Sezona 1957

Moderátor: V.I.P.

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64777
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: sezona 1957

#46 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 03 bře 2015, 08:30

Před další Velkou cenou Monaka zahynuli dva jezdci Ferrari. Teprve šestadvacetiletý Ital Eugenio Castellotti, který se zabil při testovacích jízdách v Modeně, a Španěl Alfonso de Portago se svým spolujezdcem Edmundem Nelsonem zahynuli při závodě Mille Miglia ve sportovním Ferrari. Při této havárii přišlo o život i 10 diváků. To byla velká rána pro Enza Ferrariho a jeho tým.
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64777
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: sezona 1957

#47 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 03 bře 2015, 08:31

Monako
19. května se jela Velká cena Monaka a diváci byli ve 4. kole svědky hromadné nehody, která vyřadila Collinse, Mosse a Hawthorna. Do vedení se dostal Fangio s Maserati následovaný Brooksem s Vanwallem, třetí jezdil von Trips s Ferrari, ale v 96. kole mu explodoval motor a na třetí místo se dostal Jack Brabham se slabým Cooperem. Bylo pro všechny velké překvapení, ale nedlouho potom mu vypovědělo službu palivové čerpadlo a propadl se na konečné šesté místo. Třetí nakonec skončil Američan Masten Gregory s Maserati. Druhý se umístil překvapivě Tony Brooks s Vanwallem a Velkou cenu Monaka vyhrál Fangio s Maserati.
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64777
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: sezona 1957

#48 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 03 bře 2015, 08:33

Indianapolis
Na konci května se jel závod 500 mil , jehož se opět zúčastnili pouze Američtí jezdci. Zvítězil Sam Hanks s vozem Epperly - Offenhauser.
Francie
7. července následovala již 60. Velká cena, která se konala ve francouzském Rouen. Stirling Moss byl nemocný a do Francie neodcestoval, soustředil se na domácí Velkou cenu, která následovala. V Rouen opět zvítězil Juan Manuel Fangio s Maserati a rázně vykročil k zisku dalšího titulu. Druhý skončil Luigi Musso s Ferrari a třetí jeho kolega Peter Collins.
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64777
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: sezona 1957

#49 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 03 bře 2015, 08:34

Velká Británie
Poté se všichni přesunuli na britské ostrovy k Velké ceně Velké Británie na okruh Aintree. Stirling Moss se svým Vanwallem vedl závod a diváci šíleli, Fangio odstoupil pro poruchu motoru a stejný problém postihl i Vanwall Stirlinga Mosse. Ten ale zastavil v boxech a převzal vůz od svého kolegy Tonyho Brookse. Do závodu opět vyrazil na šestém místě, a když jeho soupeřům nastaly technické problémy, začal se prokousávat startovním polem směrem vzhůru. Collinse postihl únik vody a převzal vůz od Trintignanta, Behra také zničil motor a Hawthorn na jeho úlomcích píchl pneumatiku. Stirling Moss nakonec dokázal zvítězit a bouřlivé ovace publika neměly konce. Vždyť naposledy v britské Velké ceně zvítězil domácí vůz v roce 1923. Druhý skončil Luigi Musso s Ferrari a třetí dojel Mike Hawthorn také s Ferrari.
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64777
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: sezona 1957

#50 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 03 bře 2015, 08:35

Německo
Velká cena Německa byla šestá v pořadí a jelo se na okruhu Nürburgring a společně s vozy Formule 1 závod absolvovaly také vozy Formule 2. Fangio před startem sledoval mechaniky a jezdce týmu Ferrari, a když viděl, jaké si chystají pneumatiky a kolik paliva tankují do vozů, došlo mu, že chtějí pravděpodobně jet celý závod bez zastávky v boxech. Rozhodl se proto, že použije měkčí směs pneumatik a pojede jen s půlkou nádrže. Měl v plánu vybudovat si takový náskok, aby mu to vynahradilo ztrátu při zastávce v boxech. Závod skutečně vedl, a než ve 13. kole zajel do boxů, měl náskok 28 vteřin před Hawthornem a Collinsem. Jenže zastávka v boxech byla pohromou, mechanikům se nedařilo uvolnit jedno z kol a Fangio vyrazil do závodu na třetím místě se ztrátou 48 vteřin na druhého Collinse. V následujících 10 kolech zajel 9x nejrychlejší čas závodu. Hned v prvním kole po výjezdu z boxů stáhl ztrátu na vedoucího Hawthorna o 15,5 vteřiny a v následujícím kole o 8,5 vteřiny. Na začátku 21. kola se Fangiovi podařilo předjet Collinse a dostal se na druhé místo a potom dostihl také Hawthorna. Ten se bránil, ale Fangio se před něj přesto dostal. V posledním kole jel Fangio na prvním místě, Hawthorn se nechtěl smířit s druhým místem a marně na Fangia dotíral. Juan Manuel Fangio s vozem Maserati zvítězil ve Velké ceně Německa a tohoto vítězství si považoval jako nejlepšího z celé své závodní kariéry. Po závodě řekl: „V celém mém životě jsem nejel rychleji než dnes a nemyslím si, že toho někdy budu schopen".
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64777
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: sezona 1957

#51 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 03 bře 2015, 08:36

Pescara
18. srpna se jela v Itálii Velká cena Pescara na stejnojmenném okruhu, byla to náhrada za zrušené Velké ceny Belgie a Nizozemska, jejíž pořadatelé měli finanční problémy. 200 000 diváků, takový ohromný dav přišel sledovat Velkou cenu na nejdelší okruh v historii Formule 1, který měřil 26 kilometrů. Měl dvě dlouhé rovinky, na kterých byly umělé šikany a spousta zatáček. Trať byla úzká a hrbolatá, byla to asi nejnebezpečnější trať v celé historii Formule 1. Enzo Ferrari se rozhodnul, že jeho jezdci nebudou v tak nebezpečném závodě startovat, a tak Hawthorn a Collins do závodu nenastoupili. Luigi Musso byl nešťastný, protože stále mohl bojovat o titul mistra světa, a tak si půjčil Ferrari soukromě. Ten závod vedl, ale z jeho vozu začal unikat olej a v 9. kole odstoupil. Do čela se dostal Stirling Moss s Vanwallem a závod nakonec vyhrál. Druhý skončil Juan Manuel Fangio s Maserati a třetí Harry Schell také s Maserati. Fangio si tímto druhým místem zajistil předčasně titul mistra světa Formule 1.
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64777
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: sezona 1957

#52 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 03 bře 2015, 08:37

Itálie
První zářijový týden, jako již tradičně, se jela Velká cena Itálie, byl to poslední podnik sezóny 1957 a diváci byli svědky velkolepého souboje Maserati a Vanwallu. Tento souboj vyhrál Stirling Moss s Vanwallem, druhý skončil Juan Manuel Fangio s Maserati a na třetím místě dojel nadějný německý závodník Wolfgang von Trips s Ferrari.
Ferrari nevyhrálo ani jednu Velkou cenu a do další sezóny mělo na čem pracovat. Tuto práci jim částečně ulehčil tým Maserati, když oznámil, že ve Formuli 1 pro nedostatek financí končí. Juan Manuel Fangio v tomto roce získal svůj pátý titul mistra světa a čtvrtý titul v řadě za sebou.
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64777
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: sezona 1957

#53 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 23 říj 2016, 17:09

vozy
Přílohy
57.jpg
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Zamčeno

Zpět na „1957“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host