Safety Car - zajímavosti

Moderátoři: TOP10, V.I.P.

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
showstall
9 vítězství
9 vítězství
Příspěvky: 9656
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Safety Car - zajímavosti

#1 Příspěvek od showstall » 10 bře 2014, 19:26

v roce 2008 Austrálie
krom Mercedesu měla být i Alfa 159 a Brera

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Přílohy
159 australia 2008 f1.JPG
alfa 159 couse car f1 2008.jpg
brera 2008 course car.jpg
Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
9 vítězství
9 vítězství
Příspěvky: 9656
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

nezařazené

#2 Příspěvek od showstall » 11 bře 2014, 19:37

našel jsem dvě fotky z údajně z Monaka 2003, ale nejsem si tím jistý na 100%

nechal bych zde toto audítko, jako u T-Cars a po zařazení lze fotky přesunout do patřičných GP.

Obrázek
Obrázek
Přílohy
2003 clio-monaco1.jpg
2003 cliov6-monaco.jpg
Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Achard
16 vítězství
16 vítězství
Příspěvky: 16314
Registrován: 13 lis 2006, 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Safety Car - zajímavosti

#3 Příspěvek od Achard » 11 bře 2014, 20:30

Příspěvek jsem přemístil sem.

Myslím, že nejde o "pravý" Safety car. Ten vyjíždí při přerušení a řídí ho předem daný řidič. V posledních letech byl smluvním autem Mercedes.
Při závodě je k dispozici několik bezpečnostních vozů (ať už mají název course car, nebo safety car), můžeme je sem dávat, je to zajímavost.
Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
9 vítězství
9 vítězství
Příspěvky: 9656
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Safety Car - zajímavosti

#4 Příspěvek od showstall » 31 kvě 2015, 15:41

Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
9 vítězství
9 vítězství
Příspěvky: 9656
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Safety Car - zajímavosti

#5 Příspěvek od showstall » 26 črc 2015, 20:17

Maďarsko 2015
- ve 43 kole VSC po nehodě Hülkenberga, kterému se uvolnilo přední křídlo a havaroval
- ve 44 kole následně vyjel SC, který zajel na konci 48 kola. Zajímavostí je, že projíždí s celým startovním polem boxy, protože startovní rovinka je plná trosek z Hülkenbergova vozu.
- ve 45 kole oznámen SC, 46 a 47 kolo projíždí boxy. Ve 48 kole projíždí již startovní rovinkou a na konci kola opouští trať.

Obrázek
Přílohy
SC_boxy.jpg
Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
9 vítězství
9 vítězství
Příspěvky: 9656
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Safety Car - zajímavosti

#6 Příspěvek od showstall » 02 čer 2016, 06:05

GP Monaka 2016 byla odstartována za SC. Poslední závod kdy byl použit letmý start za SC byla GP Japonska 2014.
Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
9 vítězství
9 vítězství
Příspěvky: 9656
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Safety Car - zajímavosti

#7 Příspěvek od showstall » 13 črc 2016, 18:02

Obrázek Obrázek Obrázek


Uživatelský avatar
showstall
9 vítězství
9 vítězství
Příspěvky: 9656
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Safety Car - zajímavosti

#9 Příspěvek od showstall » 19 črc 2016, 19:40

Tak sem hodíme ještě výsledky :-D. Aby měl Achard co kontrolovat - odkaz
Je to fakt zajímavé.

Driver leaderboard:
•Bernd Mayländer - 637 (2000-)
•Oliver Gavin - 59 (1997-1999)
•Eppie Wietzes - 9 (1973 Canada)
•Max Angelelli - 4 (1994 San Marino)
•Marcel Fässler - 2 (2001 Canada)
•Jean Ragnotti - ? (1996 Argentina?, 1995 Spa?)

Breakdown:

Year - SC laps times deployed (Finished under Safety Car)

1973 - 9 laps 1
1992 - 0 laps n3
1993 - 11 laps 2
1994 - 11 laps 3
1995 - 3 laps 1
1996 - 11 laps 2
1997 - 12 laps 5 (1)
1998 - 18 laps 7
1999 - 29 laps 10 (1)
2000 - 16 laps 7
2001 - 21 laps 5
2002 - 18 laps 5
2003 - 29 laps 12
2004 - 31 laps 8
2005 - 28 laps 9
2006 - 32 laps 13
2007 - 48 laps 9
2008 - 46 laps 14
2009 - 40 laps 10 (2)
2010 - 73 laps 20 (1n1 )
2011 - 49 laps 12
2012 - 44 laps 12 (1n1 )
2013 - 39 laps 10
2014 - 48 laps 14n2 (2n1 )
2015 - 51 laps 14 (1n1 ) +5 Virtual SC, one eventually requiring a real SC after 2 laps, those 2 laps not counted
2016 - 26 laps 7 +6 Virtual SC In Monaco, the SC left after 7 laps followed by 3 laps of VSC, those 3 laps not counted.

Notes:
n1 - From 2010, there is a rule so that the race does not finish under Safety Car, even though the car itself leaves the field. Those laps are not counted towards the ones led by the Safety Car
n2 - The British GP restarted under the SC, but it did not stay out for a full lap. Not counted as lap led, counted as an SC period.
n3 - Unsure whether the safety car was actually available. In the Hungarian GP, SC boards were displayed, but the Safety Car was not deployed. In process of watching the British and the French GPs of that year.
edit: added a paragraph, corrected some typos
Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
9 vítězství
9 vítězství
Příspěvky: 9656
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Safety Car - zajímavosti

#10 Příspěvek od showstall » 19 črc 2016, 19:44

U odkazu v diskuzi je pak:

•Bernd Mayländer - 637 (2000-)
•Oliver Gavin - 59 (1997-1999)
•Eppie Wietzes - 9 (1973 Canada)
•Jean Ragnotti - 6 (9?) (1996 Argentina, 1995 Spa?)
•Max Angelelli - 4 (1994 San Marino)
•Marcel Fässler - 2 (2001 Canada)

Vozy:
1973 CAN - Porsche 914
1993 BRA - Fiat Tempra Turbo
1993 GBR - Ford Escort Cosworth
1994 SMR - Opel Vectra 4x4
1994 JPN - Honda Prelude
1995 BEL - Porsche 993 GT2
1996 ARG - Renault Clio Williams
1996 BEL and after - Various Mercedes
Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
9 vítězství
9 vítězství
Příspěvky: 9656
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Safety Car - zajímavosti

#11 Příspěvek od showstall » 22 črc 2016, 09:59

F1 se částečně vrací k myšlence pevných restartů
Jezdci by mohli po zajetí safety caru startovat z pevných pozic, ale pouze v jednom konkrétním případě.
Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
9 vítězství
9 vítězství
Příspěvky: 9656
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Safety Car - zajímavosti

#12 Příspěvek od showstall » 27 lis 2016, 10:58

Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
9 vítězství
9 vítězství
Příspěvky: 9656
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Safety Car - zajímavosti

#13 Příspěvek od showstall » 09 dub 2017, 21:40

Čína 2017
- v 1 kole kolidoval Perez ze Strollem (odstoupil), byla vyhlášena VSC fáze, která končí ve 3 kole
- ve 4 kole havaroval Antonio Giovinazzi a na trať musel SC, 5 kolo a 6 kolo projíždí SC boxovou uličkou, na konci 7 kola je závod restartován


Obrázek
Přílohy
SC_CHIN_2017.jpg
Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
9 vítězství
9 vítězství
Příspěvky: 9656
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Safety Car - zajímavosti

#14 Příspěvek od showstall » 09 dub 2017, 21:45

(Re)start na mokré trati: jak bude novinka v F1 probíhat?
Před závodem začne pršet, nebo déšť ustane krátce před startem. Ředitelství závodu se v zájmu bezpečnosti rozhodne odstartovat závod na safety carem. Od letošního roku by měl ale poté následovat i klasický pevný start.
O pevném restartu po zajetí safety caru se kdysi uvažovalo pro situace za všech podmínek. Letos nás to čeká pouze na mokré trati. Abychom byli přesní, pravidla nemluví vyloženě o dešti, ale o nevhodných podmínkách. Asi nelze očekávat, že by nám na trať nasněžilo, takže jedinou (i když ne moc reálnou) možností je větší únik paliva.
Několik zaváděcích kol
Světová rada motorsportu teprve minulý týden schválila podrobnosti celé procedury. Pokud bude pršet, budou muset mít všichni jezdci nazuté pneumatiky do mokra. Kola za safety carem budou formálně zaváděcími koly, i když pouze první nebude odečítáno z délky závodu. Pokud je například délka závodu 70 kol a safety car bude na trati 5 kol, bude mít závod délku 66 kol. 
Jezdci v boxech se startu z boxů nevyhnou
Důvodem pro tohle řešení jsou především jezdci, kteří startují z boxů. Předešlý postup startu za safety carem jim umožnil odstartovat a zařadit se na konec pole, protože závod započal hned poté, co safety car vyjel.
Nyní tomu tak nebude. Cílem kol za safety carem je nejen odvést co nejrychleji vodu z trati ale především to, aby si jezdci vyzkoušeli podmínky na trati. Jezdec startující z boxů ale bude muset před pevným startem zase zajet na konec boxové uličky a startovat z boxů.
Zajímavé je, že jezdec startující z boxů, se nemusí zaváděcích kol zúčastnit. Pokud tak neučiní, bude mít na startu více paliva, což by mohla být výhoda. Na druhou stranu těžší vůz tuto výhodu podle týmů promění spíše v nevýhodu, takže to pravidly není nikterak dál řešeno.
Přezouvání pneumatik se nevyplatí
Jezdci nemohou zajet hned za safety carem do boxů přezout na pneumatiky do přechodných podmínek nebo dokonce na slicky. Pokud tak učiní, dostanou penalizaci 10 sekund stop and go. V případě, že nějaký jezdec zajede během safety car fáze do boxů, bude muset startovat z boxové uličky.
Jednou a dost
Pokud se situace na trati nebo s počasím během několika kol nezlepší, může ředitel závodu povolat celé pole do boxů. To by se nepočítalo jako přerušení závodu (ten oficiálně nezačal). Poté by ale už pevný start neproběhl.
Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
9 vítězství
9 vítězství
Příspěvky: 9656
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Safety Car - zajímavosti

#15 Příspěvek od showstall » 21 srp 2017, 17:40

Budoucnost safety caru? Bernd Maylander může být bez práce
Automobilový průmysl zažívá několik revolucí a motorsport nestojí stranou. Máme zde nejen elektrickou formuli ale také závody autonomních vozů. Jak to ovlivní F1?

UVAŽUJE SE O ZAVEDENÍ BEZPILOTNÍHO SAFETY CARU
Mezinárodní automobilová federace se snaží prostřednictvím motorsportu propagovat nové technologie. V budoucnu by tak mohlo dojít například na bezpilotní safety car.

V budúcnosti by sme mali mať autonómne bezpečnostné auto
Výrobcovia automobilov zúčastnení v F1 chcú pochopiteľne propagovať svoje produkty určené pre bežného človeka. Aj preto sa šport uberá zelenšou cestou a kladie sa dôraz na moderné technológie, nižšiu spotrebu a podobne. Budúcnosť však bude iná, ako súčasnosť; pravdepodobne bude elektrická a autonómna. Bude však efjednotka schopná kopírovať aj tieto trendy?
Obrázek Obrázek Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Safety car“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host