Rakousko v číslech
- showstall
- 10 vítězství
- Příspěvky: 10803
- Registrován: 26 srp 2010, 20:34
- Bydliště: Jiříkov
- Kontaktovat uživatele:
Rakousko v číslech
V roce 2016 se jede dvacátádevátá GP Rakouska
3 okruhy
- (18x) Österreichring - (1970-1987)
- (7x) Spielberg (A1 Ring) - (1997-2003) - upravený a přebudovaný Österreichring
- (3x) Red Bull Ring - (2014-2015) - koupí trati Spielberg stájí Red Bull
- (1x) Zeltweg (1964)
- (2x) sedmý v sezoně (1964, 1972)
- (3x) devátý v sezoně (1970, 1999, 2016)
- (3x) osmý v sezoně (1971, 2014-2015)
- (7x) dvanáctý v sezoně (1973 - 1975, 1977 - 1978, 1984, 1986)
- (4x) jedenáctý v sezoně (1976, 1979, 1981, 1983)
- (5x) desátý v sezoně (1980, 1985, 1987, 1998, 2000)
- (1x) třináctý v sezoně (1982)
- (1x) čtrnáctý v sezoně (1997)
- (3x) šestý v sezoně (2001 - 2003)
V letech 1965-1969, 1988-1996 a 2004-2013 se GP Rakouska nejela.
29 GP (1964-2016)3 okruhy
- (18x) Österreichring - (1970-1987)
- (7x) Spielberg (A1 Ring) - (1997-2003) - upravený a přebudovaný Österreichring
- (3x) Red Bull Ring - (2014-2015) - koupí trati Spielberg stájí Red Bull
- (1x) Zeltweg (1964)
- (2x) sedmý v sezoně (1964, 1972)
- (3x) devátý v sezoně (1970, 1999, 2016)
- (3x) osmý v sezoně (1971, 2014-2015)
- (7x) dvanáctý v sezoně (1973 - 1975, 1977 - 1978, 1984, 1986)
- (4x) jedenáctý v sezoně (1976, 1979, 1981, 1983)
- (5x) desátý v sezoně (1980, 1985, 1987, 1998, 2000)
- (1x) třináctý v sezoně (1982)
- (1x) čtrnáctý v sezoně (1997)
- (3x) šestý v sezoně (2001 - 2003)
V letech 1965-1969, 1988-1996 a 2004-2013 se GP Rakouska nejela.
- showstall
- 10 vítězství
- Příspěvky: 10803
- Registrován: 26 srp 2010, 20:34
- Bydliště: Jiříkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rakousko v číslech
po 2014
8 363,755 km.
Protože se jelo na třech okruzích s rozdílnou délkou, je průměr rakouské dráhy 5 188,434 km.
Österreichring - 941 kol - 5 580,446 km
Spielberg - 566 kol - 2 447,309 km
Zeltweg - 105 kol - 336,000 km
zajímavost:
v roce 1970 zajeli nejrychlejší kolo dva piloti (Clay Regazzoni a Jacky Ickx) - 1:40,4
27 Regazzoni (40 kolo), 12 Ickx (51 kolo), oba na pneumatikách Firestone.
V Rakousku se jelo celkem 1612 kol v celkové délce Protože se jelo na třech okruzích s rozdílnou délkou, je průměr rakouské dráhy 5 188,434 km.
Österreichring - 941 kol - 5 580,446 km
Spielberg - 566 kol - 2 447,309 km
Zeltweg - 105 kol - 336,000 km
zajímavost:
v roce 1970 zajeli nejrychlejší kolo dva piloti (Clay Regazzoni a Jacky Ickx) - 1:40,4
27 Regazzoni (40 kolo), 12 Ickx (51 kolo), oba na pneumatikách Firestone.
- showstall
- 10 vítězství
- Příspěvky: 10803
- Registrován: 26 srp 2010, 20:34
- Bydliště: Jiříkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rakousko v číslech
startovní čísla a pneumatiky v Rakousku - (1964-2016)
výhra:
1 - 4 x
8 - 3 x
6 - 3 x
2 - 2 x
15 - 2 x
4 - 2 x
12 - 1 x
14 - 1 x
31 - 1 x
7 - 1 x
9 - 1 x
28 - 1 x
17 - 1 x
27 - 1 x
26 - 1 x
11 - 1 x
5 - 1 x
3 - 1 x
44 - 1 x
12 x - Goodyear
6 x - Bridgestone
4 x - Michelin
3 x - Firestone
3 x - Pirelli
1 x - Dunlop
pole position:
1 - 7 x
6 - 3 x
16 - 3 x
3 - 2 x
12 - 2 x
11 - 2 x
2 - 2 x
19 - 2 x
44 - 2 x
14 - 1 x
31 - 1 x
27 - 1 x
5 - 1 x
11 x - Goodyear
6 x - Bridgestone
4 x - Pirelli
4 x - Michelin
3 x - Firestone
1 x - Dunlop
nejrychlejší kolo:
1 - 4 x
11 - 3 x
5 - 2 x
12 - 2 x
7 - 2 x
16 - 2 x
2 - 2 x
6 - 2 x
27 - 1 x
14 - 1 x
24 - 1 x
9 - 1 x
26 - 1 x
15 - 1 x
8 - 1 x
20 - 1 x
3 - 1 x
4 - 1 x
44 - 1 x
10 x - Goodyear
6 x - Bridgestone
5 x - Michelin
4 x - Firestone
4 x - Pirelli
1 x - Dunlop
výhra:
1 - 4 x
8 - 3 x
6 - 3 x
2 - 2 x
15 - 2 x
4 - 2 x
12 - 1 x
14 - 1 x
31 - 1 x
7 - 1 x
9 - 1 x
28 - 1 x
17 - 1 x
27 - 1 x
26 - 1 x
11 - 1 x
5 - 1 x
3 - 1 x
44 - 1 x
12 x - Goodyear
6 x - Bridgestone
4 x - Michelin
3 x - Firestone
3 x - Pirelli
1 x - Dunlop
pole position:
1 - 7 x
6 - 3 x
16 - 3 x
3 - 2 x
12 - 2 x
11 - 2 x
2 - 2 x
19 - 2 x
44 - 2 x
14 - 1 x
31 - 1 x
27 - 1 x
5 - 1 x
11 x - Goodyear
6 x - Bridgestone
4 x - Pirelli
4 x - Michelin
3 x - Firestone
1 x - Dunlop
nejrychlejší kolo:
1 - 4 x
11 - 3 x
5 - 2 x
12 - 2 x
7 - 2 x
16 - 2 x
2 - 2 x
6 - 2 x
27 - 1 x
14 - 1 x
24 - 1 x
9 - 1 x
26 - 1 x
15 - 1 x
8 - 1 x
20 - 1 x
3 - 1 x
4 - 1 x
44 - 1 x
10 x - Goodyear
6 x - Bridgestone
5 x - Michelin
4 x - Firestone
4 x - Pirelli
1 x - Dunlop
Re: Rakousko v číslech
Co jste určitě (ne)věděli o GP Rakouska
•1963 – Nemistrovský závod na letišti v Zeltwegu se jel na okruhu jednoduchého tvaru ve tvaru hokejky s pouhými čtyřmi zatáčkami; Jack Brabham vyhrál s náskokem pěti kol; v závodě debutoval Jochen Rindt
•1964 – Jochen Rindt se stal prvním Rakušan startujícím v oficiálním závodě F1; Ital Lorenzo Bandini získal jediné vítězství krátké kariéry
•1970 – GP Rakouska se po pětileté přestávce vrátila, a to na nový okruh Österreichring, jehož převážná část tvoří současný Red Bull Ring; pole position získal domácí Jochen Rindt – byl to jeho poslední start ve velké ceně před smrtí na Monze, přesto se ten rok stal mistrem světa
•1971 – Premiéra Nikoho Laudy ve formuli 1. V závodě havaroval Jackie Stewart, který se ale přesto stal šampionem poté, co odstoupil Jacky Ickx
•1972 – Emerson Fittipaldi do víkendu nastoupil se startovním číslem 20, ale závod Brazilec vyhrál v náhradním autě se startovním číslem 31
•1973 – Niki Lauda musel domácí závod vynechat kvůli zraněnému zápěstí, které si přivodil o dva týdny dříve na Nürburgringu; závod nedokončilo 13 jezdců, čtyři z deseti, které dojeli do cíle, mělo ztrátu jednoho až pěti kol na vítěze
•1974 – Carlos Reutemann (Brabham) vyhrál s náskokem tři čtvrtě minuty na Dennyho Hulma (McLaren)
•1975 – Závod byl pro déšť zastaven po 29 kolech z 54, a tak se udělovala polovina bodů; Niki Lauda získal půl bodu za šesté místo, ačkoli získal pole position. Při různých nehodách si Wilson Fittipaldi zlomil ruku a dva traťoví maršálové zahynuli při nehodě Marka Donohua, o tři dny později zemřel i Mark Donohue. Vítěz závodu Vittorio Brambilla boural po projetí cílem zkráceného závodu
•1976 – Rakušanům Ottovi Stuppacherovi a Karlu Oppitzhauserovi byl zamítnuta žádost o start v závodě pro malé zkušenosti se závoděním; do víkendu nenastoupio žádné auto Ferrari po událostech na Nürburgringu
•1977 – Rychlou první zatáčku Vost-Hugel Kurve nahradila šikana Hella-Licht
•1978 – Z 26 startujících (pět dalších se nekvalifikovalo) jich do cíle dojelo devět: 12 jich mělo nehodu a dva byli diskvalifikováni
•1981 – Závod musel vynechat tým Fittipaldi Automotive pro nedostatek motorů
•1982 – Poslední vítězství vozu Lotus z rukou Colina Chapmana v podání Elia de Angelise, který vyhrál s náskokem pouhých 50 tisícin sekundy před druhým Kekem Rosbergem – ostatní měli přinejmenším jedno kolo ztráty
•1984 – Jubilejní 400. velká cena v historii F1 (letošní GP Rakouska bude 924. závodem); první závod, na jehož startu nebyl žádný vůz s atmosférickým motorem, závod vyhrál domácí Niki Lauda
•1985 – Andrea de Cesaris velmi ošklivě boural, ale nestalo se mu nic. Po návratu do boxů zalhal, že se auto samo zastavilo a už nešlo nastartovat. Poté, co šéf týmu Guy Ligier viděl záznam nehody, de Cesarise vyhodil s tím, že už si nemůže „dovolit tohoto může dál zaměstnávat“
•1986 – Riccardo Patrese musel na start nastoupit v náhradním voze, protože ten svůj hlavní závodní si rozbil a shořel mu v kvalifikaci. Na startovním roštu se mu ale porouchala převodovka. Šéf týmu Brabham Bernie Ecclestone rozhodl, že týmový kolega Derek Warwick předá auto Patresemu. Warwick později přiznal, že to odmítal, a že jej Ecclestone fyzicky musel tahat ven z auta. Patrese odstoupil dvě kola po startu závodu
•1987 – Stefan Johansson srazil jelena během pátečního tréninku v rychlosti 225 km/h. Samotný závod byl startovat natřikrát
•1998 – David Coulthard byl po startu devatenáctý, ale nakonec dojel druhý, s pětisekundovou ztrátou na vítěze Miku Häkkinena
•1999 – David Coulthard ve druhé zatáčce po startu narazil do kolegy Miky Häkkinena, který se propadl na poslední místo, do cíle dojel třetí
•2001 – Kvůli nespolehlivě fungujícímu systému kontroly prokluzu kol zůstaly na startu stát čtyři auta; Rubens Barrichello byl požádán, aby přenechal svou druhou pozici kolegovi Michaelovi Schumacherovi. Barrichello vyhověl až v poslední zatáčce závodu
•2002 – Rubens Barrichello byl požádán, aby přenechal svou první pozici kolegovi Michaelovi Schumacherovi. Barrichello vyhověl až těsně před cílovou čarou (rozdíl v cíli 0,182 sekundy); při vyhlášení vítězů Schumacher přenechal první místo Barrichellovi, za což Ferrari dostalo pokutu od FIA. Skandál přerostl do obřích rozměrů, oficiálně se k němu vyjádřil i brazilský prezident Fernando Henrique Cardoso
•2003 – Závod musel být startován natřikrát kvůli problémům na toyotě Christiana da Matty. Během zastávky v boxech se ferrari Michaela Schumachera ocitlo na chvíli v plamenech
•2014 – Jediné pole position v této sezoně, kterou nezískal vůz Mercedes F1 W05 Hybrid. Williamsy ale vedení neudržely a skončily na třetím a čtvrtém místě v závodě
- showstall
- 10 vítězství
- Příspěvky: 10803
- Registrován: 26 srp 2010, 20:34
- Bydliště: Jiříkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rakousko v číslech
po 2015
8 670,755 km.
Protože se jelo na třech okruzích s rozdílnou délkou, je průměr rakouské dráhy 5 151,976 km.
Österreichring - 941 kol - 5 580,446 km
Spielberg - 637 kol - 2 754,329 km
Zeltweg - 105 kol - 336,000 km
zajímavost:
v roce 1970 zajeli nejrychlejší kolo dva piloti (Clay Regazzoni a Jacky Ickx) - 1:40,4
27 Regazzoni (40 kolo), 12 Ickx (51 kolo), oba na pneumatikách Firestone.
Číslo 44 se zapsalo poprvé do statistiky pole position.
V Rakousku se jelo celkem 1683 kol v celkové délce Protože se jelo na třech okruzích s rozdílnou délkou, je průměr rakouské dráhy 5 151,976 km.
Österreichring - 941 kol - 5 580,446 km
Spielberg - 637 kol - 2 754,329 km
Zeltweg - 105 kol - 336,000 km
zajímavost:
v roce 1970 zajeli nejrychlejší kolo dva piloti (Clay Regazzoni a Jacky Ickx) - 1:40,4
27 Regazzoni (40 kolo), 12 Ickx (51 kolo), oba na pneumatikách Firestone.
Číslo 44 se zapsalo poprvé do statistiky pole position.
- showstall
- 10 vítězství
- Příspěvky: 10803
- Registrován: 26 srp 2010, 20:34
- Bydliště: Jiříkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rakousko v číslech
po 2016
8 977,795 km.
Protože se jelo na třech okruzích s rozdílnou délkou, je průměr rakouské dráhy 5 118,469 km.
Österreichring - 941 kol - 5 580,446 km
Spielberg - 708 kol - 3 061,349 km
Zeltweg - 105 kol - 336,000 km
zajímavost:
v roce 1970 zajeli nejrychlejší kolo dva piloti (Clay Regazzoni a Jacky Ickx) - 1:40,4
27 Regazzoni (40 kolo), 12 Ickx (51 kolo), oba na pneumatikách Firestone.
Číslo 44 zapsalo Hattrick.
V Rakousku se jelo celkem 1754 kol v celkové délce Protože se jelo na třech okruzích s rozdílnou délkou, je průměr rakouské dráhy 5 118,469 km.
Österreichring - 941 kol - 5 580,446 km
Spielberg - 708 kol - 3 061,349 km
Zeltweg - 105 kol - 336,000 km
zajímavost:
v roce 1970 zajeli nejrychlejší kolo dva piloti (Clay Regazzoni a Jacky Ickx) - 1:40,4
27 Regazzoni (40 kolo), 12 Ickx (51 kolo), oba na pneumatikách Firestone.
Číslo 44 zapsalo Hattrick.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host