sezona 1971
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1971
Velká cena Německa se po roce opět vrátila na severní smyčku Nürburgringu. Legendární trať prošla rozsáhlou rekonstrukcí v zájmu zvýšení bezpečnosti, původní délka okruhu však zůstala zachována. Nejrychlejší čas v kvalifikaci zaznamenal Stewart před Ickxem a Siffertem. Pilot Ferrari se po startu závodu dokázal probojovat do vedení, ale ještě v průběhu prvního kola podlehl Stewartovi. Vedoucí muž průběžného pořadí začal v čele svým pronásledovatelům okamžitě ujíždět. Ve druhém kole Ickx havaroval v úseku Wippermann. Belgičanův týmový kolega Regazzoni se při úhybném manévru rovněž ocitl mimo trať, čehož využil Siffert a posunul se na druhou pozici. Regazzoni pokračoval na třetím místě před Petersonem. V následujících kolech se začal probojovávat vpřed Cevert, který předjel Petersona, Sifferta (který se mezitím propadl zpátky za Regazzoniho a nakonec odstoupil) a v 7. kole také Regazzoniho. Dvojice modrobílých vozů pak na prvních dvou pozicích setrvala až do cíle, a tak si stáj Tyrrell připsala druhé dvojité vítězství sezony. Jackie Stewart po dalším triumfu navýšil svůj náskok v průběžné klasifikaci jezdců již na 32 bodů před druhým Ickxem.
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1971
pole pozitions Siffert čas 1:37,44
první startovní řada
Siffert-BRM,Stewart-Tyrrell
první startovní řada
Siffert-BRM,Stewart-Tyrrell
- Přílohy
-
- siffert.jpg (2.92 KiB) Zobrazeno 655 x
-
- p160.jpg (8.3 KiB) Zobrazeno 655 x
-
- stewart.jpg (3.78 KiB) Zobrazeno 655 x
-
- tyr02.jpg (7.3 KiB) Zobrazeno 655 x
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1971
nejrychlejší kolo
Siffert čas 1:38,47
Siffert čas 1:38,47
- Přílohy
-
- siffert.jpg (2.92 KiB) Zobrazeno 655 x
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1971
1 místo:J.Siffert-BRM P160
2 místo:E.Fittipaldi-Lotus 72D
3 místo:T.Schenken-Brabham BT33
4 místo:R.Wisell-Lotus 72D
5 místo:G.Hill-Brabham BT34
6 místo:H.Pescarolo-March 711
2 místo:E.Fittipaldi-Lotus 72D
3 místo:T.Schenken-Brabham BT33
4 místo:R.Wisell-Lotus 72D
5 místo:G.Hill-Brabham BT34
6 místo:H.Pescarolo-March 711
- Přílohy
-
- siffert.jpg (2.92 KiB) Zobrazeno 655 x
-
- p160.jpg (8.3 KiB) Zobrazeno 655 x
-
- fitti.jpg (3.52 KiB) Zobrazeno 655 x
-
- l_72d.jpg (9.1 KiB) Zobrazeno 655 x
-
- schenken.jpg (3.74 KiB) Zobrazeno 655 x
-
- bt33.jpg (9.11 KiB) Zobrazeno 655 x
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1971
Osmým podnikem mistrovství světa byla Velká cena Rakouska na Österreichringu. V pronajatém voze March si v domácím závodě odbyl premiéru Niki Lauda. Budoucí hvězda velkých cen formule 1 po startu z předposlední 21. pozice svůj první závod nedokončila kvůli problémům s řízením. Tým BRM po tragické ztrátě Pedra Rodrigueze posílil Peter Gethin, kterého uvolnila stáj McLaren. Gethinův týmový kolega Siffert v kvalifikaci vybojoval pole position před dvojicí jezdců Tyrrelu Stewartem a Cevertem. Po startu závodu Siffert úspěšně odolal útočícímu Stewartovi a uhájil svoji čelní pozici. Na 3. místě následoval Regazzoni před Cevertem, Ickxem a Schenkenem. Oba piloti Ferrari se v úvodu museli potýkat s problémy s motory – Regazzoni v jejich důsledku odstoupil a Ickx se propadl pořadím až do druhé desítky. V průběhu závodu se vedoucí Siffert začal zbytku pole vzdalovat. Stewarta začaly obtěžovat problémy s řízením a ve 23. kole proto Skota předjel jeho týmový kolega Cevert. Ve 36. kole nakonec Stewart odstoupil kvůli poruše zadní nápravy, v jejímž důsledku přišel o kolo. O chvíli později skončil závod po poruše motoru také pro Ceverta. Na druhou pozici tak postoupil Fittipaldi, který několik kol předtím předjel Schenkena. V závěrečných kolech začal vedoucímu Siffertovi unikat vzduch z pneumatiky, Švýcarův značný náskok však stačil k tomu, aby uhájil vedení před druhým Fittipaldim až do cíle. Na třetí stupeň vítězů vystoupil pilot Brabhamu Tim Schenken. Protože Ickx ani Peterson v závodě nebodovali, stal se Jackie Stewart podruhé mistrem světa, přestože do konce šampionátu zbývaly ještě tři velké ceny.
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1971
pole pozitions Amon čas 1:22,40
první startovní řada
Amon-Matra,Ickx-Ferrari
první startovní řada
Amon-Matra,Ickx-Ferrari
- Přílohy
-
- amon.jpg (3.79 KiB) Zobrazeno 655 x
-
- ms120b.jpg (9.55 KiB) Zobrazeno 655 x
-
- ickx.jpg (3.11 KiB) Zobrazeno 655 x
-
- fer312b.jpg (9.22 KiB) Zobrazeno 655 x
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1971
nejrychlejší kolo
Pescarolo čas 1:23,8
Pescarolo čas 1:23,8
- Přílohy
-
- pescarolo.jpg (3.68 KiB) Zobrazeno 655 x
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1971
1 místo:P.Gethin-BRM P160
2 místo:R.Peterson-Marcch 711
3 místo:F.Cevert-Tyrrell 002
4 místo:M.Hailwood-Surtees TS9
5 místo:H.Ganley-BRM P160
6 místo:Ch.Amon-Matra MS120B
2 místo:R.Peterson-Marcch 711
3 místo:F.Cevert-Tyrrell 002
4 místo:M.Hailwood-Surtees TS9
5 místo:H.Ganley-BRM P160
6 místo:Ch.Amon-Matra MS120B
- Přílohy
-
- gethin.jpg (3.8 KiB) Zobrazeno 655 x
-
- p160.jpg (8.3 KiB) Zobrazeno 655 x
-
- peterson.jpg (3.98 KiB) Zobrazeno 655 x
-
- march711.jpg (8.53 KiB) Zobrazeno 655 x
-
- cevert.jpg (3.78 KiB) Zobrazeno 655 x
-
- tyr03.jpg (8.75 KiB) Zobrazeno 655 x
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1971
Rok po smrti Jochena Rindta ještě stále existovaly rozpory mezi italskými úřady a týmem Lotus, a tak Colin Chapman nasadil v Monze pouze Emersona Fittipaldiho pod hlavičkou týmu World Wide Racing. Brazilec usedl do turbínového Lotusu 56B v netradiční černozlaté barvě. John Surtees dokázal krátce před Velkou cenou Itálie obhájit své loňské vítězství v nemistrovském International Gold Cupu. Stáj jediného mistra světa na dvou i čtyřech kolech v Itálii posílil další vynikající motocyklový závodník Mike Hailwood, který ve formuli 1 naposledy startoval před 6 lety. V Monze naopak chyběli Andretti a Hulme, kteří plnili své povinnosti v americké sérii USAC. V roce 1971 se v Monze naposledy jelo na trati nezpomalené šikanami, a tak kvalifikaci podle očekávání ovládli jezdci s dvanáctiválcovými motory v pořadí Amon (Matra), Ickx (Ferrari), Siffert a Ganley (oba BRM). Nejúspěšnějším kvalifikantem s osmiválcem Ford Cosworth byl pátý Cevert. Do závodu se nejlépe podařilo odstartovat Regazzonimu, za kterým sváděla početná skupina vozů tvrdý souboj kolo na kolo. Ve 4. kole se do čela dostal Peterson a Regazzoni klesl až na 4. pozici. Vedoucí skupinu nyní tvořili Peterson, Stewart, Siffert, Regazzoni, Ickx, Cevert, Ganley a Gethin. V 16. kole odstoupili Stewart a Ickx kvůli poruchám motorů a o 2 kola později je následoval také Regazzoni. Do vedoucí skupiny se mezitím připojili Hailwood a Amon, zatímco Sifferta a Ganleyho trápily přehřívající se motory. Pořadí v čele se měnilo prakticky neustále. V závěru se do vedení dostal Amon a zdálo se, že by se mohl od bojující skupiny odtrhnout a konečně získat vítězství. Pověstná Novozélanďanova smůla však ani tentokrát nezklamala – pilot Matry ztratil hledí ze své přilby a navíc jej začal trápit přehřívající se motor, a tak z vedoucí skupiny odpadl. Bitva o vítězství mezi Petersonem, Cevertem, Gethinem, Hailwoodem a Ganleym trvala až do posledního kola. Cílem nakonec jako první překvapivě projel Gethin s BRM. Jen o jednu setinu sekundy později protnul cílovou čáru druhý Peterson. Třetí pozici ukořistil Cevert. Prvních pět vozů v cíli dělilo pouhých 0,61 s, čímž se postarali o nejtěsnější dojezd do cíle v historii formule 1. Vítěz Peter Gethin navíc závod absolvoval rekordní průměrnou rychlostí 242,616 km/h
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1971
pole pozitions Stewart čas 1:15,3
první startovní řada
Stewart-Tyrrell,Siffert-BRM,Cevert-Tyrrell
první startovní řada
Stewart-Tyrrell,Siffert-BRM,Cevert-Tyrrell
- Přílohy
-
- stewart.jpg (3.78 KiB) Zobrazeno 655 x
-
- tyr02.jpg (7.3 KiB) Zobrazeno 655 x
-
- siffert.jpg (2.92 KiB) Zobrazeno 655 x
-
- p160.jpg (8.3 KiB) Zobrazeno 655 x
-
- cevert.jpg (3.78 KiB) Zobrazeno 655 x
-
- tyr03.jpg (8.75 KiB) Zobrazeno 655 x
dali 1951
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti