1983 - Brabham BT 52, Brabham BT 52B
- enzo66
- 2 vítězství
- Příspěvky: 2419
- Registrován: 26 kvě 2007, 16:44
- Bydliště: Koryčany
- Kontaktovat uživatele:
BRABHAM BMW BT52/52B
konstruktér: Gordon Murray
motor: BMW M12/13 1.5 L4T
pneumatiky: Michelin
Po změně technických předpisů na konci roku 1982,které nařizovaly použití ploché podlahy,zakázaly boční zástěrky a které znamenaly v podstatě konec wing carů,zvolil konstruktér Brabhamu Gordon Murray jiný přístup,než konstruktéři ostatních týmů.Namísto úpravy již navrženého vozu BT51 urychleně navrhl nový monopost-BT52.Jednalo se o jednoduchou konstrukci šípového tvaru,kde byl kladen důraz na soustředění hmotnosti na záď vozu a co nejmenší působení aerodynamického odporu.Cílem tohoto řešení bylo dosáhnout co největšího zrychlení a dosažení maximální rychlosti na rovinkách.Pohon zajišťoval turbomotor BMW o výkonu 470 kW (640 k).Protože Murray počítal se zastávkami v boxech pro doplnění paliva,byly patřičně zmenšeny palivové nádrže.
V jezdecké sestavě Nélson Piquet a Riccardo Patrese nedošlo k žádné změně.Zimní přestávku tým a automobilka BMW využili k intenzivnímu testování především motoru,který v předešlém roce patřil k extrémně poruchovým agregátům.
Prvním závodem roku 1983 byla GP Brazílie na okruhu Jacarepaqua.Překvapením nebyl jen tvar nového Brabhamu,ale i jeho výkony,když Piquet suverénně zvítězil.V Americkém Long Beach ovšem ani jeden z Brabhamů do cíle nedojel,když Patrese odstoupil pouhá tři kola před koncem závodu ze 3.místa.
V dalších šesti závodech vybojoval Piquet dvě druhá a dvě čtvrtá místa.Smolař Patrese z těchto závodů ani jednou nedokončil kvůli různým závadám (chlazení,převodovka,turbodmychadlo,brzdy).Největší příděl smůly si vybral v Imole,kde po vlastní jezdecké chybě odstoupil z prvního místa 6 kol před cílem.Hlavní konkurent Alain Prost na Renaultu se zatím se dvěma vítězstvími a několika dalšími umístěními na stupních vítězů ujal vedení v šampionátu.
V Anglickém Silverstone Brabham nasadil mírně modifikovaný typ BT52B a Piquet ho dovezl do cíle na druhém místě za vítězným Prostem.Patrese šachovnicovou vlajku opět neviděl.V Německu pro změnu nedokončil Piquet,když Patrese vybojoval své první body za 3.místo.Na Rakouském Osterreichringu si piloti Brabhamu pozice vyměnili,Piquet byl třetí a Patrese odstoupil.
V Holandském Zandvoortu poprvé Brabham použil motor BMW s novou elektronikou,díky níž mohl být krátkodobě zvýšen výkon až na 590 kW.Také bylo použito nové palivo,o jehož legálnosti se vedly spory až do konce šampionátu.Jasně vedoucího Piqueta ale ve 41.kole torpédoval Alain Prost a pro oba jezdce to byl konec závodu.
Ve zbývajících třech závodech tým Brabham potvrdil svou převahu.Piquet zvítězil v Itálii a v Brands Hatch při GP Evropy.V Jihoafrickém Kyalami nechal zvítězit týmového kolegu Patreseho.Sám dokončil na třetím místě,což mu stačilo k zisku titulu.
S vozem Brabham BT52/52B piloti získali 4 vítězství (Piquet v Brazílii,Itálii a při GP Evropy.Patrese v Jižní Africe),3 druhá místa (Piquet ve Francii,Monaku a v Anglii),3 třetí místa (Piquet v Rakousku a Japonsku.Patrese v Německu) a 3 pole position (Piquet v Holandsku a Jižní Africe,Patrese v Itálii).Tým skončil se 72 body na třetím místě v Poháru konstruktérů.
Brabham BT52 byl prvním vozem v historii,poháněným motorem přeplňovaným turbodmychadlem,s nímž se jezdec-Nelson Piquet-stal mistrem světa.
konstruktér: Gordon Murray
motor: BMW M12/13 1.5 L4T
pneumatiky: Michelin
Po změně technických předpisů na konci roku 1982,které nařizovaly použití ploché podlahy,zakázaly boční zástěrky a které znamenaly v podstatě konec wing carů,zvolil konstruktér Brabhamu Gordon Murray jiný přístup,než konstruktéři ostatních týmů.Namísto úpravy již navrženého vozu BT51 urychleně navrhl nový monopost-BT52.Jednalo se o jednoduchou konstrukci šípového tvaru,kde byl kladen důraz na soustředění hmotnosti na záď vozu a co nejmenší působení aerodynamického odporu.Cílem tohoto řešení bylo dosáhnout co největšího zrychlení a dosažení maximální rychlosti na rovinkách.Pohon zajišťoval turbomotor BMW o výkonu 470 kW (640 k).Protože Murray počítal se zastávkami v boxech pro doplnění paliva,byly patřičně zmenšeny palivové nádrže.
