Japonsko

Vše o sezóně, komentáře k závodům
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
alfa
12 vítězství
12 vítězství
Příspěvky: 12235
Registrován: 22 led 2008, 11:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Japonsko

#61 Příspěvek od alfa » 07 říj 2014, 08:48

Achard píše:Existuje video z Bianchiho nehody!
Myslím ale, že ho brzo stáhnou.

Byla to pořádná řacha a velká smůla.

https://www.youtube.com/watch?v=K8Zesx9657M
Podle toho filmečku to vypadá na nehoráznou smůlu. Ten traktor couval, aby odvez Sutilův vůz a vjel přesně tam, kde boural Bianchi. Kdyby boural o 10 vteřin dřív, projel do bariery a nic vážného by se nestalo.
Obrázek ObrázekObrázekObrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Tomas Vyslouzil
jedno vítězství
jedno vítězství
Příspěvky: 1967
Registrován: 23 led 2008, 09:34
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: Japonsko

#62 Příspěvek od Tomas Vyslouzil » 07 říj 2014, 09:17

alfa píše:Ten černý pásek na hlavě - to tak jezdil, nebo mu tím zpevňovali lékaři hlavu?
Myslím, že takovou páskou by toho moc nezpevnili. Podle dostupných fotek to vypadá, že přilba není nijak deformovaná nebo prasklá. Dokonce i štítek je tam, kde má být. Možná že přilba vůbec zasažena nebyla, krev také nikde nevidím. Nejspíš došlo k nárazu ochranného oblouku do té šikminy na spodku traktoru. Nedokážu si představit, že by dokázal člověk, byť v přilbě, nadzvednout hlavou několikatunový traktor tak vysoko. To by byly děsivější fotky a 100% konečná...
Ovšem ochranný oblouk je stavěn spíš na náraz shora. Nemá žádnou deformační zónu v podélném směru auta, takže to přetížení při nárazu muselo být obrovské :!: Vidím to na vnitřní zranění, přesněji řečeno poškození mozku vinou vysokého přetížení :cry: Teď záleží jak moc a které části jsou poškozeny. Když si uvědomím, při jaké rychlosti se zranil Schumacher na lyžích, tak moc optimistický nejsem. Nezbývá než doufat :-|
Obrázek ObrázekObrázekObrázek Obrázek Obrázek ObrázekObrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
"Tony"
2006 F.Alonso
2006 F.Alonso
Příspěvky: 765
Registrován: 12 bře 2007, 17:42
Bydliště: Czech Republic
Kontaktovat uživatele:

Re: Japonsko

#63 Příspěvek od "Tony" » 07 říj 2014, 12:33

Srozumitelné vysvětlení žlutých a zelených vlajek ... Z mého pohledu byla ta zelená vlajka v pořádku, protože už byla signalizována za jeřábem a označuje další úsek okruhu, kde už se může jet naplno ...

http://imgur.com/iaVdgT8
ObrázekObrázekObrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Tomas Vyslouzil
jedno vítězství
jedno vítězství
Příspěvky: 1967
Registrován: 23 led 2008, 09:34
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: Japonsko

#64 Příspěvek od Tomas Vyslouzil » 08 říj 2014, 08:06

Bohužel jsem se včera se svou myšlenkou o poranění mozku vlivem přetížení nemýlil...Co mě ovšem vytočilo, bylo hned několik článků, které popisovaly, že Bianchi mohl sedět v čem chtěl, protože traktor nemá deformační zóny :-| Takový blábol napsat to může fakt jen hlupák. Copak v běžných autech vám nepomohou deformační zóny, airbagy a různé jiné vychytávky, když to naperete do zdi? :idea: Samozřejmě, že následky výrazně zmírní! A to prosím zeď taky nemá deformační zónu ;-)

Dále se objevily články o zakrytých kokpitech a jejich odmítání kvůli ohyzdnosti. Nechápu... Pamatujete, jak moc se řešil například systém HANS (Head and Neck Support)? Dnes nikomu nevadí. Taky mi není jasné, proč v době, kdy máme v běžných osobních autech airbagy, předpínací bezpečnostní pásy nebo vystřelovací ochranné oblouky, nejde vytvořit laicky řečeno vystřelovací podélné ochranné oblouky třeba nad hlavu pilota. Formule by vypadaly pořád stejně, jen by se při nehodě buď z bočnic nebo z přídě vysunuly (vystřelily) pomocné oblouky chránící hlavu jezdce. Jejich tvar by mohl být takový, že by se traktor při Bianchiho nehodě prostě sklouzl po těch obloucích a formule by ho tak podjela resp. by ho nadzvedla. Rána by to byla pořádná, ale to zpomalení by bylo mnohem menší, než při nárazu pevným obloukem, který je napříč formulí. V Německu se Massa taky po startu převrátil "na střechu" a nevypadalo to moc dobře. V tomto případě by taky podélné oblouky pomohly.

Pořád někde čtu, jak má být F1 technologická špička. Vyvíjejí se různé kers, drs, ers, fric a já nevím co ještě a takové triviálnosti, jak jsem popsal výše, nevymyslí nikdo :?:
Obrázek ObrázekObrázekObrázek Obrázek Obrázek ObrázekObrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Tomas Vyslouzil
jedno vítězství
jedno vítězství
Příspěvky: 1967
Registrován: 23 led 2008, 09:34
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: Japonsko

#65 Příspěvek od Tomas Vyslouzil » 08 říj 2014, 08:50

Kdo má žaludek si něco přečíst o zranění, které utrpěl Jules Bianchi, tak něco je tady:
Difúzní axonální poranění
Moc veselé čtení to ale není :-( K tomuto poranění dochází při přetížení minimálně 80G...
Obrázek ObrázekObrázekObrázek Obrázek Obrázek ObrázekObrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Achard
23 vítězství
23 vítězství
Příspěvky: 23156
Registrován: 13 lis 2006, 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Japonsko

#66 Příspěvek od Achard » 08 říj 2014, 12:33

Já si vystřelovací ochranné oblouky neumím představit. Jednak by to bylo hrozně těžký, druhak by v tomto případě ani nevystřelily (to by šly nahoru ve chvíli, kdy by jezdec opustil trať? Reakční čas zvednutí ocelové konstrukce by byla delší, než nafouknutí airbagu) a za třetí by se při takovém nárazu zlomily jako párátko (a ještě by jezdce zranily).
Se systémem HANS bych to nesrovnával, ten není vidět a nemá vliv na vzhled vozu.
Já jsem odpůrce zakrytí kokpitu a kol to pak bude cesťák a ne formule.
Takhle nehoda byla smůla a té se nikdy nevyhneme. Jediné, co bych z toho vyvodil, je kontrola rychlosti pod žlutou vlajkou - třeba podobně, jako se spouští DRS by se zapnulo omezení pod vlajkou.
Obrázek ObrázekObrázekObrázekObrázek Obrázek Obrázek ObrázekObrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Tomas Vyslouzil
jedno vítězství
jedno vítězství
Příspěvky: 1967
Registrován: 23 led 2008, 09:34
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: Japonsko

#67 Příspěvek od Tomas Vyslouzil » 08 říj 2014, 15:26

Achard píše:Já si vystřelovací ochranné oblouky neumím představit. Jednak by to bylo hrozně těžký, druhak by v tomto případě ani nevystřelily (to by šly nahoru ve chvíli, kdy by jezdec opustil trať? Reakční čas zvednutí ocelové konstrukce by byla delší, než nafouknutí airbagu) a za třetí by se při takovém nárazu zlomily jako párátko (a ještě by jezdce zranily).
Se systémem HANS bych to nesrovnával, ten není vidět a nemá vliv na vzhled vozu.
Já jsem odpůrce zakrytí kokpitu a kol to pak bude cesťák a ne formule.
Takhle nehoda byla smůla a té se nikdy nevyhneme. Jediné, co bych z toho vyvodil, je kontrola rychlosti pod žlutou vlajkou - třeba podobně, jako se spouští DRS by se zapnulo omezení pod vlajkou.
Všechno jde, když se chce. Od toho jsou ve F1 ti nejlepší konstruktéři. Něco podobného měl Mercedes-Benz SL R129 už před 25 lety https://www.youtube.com/watch?v=cXMF3jI1vyA.

Co je to hrozně těžký? Existují vysokopevnostní, ultralehké materiály. Kdo říkal, že by oblouky musely být ocelové?...
Proč by neměly vystřelit? I běžných autech máme stovky senzorů, hlídajících překročení mezních hodnot jakékoliv veličiny...O vysunutí nebo vyklopení by se starala pyrotechnika.
Proč by se měly lámat jak párátko? Přilby a hledí dnes procházejí taky různými zkouškami neprůstřelnosti atd..

Dnes existují mnohem větší možnosti, simulací, materiálů, prostě všeho. Je to jen na rozhodnutí vydat takové nařízení, určit minimální požadavky a páni konstruktéři, snažte se...Kdyby něco takového bylo vymyšleno už před 5 lety, tak mohla být živá de Villota a Bianchi by taky nemusel bojovat o život. Vzhledem k tomu, kolik lidí se vůbec projede s F1 je záchrana 2 životů hodně vysoké procento. A náklady na vývoj takového systému by nebyly zdaleka takové, jako neustálé vyvíjení systémů pro zvýšení výkonu vozu, které mají životnost 2 - 3 roky.
Obrázek ObrázekObrázekObrázek Obrázek Obrázek ObrázekObrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Achard
23 vítězství
23 vítězství
Příspěvky: 23156
Registrován: 13 lis 2006, 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Japonsko

#68 Příspěvek od Achard » 08 říj 2014, 16:13

Já jsem přesvědčený, že by tohle opatření zrovna v těchto dvou případech nefungovala, tím nechci říct, že by to jindy život nezachránilo..
Mezní hodnota u senzoru... v tomto případě by to musel spustit, když vůz vyjel do štěrku. Pak jakékoli vyjetí mimo dráhu (pokud se auto zatřese) by znamenalo vystřelejí oblouku. Mohl by pak jezdec s vystřeleným obloukem dál pokračovat v závodě, kdyby nedošlo k havárii?
Smysl by to mělo v případě převrácení vozu, kdy by oblouk vůz víc nadzvedl, ale při kolizi nebo vyjetí z dráhy, no nemyslím, že by to pomohlo... (je to můj názor, to neznamená, že nemáš pravdu...)
Obrázek ObrázekObrázekObrázekObrázek Obrázek Obrázek ObrázekObrázek Obrázek

Uživatelský avatar
René
2015 L.Hamilton
2015 L.Hamilton
Příspěvky: 930
Registrován: 16 lis 2006, 15:27
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Japonsko

#69 Příspěvek od René » 08 říj 2014, 21:37

Myslím že by pomohlo ešte navýšít bočnice aby absorbovali energiu namiesto prilby a teda aj hlavy jazdca. Porovnajme kokpity spred 20 rokov a teraz, je to značný pokrok. Smerom dozadu od bokov prilby by to zvýšiť určite išlo ale stále tu zostane riziko nárazu spredu ako v prípade Massu v Maďarsku...
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek Obrázek Obrázek ObrázekObrázek ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
Tomas Vyslouzil
jedno vítězství
jedno vítězství
Příspěvky: 1967
Registrován: 23 led 2008, 09:34
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: Japonsko

#70 Příspěvek od Tomas Vyslouzil » 09 říj 2014, 12:01

Ta Dunlop Curve v Suzuce velké karamboly snad přitahuje. Tohle byl poslední závod Jeana Alesiho v kariéře. Všimněte si, že traktory-jeřáby byly v roce 2001 na stejném místě (u stanoviště 12), ale Alesiho vůz, který skončil o pár desítek metrů dále, byl odklízen jeřábem s dlouhým ramenem, stojícími mimo trať. Raikkonenovo auto odklízel ten nešťastný traktor. Škoda, že se letos Sutil nedoklouzal o kousek dál :-(
https://www.youtube.com/watch?v=W1izqNk0tBE
Obrázek ObrázekObrázekObrázek Obrázek Obrázek ObrázekObrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Achard
23 vítězství
23 vítězství
Příspěvky: 23156
Registrován: 13 lis 2006, 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Japonsko

#71 Příspěvek od Achard » 14 říj 2014, 18:59

Bianchiho hlava prošla při nárazu obrovským přetížením 92 G
http://gpf1.cz/bianchiho-hlava-prosla-p ... enim-92-g/
Obrázek ObrázekObrázekObrázekObrázek Obrázek Obrázek ObrázekObrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64777
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: Japonsko

#72 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 12 lis 2014, 12:10

Bianchiho stav je pět týdnů po nehodě beze změny
Kritický, ale stabilní. Popis stavu vážně zraněného pilota formule 1 Julese Bianchiho je i pět týdnů po hrůzné nehodě při Velké ceně Japonska stejný. Francouzský jezdec týmu Marussia po nárazu do vyprošťovacího jeřábu utrpěl difúzní axonální poranění mozku a stále bojuje v nemocnici ve městě Jokkaiči o život.
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Achard
23 vítězství
23 vítězství
Příspěvky: 23156
Registrován: 13 lis 2006, 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Japonsko

#73 Příspěvek od Achard » 12 lis 2014, 13:00

Nekolny Rostislav píše:Bianchiho stav je pět týdnů po nehodě beze změny
Kritický, ale stabilní. Popis stavu vážně zraněného pilota formule 1 Julese Bianchiho je i pět týdnů po hrůzné nehodě při Velké ceně Japonska stejný. Francouzský jezdec týmu Marussia po nárazu do vyprošťovacího jeřábu utrpěl difúzní axonální poranění mozku a stále bojuje v nemocnici ve městě Jokkaiči o život.
Pokud se Bianchi probere (a já bych mu to ze srdce přál), bude si připadat jako na jiné planetě - jeho tým už neexistuje a kdyby se chtěl vrátit, tak vlastně nemá kam. A to získal body...
Obrázek ObrázekObrázekObrázekObrázek Obrázek Obrázek ObrázekObrázek Obrázek

Zamčeno

Zpět na „Sezóna 2014“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host