sezona 1970
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64780
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1970
Mistr světa 1970
Jochen Rindt Rakousko-Lotus
počet vítězství-5
pole pozitions-3
nejrychlejší kolo-1
Jochen Rindt Rakousko-Lotus
počet vítězství-5
pole pozitions-3
nejrychlejší kolo-1
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64780
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1970
Pohár konstruktérů 1970
Lotus-Ford 59 bodů
Jezdci
J,Rindt:počet vítězství 5,pole pozitions 3,nejrychlejší kolo 1
E.Fittipaldi:počet vítězství 1
J.Miles
R.Wisell
Lotus-Ford 59 bodů
Jezdci
J,Rindt:počet vítězství 5,pole pozitions 3,nejrychlejší kolo 1
E.Fittipaldi:počet vítězství 1
J.Miles
R.Wisell
- Přílohy
-
- rindt.jpg (3.91 KiB) Zobrazeno 1061 x
-
- fitti.jpg (3.52 KiB) Zobrazeno 1061 x
-
- wisell.jpg (3.36 KiB) Zobrazeno 1061 x
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64780
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1970
V sezoně se jelo třináct závodů
J.Afrika-7.březen
Španělsko-19.duben
Monako-10.května
Belgie-7.červen
Holandsko-21.červen
Francie-5.červenec
V.Británie-19.červenec
Německo-2.srpen
Rakousko-16.srpen
Itálie-10.září
Kanada-20.září
USA-4.říjen
Mexiko-25.říjen
bodování-1-9b,2-6b,3-4b,4-3b,5-2b,6-1b
J.Afrika-7.březen
Španělsko-19.duben
Monako-10.května
Belgie-7.červen
Holandsko-21.červen
Francie-5.červenec
V.Británie-19.červenec
Německo-2.srpen
Rakousko-16.srpen
Itálie-10.září
Kanada-20.září
USA-4.říjen
Mexiko-25.říjen
bodování-1-9b,2-6b,3-4b,4-3b,5-2b,6-1b
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64780
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1970
V roce 1970 Jochen Rindt konečně naplnil všechna očekávání a začal sbírat jedno vítězství za druhým. Při své cestě za titulem mistra světa zvítězil v pěti z osmi úvodních velkých cen. Svojí korunovace se bohužel nedožil...
Během zimní přestávky došlo ve startovním poli k několika zásadním změnám. Nejvýznamnější novinkou byl příchod nové značky March, založené Maxem Mosleym, Alanem Reesem, Grahamem Coakerem a Robinem Herdem (název March vznikl jako zkratka ze jmen jeho zakladatelů). Tovární tým March získal od Ferrari Chrise Amona a nadějného Novozélanďana doplnil Jo Siffert. S monoposty March vyjel v úvodu sezony také tým Tyrrell s úřadujícím mistrem světa Jackiem Stewartem. Francouzská Matra, jejíž vozy stáj Kena Tyrrella dopusud nasazovala, totiž uzavřela spolupráci s automobilkou Simca, spadající pod kontrolu koncernu Chrysler, což bránilo dalšímu pokračování úspěšné kombinace Matra-Ford v barvách týmu Tyrrell. Samotná Matra se vrátila ke dvanáctiválcovým motorům vlastní výroby a do kokpitů usedli Francouzi Jean-Pierre Beltoise a Henri Pescarolo. Stáj Ferrari opustil kromě Amona také Pedro Rodriguez, a tak italská automobilka povolala zpět Jackyho Ickxe od Brabhamu. Vedle Belgičana se v kokpitu druhého Ferrari střídali nováčci Ignazio Giunti a Clay Regazzoni. Rodriguez se od Ferrari vrátil k BRM. Tradiční britská stáj se postarala o rozruch, když změnila zabarvení svých vozů z obvyklé zelené na bílou, aby tak vyhověla požadavkům nového sponzora, kosmetické společnosti Yardley. BRM naopak opustil exmistr světa John Surtees, který do nového ročníku vstoupil s vlastním týmem. Předtím, než byla dokončena konstrukce vlastního šasi, nasazovala stáj Surtees upravený vůz McLaren. Za volantem továrního McLarenu pokračoval po boku Bruce McLarena jeho krajan Dennis Hulme. Tým Lotus pracoval na dokončení nového modelu 72, v úvodu sezóny proto nasadil starší model 49C. Týmovou jedničkou Lotusu se stal Jochen Rindt. Rakušanův bývalý týmový kolega Graham Hill se přes zimu dokázal zotavit z těžkých zranění nohou, která utrpěl v předchozím roce po nehodě ve Watkins Glenu, a zamířil do soukromé stáje Roba Walkera, kde měl také k dispozici vůz Lotus. Tým Brabham představil svoje první monocoque BT33. Vůz zbarvený v nezvyklé kombinaci tyrkysové a žluté barvy pilotoval veterán Jack Brabham. Do druhého Brabhamu usedl v barvách stáje Auto Motor und Sport Němec Rolf Stommelen. Frank Williams pro svého jezdce Pierse Courageho vyměnil vůz Brabham za monopost italské automobilky De Tomaso, navržený Giampaolem Dallarou a poháněný motorem Ford.
Během sezóny 1970 se ve formuli 1 představila celá řada nadějných nováčků – svoji premiéru si odbyly budoucí hvězdy jako Emerson Fittipaldi, Ronnie Peterson, Clay Regazzoni a Francois Cevert. Svoji kariéru ve formuli 1 naopak v průběhu roku ukončil veterán Dan Gurney. Po posledním závodě sezóny odešel do závodnického důchodu i trojnásobný mistr světa Jack Brabham.
Kalendář mistrovství světa formule 1 čítal v roce 1970 celkem 13 velkých cen. Body si připisovalo prvních 6 jezdců v cíli systémem 9, 6, 4, 3, 2, 1. Do šampionátu se započítávalo pouze 6 nejlepších výsledků z úvodních 7 závodů a 5 nejlepších výsledků ze zbývajících 6 podniků. Stejným způsobem se započítávaly výsledky do Poháru konstruktérů, pouze s tím rozdílem, že body pro každou značku získal jen její nejlépe umístený jezdec v cíli každého ze závodů.
Během zimní přestávky došlo ve startovním poli k několika zásadním změnám. Nejvýznamnější novinkou byl příchod nové značky March, založené Maxem Mosleym, Alanem Reesem, Grahamem Coakerem a Robinem Herdem (název March vznikl jako zkratka ze jmen jeho zakladatelů). Tovární tým March získal od Ferrari Chrise Amona a nadějného Novozélanďana doplnil Jo Siffert. S monoposty March vyjel v úvodu sezony také tým Tyrrell s úřadujícím mistrem světa Jackiem Stewartem. Francouzská Matra, jejíž vozy stáj Kena Tyrrella dopusud nasazovala, totiž uzavřela spolupráci s automobilkou Simca, spadající pod kontrolu koncernu Chrysler, což bránilo dalšímu pokračování úspěšné kombinace Matra-Ford v barvách týmu Tyrrell. Samotná Matra se vrátila ke dvanáctiválcovým motorům vlastní výroby a do kokpitů usedli Francouzi Jean-Pierre Beltoise a Henri Pescarolo. Stáj Ferrari opustil kromě Amona také Pedro Rodriguez, a tak italská automobilka povolala zpět Jackyho Ickxe od Brabhamu. Vedle Belgičana se v kokpitu druhého Ferrari střídali nováčci Ignazio Giunti a Clay Regazzoni. Rodriguez se od Ferrari vrátil k BRM. Tradiční britská stáj se postarala o rozruch, když změnila zabarvení svých vozů z obvyklé zelené na bílou, aby tak vyhověla požadavkům nového sponzora, kosmetické společnosti Yardley. BRM naopak opustil exmistr světa John Surtees, který do nového ročníku vstoupil s vlastním týmem. Předtím, než byla dokončena konstrukce vlastního šasi, nasazovala stáj Surtees upravený vůz McLaren. Za volantem továrního McLarenu pokračoval po boku Bruce McLarena jeho krajan Dennis Hulme. Tým Lotus pracoval na dokončení nového modelu 72, v úvodu sezóny proto nasadil starší model 49C. Týmovou jedničkou Lotusu se stal Jochen Rindt. Rakušanův bývalý týmový kolega Graham Hill se přes zimu dokázal zotavit z těžkých zranění nohou, která utrpěl v předchozím roce po nehodě ve Watkins Glenu, a zamířil do soukromé stáje Roba Walkera, kde měl také k dispozici vůz Lotus. Tým Brabham představil svoje první monocoque BT33. Vůz zbarvený v nezvyklé kombinaci tyrkysové a žluté barvy pilotoval veterán Jack Brabham. Do druhého Brabhamu usedl v barvách stáje Auto Motor und Sport Němec Rolf Stommelen. Frank Williams pro svého jezdce Pierse Courageho vyměnil vůz Brabham za monopost italské automobilky De Tomaso, navržený Giampaolem Dallarou a poháněný motorem Ford.
Během sezóny 1970 se ve formuli 1 představila celá řada nadějných nováčků – svoji premiéru si odbyly budoucí hvězdy jako Emerson Fittipaldi, Ronnie Peterson, Clay Regazzoni a Francois Cevert. Svoji kariéru ve formuli 1 naopak v průběhu roku ukončil veterán Dan Gurney. Po posledním závodě sezóny odešel do závodnického důchodu i trojnásobný mistr světa Jack Brabham.
Kalendář mistrovství světa formule 1 čítal v roce 1970 celkem 13 velkých cen. Body si připisovalo prvních 6 jezdců v cíli systémem 9, 6, 4, 3, 2, 1. Do šampionátu se započítávalo pouze 6 nejlepších výsledků z úvodních 7 závodů a 5 nejlepších výsledků ze zbývajících 6 podniků. Stejným způsobem se započítávaly výsledky do Poháru konstruktérů, pouze s tím rozdílem, že body pro každou značku získal jen její nejlépe umístený jezdec v cíli každého ze závodů.
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64780
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64780
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1970
pole pozitions Stewart čas 1:19,3
první startovní řada
Stewart-March,Amon-March,Brabham-Brabham
první startovní řada
Stewart-March,Amon-March,Brabham-Brabham
- Přílohy
-
- stewart.jpg (3.78 KiB) Zobrazeno 1056 x
-
- amon.jpg (3.79 KiB) Zobrazeno 1056 x
-
- march701.jpg (9.56 KiB) Zobrazeno 1056 x
-
- brabham.jpg (3.33 KiB) Zobrazeno 1056 x
-
- bt33.jpg (9.11 KiB) Zobrazeno 1056 x
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64780
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1970
nejrychlejší kolo
Surtees čas 1:20,8
Surtees čas 1:20,8
- Přílohy
-
- surtees.jpg (3.5 KiB) Zobrazeno 1055 x
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64780
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1970
1 místo:J.Brabham-Brabham BT33
2 místo:D.Hulme-McLaren M14A
3 místo:J.Stewart-March 701
4 místo:J.P.Beltoise-Matra MS120
5 místo:J.Miles-Lotus 49C
6 místo:G.Hill-Lotus 49C
2 místo:D.Hulme-McLaren M14A
3 místo:J.Stewart-March 701
4 místo:J.P.Beltoise-Matra MS120
5 místo:J.Miles-Lotus 49C
6 místo:G.Hill-Lotus 49C
- Přílohy
-
- brabham.jpg (3.33 KiB) Zobrazeno 1054 x
-
- bt33.jpg (9.11 KiB) Zobrazeno 1054 x
-
- hulme.jpg (3.4 KiB) Zobrazeno 1054 x
-
- m14a.jpg (8.19 KiB) Zobrazeno 1054 x
-
- stewart.jpg (3.78 KiB) Zobrazeno 1054 x
-
- march701.jpg (9.56 KiB) Zobrazeno 1054 x
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64780
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64780
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1970
Sezónu zahájila 7. března Velká cena Jihoafrické republiky v Kyalami. Značka March vstoupila do formule 1 ve velkém stylu hned s 5 vozy na startovním roštu – vedle továrních jezdců Amona a Sifferta a Stewarta se Servoz-Gavinem v barvách Tyrrellu se představil ještě Mario Andretti s monopostem nasazeným společností STP. V kvalifikaci získal Stewart pro March pole position a úspěšnou premiéru nové značky podtrhl druhým místem Amon. Po startu závodu Stewart uhájil vedení, zatímco Amon a Rindt kolidovali v první zatáčce, přičemž zpomalili také Brabhama, který se tak propadl až na 6. místo. Brabham se poté začal rychle probojovávat vpřed a již na konci 6. kola byl na druhé pozici za Stewartem. Ve 20. kole předjel i vedoucího Skota a v čele pak setrval až do cíle. Jak se později ukázalo, jednalo se o Brabhamovo poslední vítězství ve formuli 1. Ve 38. kole se před Stewarta dostal také Hulme. Ve stejném pořadí pak oba závodníci vydrželi až do konce závodu.
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64780
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64780
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1970
pole pozitions Brabham čas 1:23,90
první startovní řada
Brabham-Brabham,Hulme-McLaren,Stewart-March
první startovní řada
Brabham-Brabham,Hulme-McLaren,Stewart-March
- Přílohy
-
- brabham.jpg (3.33 KiB) Zobrazeno 1050 x
-
- hulme.jpg (3.4 KiB) Zobrazeno 1050 x
-
- m14a.jpg (8.19 KiB) Zobrazeno 1050 x
-
- march701.jpg (9.56 KiB) Zobrazeno 1050 x
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64780
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1970
nejrychlejší kolo
Brabham čas 1:24,3
Brabham čas 1:24,3
- Přílohy
-
- brabham.jpg (3.33 KiB) Zobrazeno 1049 x
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64780
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1970
1 místo:J.Stewart-March 701
2 místo:B McLaren-McLaren M14A
3 místo:M.Andretti-March 701
4 místo:G.Hill-Lotus 49C
5 místo:J.Servoz-Gevin-March 701
6 místo:J.Surtees-McLaren M7C-Neklasifikován
2 místo:B McLaren-McLaren M14A
3 místo:M.Andretti-March 701
4 místo:G.Hill-Lotus 49C
5 místo:J.Servoz-Gevin-March 701
6 místo:J.Surtees-McLaren M7C-Neklasifikován
- Přílohy
-
- stewart.jpg (3.78 KiB) Zobrazeno 1048 x
-
- mclaren.jpg (3.78 KiB) Zobrazeno 1048 x
-
- andretti.jpg (4.14 KiB) Zobrazeno 1048 x
-
- march701.jpg (9.56 KiB) Zobrazeno 1048 x
-
- m14a.jpg (8.19 KiB) Zobrazeno 1048 x
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64780
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti