Španělsko v číslech

Moderátoři: V.I.P., TOP10

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10798
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Španělsko v číslech

#1 Příspěvek od showstall » 24 dub 2014, 19:58

V roce 2016 se jede čtyřicátášestá GP Španělska
espagne.jpg
46 GP (1951-2016)

5 okruhů
- (26x) Barcelona
- (9x) Jarama
- (5x) Jerez
- (4x) Montjuich Park
- (2x) Pedralbes


- (2x) ukončoval sezonu (1951, 1954)
- (5x) druhý v sezoně (1968-1971, 1986)
- (1x) třetí v sezoně (1972)
- (8x) čtvrtý v sezoně (1973-1976, 1992, 1995, 2007-2008)
- (20x) pátý v sezoně (1977, 1979, 1993-1994, 1998-2005, 2009-2016)
- (3x) sedmý v sezoně (1978, 1981, 1996)
- (1x) třináctý v sezoně (1987)
- (4x) čtrnáctý v sezoně (1988-1991)
- (2x) šestý v sezoně (1997, 2006)
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10798
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Španělsko v číslech

#2 Příspěvek od showstall » 01 kvě 2014, 16:50

po 2014
esp.jpg
esp.jpg (8.85 KiB) Zobrazeno 1410 x
Ve Španělsku se jelo celkem 3084 kol v celkové délce 13 347,751 km.

Protože se jelo na pěti okruzích s rozdílnou délkou, je průměr španělské dráhy 4 328,065 km.

Pedralbes - 150 kol - 947,400 km
Jarama - 734 kol - 2491,374 km
Montjuic Park - 269 kol - 1019,510 km
Jerez - 362 kol - 1526,916 km
Barcelona - 1569 kol - 7362,551 km
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10798
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Španělsko v číslech

#3 Příspěvek od showstall » 01 kvě 2014, 17:00

startovní čísla a pneumatiky ve Španělsku - (1951-2016)

výhra:
1 - 15 x
5 - 7 x
11 - 3 x
22 - 2 x
12 - 2 x
2 - 2 x
3 - 2 x
6 - 2 x
38 - 1 x
10 - 1 x
7 - 1 x
25 - 1 x
27 - 1 x
0 - 1 x
8 - 1 x
9 - 1 x
18 - 1 x
44 - 1 x
33 - 1 x

20 x - Goodyear
11 x - Bridgestone
8 x - Pirelli
3 x - Michelin
2 x - Dunlop
2 x - Firestone

pole position:
1 - 9 x
2 - 6 x
5 - 6 x
12 - 4 x
6 - 3 x
4 - 2 x
26 - 2 x
3 - 2 x
9 - 2 x
44 - 2 x
34 - 1 x
19 - 1 x
7 - 1 x
11 - 1 x
27 - 1 x
8 - 1 x
22 - 1 x
18 - 1 x

20 x - Goodyear
11 x - Bridgestone
8 x - Pirelli
4 x - Firestone
3 x - Michelin

nejrychlejší kolo:
1 - 9 x
5 - 7 x
6 - 5 x
12 - 5 x
2 - 4 x
4 - 2 x
3 - 2 x
26 - 2 x
22 - 1 x
34 - 1 x
7 - 1 x
27 - 1 x
28 - 1 x
11 - 1 x
8 - 1 x
23 - 1 x
10 - 1 x
44 - 1 x

19 x - Goodyear
12 x - Bridgestone
8 x - Pirelli
3 x - Firestone
3 x - Michelin
1 x - Dunlop
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
alfa
12 vítězství
12 vítězství
Příspěvky: 12140
Registrován: 22 led 2008, 11:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Španělsko v číslech

#4 Příspěvek od alfa » 07 kvě 2015, 10:05

44 Velkých cen Španělska. Co všechno jste určitě nevěděli?
•1951: Závod byl rozhodnut strategickou volbou šestnácti nebo osmnáctipalcových pneumatik. Juan Manuel Fangio a Alfa Romeo zvolili osmnáctipalcové, které byly lepší. Po skončení sezony Alfa Romeo oznámila odchod z formule 1 z finančních důvodů.
•1954: Několik odstoupení bylo způsobeno přehřátím motorů, mezi nimi například Maserati 2.5 L6 Stirlinga Mosse, kvůli chuchvalcům novinových plátků, které ucpaly radiátory.
•1968: Colin Chapman na okruh Jarama nepřijel v důsledku smrti Jima Clarka v Německu a Mika Spence v Indianapolis.
•1968: Vůz Pedra Rodrígueze byl po havárii ‚očesán‘ zlodějskými fanoušky o zrcátka, části kapotáže, sedadla nebo čelní sklo.
•1969: Jackie Stewart vyhrál s náskokem dvou kol před druhým Brucem McLarenem. Jochen Rindt a Graham Hill vážně havarovali po selhání dlouhé podpěry vysoko posazených přítlačných křídel. Znamenalo to konec éry tohoto technického řešení.
•1970: Bruce McLaren dojel do cíle svého posledního závodu kariéry. Jackie Oliver a Jacky Ickx havarovali tak, že se jejich auta ocitla v plamenech, oba přežili.
•1971: Byly poprvé použity bezdrážkové pneumatiky od společnosti Firestone na základě zkušeností z Ameriky.
•1972: Z 25 startujících jich do cíle nedojelo 14. Třetí Clay Regazzoni měl na vítězného Emersona Fittipaldiho ztrátu jednoho kola.
•1974: GP Španělska byla čtvrtým závodem sezony. První čtyři velké ceny vyhráli čtyři různí jezdci. Šampionát vedl Clay Regazzoni, který nevyhrál žádný z nich.
•1975: Rolf Stommelen havaroval s vozem Hill GH1 a zabil pět diváků. Lella Lombardiová jako jediná žena získala mistrovské body. (Přesněji řečeno: půlku bodu.) Jochen Mass získal své jediné vítězství.
•1976: James Hunt byl diskvalifikován. O více než dva měsíce později mu bylo vítězství vráceno.
•1980: V historických tabulkách tento závod nefiguruje. V historické verzi sporu mezi FIA a týmy F1 (FISA – FOCA) byl závod prohlášen za nelegální. S výjimkou Ferrari, Alfy Romeo a Renaultu jej ostatní týmy odjely jako nemistrovský.
•1981: Prvních pět vozů dojelo do cíle v rozmezí 1,24 sekundy.
•1986: Ayrton Senna vyhrál před Nigelem Mansellem s náskokem 0,014 sekundy.
•1988: Riccardo Patrese byl v kvalifikaci neúmyslně zpomalen Julianem Baileym. Patrese jej předjel a zabrzdil před ním, čímž způsobil kolizi. Komisaři nejprve obvinili Bailyeho, ale později své hodnocení přehodnotili a Patrese dostal pokutu 10 tisíc dolarů.
•1990: Hrůzná havárie měla za následek, že Martin Donnelly vyletěl z auta rozbitého na několik kusů upevněn jen v sedačce. Donelly havárii přežil a žije dodnes.
•1992: Závod byl občas propagován jako Grand Prix of the Olympic Games – v Barceloně se o chvíli později konaly Olympijské hry.
•1994: Williams vyhrál poprvé od smrti Ayrtona Senny, v tom samém měsíci.
•1994: Ital Andrea Montermini debutoval v náhradě za zesnulého Rolanda Ratzenbergera. V tréninku ale havaroval, zlomil si nohu a své účinkování v dané sezoně skončil.
•1995: Poslední závod Nigela Mansella.
•1996: Michael Schumacher získal první vítězství pro Ferrari
•1997: Na stupních vítězů se ocitli Jacques Villeneuve, Olivier Panis a Jean Alesi, všechno francouzsky hovořící jezdci.
•1998: Jarno Trulli v posledním kole před sebe pustil Heinze-Haralda Frentzena na základě signalizace modrých vlajek. Sportovní komisaři signalizovali chybně.
•2000: David Coulthard dojel do cíle závodu na druhém místě několik dní poté, co přežil leteckou havárii.
•2001: Mika Häkkinen vedl v posledním kole před Michaelem Schumacherem o 40 sekund, ale selhala mu spojka a vítězství padlo do klína Schumacherovi. David Coulthard pak Häkkinena dovezl do cíle na kapotě své formule.
•2002: Juan Pablo Montoya srazil mechanika během zastávky v boxech.
•2004: Juan Pablo Montoya srazil mechanika během zastávky v boxech.
•2004: Muž, který si sám říkal Jimmy Jump, během zaváděcího kola vběhl na startovní rošt.
•2006: Fernando Alonso vyhrál domácí velkou cenu.
•2008: Pořadatelé závodu dostali trest podmínečného vyloučení za rasistické chování fanoušků směrované proti Lewisi Hamiltonovi při oficiálních testech F1. Během závodního víkendu byl ale klid.
•2008: Heikki Kovalainen vážně havaroval v deváté zatáčce, při které se ‚zavrtal‘ pod pneumatiky.
•2010: Ferrari na plochách krytů motorů vezly logo čárového kódu, připomínající podvědomě jejich hlavního sponzora Malrboro. Tabáková reklama byla ale v té době už zakázána a Ferrari čárový kód odstranilo.
•2011: Fernando Alonso špičkově odstartoval ze čtvrtého místa a dostal se do vedení, kde vydržel až do 18. kola. Závod ale dokončil s jedním kolem ztráty.
•2012: Lewis Hamilton neměl na konci kvalifikace dost paliva a přišel o pole position. To získal Pastor Maldonado, který také vyhrál závod. O pár desítek minut později byl jedním z těch, kteří zachraňovali ostatní při náhle vypuklém požáru v garáži Williamsu.
•2014: Lewis Hamilton vyhrál před kolegou Nikem Rosbergem rozdílem 0,636 sekundy. Později byl Hamilton podezříván z toho, že použil neautorizované nastavení pohonné jednotky, aby se Rosbergovi ubránil.
Obrázek ObrázekObrázekObrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10798
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Španělsko v číslech

#5 Příspěvek od showstall » 21 kvě 2015, 10:25

po 2015
esp.jpg
esp.jpg (2.63 KiB) Zobrazeno 1294 x
Ve Španělsku se jelo celkem 3150 kol v celkové délce 13 654,855 km.

Protože se jelo na pěti okruzích s rozdílnou délkou, je průměr španělské dráhy 4 334,875 km.

Pedralbes - 150 kol - 947,400 km
Jarama - 734 kol - 2491,374 km
Montjuic Park - 269 kol - 1019,510 km
Jerez - 362 kol - 1526,916 km
Barcelona - 1635 kol - 7669,655 km

Posledních devět GP Španělska vyhrálo devět pilotů.
Číslo 44 se poprvé zapsalo do statistiky nejrychlejších kol.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10798
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Španělsko v číslech

#6 Příspěvek od showstall » 12 kvě 2016, 15:02

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10798
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Španělsko v číslech

#7 Příspěvek od showstall » 18 kvě 2016, 08:42

po 2016
esp.jpg
esp.jpg (8.85 KiB) Zobrazeno 1269 x
Ve Španělsku se jelo celkem 3216 kol v celkové délce 13 961,959 km.

Protože se jelo na pěti okruzích s rozdílnou délkou, je průměr španělské dráhy 4 341,405 km.

Pedralbes - 150 kol - 947,400 km
Jarama - 734 kol - 2491,374 km
Montjuic Park - 269 kol - 1019,510 km
Jerez - 362 kol - 1526,916 km
Barcelona - 1701 kol - 7976,759 km

Posledních deset GP Španělska vyhrálo deset pilotů.
2007 Massa, 2008 Räikkönen, 2009 Button, 2010 Webber, 2011 Vettel, 2012 Maldonado, 2013 Alonso, 2014 Hamilton, 2015 Rosberg, 2016 Verstappen.
Poprvé vyhrálo startovní číslo 33, stejně tak Max Verstappen (přešel z Toro Rosso do Red Bullu) a Holandsko je dvacátou druhou zemí, která vyhrála ve F1.
Mercedes a motor Mercedes získaly čtvrtou PP v řadě - Rosberg (2013,2015) a Hamilton (2014,2016).
Číslo 26 se podruhé zapsalo do statistiky nejrychlejšího kola, naposledy v roce 1977 (Jacques Laffite v Ligieru). Kvyat se stal 129. pilotem, který si zapsal nejrychlejší kolo.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10798
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Španělsko v číslech

#8 Příspěvek od showstall » 13 srp 2020, 11:36

Štatistické lahôdky: VC Španielska 2020
Formula 1 sa po vyše piatich mesiacoch vracia naspäť do Katalánska, kde sa koncom februára uskutočnili šesťdňové predsezónne testy. Veľká cena Španielska od sezóny 2007 pravidelne otvárala európsku časť kalendára, respektíve bola súčasťou prvých pretekov na starom kontinente po návrate z ďalej Austrálie a Ázie. Tento rok je tomu úplne inak a známy testovací okruh privíta šieste podujatie tohtoročnej improvizovanej sezóny.
• V nedeľu sa uskutoční jubilejná 50. Grand Prix Španielska; okrúhla 30. GP sa pôjde práve na trati v blízkosti Barcelony.
• Za polstoročie sa preteky uskutočnili na piatich rôznych okruhoch: Pedralbes (2x), Jarama (9x), Montjuich (4x), Jerez (5x) a Circuit de Catalunya (29x) v blízkosti Barcelony.
• Na okruhu Catalunya sa preteká od sezóny 1991, odvtedy prešiel piatimi úpravami. Súčasná verzia sa používa od roku 2007, keď sa zmenila a spomalila záverečná časť trate. Rýchly nájazd na cieľovú rovinku vystriedala nie príliš obľúbená šikana. Dĺžka okruhu sa takto natiahla o 28 metrov na aktuálnych 4655 metrov.
• V Španielsku sa jazdilo aj na mestskom okruhu vo Valencii, avšak to bolo pod označením GP Európy (2008 – 2012). Dvakrát hostil GP Európy aj Jerez (1994 a 1997).
• V 70-ročnej histórii F1 sa predstavilo 15 Španielov, pričom štyria z nich dokázali vystúpiť na stupeň víťazov: Alfonso de Portago, Fernando Alonso, Pedro de la Rosa a Carlos Sainz.
• Spomínali sme, že v Catalunyi sa jazdilo 29-krát. Okruh nie je ideálny na predbiehanie. Svedčí o tom fakt, že z víťazstva sa v 21 prípadoch tešil jazdec štartujúci z pole position!
• V Španielsku dosiahli prvý kariérny triumf Niki Lauda (1974, Ferrari), Jochen Mass (1975, McLaren), Pastor Maldonado (2012, Williams) a Max Verstappen (2016, Red Bull).
• Prvé preteky sa konali koncom októbra 1951, zvíťazil Juan M. Fangio na Alfe Romeo. GP na juhu Európy uzatvárala druhý ročník formulového šampionátu.
• O tri roky neskôr, v záverečnom podujatí sezóny 1954, stál na pole position Alberto Ascari s novým autom i tímom Lancia. Zajazdil tiež najrýchlejšie kolo pretekov, cieľ ale nevidel.
• Jackie Stewart dosiahol v rokoch 1969 – 1971 tri prvenstvá. Zaujímavé je, že ich vždy získal s inými autami. Postupne to boli Matra, March a Tyrrell.
• Najtragickejšie podujatie sa na Pyrenejskom polostrove odohralo v roku 1975. V časoch, keď jazdci aktívne presadzovali vyššiu bezpečnosť, sa naplno prejavil ľudský egoizmus. Zvodidlá trate Montjuich boli v žalostnom stave a po tom, čo sa nekonal piatkový tréning, ich v sobotu upevňovali mechanici jednotlivých tímov na príkaz svojich šéfov.
• Jazdci niekoľko hodín držali protest, dokonca sa zabarikádovali v obytnom prívese. Neskôr sa na nátlak šéfov vydali na trať. Aktuálny majster sveta Emerson Fittipaldi, odkrúžil propagačné kolo, kvalifikoval sa ako posledný a na štart pretekov odmietol nastúpiť.
• Osudným sa stalo 26. kolo. Na hrbole za rovinkou sa zlomil mohutný zadný spojler na aute Hill Ford za volantom s Rolfom Stommelenom. Neovládateľný monopost vletel do zvodidiel, odrazil sa od nich do Brabhamu Carlosa Paceho. Tento náraz Rolfa vymrštil cez opačné zvodidlá, kde stáli traťoví maršali, novinári i diváci. Päť z nich na mieste umrelo… Nešťastný pilot Rolf Stommelen vyviazol živý, no s polámanými nohami. Po tejto fraške sa Formula 1 do barcelonského parku nikdy viac nevrátila!
• Preteky boli prerušené až po štyroch kolách! Po necelých 43 minútach prehlásili za víťaza Jochena Massa. Keďže sa neodjazdila požadovaná vzdialenosť, udeľovali sa polovičné body. Zásluhou toho bodovala jediná žena v histórii F1 – pol bodu za 6. miesto získala Talianka Lella Lombardiová na monoposte March-Ford.
• Podľa pôvodného kalendára roku 1980 sa mali jazdiť preteky na okruhu Jarama v blízkosti Madridu. Pre rozpory medzi organizáciami FISA a FOCA sa uskutočnili len nemajstrovské preteky. Vyhral Alan Jones na Williamse.
• Formula 1 si po rôznych problémoch dala od Pyrenejského polostrova pokoj, v rokoch 1982 – 1985 sa v Španielsku nejazdilo.
• Keď sa tam F1 vrátila, v sezónach 1986 – 1990 hostil podujatie Jerez. Ten neskutočne sedel Ayrtonovi Sennovi, ktorý tu vybojoval štyri pole positions. Z víťazstiev sa tešil trojlístok Senna, Mansell, Prost.
• Z Jerezu sa F1 presunula natrvalo na Circuit de Catalunya. Prvé preteky sa konali koncom septembra 1991. Od nasledujúceho ročníka patrí Španielom jarný termín (hlavne máj).
• Nová trať v počiatkoch najviac sedela Williamsu, ktorý dosiahol štyri triumfy v rade.
• Rekordérom v počte víťazstiev je v Španielsku Michael Schumacher so šiestimi triumfami (1995 – 1996 a 2001 – 2004). Legendárny Nemec práve tu získal v roku 1996 prvé víťazstvo v červenom overale Ferrari. A už keď sme pri vzpínajúcom sa koníkovi, aj Alain Prost je s Ferrari spätý s touto traťou. V Španielsku 1990 vybojoval pre Ferrari posledné víťazstvo v rámci ich relatívne krátkej spolupráce. Pretekalo sa v Jereze.
• Preteky sezóny 2001 poznačila počas 6. kola kolízia Pedra de la Rosu (Jaguar) a Heinza Haralda Frentzena (Jordan). Nemec sa natlačil na vnútornú stranu zákruty, došlo ku kontaktu ich pneumatík a zadná časť Nemcovho žltého Jordanu sa mihla pred očami prekvapeného Španiela. Nikomu sa nič nestalo, akurát obaja museli odstúpiť z pretekov.
• Oveľa hektickejší a nečakaný bol záver tejto GP. V poslednom kole stratil isté víťazstvo Mika Häkkinen, keď ho zradila technika jeho McLarenu MP4-16 Mercedes. Smutného Häkkinena priviezol na monoposte jeho vtedajší tímový kolega David Coulthard.
• O rok neskôr stálo na štarte GP iba 20 áut. Minardi pre problémy s predným krídlom po nedeľnom rannom warm-upu na preteky z bezpečnostných dôvodov nenastúpilo.
• V ročníku 2006 oslavovali všetci fanúšikovia na tribúnach, keď spoločne s kráľom Juanom Carlosom I. na vlastné oči videli triumf matadora Fernanda Alonsa na Renaulte RS26.
• V hektickom ročníku 2007 si historický prvý bod vybojoval malý japonský tím Super Aguri. Pričinil sa oň populárny Japonec Takuma Sato.
• V roku 2008 poznačila španielsky víkend nehoda Heikkiho Kovalainena, ktorý po poruche závesu a defekte pneumatiky skončil v pneumatikovej bariére.
• V roku 2016 sme boli svedkami kolízie tímových kolegov, keď sa v úvodnom kole vyradili Lewis Hamilton a Nico Rosberg.
• Od roku 2013 kvalifikáciám neprestajne dominuje nemecký Mercedes. V roku 2016 získal pole position Lewis Hamilton časom rovných 1:22,000.
• Zo súčasného štartového poľa ich má najviac Lewis Hamilton – štyri.
• Jediné kariérne najrýchlejšie kolo pretekov tu dosiahli Grosjean, Gutiérrez a Kvjat.
• Kimi Räikkönen v Španielsku zo 17 účastí bol deväťkrát mimo bodov. Za to Daniil Kvjat tu svoje posledné štyri účasti vždy premenil na body.
• Domáca trať vyhovuje Carlosovi Sainzovi, ktorý bodoval pri každej GP. Najlepší výsledok dosiahol v roku 2016, keď Toro Rosso doviezol na 6. priečke.
• Sebastian Vettel má na juhu Európy príležitosť prerušiť nelichotivú výsledkovú formu. Na barcelonskej trati totiž ťahá sériu jedenástich bodovaných umiestnení (z toho päť pódií).
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10798
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Španělsko v číslech

#9 Příspěvek od showstall » 15 srp 2020, 17:31

Před VC Španělska 2020
Šestá velká cena 71. ročníku mistrovství světa F1
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Španělsko“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host