statistiky Itálie

Moderátoři: V.I.P., TOP10

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10801
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

statistiky Itálie

#1 Příspěvek od showstall » 31 kvě 2015, 18:42

Štatistiky po Veľkej cene Talianska 2012
originál
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10801
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: statistiky Itálie

#2 Příspěvek od showstall » 31 kvě 2015, 18:46

Štatistiky po Veľkej cene Talianska 2013
- víťazstvo Sebastiana Vettela v Monze znamená, že nemecký pilot dosiahol 32. prvenstvo vo veľkých cenách a vyrovnal sa Fernandovi Alonsovi.
- pre Sebastiana Vettela to bola 40. pole position, pre Red Bull 50. štart z prvého miesta.
- Red Bull si do svojej vitríny umiestnil 40. víťaznú trofej od svojho prvého triumfu v Číne v roku 2009. Od tej doby uplynulo 85 veľkých cien. Až 40 z nich vyhral Red Bull, dvadsať McLaren, dvanásť Ferrari, šesť už neexistujúci Brawn, Mercedes zvíťazil štyrikrát, Lotus dvakrát a raz sa radoval Williams.
- po prerušení série Kimiho Räikkönena, ktorý bodoval v 27 veľkých cenách po sebe, sa Fín v Monze nedostal do prvej desiatky.
- hoci boli Kimi Räikkönen, Keke Rosberg či Mika Häkkinen počas Veľkej ceny Talianska množstvo kôl vo vedení, nedokázali nikdy tieto preteky vyhrať.
- Lewis Hamilton sa do tretej časti kvalifikácie dostal 66-krát po sebe. Naposledy sa mu to nepodarilo v roku 2010 počas kvalifikácie na Veľkú cenu Malajzie.
- Kimi Räikkönen sa prvýkrát v tomto roku nedostal do tretej časti kvalifikácie.
- tretie kvalifikačné miesto pre Nica Hülkenberga je jeho najlepším výsledkom od zisku pole position pred Veľkou cenou Brazílie v roku 2010. Sauber získal tretie miesto v roku 2012 zásluhou Kamuja Kobajašiho v Suzuke.
- ak by Sebastian Vettel dokončil všetky zostávajúce veľké ceny na druhej priečke, stal by sa majstrom sveta.
- ešte deväť pilotov bojuje o zisk majstrovskej trofeje. Ak Jenson Button zvíťazí vo všetkých pretekoch a Vettel nezíska body, Brit sa stane majstrom sveta.
- Sergio Pérez absolvoval svoje 49. preteky v F1 a prvýkrát obsadil dvanáste miesto. Len pre porovnanie, jedenáste miesto získal už dvanásťkrát.
- medzi desiatkou najrýchlejších monopostov v kvalifikácii, bolo až päť z nich poháňaných motorom Ferrari.
- po pretekoch sa na pódiu pre víťazov objavil Jean Alesi, ktorý viedol rozhovory s pilotmi. Francúz získal pole position len dvakrát, raz sa mu to podarilo v Monze.
- prvýkrát od roku 1981 stál v Monze na pódiu Austrálčan. Vtedy sa to podarilo Alanovi Jonesovi.
- nováčikovia sú stále bez bodu. Až päť zo šiestich vypadlo už v prvej časti kvalifikácie.
- priemerná rýchlosť tohtoročnej Veľkej ceny Talianska 234,268 je km/h radí preteky na 29. miesto v rebríčku najrýchlejších pretekov histórie. Prvenstvo patrí Michaelovi Schumacherovi z roku 2003 v Monze, kde sa jeho priemerná rýchlosť pohybovala na úrovni 247,586 km/h .
- Vettelovo víťazstvo znamenalo 300. umiestnenie nemeckého pilota na pódiu. Viac ako polovica z tohto čísla patrí Michaelovi Schumacherovi.
- prvýkrát v sezóne sa niektorému z pilotov podarilo vyhrať dve veľké ceny po sebe.
- v roku 2012 triumfoval v Monze McLaren. Ak by Button nemal problémy s palivovým čerpadlom, bolo by to dokonca dvojité víťazstvo. Tento rok sa McLarenu podarilo v Monze získať iba jeden bod zásluhou desiateho miesta Jensona Buttona.
- počas minulého roka nedokončili Veľkú cenu Talianska Sebastian Vettel a ani Mark Webber.
- od roku 2008 do roku 2012 triumfovalo v Taliansku päť stajní – Toro Rosso, Brawn GP, Ferrari, Red Bull a McLaren. Táto pestrá séria sa teraz skončila.
- v tejto sezóne získali pole position iba traja jazdci – Lewis Hamilton (5), Sebastian Vettel (4) a Nico Rosberg (3).
- v roku 2012 bola prvá štvorica priebežného poradia jazdcov rovnaká ako teraz, akurát v inom poradí. Vettel, Alonso, Hamilton, Räikkönen. A to všetko na rozličných monopostoch. Existuje príslovie, že auto je oveľa dôležitejšie ako pilot.
- prvé štyri miesta obsadili v Taliansku monoposty s číslami 1 až 4, ale v nesprávnom poradí. V správnom poradí sa to podarilo v roku 2011 v Kórejskej republike.
- prvýkrát v novodobej histórii Lotusu sa do tretej časti kvalifikácie nedostal ani jeden pilot britskej stajne. Naposledy sa to stalo ešte v roku 2011 v Indii pod názvom Renault.
- Veľká cena Indie 2011 bola poslednou, v ktorej sa oba monoposty Toro Rosso dostali do tretej časti kvalifikácie, rovnako ako v Monze.
- Kimi Räikkönen sa stal piloto, Ferrari a tak sa prvýkrát od roku 1953 predstavia v talianskom tíme vedľa seba dvaja majstri sveta.
originál
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10801
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: statistiky Itálie

#3 Příspěvek od showstall » 31 kvě 2015, 18:49

Štatistiky po Veľkej cene Talianska 2014
- Lewis Hamilton vyhral už šieste preteky aktuálnej sezóny, čo sa mu podarilo prvýkrát v kariére.
- Nico Rosberg skončil siedmykrát v sezóne na druhom mieste. Vyrovnal tak rekord týkajúci sa druhej priečky, ktorú rovnako sedemkrát obsadili aj Nelson Piquet (1987), Alain Prost (1988), Mika Häkkinen (2000), Kimi Räikkönen (2003), Rubens Barrichello (2004) a Fernando Alonso (2006).
- Rosberg vedie priebežné poradie jednotlivcov aj napriek tomu, že na svojom konte nemá najviac víťazstiev v tejto sezóne spomedzi všetkých pretekárov. Naposledy sme spoznali majstra bez statusu najčastejšieho víťaza v roku 2008. Išlo o Hamiltona, ktorý tesne zdolal Felipeho Massu.
- história Formuly 1 si pamätá dvanásť sezón, ktoré ovládli piloti aj napriek tomu, že v ročníku netriumfovali najčastejšie.
- Hamilton si v Taliansku vyjazdil pole position, dosiahol najrýchlejšie kolo a zvíťazil. Je to len štvrtý hetrik britského jazdca.
- Hamilton štartoval siedmykrát z lepšej pozície ako Rosberg. Nemec štartoval z prvého miesta v posledných štyroch veľkých cenách.
- Mercedes oslavoval siedme dvojité víťazstvo. Rekord týkajúci sa jednej sezóny má hodnotu desiatich triumfov. Podarilo sa to v roku 1988 stajni McLaren.
- Mercedes má namierené k prekonaniu ďalších rekordov. Môže sa stať tímom s najväčším počtom pódiových umiestnení v sezóne. Lídrom je Ferrari s 29 pódiovými umiestneniami (2004). Rosberg a Hamilton majú na konte 21 umiestnení v prvej trojke. V posledných šiestich podujatiach sme ich na stupňoch víťazov registrovali deväťkrát.
- v Monze dosiahol Mercedes prvé dvojité víťazstvo od roku 1955. Vtedy sa to na talianskej pôde podarilo dvojici Juan Manuel Fangio – Piero Taruffi.
- Mercedes dosiahol dvojité víťazstvo, obe najrýchlejšie kolá, viedol vo všetkých kolách a oba monoposty štartovali z prvých dvoch miest. V histórii Formuly 1 sa to podarilo len 35. krát. Naposledy sa o podobný zápis postaralo Ferrari vo Veľkej cene Francúzska 2008. V monopostoch sedeli Felipe Massa a Kimi Räikkönen.
- ak by Hamilton vyhral nasledujúcich päť podujatí a Rosberg by bol zakaždým druhý, aj tak by mohol Nemec zabojovať v Abú Zabú o titul. V prípade tamojšieho triumfu by mal Rosberg (378) pred Hamiltonom (377) náskok jediného bodu.
- Felipe Massa sa na pódiu objavil prvýkrát ako jazdec iného tímu, než Ferrari.
- Monza bola pre Massu stou od jeho posledného víťazstva, ktoré sa zrodilo vo Veľkej cene Brazílie 2008.
- doterajší rekord, ktorý patril Riccardovi Patresemu, predstavoval rozdiel 99 pretekov (od Veľkej ceny Juhoafrickej republiky 1983 po Veľkú cenu San Marina 1990).
- stajňa Williams nazbierala v tomto roku viac bodov ako počas posledných štyroch sezón dohromady.
- bodová séria Fernanda Alonsa sa skončila po pätnástich pretekoch.
- bolo to len druhé odstúpenie Alonsa vo farbách Ferrari za posledných 90 pretekov z dôvodu technickej poruchy. Prvá takáto komplikácia sa objavila pred 86 veľkými cenami (Veľká cena Malajzie 2010).
- aktuálnu najdlhšiu bodovú sériu drží Daniel Ricciardo, ktorý skončil v prvej desiatke už jedenásty krát.
- bodová séria Ferrari pokračuje. Vďaka deviatemu miestu Kimiho Räikkönena ťahá taliansky tím šnúru 80 pretekov na bodoch.
- Ferrari získalo na domácej trati iba dva majstrovské body, čo je pre stajňu najhorším výsledkom od roku 2005. V tom čase finišoval Michael Schumacher na desiatom a Rubens Barrichello na dvanástom mieste.
- druhýkrát po sebe sa na nemeckého pilota v Monze bučalo. Pred rokom si spŕšku nevôle vyslúžil Sebastian Vettel.
- Max Chilton nedokončil preteky len druhýkrát v kariére. Rovnako ako v Kanade, aj teraz sa jeho snaha skončila po nehode.
- Vettel stráca v tejto chvíli na Ricciarda 60 bodov.
- ak Vettel nazbiera v Singapure deväť majstrovských bodov, v historickej tabuľke bodov sa dotiahne na Michaela Schumacher (1566). Najviac bodov na konte má Alonso (1727).
- Sergio Pérez skončil v sezóne prvýkrát pred svojím nasledovníkom v McLarene, Kevinom Magnussenom.
- Williams nazbieral v doterajších trinástich pretekoch o 176 bodov viac ako v celom minulom ročníku. Lotus má o 198 bodov menej ako v sezóne 2013.
- Lotus nebodoval už siedmykrát po sebe. To sa naposledy stalo v roku 2001, tím sa však v tom čase volal Benetton.
- prvých šesť miest na štarte obsadili monoposty s motormi Mercedes. Naposledy sme niečo podobné videli v roku 1980. Vtedy patrilo prvých šesť áut na štarte dodávateľovi motorov Ford.
- rovnako ako v Rakúsku aj v Taliansku obsadili autá s motormi Mercedes prvé štyri miesta.
- v cieli sme registrovali tímy v poradí: dva monoposty Mercedesu, dve vozidlá Williamsu a dve autá Red Bullu. Naposledy sme podobný jav videli vo Veľkej cene Číny 2009. Tam prišli stajne do cieľa v poradí: dve autá Red Bullu, dva monoposty Brawnu a dve vozidlá McLarenu.
- už 27 pretekov po sebe sa z víťazstva tešili len stajne Mercedes a Red Bull.
originál
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10801
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: statistiky Itálie

#4 Příspěvek od showstall » 11 zář 2015, 07:10

Štatistiky po Veľkej cene Talianska 2015
- Lewis Hamilton získal pole position, viedol v priebehu všetkých okruhov, vyhral a zaznamenal aj najrýchlejšie kolo pretekov, čo je tzv. "grand chelem". Po Malajzii 2014 sa mu to podarilo len druhýkrát v kariére. Hamilton okrem toho dosiahol najlepšie časy aj vo všetkých tréningoch a vo všetkých častiach kvalifikácie, čo pred ním ako posledný zvládol Mika Häkkinen na VC Brazílie 1998.
- Hamilton je dvanásty jazdec histórie F1, ktorý má na svojom konte aspoň dva "grand chelemy". Najviac ich má Jim Clark (8), za ktorým nasledujú Alberto Ascari a Michael Schumacher (po 5).
- vôbec prvýkrát v tomto roku sme videli víťazstvo systémom štart/cieľ. V ostatných prípadoch líder o svoju pozíciu prišiel aspoň počas zastávky v boxoch.
- prvýkrát od VC Ruska 2014 sa ani na chvíľu do vedenia nedostal žiadny nemecký jazdec.
- Hamilton dosiahol 25. najrýchlejšie kolo v pretekoch, čím sa vyrovnal Mikovi Häkkinenovi. Na prvom mieste tohto poradia je Michael Schumacher (77), druhý je Kimi Räikkönen (41).
- Hamilton je prvý jazdec, ktorý získal v Monze dvakrát po sebe pole position, najrýchlejšie kolo i víťazstvo. Grand chelem však pred rokom nemal, lebo počas 26 okruhov nebol vo vedení.
- prvýkrát od VC Belgicka 2014 sa na pódium dostali traja jazdci z troch rôznych tímov.
- Hamilton a Vettel boli v tomto roku spoločne na pódiu prvýkrát bez Rosberga.
- Hamilton absolvoval 160 veľkých cien a vyhral 40 z nich. Keď vyhrá v Singapure, tak bude mať rovnakú bilanciu, ako mal počas svojej kariéry Ayrton Senna: 161/41.
- Hamilton môže v Singapure vyrovnať aj rekord Ayrtona Sennu: osem pole positions v rade.
- Hamilton prvýkrát vo svojej kariére vyhral dvanáste podujatie ročníka. Vďaka tomu má na svojom konte triumfy vo všetkých pretekoch od prvých po devätnáste. To isté o sebe môže tvrdiť aj Sebastian Vettel.
- Hamilton štartoval z prvého radu dvadsaťkrát po sebe. Rekord drží Ayrton Senna (24).
- Nico Rosberg stráca na Lewisa Hamiltona 53 bodov. To znamená, že na titul mu už nemusí stačiť ani sedem víťazstiev.
- Hamilton má v tomto roku na svojom konte jedenásť pole positions, čo je rovnaký počet ako Rosberg za celý minulý rok.
- Hamilton vyhral v Monze o 25,042 sekundy. Väčší náskok mal na VC Talianska naposledy Michael Schumacher, ktorý v roku 1998 zvíťazil o 37,977 sekundy.
- Sebastian Vettel sa v historickej bodovej tabuľke dostal na prvé miesto (1 796). Za ním nasledujú Fernando Alonso (1 778) a Lewis Hamilton (1 738). Treba však pripomenúť, že ak by Michael Schumacher absolvoval svoju kariéru za súčasného systému, mal by 3 890 bodov.
- Vettel získal svoje štvrté talianske pódium. Prvýkrát nestál na jeho najvyššom stupienku.
- jazdci Williamsu obsadili v Monze rovnaké priečky ako pred rokom: Felipe Massa bol aj vtedy tretí a Valtteri Bottas štvrtý.
- Felipe Massa dokázal prvýkrát v kariére päťkrát po sebe zdolať svojho tímového kolegu.
- tím Manor-Marussia obsadil tretíkrát po sebe pätnáste a šestnáste miesto.
- Nico Rosberg prvýkrát v tomto roku vypadol a tak je Lewis Hamilton jediný, kto absolvoval všetkých 729 tohtoročných súťažných kôl. V cieli sa vždy objavil aj Felipe Massa, ale ten už dvakrát dostal kolo.
- Rosberg sa od svojej premiéry v Bahrajne 2006 postavil na štart 178 pretekov F1 v rade. Tým vyrovnal rekord Jensona Buttona, ktorý trval od VC Francúzska 2005 do VC Číny 2015.
- Kimi Räikkönen sa prvýkrát od VC Číny 2013 postavil do prvého radu na štarte. Dlho sa však z tejto výhody netešil a po zhasnutí červených svetiel sa prepadol na posledné miesto.
- Ferrari nezískalo pole position 60-krát v rade. McLaren 50-krát.
- jazdci Manoru Will Stevens a Roberto Merhi vybojovali pre tento tím štartové miesta 13 a 14, ktoré sú najlepšie v ich kariére. Vďačili za ne mnohým trestom ostatných jazdcov.
- prvýkrát od VC Singapuru 2008 nestálo v top 10 na štarte žiadne auto s motorom Renault.
- Jenson Button a Fernando Alonso sa kvalifikovali na 16. a 17. mieste, ale po uplatnení trestov paradoxne štartovali z pätnástej a šestnástej priečky.
- v Monze bolo udelených celkovo 168 trestných miest, čo je viac, ako za celý minulý rok dohromady.
- Pastor Maldonado vypadol v ôsmich z dvanástich pretekov. Naposledy mal takúto zlú bilanciu Adrian Sutil v roku 2008.
- Marcus Ericsson je prvý jazdec Sauberu od Nica Hülkenberga v roku 2013, ktorý bodoval trikrát po sebe.
- od premiéry Lewisa Hamiltona na VC Austrálie 2007 sme absolvovali 160 pretekov, z ktorých viac ako polovicu vyhrali dvaja jazdci. Vettel 41 a Hamilton 40.
originál
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10801
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: statistiky Itálie

#5 Příspěvek od showstall » 07 zář 2016, 05:39

Štatistiky po Veľkej cene Talianska 2016
- Nico Rosberg vybojoval svoje 21. víťazstvo, čím predstihol Kimiho Räikkönena i Miku Häkkinena a dostal sa na štrnáste miesto historického poradia. Ak zaknihuje ešte štyri triumfy, prebije sa do top 10 jazdcov všetkých čias.
- Rosberg zvíťazil v Monze vôbec prvýkrát, čím sa počet okruhov, na ktorých triumfoval, rozšíril na pätnásť. Rovnako sú na tom Damon Hill i Niki Lauda.
- na talianskej pôde ešte nikdy nevyhral žiadny fínsky jazdec. Nico Rosberg má síce nemeckú licenciu a vyrastal v Monaku, ale jeho otec je Fín Keke Rosberg.
- Rosberg má v tomto roku na svojom konte už sedem víťazstiev, čo je jeho kariérny rekord.
- Mercedes triumfoval deväťkrát po sebe a ak zvíťazí aj v Singapure, vyrovná svoj zápis z prelomu rokov 2015 a 2016. Historický rekord drží z roku 1988 McLaren, ktorý vyhral jedenásťkrát v rade.
- Mercedes vybojoval už 32. dvojité víťazstvo v F1. Williams má ich na svojom konte 33, McLaren 47 a Ferrari 81.
- Lewis Hamilton absolvoval v Monze svoju 181. veľkú cenu s motormi Mercedes, čo je nový rekord vernosti. Doposiaľ ho držal Michael Schumacher so 180 vystúpeniami s pohonom Ferrari.
- Hamilton vybojoval 98. pódium svojej kariéry a predstihol Fernanda Alonsa. Pred ním sú už len Alain Prost (106) a Michael Schumacher (155). Rosberg získal svoje 50. pódiové umiestnenie.
- najbližší prenasledovateľ Mercedesu stratil v kvalifikácii v Monze 0,837 sekundy. Viac to bolo naposledy v roku 1989, kedy Ayrton Senna svojim konkurentom nadelil 1,014 sekundy.
- Lewis Hamilton a Nico Rosberg získali za čias svojho spoločného pôsobenia v Mercedese 57 pole positions, čím sa vyrovnali Sebastianovi Vettelovi a Markovi Webberovi z Red Bullu. Z prvého radu štartovali Hamilton a Rosberg bok po boku 38-krát, z toho devätnásťkrát bol vpredu jeden a devätnásťkrát druhý.
- Hamilton štartoval do pretekov z pole position už 56-krát, ale vyhral z toho len 28 podujatí. Horšiu bilanciu má len Ayrton Senna, ktorý pole position nepremenil na víťazstvo až 36-krát.
- od Singapuru 2015 sa do prvého radu na štarte vždy postavil aspoň jeden Mercedes, teda dvadsaťkrát v rade. Rekord drží Williams, ktorý to v rokoch 1992 až 1994 dokázal 35-krát.
- Hamilton už 99-krát štartoval z prvého radu. V Singapure teda môže zavŕšiť stovku.
- Rosberg absolvoval 199 veľkých cien, v Singapure môže počet účastí zaokrúhliť na 200.
- Mercedes v Monze v turboére dominuje. Tretíkrát po sebe viedol v priebehu všetkých kôl.
- štart pretekov bol v tomto roku dvanásťkrát realizovaný zo stoja a len štyrikrát si držiteľ pole position udržal prvé miesto. V minulom roku sa mu to v dvanástich pretekoch podarilo deväťkrát. Aj takýto vplyv majú nové štartové pravidlá.
- Sebastian Vettel sa na pódium dostal prvýkrát od VC Európy v Baku. Red Bull to naopak prvýkrát od Baku nedokázal.
- Esteban Gutiérrez dostal Haas prvýkrát v histórii tímu do Q3.
- Fernando Alonso zaznamenal svoje prvé najrýchlejšie kolo pretekov od Abú Zabí 2013. Auto s motorom Honda to naposledy dokázalo na VC Portugalska 1992 v Estorile.
- desiati najlepší pretekári priebežného poradia skončili v Monze na prvých desiatich miestach. Doposiaľ sme to v tomto roku registrovali len v Melbourne, kde to bola samozrejmosť.
- Felipe Massa skončil deviaty, čo je jeho najlepší výsledok od májovej VC Španielska.
- Max Verstappen obsadil v tomto roku všetky miesta v top 10 okrem deviatej priečky.
- ak by platil starý bodovací systém, ktorý sme využívali do roku 2009 (10-8-6-4-3-2-1), tak by Hamilton viedol pred Rosbergom takisto o dva body, ako pri súčasnom systéme.
originál

Zajímavé statistiky po GP Itálie 2016 – Alonso navázal na Sennu
Několik zajímavých statistik po Velké ceně Itálie 2016.
1. Lewis Hamilton v sobotu získal páté pole position v Monze, čímž vyrovnal rekord Ayrtona Senny a Juana Manuela Fangia.
2. Nico Rosberg využil zaváhání svého týmového kolegy na startu a získal své 21. vítězství ve formuli 1, čímž se posunul na 14. místo v historických tabulkách. Byly to pro něj také 50. stupně vítězů, čímž se vyrovnal Buttonovi. Na Hamiltona nyní ztrácí v šampionátu dva body.
3. Rosberg se stal 36. jezdcem, který v Monze vyhrál a také prvním od roku 2009, který nevyhrál z pole position.
4. Fernando Alonso se před koncem závodu zastavil pro čerstvější pneumatiky a zajel nejrychlejší kolo závodu. Bylo to první nejrychlejší kolo závodu pro Alonsa od Abú Dhabí 2013, pro McLaren od Malajsie 2013 a pro Hondu od Portugalska 1992, kdy ho v Estorilu získal Ayrton Senna. Honda přitom v mezidobí dodávala pohonné jednotky Jordanu, BAR a měla svůj tým.
5. Ferrari čtyři závody chybělo na stupních vítězů. Popáté to vyšlo a byly to 66. stupně vítězů v 66 Velkých cenách Itálie pro vzpínajícího se koně.
6. Hamilton získal 98. stupně vítězů a přeskočil tak Fernanda Alonsa. Před sebou má Prosta (106) a mnohem dál Schumachera (155).
7. Bramborovou medaili nemá asi rád nikdo. V F1 máme dvě. Za čtvrté místo bere jezdec alespoň slušné body. Podstatně bramborovější je 11. místo. Bramborou roku je v tomto ohledu tým Haas, který skončil pětkrát na 11. místě. V Monze to poprvé potkalo Grosjeana, Gutiérrez skončil na smolné pozici čtyřikrát.
8. Red Bull se zařadil do klubu týmů s nejrychlejším pit stopem. Ricciarda přezul za 1,98 s. Williams měl letos 11 nejrychlejších zastávek, Mercedes 2.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10801
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: statistiky Itálie

#6 Příspěvek od showstall » 11 zář 2017, 08:27

Štatistiky po Veľkej cene Talianska 2017
Až do Veľkej ceny Talianska sa žiadnemu pilotovi nepodarilo vyhrať dve podujatia za sebou. Mercedes túto sériu svojou dominantnou jazdou ukončil.
Lewis Hamilton získal svoju 69. pole position, čím stanovil nový rekord. Zo súčasných pilotov naňho stráca Vettel 21 pole positions a tretí Fernando Alonso až 47.
Aby Hamilton s istotou ovládol tohtoročnú štatistiku štartov z prvého radu, musí ho získať ešte jeden.
Lance Stroll prekonal rekord Maxa Verstappena. Stal sa najmladším pilotom štartujúcim z prvého radu. Stroll bol v Monze o 23 dní mladší ako Max Verstappen v Spa 2016.
Posledným Kanaďanom v prvom rade bol ešte v Monze 1998 Jacques Villeneuve. Lance Stroll vtedy ani nebol na svete.
Až do Veľkej ceny Talianska v prvom rade stáli len piloti Mercedesu alebo Ferrari.
Pre Estebana Ocona je tretie miesto na štarte jeho kariérnym maximom.
Na Veľkej cene Španielska 2012 sa stalo naposledy, že z prvých troch pretekárov na štarte dvaja nemali na konte žiadne víťazstvo. Vtedy nimi boli Pastor Maldonado a Romain Grosjean.
Deväť z dvadsiatich pilotov v Monze dostalo tresty za výmenu súčiastok. Dokopy šlo o 150 miest. Dve miesta na štarte delí osem metrov. Ak by sa piloti mali zoradiť vo vzdialenosti, ktorá zodpovedá ich trestu, piloti by spolu museli prejsť o 1,2km viac.
Podľa starého bodovacieho systému (10-8-6-5-4-3-2-1) by šampionát ešte stále viedol Sebastian Vettel. Hamilton by strácal jeden bod.
Hamilton má na konte 59 víťazstiev a 69 pole positions. Už budúci týždeň by mohol obe tieto čísla zaokrúhliť.
Od príchodu nových pohonných jednotiek v roku 2014 sa v Monze len jedinému tímu podarilo viesť preteky - Mercedesu.
Dominancia Mercedesu v Taliansku je ohromná. Z posledných štyroch podujatí až v troch získal double.
Valtteri Bottas zaknihoval svoje 18 pódium v kariére. Presne polovicu z nich získal v Mercedese.
Strieborné šípy sú prvým tímom, ktorý v Monze vyhral štyrikrát po sebe. Podobné rekordy tento rok padli aj v Číne (4), Rusku (4), Rakúsku (4) a Veľkej Británii (5).
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton už osemnástykrát za sebou skončili na bodoch. Hamiltonov osobný rekord je 19 podujatí, Vettelov až 21. Historicky najlepší je v tejto štatistike Kimi Räikkönen, ktorý takúto sériu dokázal ťahať až 27 pretekov za sebou.
Prvýkrát v tomto roku niektorý z dvojice Vettel-Hamilton skončil na treťom mieste.
Aj v Monze 2012 bol pilot Ferrari na priebežnom prvom mieste v šampionáte. A rovnako ako teraz, aj vtedy skončil tretí. Dokonca aj víťaz bol ten istý - Lewis Hamilton. Na piatom mieste skončil Kimi Räikkönen.
Tifosi čakajú na domáceho víťaza už sedem rokov. Naposledy mali takúto sériu medzi rokmi 1989 a 1995. Ak sa im budúci rok nepodarí vyhrať, stanovia tým nový rekord.
Max Verstappen vyštartoval v 13. pretekoch z 13. miesta v RB13 - mohol čakať aj väčšiu smolu. Holanďan preteky dokončil len siedmykrát v tomto roku.
Stoffel Vandoorne sa v počte vypadnutí pripojil ku svojmu skúsenejšiemu kolegovi. Obaja majú v roku 2017 na konte štyri DNF.
Lewis Hamilton sa po roku vrátil do čela šampionátu. Minulý rok ho pred pretekmi v Singapure viedol pred Nicom Rosbergom o dva body.
Prvýkrát sa stalo, že Carlos Sainz dokončil preteky a nezískal ani jeden bod.
Nico Hülkenberg sa pripojil k Adrianovi Sutilovi. Spoločne držia rekord v počte pretekov bez pódia (128).
Daniel Ricciardo v pretekoch odjazdil najrýchlejšie kolo už deviatykrát. Red Bullu sa podarilo získať aspoň jedno najrýchlejšie kolo v každej sezóne počnúc rokom 2009.
V Monze bolo klasifikovaných až 18 pilotov - v tomto ročníku zatiaľ najviac.
originál

Zajímavé statistiky po GP Itálie 2017: Hamilton po roce v čele šampionátu
Zajímavé statistiky po posledním evropském závodu letošní sezóny.
Hamilton překonal Schumacherův rekord
Lewis Hamilton získal v sobotu své 69. pole position v F1, čímž překonal rekord Michaela Schumachera. V neděli pak proměnil start z prvního místa ve své 59. vítězství v F1. 
Čtvrté Hamiltonovo vítězství v Monze
Hamilton vyhrál tři ze čtyř posledních závodů v Itálii. Celkem se v Monze radoval čtyřikrát. Více vítězství má v chrámu rychlosti jen Michael Schumacher (5). 
Hamilton je také prvním jezdcem, který v letošní sezóně vyhrál dva závody po sobě. 
Nejrychlejší GP Itálie od roku 2006
Hamilton odjel závod s průměrnou rychlostí 243,626 km/h, což byla pátá největší rychlost v historii a nejvyšší od roku 2006, kdy Schumacher odjel závod s průměrnou rychlostí 245,814 km/h.
Hamilton po roce v čele šampionátu
Lewis Hamilton se letos poprvé dostal do čela šampionátu. V současné době má náskok 3 bodů na Vettela.
Naposledy byl Hamilton v čele šampionátu přesně před rokem. Právě po Monze se dostal o 2 body před Rosberga. Jenomže Rosberg pak v Singapuru vyhrál, Hamilton byl třetí a o vedení tak zase přišel. V následujícím závodě v Malajsii musel odstoupit kvůli problému s motorem. Jak to bude letos? 
18. pódium pro Bottase
Mercedes také získal třetí double v letošním sezóně (předtím v Kanadě a Británii). Valtteri Bottas získal své 18. pódium v kariéře, což je více než má Keke Rosberg. Jen Häkkinen (51) a Räikkönen (88) jich mají z finských jezdců více.
První pódium získal Bottas v roce 2014 v Rakousku. V letech 2014 až 2016 jich získal 9, což je stejně jako letos s Mercedesem.
Vettel získal letos 10 pódií
Sebastian Vettel se stal prvním jezdcem, který letos získal dvojciferný počet pódiových umístění. V 10 ze 13 závodů byl na stupních vítězů. Chyběl tam jen v Kanadě, Ázerbájdžánu a Británii. V kvalifikaci přitom Vettel skončil na 8. místě, což byl jeho letošní nejhorší výsledek. 
Ricciardovo tažení a nejrychlejší kolo
Daniel Ricciardo se díky šikovné strategii (startoval na měkké sadě) posunul o 12 pozic a skončil 4. Poprvé v letošní sezóně zajel nejrychlejší kolo závodu. Stalo se tak po deváté v kariéře a poprvé od loňského Mexika.
Ocon opět dokončil
Esteban Ocon opět dokončil. V kvalifikaci skončil 5., což byl jeho nejlepší výsledek v kariéře. Do závodu kvůli penalizacím jezdců Red Bullu odstartoval ze 3. místa a dojel 6. 
Ocon bodoval ve 12 ze 13 letošních závodů, dotáhl se na rozdíl 3 bodů za Péreze a co je nejzajímavější, dokončil všech 22 závodů, do kterých během své kariéry v F1 nastoupil. Celkem už odjel v závodech 1278 kol a 6598 km.
Stroll překonal Verstappenův rekord
Lance Stroll zaznamenal také své nejlepší kvalifikační umístění – získal 4. místo. Do závodu nakonec odstartoval z první řady.
Stroll překonal rekord nejmladšího pilota startujícího z první řady o 23 dní, když dosud tento primát držel z loňské Velké ceny Belgie Max Verstappen. Aktuální rekord je 18 let a 314 dní.
Williams nakonec teprve podruhé v letošní sezóně bodoval s oběma jezdci. 
Verstappen zachránil 10. místo
Když startujete z 13. místa ve 13. závodě s vozem RB13, tak nemůžete očekávat štěstí. Smůla Maxe Verstappena měla tentokrát jméno Felipe Massa. S Brazilcem v úvodu kolidoval, ale nakonec zachránil alespoň desáté místo.
McLaren nedokončil
McLaren zaznamenal v Monze letošní čtvrté dvojité DNF (nedokončení závodu). Pro Alonsa to bylo už deváté nedokončení ze třinácti závodů. 
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10801
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: statistiky Itálie

#7 Příspěvek od showstall » 25 kvě 2019, 22:22

Štatistiky po Veľkej cene Talianska 2018
Veľká cena Talianska priniesla niektorým pretekárom veľkú radosť, iní zas domov cestovali sklamaní. Príliš nadšený pravdepodobne nebol ani jedenásty Sergej Sirotkin z toho, že sa mu opäť nepodarilo získať svoj prvý bod. Pomohol mu však Renault, ktorý protestom docielil diskvalifikáciu Romaina Grosjeana. Vďaka tomuto momentu sa formulová sezóna 2018 stáva prvou v celej histórii F1, v ktorej každý pilot získa aspoň jeden majstrovský bod.
- Kimi Räikkönen v kvalifikácii stanovil nový rýchlostný rekord Formuly 1. Icemanovi sa podarilo zajazdiť kolo v Monze priemernou rýchlosťou 263,587 km/h, čím prekonal Juana Pabla Montoyu, ktorý na rovnakom okruhu dosiahol v roku 2004 priemerku na úrovni 262,242 km/h.
- Veľká cena Talianska 2018 je deviatou najkratšou v histórii. Lewis Hamilton dorazil do cieľa v čase 1:16:54,484 h. Rekord padol v Monze v roku 2003, kedy sa Michael Schumacher tešil z víťazstva už po 1:14:19,838 h.
- Víťaz kvalifikácie Kimi Räikkönen stanovil rekord v počte dní medzi prvou a poslednou pole position. Prvýkrát stál na čele štartového roštu na Veľkej cene Európy 2003, čo bolo presne pätnásť rokov, dva mesiace a štyri dni pred jeho pole position v Monze. Predošlým majiteľom tohto rekordu bol Rubens Barrichello (Belgicko 1994 a Brazília 2009).
- Iba sedem pilotov získalo pole position vo vyššom veku ako 38-ročný Kimi Räikkönen. Najstarším z nich je Nino Farina, ktorý mal v Argentíne 1954 47 rokov.
- Ferrari získalo doma v Monze kvalifikačné double prvýkrát po osemnástich rokoch.
- Lewis Hamilton má už päť talianskych triumfov, čo je rovnako veľa ako Michael Schumacher.
- Už piaty raz za sebou sa v Monze z víťazstva tešil Mercedes.
- Od príchodu hybridných pohonných jednotiek sa ešte žiadnemu pilotovi jazdiacemu za iný tím ako Mercedes nepodarilo v Monze viesť preteky. Cez víkend túto štatistiku prelomil Kimi Räikkönen.
- Fínski pretekári viedli preteky v Monze už štrnásťkrát. Ani jeden z nich však ešte na talianskej pôde nevyhral, k čomu, paradoxne, cez víkend pomohol Fín Valtteri Bottas.
- Ferrari zažíva domácu krízu, keď nedokázalo vyhrať ani po ôsmich rokoch. Doteraz najdlhšia takáto séria trvala medzi rokmi 1989 a 1995, čo bolo len sedem sezón.
- Od VC Kanady 2017 sa Vettel zaplietol do nehody v prvom kole už päťkrát: Kanada 2017, Singapur 2017, Mexiko 2017, Francúzsko 2018 a Taliansko 2018.
- Lewis Hamilton si pripísal najrýchlejšie kolo v Monze už piaty raz. To sa mu ešte na inej trati nepodarilo.
- Tento rok však veľa najrýchlejších kôl nepozbieral. Má ich len dve, pre porovnanie Bottas s Ricciardom získali už po štyri.
- Lewis Hamilton vedie súboj v počte víťazstiev aj pole position so Sebastianom Vettelom v pomere 6:5.
- Hoci Hamilton vedie v šampionáte o 30 bodov, je to Sebastian Vettel, kto odjazdil v čele najviac kôl. Nemec odkrúžil na prvom mieste už 341 kôl, pilot Mercedesu len 250.
- Keby Force Indii neboli odobrané body, mala by ich na konte už 91. Predbehla by Renault a ocitla by sa na štvrtej priečke. Ak však bude takýmto tempom pokračovať aj vo zvyšných siedmich pretekoch, môže na nej skončiť aj tak.
- Do tretej časti kvalifikácie sa dostalo až osem rôznych tímov. Niečo podobné sme videli naposledy v Rakúsku 2015.
- Aby sa sezóna skončila, musíme ešte odjazdiť sedem veľkých cien. Interné kvalifikačné súboje vo Ferrari, Red Bulle, McLarene, Force Indii a Sauberi sú však už teraz rozhodnuté.
- Kimi Räikkönen získal svoje 100. pódiové umiestnenie. Viac ich majú len Schumacher (155), Hamilton (128), Vettel (107) a Prost (106).
- Od VC Francúzska 2008 stál Räikkönen na pole position len dvakrát.
- Iceman zveľadil svoj rekord, s ktorým sa veľmi nebude chváliť. Na pódiu stál už 30. raz v rade bez toho, aby vyhral.
- V počte druhých miest sa Räikkönen dotiahol na Fernanda Alonsa s 37 striebornými medailami. Keby sa za druhé miesto udeľovali, viac by ich mal len Michael Schumacher (43).
- Romain Grosjean bol z pretekov v Taliansku vylúčený, čo sa naposledy stalo Felipemu Massovi. Na jeho domácej Veľkej cene Brazílie v roku 2015 nesedeli s pravidlami tlaky v jeho pneumatikách.
- Matematické šance na zisk titulu má už len šesť pilotov. Všetci jazdia, samozrejme, v Mercedese, Ferrari alebo Red Bulle.
- Najväčšou spoľahlivosťou sa môže pýšiť Lewis Hamilton, ktorý dokončil až 835 kôl. Na druhej priečke je Vettel (828) a tretie miesto si drží Carlos Sainz (823). Na úplne opačnom konci je Nico Hülkenberg (630).
- McLaren prvýkrát od roku 2007 vymení oboch pilotov naraz. Vtedy Alonso a Hamilton vystriedali Räikkönena s Montoyom.
- Zároveň bude vo Wokingu prvýkrát od sezóny 1995 pôsobiť dvojica, z ktorej ani jeden pretekár v pretekoch Formuly 1 ešte nevyhral. Vtedy to boli Mika Häkkinen a Mark Blundell.
originál

Zajímavé statistiky po GP Itálie 2018
Räikkönenovo pole position a nejrychlejší kolo historie, páté vítězství Hamiltona v Monze, diskvalifikace Grosjeana i první bod pro Sirotkina.
Pole position pro Räikkönena
Kimi Räikkönen získal v sobotu své 18. pole position – první od loňského Monaka. Bylo to jeho první pole position v Itálii od roku 2006 a 7. pole position pro Ferrari.
Svým pole position se Räikkönen zapsal do historie. Mezi jeho prvním pole position (GP Evropy 2003) a zatím posledním uplynulo 15 let, 2 měsíce a 4 dny, což je o dva týdny více než byl dosavadní rekord Rubense Barrichella (Belgie 1994 až Brazílie 2009).
Pro Ferrari to bylo první pole position v Monze od roku 2010 a první kompletní první řada od roku 2000.
Nejrychlejší kolo v historii
Fin také zajel nejrychlejší kolo v historii. Průměrná rychlost byla 263,587 km/h, což bylo o 1,345 km/h více, než kolo Juana Pabla Montoyi z roku 2004.
Nejrychlejší zastávka pro Räikkönena
Nejrychlejší zastávku mělo v Monze Ferrari, které Räikkönenovi vyměnilo pneumatiky za 2,20 sekund.
Vítězství slavil Hamilton
Závod ale nakonec vyhrál Lewis Hamilton. Pro jezdce Mercedesu to bylo páté italské vítězství (2012, 2014, 2015, 2017, 2018), čímž vyrovnal rekord Michaela Schumachera.
Räikkönen získal 100. pódium
Kimi Räikkönen získal v Monze své 100. pódium. Naposledy vyhrál v Austrálii 2013. Od té doby byl na pódiu 30krát, což je už dost dlouho rekord.
Hamilton s nejvyšším počtem kol ve vedení
Hamilton je jezdcem s nejvyšším počtem kol ve vedení v Monze. Celkem v chrámu rychlosti vedl 218 kol.
O jedno kolo překonal Alberta Ascariho, který v Monze vyhrál dvakrát (v F1), ale v 50. letech se jezdilo na 80 kol. Závod běžně trval skoro tři hodiny! Na třetím místě je Michael Schumacher s 205 koly.
Nejkratším závodem se GP Itálie 2018 nestala
Grand Prix Itálie 2018 byla devátým nejkratším závodem v historii (1 hodina 16 minut, 54,484 sekund). Rekord z roku 2003 se překonat nepodařilo a nepovedlo by se to ani bez výjezdu safety caru. Nejkratším závodem tak i nadále zůstává GP Itálie 2003. Vítězný Michael Schumacher byl v cíli závodu za 1 hodinu 14 minut a 19,838 sekund.
Force India na 7. místě
Force India se už po dvou závodech dostala na 7. místo v šampionátu. Kdyby nezačínala od nuly, měla by 91 bodů a byla opět čtvrtým týmem v Poháru konstruktérů.
Osm týmů v Q3
Do třetí části kvalifikace se dostalo 8 týmů (Ferrari, Mercedes, Red Bull, Haas, Renault, Force India, Toro, Rosso, Williams). Poprvé od Rakouska 2015.
Sirotkin získal bod
Po diskvalifikaci Grosjeana získal Sergej Sirotkin svůj první bod ve formuli 1. Alespoň jeden bod mají všichni jezdci – poprvé v historii.
Grosjean diskvalifikován
Grosjean je prvním jezdcem od GP Brazílie 2015, který byl diskvalifikován. Massa byl diskvalifikován kvůli příliš vysoké teplotě pneumatiky na startovním roštu.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Itálie“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host