sezona 1964
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64777
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1964
nejrychlejší kolo
Clark čas 1:12,7
Clark čas 1:12,7
- Přílohy
-
- clark.jpg (2.54 KiB) Zobrazeno 584 x
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64777
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1964
1 místo:G.Hill-BRM P261
2 místo:J.Surtees-Ferrari 158
3 místo:J.Siffert-Brabham BT11
4 místo:R.Ginther-BRM P261
5 místo:W.Hansgen-Lotus 33
6 místo:T.Taylor-BRP MK2
2 místo:J.Surtees-Ferrari 158
3 místo:J.Siffert-Brabham BT11
4 místo:R.Ginther-BRM P261
5 místo:W.Hansgen-Lotus 33
6 místo:T.Taylor-BRP MK2
- Přílohy
-
- ghill.jpg (3.2 KiB) Zobrazeno 584 x
-
- p261.jpg (7.39 KiB) Zobrazeno 584 x
-
- surtees.jpg (3.5 KiB) Zobrazeno 584 x
-
- fer158 (1).jpg (6.08 KiB) Zobrazeno 584 x
-
- siffert.jpg (2.92 KiB) Zobrazeno 584 x
-
- bt11clx.jpg (6.53 KiB) Zobrazeno 584 x
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64777
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64777
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64777
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1964
pole pozitions Clark čas 1:57,24
první startovní řada
Clark-Lotus,Gurney-Brabham
první startovní řada
Clark-Lotus,Gurney-Brabham
- Přílohy
-
- clark.jpg (2.54 KiB) Zobrazeno 584 x
-
- l_25.jpg (6.58 KiB) Zobrazeno 584 x
-
- gurney.jpg (3.26 KiB) Zobrazeno 584 x
-
- bt7.jpg (6.86 KiB) Zobrazeno 584 x
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64777
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1964
nejrychlejší kolo
Clark čas 1:58,37
Clark čas 1:58,37
- Přílohy
-
- clark.jpg (2.54 KiB) Zobrazeno 584 x
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64777
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1964
1 místo:D.Gurney-Brabham BT7
2 místo:J.Surtees-Ferrari 158
3 místo:L.Bandini-Ferrari 1512
4 místo:M.Spence-Lotus 25
5 místo:J.Clark-Lotus 33
6 místo:P.Rodriguez-Ferrari 156Aero
2 místo:J.Surtees-Ferrari 158
3 místo:L.Bandini-Ferrari 1512
4 místo:M.Spence-Lotus 25
5 místo:J.Clark-Lotus 33
6 místo:P.Rodriguez-Ferrari 156Aero
- Přílohy
-
- gurney.jpg (3.26 KiB) Zobrazeno 584 x
-
- bt7.jpg (6.86 KiB) Zobrazeno 584 x
-
- surtees.jpg (3.5 KiB) Zobrazeno 584 x
-
- fer158 (1).jpg (6.08 KiB) Zobrazeno 584 x
-
- bandini.jpg (4.6 KiB) Zobrazeno 584 x
-
- fer1512.jpg (9.1 KiB) Zobrazeno 584 x
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64777
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64777
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1964
pořadí mistrovství světa jezdců 1964
jméno-body
1.J.Surtees------------40
2.G.Hill-----------------39
3.J.Clark---------------32
4.L.Bandini-------------23
5..Ginther--------------23
6.D.Gurney------------19
7.B.McLaren-----------13
8.P.Arundell------------11
9.J.Brabham-----------11
10.J.Siffert--------------7
11.B.Anderson----------5
12.T.Maggs-------------4
13.I.Ireland-------------4
14.M.Spence-----------4
15.J.Bonnier------------3
16.C.Amon-------------2
17.M.Trintignant--------2
18.W.Hansgen----------2
19.M.Hailwood----------1
20.P.Hill-----------------1
21.T,Taylor--------------1
22.P.Rodriguez----------1
jméno-body
1.J.Surtees------------40
2.G.Hill-----------------39
3.J.Clark---------------32
4.L.Bandini-------------23
5..Ginther--------------23
6.D.Gurney------------19
7.B.McLaren-----------13
8.P.Arundell------------11
9.J.Brabham-----------11
10.J.Siffert--------------7
11.B.Anderson----------5
12.T.Maggs-------------4
13.I.Ireland-------------4
14.M.Spence-----------4
15.J.Bonnier------------3
16.C.Amon-------------2
17.M.Trintignant--------2
18.W.Hansgen----------2
19.M.Hailwood----------1
20.P.Hill-----------------1
21.T,Taylor--------------1
22.P.Rodriguez----------1
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64777
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1964
Pohár konstruktérů 1964
Ferrari-45 bodů
BRM-42 bodů
Lotus-Climax-37 bodů
Brabham-Climax-30 bodů
Cooper-Climax-16 bodů
Brabham-BRM-7 bodů
BRP-BRM 5 bodů
Lotus-BRM-3 body
Ferrari-45 bodů
BRM-42 bodů
Lotus-Climax-37 bodů
Brabham-Climax-30 bodů
Cooper-Climax-16 bodů
Brabham-BRM-7 bodů
BRP-BRM 5 bodů
Lotus-BRM-3 body
- Přílohy
-
- ferrari_r.gif (1.95 KiB) Zobrazeno 584 x
-
- brm.gif (2.74 KiB) Zobrazeno 584 x
-
- lotus11.gif (2.8 KiB) Zobrazeno 584 x
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64777
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1964
V posledním dramatickém závodě sezóny dokázal vybojovat titul mistra světa John Surtees. Stal se tak prvním a prozatím jediným, kdo získal titul mistra světa jak na dvou kolech s motocykly, tak na čtyřech kolech ve Formuli 1.
Loňský vítěz Poháru konstruktérů Lotus pokračoval ve spolupráci i v této sezóně s Jimem Clarkem, kterého doplnil Peter Arundell. Po jeho zranění byl Arundell nahrazen Mike Spencem. BRM připravilo svůj nový vůz P261 pro Grahama Hilla a Richie Ginthera. Ferrari i nadále spoléhalo na Johna Surteese a Lorenza Bandiniho, a jak se později ukázalo, udělalo dobře. Brabham přidělil sobě a Danu Gurneymu vozy BT7, zatímco BT11 byly pro jeho zákazníky v soukromých týmech. Po zranění Johna Coopera z automobilové nehody v loňském roce provozoval jeho tým Cooper Ken Tyrrell a jako závodní jezdce najal Bruce McLarena a Phila Hilla. V lednu tohoto roku nenadále zemřel majitel soukromého týmu Reg Parnell po operaci slepého střeva. Tým převzal jeho syn a angažoval Mike Hailwooda a Chrise Amona, příležitost debutovat ve Formuli 1 dostal v tomto týmu Peter Revson. V roce 1964 při Velké ceně Rakosuka debutoval také Jochen Rindt. V této sezóně ve Velké ceně Německa debutoval tým Honda, který vsadil na amerického jezdce Ronnie Bucknuma. Maurice Trintignant ukončil svou kariéru ve věku 47 let a v tréninku na Velkou cenu Německa zahynul Carel Godin de Beaufort.
V roce 1964 se jelo 10 Velkých cen. Bodováno bylo 6 nejrychlejších jezdců v závodě systémem 9, 6, 4, 3, 2, 1 bod. Do šampionátu se započítalo pouze 6 nejlepších výsledků ze všech 10 závodů. V Poháru konstruktérů probíhalo bodování také systémem 9, 6, 4, 3, 2, 1 bod. Také bylo započítáno 6 nejlepších výsledků a z každého závodu se započítal výsledek pouze jednoho vozu týmu, to byl ten, který se umístil nejlépe.
Loňský vítěz Poháru konstruktérů Lotus pokračoval ve spolupráci i v této sezóně s Jimem Clarkem, kterého doplnil Peter Arundell. Po jeho zranění byl Arundell nahrazen Mike Spencem. BRM připravilo svůj nový vůz P261 pro Grahama Hilla a Richie Ginthera. Ferrari i nadále spoléhalo na Johna Surteese a Lorenza Bandiniho, a jak se později ukázalo, udělalo dobře. Brabham přidělil sobě a Danu Gurneymu vozy BT7, zatímco BT11 byly pro jeho zákazníky v soukromých týmech. Po zranění Johna Coopera z automobilové nehody v loňském roce provozoval jeho tým Cooper Ken Tyrrell a jako závodní jezdce najal Bruce McLarena a Phila Hilla. V lednu tohoto roku nenadále zemřel majitel soukromého týmu Reg Parnell po operaci slepého střeva. Tým převzal jeho syn a angažoval Mike Hailwooda a Chrise Amona, příležitost debutovat ve Formuli 1 dostal v tomto týmu Peter Revson. V roce 1964 při Velké ceně Rakosuka debutoval také Jochen Rindt. V této sezóně ve Velké ceně Německa debutoval tým Honda, který vsadil na amerického jezdce Ronnie Bucknuma. Maurice Trintignant ukončil svou kariéru ve věku 47 let a v tréninku na Velkou cenu Německa zahynul Carel Godin de Beaufort.
V roce 1964 se jelo 10 Velkých cen. Bodováno bylo 6 nejrychlejších jezdců v závodě systémem 9, 6, 4, 3, 2, 1 bod. Do šampionátu se započítalo pouze 6 nejlepších výsledků ze všech 10 závodů. V Poháru konstruktérů probíhalo bodování také systémem 9, 6, 4, 3, 2, 1 bod. Také bylo započítáno 6 nejlepších výsledků a z každého závodu se započítal výsledek pouze jednoho vozu týmu, to byl ten, který se umístil nejlépe.
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64777
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1964
Monako
10. května 1964 započala sezóna Velkou cenou Monaka. Slunečné počasí přivítalo jezdce i diváky a Pole Position vybojoval Jim Clark s Lotusem. Druhé postavení na startu vybojoval Jack Brabham a třetí Graham Hill s BRM. Po startu si vedení uhlídal Clark následován Brabhamem, G. Hillem, Gurneym, Surteesem a Gintherem. Gurney se rychle dostal před G. Hilla a Brabhama, zatímco Surtees klesal v pořadí a v šestnáctém kole odstoupil kvůli problémům s převodovkou. Brabham odstoupil ve třicátém kole pro problémy s motorem. Clark měl poté problémy se stabilizátorem, který ovlivňuje nastavení náklonu vozu v zatáčkách a Colin Chapman ho zavolal do boxů na opravu. Když Clark vyjel na trať, byl třetí za Gurneym a Grahamem Hillem. V padesátém třetím kole se Hill dostal do vedení a Gurney klesl na druhé místo. V šedesátém třetím kole odstoupil Gurney pro poruchu převodovky a Clark se tak dostal na druhé místo, jenže tři kola před cílem musel odstoupit pro poruchu motoru. V závodě zvítězil Graham Hill s BRM, druhý skončil jeho kolega Richie Ginther a třetí Peter Arundell s Lotusem.
10. května 1964 započala sezóna Velkou cenou Monaka. Slunečné počasí přivítalo jezdce i diváky a Pole Position vybojoval Jim Clark s Lotusem. Druhé postavení na startu vybojoval Jack Brabham a třetí Graham Hill s BRM. Po startu si vedení uhlídal Clark následován Brabhamem, G. Hillem, Gurneym, Surteesem a Gintherem. Gurney se rychle dostal před G. Hilla a Brabhama, zatímco Surtees klesal v pořadí a v šestnáctém kole odstoupil kvůli problémům s převodovkou. Brabham odstoupil ve třicátém kole pro problémy s motorem. Clark měl poté problémy se stabilizátorem, který ovlivňuje nastavení náklonu vozu v zatáčkách a Colin Chapman ho zavolal do boxů na opravu. Když Clark vyjel na trať, byl třetí za Gurneym a Grahamem Hillem. V padesátém třetím kole se Hill dostal do vedení a Gurney klesl na druhé místo. V šedesátém třetím kole odstoupil Gurney pro poruchu převodovky a Clark se tak dostal na druhé místo, jenže tři kola před cílem musel odstoupit pro poruchu motoru. V závodě zvítězil Graham Hill s BRM, druhý skončil jeho kolega Richie Ginther a třetí Peter Arundell s Lotusem.
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64777
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1964
Nizozemsko
Čtrnáct dní po prvním závodě se konala Velká cena Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tony Maggs v tréninku se svým BRM havaroval, dostal se mimo trať a jeho vůz se na něho převrátil. Maggsovi se naštěstí nic nestalo, ale do závodu nemohl nastoupit, protože jeho stroj byl vážně poškozený. Dan Gurney dokázal vybojovat první místo na startu, druhý byl Jim Clark a třetí Graham Hill. Po startu se Clark protáhl na čelo před G. Hilla a Gurneyho. Tou dobou jezdil na pátém místě Surtees, který byl ale při chuti a předjel Arundella a poté i Gurneyho a G. Hilla, čímž se dostal na druhou pozici. Gurney ve dvacátém čtvrtém kole vypadl se zlomenou tyčí volantu. U BRM Grahama Hilla začalo zlobit zapalování a propadl se až na čtvrté místo. Jim Clark s Lotusem dokázal zvítězit téměř o minutu před Johnem Surteesem s Ferrari. Třetí skončil Peter Arundell s Lotusem.
Čtrnáct dní po prvním závodě se konala Velká cena Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tony Maggs v tréninku se svým BRM havaroval, dostal se mimo trať a jeho vůz se na něho převrátil. Maggsovi se naštěstí nic nestalo, ale do závodu nemohl nastoupit, protože jeho stroj byl vážně poškozený. Dan Gurney dokázal vybojovat první místo na startu, druhý byl Jim Clark a třetí Graham Hill. Po startu se Clark protáhl na čelo před G. Hilla a Gurneyho. Tou dobou jezdil na pátém místě Surtees, který byl ale při chuti a předjel Arundella a poté i Gurneyho a G. Hilla, čímž se dostal na druhou pozici. Gurney ve dvacátém čtvrtém kole vypadl se zlomenou tyčí volantu. U BRM Grahama Hilla začalo zlobit zapalování a propadl se až na čtvrté místo. Jim Clark s Lotusem dokázal zvítězit téměř o minutu před Johnem Surteesem s Ferrari. Třetí skončil Peter Arundell s Lotusem.
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64777
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1964
Belgie
Třetím závodem sezóny byla Velká cena Belgie na okruhu Spa-Francorchamps. Pole Position získal Dan Gurney s Brabhamem, na startu ho v první řadě doplnili Graham Hill s BRM a Jack Brabham s Brabhamem. Arundell skvěle vystartoval z druhé řady a ujal se vedení, ale již během prvního kola se před něj dostali Gurney, Surtees a Clark. Ve druhém kole se do vedení dostal Surtees zatímco Graham Hill předjel Arundella, kterého odsunul již na páté místo. V pátém kole skončilo vedení Surteese, když musel odstoupit pro poruchu motoru. Tím se do vedení dostal Gurney před Clarkem a G. Hillem. Ve dvacátém osmém kole Gurney zpomalil, protože mu začalo docházet palivo a do čela se dostal G. Hill. V posledním kole zastavil se svým vozem Dan Gurney, došlo mu palivo. Graham Hill odstoupil z důvodu poruchy palivového čerpadla, a tak se do vedení dostal Bruce McLaren, ale i jemu začal kuckat motor, protože mu docházelo palivo. Jeho motor utichl před poslední zatáčkou a z kopce směrem k cíli již jel pouze setrvačností. V plné rychlosti se přes něj přehnal těsně před cílovou páskou Jim Clark, který zvítězil o 3,4 vteřiny, před Brucem McLarenem. Třetí dojel Jack Brabham.
Třetím závodem sezóny byla Velká cena Belgie na okruhu Spa-Francorchamps. Pole Position získal Dan Gurney s Brabhamem, na startu ho v první řadě doplnili Graham Hill s BRM a Jack Brabham s Brabhamem. Arundell skvěle vystartoval z druhé řady a ujal se vedení, ale již během prvního kola se před něj dostali Gurney, Surtees a Clark. Ve druhém kole se do vedení dostal Surtees zatímco Graham Hill předjel Arundella, kterého odsunul již na páté místo. V pátém kole skončilo vedení Surteese, když musel odstoupit pro poruchu motoru. Tím se do vedení dostal Gurney před Clarkem a G. Hillem. Ve dvacátém osmém kole Gurney zpomalil, protože mu začalo docházet palivo a do čela se dostal G. Hill. V posledním kole zastavil se svým vozem Dan Gurney, došlo mu palivo. Graham Hill odstoupil z důvodu poruchy palivového čerpadla, a tak se do vedení dostal Bruce McLaren, ale i jemu začal kuckat motor, protože mu docházelo palivo. Jeho motor utichl před poslední zatáčkou a z kopce směrem k cíli již jel pouze setrvačností. V plné rychlosti se přes něj přehnal těsně před cílovou páskou Jim Clark, který zvítězil o 3,4 vteřiny, před Brucem McLarenem. Třetí dojel Jack Brabham.
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64777
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1964
Francie
Na konci června se jela Velká cena Francie na okruhu Rouen. První řadu obsadili Jim Clark, Dan Gurney a John Surtees. Po startu se na prvních třech místech nic nezměnilo. V sedmém kole musel odstoupit Surtees pro poruchu motoru a na třetí místo se dostal Jack Brabham. V třicátém druhém kole odstoupil Jim Clark také pro poruchu motoru a Gurney se dostal do čela následován Brabhamem a Grahamem Hillem. V třicátém sedmém kole předjel G. Hill Brabhama, ale Jack se ho držel na dosah jedné sekundy. Zvítězil Dan Gurney s Brabhamem, druhý skončil Graham Hill s BRM a třetí Jack Brabham. Toto vítězství bylo první pro tým Brabham.
Na konci června se jela Velká cena Francie na okruhu Rouen. První řadu obsadili Jim Clark, Dan Gurney a John Surtees. Po startu se na prvních třech místech nic nezměnilo. V sedmém kole musel odstoupit Surtees pro poruchu motoru a na třetí místo se dostal Jack Brabham. V třicátém druhém kole odstoupil Jim Clark také pro poruchu motoru a Gurney se dostal do čela následován Brabhamem a Grahamem Hillem. V třicátém sedmém kole předjel G. Hill Brabhama, ale Jack se ho držel na dosah jedné sekundy. Zvítězil Dan Gurney s Brabhamem, druhý skončil Graham Hill s BRM a třetí Jack Brabham. Toto vítězství bylo první pro tým Brabham.
dali 1951
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host