Dělili se o vůz v roce 1955

Moderátoři: V.I.P., TOP10

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10799
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Dělili se o vůz v roce 1955

#1 Příspěvek od showstall » 04 bře 2013, 18:59

Ve formuli 1 do roku 1958 platilo pravidlo, kdy se jezdci mohli střídat ve voze během Velké ceny. Pokud vůz řízený dvěma, nebo třemi jezdci získal body, jezdci se o ně dělili. Bez ohledu na to, kdo kolik kol absolvoval, podmínkou bylo odjet dostatečný počet kilometrů. Od roku 1958 jsou body pouze pro jezdce, který odjede závod celý. Délka závodu se zkrátila na 300 km a jako palivo byl zaveden letecký benzín.

Bodový systém v letech 1950 až 1959 byl (8-6-4-3-2) a 1 bod za nejrychlejší kolo. Nejrychlejší kolo se také dělilo mezi jezdce, pokud zajeli identický čas. Kuriozitou byla GP Velké Británie 1954, kdy čas 1:50 zajelo celkem sedm jezdců. Dělili si tedy sedminu bodu – 0,14.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10799
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz v roce 1955

#2 Příspěvek od showstall » 04 bře 2013, 19:00

Nový ročník, plný tragických událostí, otevřela Argentina 1955. Rošádou týmů Maserati, Ferrari a Mercedes se nám představilo šest „trojiček“ a dvě dvojice. Farina a Trintignant díky tomu získali 3,33 body a Maglioli 1,33 bodu. Příčinou toho bylo nezvykle horké počasí, které se vyšplhalo až na 40C. Pouze domácí jezdci Fangio a Mieres vydrželi bez střídání celý závod. Fangio se navíc popálil o výfuk a zranění léčil tři měsíce.

O druhou pozici za Fangiem se dělili jezdci Ferrari. Gonzalez s 60 koly, Farina přidal 20 kol a Trintignant dalších 16 kol. Závod byl dosti nepřehledný, protože Gonzales byl vyčerpán a předal vůz Farinimu, který pro vyčerpání předal svůj vůz (st.č.10) Magliolimu. Farina tedy pokračoval v Gonzalezově voze (st.č.12), a pak jej předal Trintignantovi. Poté si jej vzal Gonzalez zpět a stahoval Fangia, ale měl lehkou nehodu a tak předal vůz zase Farinimu, který ho dostal do cíle.

Druhou trojici tvořil „polmen“ Farina, který předal Magliolimu. V zápisu startovní listiny se o vůz měli dělit. Ve svém voze odkroužil 50 kol, střídající Maglioli 22 kol a třetí v sestavě Trintignant si připsal také 22 kol. Trintignant odstartoval na voze (st.č.14), ale po 36 kolech ho vyřadil ventil jeho motoru. Byl tedy jediným jezdcem Ferrari, který se objevil ve všech třech vozech typu 625. Do cíle vůz dovezl Maglioli.

Další trojice se představila v Mercedesu. Hans Herrmann startující z desáté pozice se nechal po 30 kolech vystřídat Karlem Klingem. Ten svůj Mercedes (st.č.4) odstavil již ve druhém kole po nehodě. V Herrmannově voze se svezl 30 kol a jako třetí v něm pokračoval Stirling Moss, který si připsal 34 kol. Mossův Mercedes (st.č.6) ve 29 kole vyřadila ze hry porucha tlaku palivového systému.

Na Maserati (st.č.28) tvořili dvojici Harry Schell a Jean Behra. Oba dva vystřídali i další vozy Maserati. Schell se s tímto vozem kvalifikoval na sedmém místě a odkroužil v závodě 50 kol. Behra odstartoval na Maserati (st.č.16) ze čtvrté pozice, ale ve 2 kole měl nehodu. Na Schellově voze odkroužil 38 kol a na voze Sergia Mantovaniho (st.č.20) přidal dalších 14 kol, než ho vyřadil motor.

Maserati (st.č.22) pro Luigi Mussa postupně řídili ještě Mantovani a Schell. Musso odkroužil 50 kol a k tomu přidal 10 kol ve voze Mantovaniho. Mantovani se na oplátku svezl 20 kol u Mussa a Harry Schell přidal 13 kol.

Clemar Bucci odstartoval na Maserati (st.č.26) z dvacáté pozice a odkroužil 30 kol. Do jiného vozu se už neposadil. Dalších 14 kol přidal Harry Schell a 10 kol Menditeguy, nakonec je vyřadila porucha tlaku oleje. Carlos Menditeguy (st.č.24) měl nehodu v prvním kole.

Poslední trojice na Maserati (st.č.20) připraveném pro Mantovaniho už byla zmíněna. Mantovani odkroužil 30 kol, v Mussově voze dalších 20 kol. Musso přidal 10 kol a Behra 14 kol. O odstoupení pro poruchu motoru už byla řeč.

Poslední střídači z týmu Lancia (st.č.36) byli Eugenio Castellotti a Luigi Villoresi. Palivový uzávěr vyřadil ze závodu Villoresiho Lancii (st.č.34) už ve druhém kole. Castellotti odkroužil 20 kol a „střídač“ Villoresi přidal 15 kol, pak jej vyřadila nehoda.

č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.

12,Jose Froilan Gonzalez,ARG,Scuderia Ferrari,Ferrari 625,Ferrari 555 L4 - 2.5c,Englebert
12,Giuseppe Farina,ITA,,Scuderia Ferrari,Ferrari 625,Ferrari 555 L4 - 2.5c,Englebert
12,Maurice Trintignant,FRA,Scuderia Ferrari,Ferrari 625,Ferrari 555 L4 - 2.5c,Englebert

10,Giuseppe Farina,ITA,,Scuderia Ferrari,Ferrari 625,Ferrari 555 L4 - 2.5c,Englebert
10,Umberto Maglioli,ITA,Scuderia Ferrari,Ferrari 625,Ferrari 555 L4 - 2.5c,Englebert
10,Maurice Trintignant,FRA,Scuderia Ferrari,Ferrari 625,Ferrari 555 L4 - 2.5c,Englebert

8,Hans Herrmann,GBR,Daimler-Benz,Mercedes W196,Mercedes M196 L8 - 2.5c,Continental
8,Karl Kling,GER,Daimler-Benz,Mercedes W196,Mercedes M196 L8 - 2.5c,Continental
8,Stirling Moss,GER,Daimler-Benz,Mercedes W196,Mercedes M196 L8 - 2.5c,Continental

28,Harry Schell,USA,Officine Alfieri Maserati,Maserati 250F,Maserati 250F1 L6 - 2.5c,Pirelli
28,Jean Behra,FRA,Officine Alfieri Maserati,Maserati 250F,Maserati 250F1 L6 - 2.5c,Pirelli

22,Luigi Musso,ITA,Officine Alfieri Maserati,Maserati 250F,Maserati 250F1 L6 - 2.5c,Pirelli
22,Sergio Mantovani,ITA,Officine Alfieri Maserati,Maserati 250F,Maserati 250F1 L6 - 2.5c,Pirelli
22,Harry Schell,USA,Officine Alfieri Maserati,Maserati 250F,Maserati 250F1 L6 - 2.5c,Pirelli

26,Clemar Bucci,ARG,Officine Alfieri Maserati,Maserati 250F,Maserati 250F1 L6 - 2.5c,Pirelli
26,Harry Schell,USA,Officine Alfieri Maserati,Maserati 250F,Maserati 250F1 L6 - 2.5c,Pirelli
26,Carlos Menditeguy,ARG,Officine Alfieri Maserati,Maserati 250F,Maserati 250F1 L6 - 2.5c,Pirelli

20,Sergio Mantovani,ITA,Officine Alfieri Maserati,Maserati 250F,Maserati 250F1 L6 - 2.5c,Pirelli
20,Luigi Musso,ITA,Officine Alfieri Maserati,Maserati 250F,Maserati 250F1 L6 - 2.5c,Pirelli
20,Jean Behra,FRAOfficine Alfieri Maserati,Maserati 250F,Maserati 250F1 L6 - 2.5c,Pirelli

36,Eugenio Castellotti,ITA,Scuderia Lancia,Lancia D50,Lancia DS50 V8 - 2.5c,Pirelli
36,Luigi Villoresi,ITA,Scuderia Lancia,Lancia D50,Lancia DS50 V8 - 2.5c,Pirelli
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10799
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz v roce 1955

#3 Příspěvek od showstall » 04 bře 2013, 19:00

GP Evropy, označení pro Velkou cenu Monaka 1955, která otevřela po čtyřech měsících závody na starém kontinentu. Závod, který se zapsal do historie havárií Alberta Ascariho. V 80 kole měl problémy s kouřícím motorem Stirling Moss. Olejová skvrna nejspíše napomohla nehodě Ascariho, kterému selhaly před přístavní šikanou brzdy. Prorazil bariéry ze slámy a s vozem spadl do moře. O deset let později to zopakoval Paul Hawkins z Austrálie. V kvalifikaci měl nehodu také Hans Herrmann, který si zlomil nohy a sezóna pro něj skončila.

V samotném závodě se ve vozech vystřídali jezdci Maserati. Jean Behra odjel 42 kol a předal vůz Perdisovi. V jeho voze přidal 46 kol, než jej vyřadila nehoda. Před výměnou vozu Cesare Perdisa odkroužil 40 kol a dalších 57 kol na voze Behry. U Ferrari se jednalo o plánovanou výměnu, když v polovině závodu, po 50 kolech, převzal od Taruffiho auto týmový kolega Paul Frere a přidal 36 kol.

č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.

34,Jean Behra,FRA,Officine Alfieri Maserati,Maserati 250F,Maserati 250F1 L6 - 2.5c,Pirelli
34,Cesare Perdisa,ITA,Officine Alfieri Maserati,Maserati 250F,Maserati 250F1 L6 - 2.5c,Pirelli

48,Piero Taruffi,ITA,Scuderia Ferrari,Ferrari 555,Ferrari 555 L4 - 2.5c,Englebert
48,Paul Frere,BEL,Scuderia Ferrari,Ferrari 555,Ferrari 555 L4 - 2.5c,Englebert

40,Cesare Perdisa,ITA,Officine Alfieri Maserati,Maserati 250F,Maserati 250F1 L6 - 2.5c,Pirelli
40,Jean Behra,FRA,Officine Alfieri Maserati,Maserati 250F,Maserati 250F1 L6 - 2.5c,Pirelli
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10799
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz v roce 1955

#4 Příspěvek od showstall » 04 bře 2013, 19:01

Tragické události pokračovali i v Indianapolis 1955. Před smrtí Ascariho, který se zabil při testování sportovního vozu Ferrari čtyři dny po monacké GP, zastihla svět zpráva o smrti jezdce týmu Peter Schmidt. V sobotní kvalifikaci 15.května měl nehodu Manuel „Manny“ Ayulo a druhý den zraněním podlehl. V samotném závodě pak po srážce zemřel obhájce vítězství z posledních dvou ročníku, Bill Vukovich. Získal zde i svůj poslední bod za nejrychlejší kolo, které zaznamenal ve 27 okruhu z 59 odkroužených.

Startovní listina obsahovala tři dvojice, které se o vůz měly dělit. O Kurtis Kraft 500C (st.č.10) se podělili Tony Bettenhausen, který odkroužil 123 kol, než si od něj převzal vůz Paul Russo. Na něho čekalo ještě 77 kol a v cíli si rozdělili 3 body za druhé místo. Znamenalo to další pódiové umístění u vozu, o který se jezdci dělili. Druhou dvojici, která se v závodě ukázala, tvořili Walt Faulkner se 176 koly a Bill Homeier, který dokončil zbývajících 24 kol. I přesto, že do cíle dovezli svůj KK500C s plným počtem kol, zbyla na ně pouze pátá pozice se ztrátou 5m17s. Každý si tak rozdělil jeden bod.

Poslední dvojicí, která se měla dělit o vůz KK500C (st.č.9) byli Johnnie Parsons, vítěz z roku 1950 a Spider Webb. Oba dva však vůz týmu Ed Walsh nedokázali kvalifikovat. Parsons se nakonec kvalifikoval s jiným KK500C týmu Trio Brass Foundry / Anderson a Webb se závodu neúčastnil.

č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.

10,Tony Bettenhausen,USA,H.A. Chapman,Kurtis Kraft 500 C,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
10,Paul Russo,USA,H.A. Chapman,Kurtis Kraft 500 C,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone

77,Walt Faulkner,USA,Merz Engineering,Kurtis Kraft 500 C,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
77,Bill Homeier,USA,Merz Engineering,Kurtis Kraft 500 C,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10799
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz v roce 1955

#5 Příspěvek od showstall » 04 bře 2013, 19:01

Dvacet tři jezdců čítala startovní listina Velké ceny Belgie 1955, ale do kvalifikace jich zasáhlo pouze čtrnáct. Do závodu samotného neodstartoval pouze domácí Johnny Claes v Maserati týmu Stirlinga Mosse, protože jej zradil motor. V továrním Maserati se o vůz podělil Roberto Mieres, který po deseti kolech předal vůz Jeanu Behrovi. Ten svoje Maserati (st.č.20) odstavil po nehodě již ve třetím kole. Pátým místem si rozdělili po jednom bodu.

č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.

24,Roberto Mieres,ARG,Officine Alfieri Maserati,Maserati 250F,Maserati 250F1 L6 - 2.5c,Pirelli
24,Jean Behra,FRA,Officine Alfieri Maserati,Maserati 250F,Maserati 250F1 L6 - 2.5c,Pirelli
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10799
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz v roce 1955

#6 Příspěvek od showstall » 04 bře 2013, 19:02

Holandsko 1955 nepřineslo žádné střídání jezdců.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10799
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz v roce 1955

#7 Příspěvek od showstall » 04 bře 2013, 19:02

Francie svou Velkou cenu zrušila po tragické nehodě v Le Mans. Následoval závod ve Velké Británii 1955. Závod konaný na okruhu v Aintree vystřídal klasický Silverstone. Moss zajel pole position, nejrychlejší kolo a závod vyhrál, debutoval zde Jack Brabham a Mercedes deklasoval celé pole.

V závodě se vystřídali jezdci Ferrari, kde Hawthorn přenechal vůz po 60 kolech Castellottimu, který svůj vůz (st.č.20) odstavil v 16 kole. Po 27 kolech byl v cíli odmávnut na šestém místě se ztrátou 3 kol. Dvojici u Vanwallu tvořili Ken Wharton a Harry Schell, který svůj vůz (st.č.30) odstavil ve 20 kole. Jediný Vanwall předal Wharton po 50 kolech a Schell pokračoval dalších 22 kol. Byli posledními klasifikovanými na devátém místě. Poslední dvojice, týmový kolegové s vozem Connaught, odstoupila v úvodu závodu. Tony Rolt se kvalifikoval na čtrnáctém místě a v závodě odkroužil 11 kol. Vůz si od něj poté vzal majitel týmu Peter Walker a pokračoval 8 kol, než odstoupil.

č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.

16,Mike Hawthorn,GBR,Scuderia Ferrari,Ferrari 625,Ferrari 555 L4 - 2.5c ,Englebert
16,Eugenio Castellotti,ITA,Scuderia Ferrari,Ferrari 625,Ferrari 555 L4 - 2.5c ,Englebert

28,Ken Wharton,GBR,Vandervell Products Ltd,Vanwall VW 55,Vanwall 254 L4 - 2.5c,Pirelli
28,Harry Schell,USA,Vandervell Products Ltd,Vanwall VW 55,Vanwall 254 L4 - 2.5c,Pirelli

36,Tony Rolt,GBR,RRC Walker Racing Team,Connaught B,Alta GP L4 - 2.5c,Dunlop
36,Peter Walker,GBR,RRC Walker Racing Team,Connaught B,Alta GP L4 - 2.5c,Dunlop
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10799
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz v roce 1955

#8 Příspěvek od showstall » 04 bře 2013, 19:03

V pořadí druhá zrušená GP Německa znamenala přestávku až do září. Pokračovalo se v Itálii 1955, kde k žádnému střídání nedošlo. Následující Velké ceny Švýcarska a Španělska byly také zrušeny.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10799
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz v roce 1955

#9 Příspěvek od showstall » 06 bře 2013, 11:12

Statistika v roce 1955

Ke střídání došlo v pěti GP a celkový počet střídaných vozů v roce 1955 je 17

st. č.
8 - 1x
10 - 2x
12 - 1x
16 - 1x
20 - 1x
22 - 1x
24 - 1x
26 - 1x
28 - 2x
34 - 1x
36 - 2x
40 - 1x
48 - 1x
77 - 1x
------------------------------------------------------
jezdci
Jose Froilan Gonzalez - 1x
Giuseppe Farina - 2x
Maurice Trintignant - 2x
Umberto Maglioli - 1x
Hans Herrmann - 1x
Karl Kling - 1x
Stirling Moss - 1x
Harry Schell - 4x
Jean Behra - 5x
Luigi Musso - 2x
Sergio Mantovani - 2x
Clemar Bucci - 1x
Carlos Menditeguy - 1x
Eugenio Castellotti - 2x
Luigi Villoresi - 1x
Cesare Perdisa - 2x
Piero Taruffi - 1x
Paul Frere - 1x
Tony Bettenhausen - 1x
Paul Russo - 1x
Walt Faulkner - 1x
Bill Homeier - 1x
Roberto Mieres - 1x
Mike Hawthorn - 1x
Ken Wharton - 1x
Tony Rolt - 1x
Peter Walker - 1x
------------------------------------------------------
národ
ARG - 4x
ITA - 13x
FRA - 7x
GBR - 5x
GER - 2x
USA - 8x
BEL - 1x
------------------------------------------------------
tým
Scuderia Ferrari - 4x
Daimler-Benz - 1x
Officine Alfieri Maserati - 7x
Scuderia Lancia - 1x
H.A. Chapman - 1x
Merz Engineering - 1x
Vandervell Products Ltd - 1x
RRC Walker Racing Team - 1x
------------------------------------------------------
podvozek
Ferrari 625 - 3x
Mercedes W196 - 1x
Maserati 250F - 7x
Lancia D50 - 1x
Ferrari 555 - 1x
Kurtis Kraft 500C - 2x
Vanwall VW 55 - 1x
Connaught B - 1x
bez označení
Ferrari - 4x
Mercedes - 1x
Maserati - 7x
Lancia - 1x
Kurtis Kraft - 2x
Vanwall - 1x
Connaught - 1x
------------------------------------------------------
motor
Ferrari 555 L4 - 2.5c - 4x
Mercedes M196 L8 - 2.5c - 1x
Maserati 250 F1 L6 - 2.5c - 7x
Lancia DS50 V8 - 2.5c - 1x
Offenhauser L4 - 4.5c - 2x
Vanwall 254 L4 - 2.5c - 1x
Alta GP L4 - 2.5c - 1x
bez označení
Ferrari - 4x
Mercedes - 1x
Maserati - 7x
Lancia - 1x
Offenhauser - 2x
Vanwall - 1x
Alta - 1x
------------------------------------------------------
pneu.
Englebert - 4x
Continental - 1x
Pirelli - 9x
Firestone - 2x
Dunlop - 1x
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10799
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz v roce 1955

#10 Příspěvek od showstall » 06 bře 2013, 11:13

1955.jpg
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10799
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz v roce 1955

#11 Příspěvek od showstall » 13 bře 2013, 20:28

1955 - 17 vozů / 5 GP
4x pódium
(ARG 1955) - Jose Froilan Gonzalez, Giuseppe Farina, Maurice Trintignant / Ferrari a Giuseppe Farina, Umberto Maglioli, Maurice Trintignant / Ferrari
(MON 1955) - Jean Behra, Cesare Perdisa / Maserati
(INDY 1955) - Tony Bettenhausen, Paul Russo / Kurtis Kraft
rozdáno celkem 26,99 bodů - 1x(2+2+2) + 2x(1,33), 1x(1,33), 3x(1+1+1), 1x(2+2), 1x(3+3), 2x(1+1)

jezdci obsadili:
2x - 2.místo (Jose Froilan Gonzalez 2 body, Giuseppe Farina 3,33 bodů, Maurice Trintignant 3,33 dobů) - AGR 1955 a (Tony Bettenhausen 3 body, Paul Russo 3 body) - INDY 1955
2x - 3.místo (Giuseppe Farina, Umberto Maglioli 1,33 bodů, Maurice Trintignant) - AGR 1955 a (Jean Behra 2 body, Cesare Perdisa 2 body) - MON 1955
* Farina a Trintignant měli body započítané dohromady - oba 3,33 bodů

1x - 4.místo, 2x - 5.místo, 2x - 6.místo, 1x - 7.místo, 1x - 8.místo, 1x - 9.místo

5x - nedokončeno
Přílohy
1955.jpg
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10799
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz v roce 1955

#12 Příspěvek od showstall » 13 bře 2013, 21:15

1950-1957 - 102 vozů / 41 GP
19x pódium
1950-(1x), 1951-(4x), 1952-(0x), 1953-(2x), 1954-(2x), 1955-(4x), 1956-(5x), 1957-(1x)

pódium pro jezdce - (38x), jezdců na pódiu - (23x)

Tony Bettenhausen - (1x), Dorino Serafini - (1x), Alberto Ascari - (2x), Jack McGrath - (1x), Manny Ayulo - (1x), Luigi Fagioli - (1x), Juan Manuel Fangio - (4x), Jose Froilan Gonzalez - (5x), Felice Bonetto - (2x), Giuseppe Farina - (2x), Sam Hanks - (1x), Duane Carter - (1x), Paul Russo - (1x), Mike Hawthorn - (1x), Umberto Maglioli - (2x), Maurice Trintignant - (1x), Stirling Moss - (2x), Jean Behra - (1x), Cesare Perdisa - (2x), Luigi Musso - (1x), Peter Collins - (3x), Alfonsdo de Portago - (1x), Tony Brooks - (1x),

pódium pro vozy - (19x), vozů na pódiu - (5x)

Ferrari - (10x), Kurtis Kraft - (3x), Alfa Romeo - (2x), Maserati - (3x), Vanwall - (1x)

body - (148,49) z toho 8 za nejrychlejší kolo
1950 - (10), 1951 - (22+2), 1952 - (0), 1953 - (14+1), 1954 - (16+1), 1955 - (26,99), 1956 - (36,5+3), 1957 - (15+1)

39 jezdců dokázalo bodovat při dělení se o vůz
15 jezdců získalo body ve více než jednom závodě - rekord (7x) bodoval Gonzalez
15,5 bodu - rekord Gonzalez
5 z nich dokázalo získat i bod za nejrychlejší kolo (Fangio - 3x, Moss - 2x, Ascari, Gonzalez, Farina - 1x)
vozy - pohár konstruktérů se bodoval až od roku 1958, kdy už se nebodovalo dělení ve voze

102x - se jezdci vystřídali
81x - se jezdci umístili v MS
21x - jezdci nebyli klasifikováni
Přílohy
podium50_57.jpg
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Odpovědět

Zpět na „1955“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host