V jezdecké sestavě Nélson Piquet a Riccardo Patrese nedošlo k žádné změně.Zimní přestávku tým a automobilka BMW využili k intenzivnímu testování především motoru,který v předešlém roce patřil k extrémně poruchovým agregátům.
Prvním závodem roku 1983 byla GP Brazílie na okruhu Jacarepaqua.Překvapením nebyl jen tvar nového Brabhamu,ale i jeho výkony,když Piquet suverénně zvítězil.V Americkém Long Beach ovšem ani jeden z Brabhamů do cíle nedojel,když Patrese odstoupil pouhá tři kola před koncem závodu ze 3.místa.
V dalších šesti závodech vybojoval Piquet dvě druhá a dvě čtvrtá místa.Smolař Patrese z těchto závodů ani jednou nedokončil kvůli různým závadám (chlazení,převodovka,turbodmychadlo,brzdy).Největší příděl smůly si vybral v Imole,kde po vlastní jezdecké chybě odstoupil z prvního místa 6 kol před cílem.Hlavní konkurent Alain Prost na Renaultu se zatím se dvěma vítězstvími a několika dalšími umístěními na stupních vítězů ujal vedení v šampionátu.
V Anglickém Silverstone Brabham nasadil mírně modifikovaný typ BT52B a Piquet ho dovezl do cíle na druhém místě za vítězným Prostem.Patrese šachovnicovou vlajku opět neviděl.V Německu pro změnu nedokončil Piquet,když Patrese vybojoval své první body za 3.místo.Na Rakouském Osterreichringu si piloti Brabhamu pozice vyměnili,Piquet byl třetí a Patrese odstoupil.
V Holandském Zandvoortu poprvé Brabham použil motor BMW s novou elektronikou,díky níž mohl být krátkodobě zvýšen výkon až na 590 kW.Také bylo použito nové palivo,o jehož legálnosti se vedly spory až do konce šampionátu.Jasně vedoucího Piqueta ale ve 41.kole torpédoval Alain Prost a pro oba jezdce to byl konec závodu.
Ve zbývajících třech závodech tým Brabham potvrdil svou převahu.Piquet zvítězil v Itálii a v Brands Hatch při GP Evropy.V Jihoafrickém Kyalami nechal zvítězit týmového kolegu Patreseho.Sám dokončil na třetím místě,což mu stačilo k zisku titulu.
S vozem Brabham BT52/52B piloti získali 4 vítězství (Piquet v Brazílii,Itálii a při GP Evropy.Patrese v Jižní Africe),3 druhá místa (Piquet ve Francii,Monaku a v Anglii),3 třetí místa (Piquet v Rakousku a Japonsku.Patrese v Německu) a 3 pole position (Piquet v Holandsku a Jižní Africe,Patrese v Itálii).Tým skončil se 72 body na třetím místě v Poháru konstruktérů.
Brabham BT52 byl prvním vozem v historii,poháněným motorem přeplňovaným turbodmychadlem,s nímž se jezdec-Nelson Piquet-stal mistrem světa.
- enzo66
- 2 vítězství
- Příspěvky: 2419
- Registrován: 26 kvě 2007, 16:44
- Bydliště: Koryčany
- Kontaktovat uživatele:
Tým/název: Fila Sport
Podvozek: monokok z uhlíkových vláken
Motor: BMW M12/13 1,5 L4T tubo
Zdvihový objedm: 1499 ccm
Výkon: 470kW/640k/9500 otáček
Maziva+palivo: Castrol
Palivový systém: Bosch
Převodovka: Brabham/Hewland 5-rychlostní,manuální
Pneumatiky: Michelin
Hmotnost: 540 kg
Jezdci:
st.č.5 Nélson Piquet (BR)
st.č.6 Riccardo Patrese (I)
Výsledky sezóny 1983:
Nélson Piquet: mistr světa - 59 bodů
Riccardo Patrese: 9.místo - 13 bodů
Pohár konstruktérů: 3.místo - 72 bodů
Podvozek: monokok z uhlíkových vláken
Motor: BMW M12/13 1,5 L4T tubo
Zdvihový objedm: 1499 ccm
Výkon: 470kW/640k/9500 otáček
Maziva+palivo: Castrol
Palivový systém: Bosch
Převodovka: Brabham/Hewland 5-rychlostní,manuální
Pneumatiky: Michelin
Hmotnost: 540 kg
Jezdci:
st.č.5 Nélson Piquet (BR)
st.č.6 Riccardo Patrese (I)
Výsledky sezóny 1983:
Nélson Piquet: mistr světa - 59 bodů
Riccardo Patrese: 9.místo - 13 bodů
Pohár konstruktérů: 3.místo - 72 bodů
Re: 1983 - Brabham BT 52, Brabham BT 52B
Model vozu Brabham BT 52 z Brazílie
Model vozu Brabham BT 52B z GP Evropy - Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64777
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64777
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64777
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64777
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64777
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64777
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti