdy na svém brabhamu měla numero 208. Proč zrovna tohle? Právě taková byla vlnová délka stanice Radio Luxemburg, která tehdy „Lellu Bellu“ podporovala.
Pokud pomineme fakt, že posledních pár sezón už na monopostech prakticky nejsou vidět, hezky se nám tu promítá americký vliv a čísla létající v nadoblačných výšinách. Až do roku 1973, konkrétně do Grand Prix Belgie, byla čísla na monoposty F1 přidělována náhodně, pravidlem nebyla ani skutečnost, že by dva vozy stejné stáje musely mít čísla po sobě jdoucí. Italové také v některých ročnících používali pro piloty pouze sudá čísla (třeba rok 1970) a díky tomu se šplhala do pěkných výšek (Moserovo Bellasi mělo číslo 56). Od zmíněného belgického závodu nastal jakýsi řád – stáje dostaly přidělená čísla a ta už se neměnila. Jedinou výjimkou byla tradiční jednička pro mistra světa – ovšem už první sezónu po zavedení tohoto systému se muselo přemýšlet, jak tento fakt obejít, protože obhájce titulu Stewart ukončil svou kariéru. Na rozdíl od jiných sezón v budoucnu tehdy CSI rozhodla, že první dvě čísla dostane vítěz Poháru konstruktérů. Až do roku 1995 jsme tak měli pro většinu stájí čísla neměnná, což platilo třeba pro Tyrrellův nebo Ligierův tým. Posuny samozřejmě probíhaly, nové týmy, jako Copersucar/Fittipaldi, Arrows, Minardi či Toleman postupně opouštěly čísla začínající třetí desítkou a posouvaly se na uvolněné posty, vyklízené krachujícími stájemi (Shadow, Surtees, Ensign). Odstupující tým převzal čísla od týmu, který korunoval šampiona, proto třeba Ferrari spadlo až na dvojčíslí 27/28, převzaté od Williamsu.
Od roku 1996 následovalo období čísel přidělovaných dle umístění stáje v Poháru konstruktérů, pochopitelně ona jednička stále zdobila šampiona. A pokud se někdy náhodou nehodlal zúčastnit obhajoby, dostal jeho nástupce v týmu poněkud dehonestující nulu. Pohledem do historie najdeme třeba případ, že toto číslo znamenající hrůzu pro hráče rulety užíval krátce při své epizodní účasti v týmu McLaren mladý Jody Scheckter (1973), ve zmíněných případech si ji dostatečně užil Damon Hill (1993, 1994). Ani Maldonadova třináctka nebude žádným průlomem, přestože byla ve světě F1 prakticky neustále tabu, třikrát se v historii F1 objevila: poprvé naprosto neznámý Mauritz von Strachwitz byl ke Grand Prix Německa (1953) přihlášen s Lancií nesoucí číslo 13, ale nakonec vůbec nenastoupil ani k tréninku. Jediný závod s třináctkou absolvoval Mexičan Moisés Solana – jak jinak na domácí půdě – v roce 1963. Naposledy měla třináctku na své „efjedničce“ Divina Galica v Grand Prix Anglie 1976, ovšem neprošla kvalifikačním sítem… Mimochodem, ani trojmístné číslo není v F1 raritou, stačí vzpomenout na rok 1974, opět anglický závod a Italku Lellu Lombardi, která tehdy na svém brabhamu měla numero 208. Proč zrovna tohle? Právě taková byla vlnová délka stanice Radio Luxemburg, která tehdy „Lellu Bellu“ podporovala.
- showstall
- 10 vítězství
- Příspěvky: 10798
- Registrován: 26 srp 2010, 20:34
- Bydliště: Jiříkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Statistiky, zajímavosti
Použití vybraných doživotních čísel v minulosti:
sezona 2014
1 - Sebastian Vettel - 2011, 2012, 2013 - propůjčeno mistru světa
5 - Sebastian Vettel - 2010
3 - Daniel Ricciardo - nepoužil
4 - Max Chilton - nepoužil
6 - Nico Rosberg - nepoužil
7 - Kimi Räikkönen - 2013
8 - Romain Grosjean - 2009, 2013
9 - Marcus Ericsson - nováček
10 - Kamui Kobayashi - 2009
11 - Sergio Perez - nepoužil
13 - Pastor Maldonado - nepoužil
14 - Fernando Alonso - nepoužil
17 - Jules Bianchi - nepoužil
19 - Felipe Massa - nepoužil
20 - Kevin Magnussen - nováček
21 - Esteban Gutierrez - nepoužil
22 - Jenson Button - 2009
25 - Jean-Éric Vergne - nepoužil
26 - Daniil Kvyat - nováček
27 - Nico Hülkenberg - nepoužil
44 - Lewis Hamilton - nepoužil
45 - André Lotterer - nováček v BEL 2014
46 - Will Stevens - nováček v ABU 2014
77 - Valtteri Bottas - nováček
99 - Adrian Sutil - nepoužil
sezona 2014
1 - Sebastian Vettel - 2011, 2012, 2013 - propůjčeno mistru světa
5 - Sebastian Vettel - 2010
3 - Daniel Ricciardo - nepoužil
4 - Max Chilton - nepoužil
6 - Nico Rosberg - nepoužil
7 - Kimi Räikkönen - 2013
8 - Romain Grosjean - 2009, 2013
9 - Marcus Ericsson - nováček
10 - Kamui Kobayashi - 2009
11 - Sergio Perez - nepoužil
13 - Pastor Maldonado - nepoužil
14 - Fernando Alonso - nepoužil
17 - Jules Bianchi - nepoužil
19 - Felipe Massa - nepoužil
20 - Kevin Magnussen - nováček
21 - Esteban Gutierrez - nepoužil
22 - Jenson Button - 2009
25 - Jean-Éric Vergne - nepoužil
26 - Daniil Kvyat - nováček
27 - Nico Hülkenberg - nepoužil
44 - Lewis Hamilton - nepoužil
45 - André Lotterer - nováček v BEL 2014
46 - Will Stevens - nováček v ABU 2014
77 - Valtteri Bottas - nováček
99 - Adrian Sutil - nepoužil
- showstall
- 10 vítězství
- Příspěvky: 10798
- Registrován: 26 srp 2010, 20:34
- Bydliště: Jiříkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Statistiky, zajímavosti
nedalo mi to, a tak jsem ještě zpracoval čísla podle statsF1.com, z kterých vyšlo toto:
136 čísel bylo použito
39 čísel bylo použito jen jednou
894 je použito číslo 5 - rekord
166 pilotů se přihlásilo k číslu 22 - rekord
dominuje číslo 1
166x pole position
181x výhra
344x podium
146x nejrychlejší kolo
3766,14 bodů
15 mistrovských titulů
k 31.12.2013
136 čísel bylo použito
39 čísel bylo použito jen jednou
894 je použito číslo 5 - rekord
166 pilotů se přihlásilo k číslu 22 - rekord
dominuje číslo 1
166x pole position
181x výhra
344x podium
146x nejrychlejší kolo
3766,14 bodů
15 mistrovských titulů
k 31.12.2013
- showstall
- 10 vítězství
- Příspěvky: 10798
- Registrován: 26 srp 2010, 20:34
- Bydliště: Jiříkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Statistiky, zajímavosti
ROK 2015
Carlos Sainz Jr. v druhé sezóně přidělených čísel nasazuje startovní číslo 55. Naposledy jej použil Francouz Jean Pierre Jarier v GP Kanady 1978 Max Verstappen oznámil, že bude startovat s číslem 33. Před 20 lety jej naposledy použil Paul Belmondo s voze Pacific Illmor. Ze šestnácti závodů sezóny 1994 jej do závodu kvalifikoval jen 2x. V GP Monaka 1994 a následně v GP Španělska 1994. Felipe Nasr po roční pauze vrací číslo 12. Představí ho v Sauberu, který si jej znovu nalepí na vůz od GP Brazílie 2013, ve které jel Esteban Gutierrez. Will Stevens vrací startovní číslo 28, které jako posední použil Gerhard Berger na svém Ferrari v GP Austráli 1995. V sezoně 2014 nastoupil do GP Abu Dhabi se startovním číslem 46. Druhé nejvyšší možné číslo představí Roberto Merhi. Vůz se startovním číslem 98 doposud výhradně představoený pouze v INDY 1950-1960 naposledy použil Lloyd Ruby. Singapur, Japonsko, USA, Mexiko a Brazílie 2015
V týmu Marussia nahradil na pět závodů Roberto Merhiho americký pilot Alexander Rossi se startovním číslem 53. Naposledy bylo toto číslo použito v INDY 1959, kdy jej použil Bill Cheesbourg. Číslo 53 vždy pilotoval pouze americký jezdec.
Carlos Sainz Jr. v druhé sezóně přidělených čísel nasazuje startovní číslo 55. Naposledy jej použil Francouz Jean Pierre Jarier v GP Kanady 1978 Max Verstappen oznámil, že bude startovat s číslem 33. Před 20 lety jej naposledy použil Paul Belmondo s voze Pacific Illmor. Ze šestnácti závodů sezóny 1994 jej do závodu kvalifikoval jen 2x. V GP Monaka 1994 a následně v GP Španělska 1994. Felipe Nasr po roční pauze vrací číslo 12. Představí ho v Sauberu, který si jej znovu nalepí na vůz od GP Brazílie 2013, ve které jel Esteban Gutierrez. Will Stevens vrací startovní číslo 28, které jako posední použil Gerhard Berger na svém Ferrari v GP Austráli 1995. V sezoně 2014 nastoupil do GP Abu Dhabi se startovním číslem 46. Druhé nejvyšší možné číslo představí Roberto Merhi. Vůz se startovním číslem 98 doposud výhradně představoený pouze v INDY 1950-1960 naposledy použil Lloyd Ruby. Singapur, Japonsko, USA, Mexiko a Brazílie 2015
V týmu Marussia nahradil na pět závodů Roberto Merhiho americký pilot Alexander Rossi se startovním číslem 53. Naposledy bylo toto číslo použito v INDY 1959, kdy jej použil Bill Cheesbourg. Číslo 53 vždy pilotoval pouze americký jezdec.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host