Dělili se o vůz v roce 1954
- showstall
- 10 vítězství
- Příspěvky: 10842
- Registrován: 26 srp 2010, 20:34
- Bydliště: Jiříkov
- Kontaktovat uživatele:
Dělili se o vůz v roce 1954
Ve formuli 1 do roku 1958 platilo pravidlo, kdy se jezdci mohli střídat ve voze během Velké ceny. Pokud vůz řízený dvěma, nebo třemi jezdci získal body, jezdci se o ně dělili. Bez ohledu na to, kdo kolik kol absolvoval, podmínkou bylo odjet dostatečný počet kilometrů. Od roku 1958 jsou body pouze pro jezdce, který odjede závod celý. Délka závodu se zkrátila na 300 km a jako palivo byl zaveden letecký benzín.
Bodový systém v letech 1950 až 1959 byl (8-6-4-3-2) a 1 bod za nejrychlejší kolo. Nejrychlejší kolo se také dělilo mezi jezdce, pokud zajeli identický čas. Kuriozitou byla GP Velké Británie 1954, kdy čas 1:50 zajelo celkem sedm jezdců. Dělili si tedy sedminu bodu – 0,14.
Bodový systém v letech 1950 až 1959 byl (8-6-4-3-2) a 1 bod za nejrychlejší kolo. Nejrychlejší kolo se také dělilo mezi jezdce, pokud zajeli identický čas. Kuriozitou byla GP Velké Británie 1954, kdy čas 1:50 zajelo celkem sedm jezdců. Dělili si tedy sedminu bodu – 0,14.
- showstall
- 10 vítězství
- Příspěvky: 10842
- Registrován: 26 srp 2010, 20:34
- Bydliště: Jiříkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dělili se o vůz v roce 1954
Velká cena Argentiny 1954 otevřela pátý ročník formule 1 a mezi osmnácti jezdci nedošlo k žádnému střídání. V závodě byli diskvalifikováni Hawthorn a Behra za cizí pomoc.
- showstall
- 10 vítězství
- Příspěvky: 10842
- Registrován: 26 srp 2010, 20:34
- Bydliště: Jiříkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dělili se o vůz v roce 1954
Dalším nepřehledným závodem se stala Indianapolis 1954, ve které se střídali jezdci po třech, čtyřech, ale i po pěti jezdcích. Bill Vukovich obhájil loňské vítězství a kompletní trojice na stupních vítězů odkroužila všech 200 kol bez střídání. Body za čtvrté místo už se dělit musely.
Troy Ruttmann na KK500 Ofyy předal po 130 kolech svůj vůz Duane Carterovi, který po 70 kolech dokončil se ztrátou 2m,53s. Carter odstartoval na KK4000(st.č.16) Offy v týmu Automobile Shippers/Casaroll a jeho vůz postupně převzali další tři jezdci.
Druhou dvojici tvořili Paul Russo a Jerry Hoyt, který odstavil své KK(st.č.99) Offy týmu Murrell Belanger pro poruchu motoru ve 130 kole. Russo vůz předal po 150 kolech, aby Jerry Hoyt po dalších 50 kolech dojel do cíle s pětiminutovou ztrátou a plným počtem 200 kol. Hoyt se také pokusil kvalifikovat s vozem KK3000(st.č.23) Offy týmu Sumar/Chapman Root, ale neúspěšně.
Pro jedenáctou pozici si dojelo hned pět jezdců. Art Cross se do závodu pokoušel kvalifikovat s KK4000(st.č.6) Offy v týmu Springfield Welding/Paoli. Nakonec v týmu Bardahl/Ed Walsh postavil KK4000 na sedmadvacátou startovní pozici a připsal si 120 kol. Vůz po něm převzal Johnnie Parsons, vítěz z roku 1950. Závod začal z patnáctého místa na KK500C(st.č.15) Offy v týmu Belond Equa-Flow/Calif. Muffler, ale v 79 kole odstoupil pro poruchu motoru. Odkroužil 22 kol a pak si od něj převzal vůz Sam Hanks, třetí v předchozích dvou ročnících. Hanks kvalifikoval svůj KK4000(st.č.1) Offy týmu Bardahl/Ed Walsh na desáté pozici. Po 112 kolech předal vůz a pokračoval 11 kol s Crossovým vozem, pak se o něj přihlásil Andy Linden na dalších 17 kol. Linden odstartoval do závodu na Schroeder(st.č.74) Offy týmu Brown Motors z třiadvacáté pozice a předával jej po 113 kolech, ale o tom později. Pátý a poslední jezdec, který převzal Crossovo KK4000 byl Jimmy Davies. Ten se na KK500A(st.č.53) Offy v týmu Pat Clancy nedokázal kvalifikovat. Převzal vůz (st.č.1) od Sama Hankse ve 113 kole a odkroužil 36 kol, než ho přenechal Rathmannovi. Nakonec převzal vůz (st.č.45) a pokračoval dalších 30 kol, aby se ztrátou osmi a půl minuty byl odmávnut v cíli jako poslední s plným počtem 200 kol.
Dvanáctou pozici se ztrátou jednoho kola obsadila dvojice Chuck Stevenson a Walt Faulkner. Stevenson předával vůz již v 82 kole, takže na Faulknera čekalo ještě dlouhých 117 kol. Je zajímavé, že se Faulkner do závodu nekvalifikoval, i když se o to pokoušel se dvěma typy vozů. Tým Peter Schmidt představil vůz Kuzma Indy Roadster(st.č.44) Offy, tým Belanger Motors nasadil Lesovsky(st.č.97) s motorem Offenhauser L4 - 3.0c.
Čtveřici jezdců na patnácté pozici tvořili jezdci Duan Carter, který dokončil ve voze Troye Ruttmanna. Z osmé startovní pozice odkroužil 76 kol, pak předal svůj vůz. O další kola se podělil Jimmy Jackson s počtem 57 kol. Tony Bettenhausen přidal 34 kol, poté co odstavil KK500C(st.č10) Offy v týmu Mel Wiggers po 105 kolech s poruchou ložiska kola. Dalších 29 kol zbylo na Marshalla Teaguea, který nedokázal kvalifikovat KK4000(st.č.3) Offy týmu Hart Fullerton a převzatý vůz od Gene Hartleye odstavil po 17 kolech pro poruchu spojky v 168 kole.
Pozn.: Jimmy Jackson není uveden mezi nekvalifikovanými ani jinde předávajícími jezdci. Je tedy záhadou, jak se k vozu dostal.
Ed Elisian v kvalifikaci pohořel s KK4000(st.č.68) Offy v týmu Peter Wales Trucking. Vůz Stevens postavil do poslední řady, když se kvalifikoval na třicáté první pozici. Po 148 kolech jej předal Bobu Sottovi. Scott nedokázal kvalifikovat KK4000(st.č.18) Offy týmu Ray Brady, stejně tak KK500(st.č.21) Offy týmu Travelon Trailer / Ernest Ruiz. Ještě než převzal vůz od Elisiana, kde odkroužil 45 kol, stihl odjet 52 kol s vozem Lindena, než jej vyřadilo zavěšení.
Poslední na startovním roštu byl Frank Arni, který společně s George Fonderem byl klasifikován v cíli na devatenáctém místě. Arni předal vůz po 179 kolech a Fonder přidal dalších 14 kol. Dokončil se ztrátou sedmi kol. Fonder startoval ještě na voze Lena Duncana, než jej vyřadily brzdy. Také nedokázal kvalifikovat KK3000(st.č.36) Offy týmu Ed Stone. Arni a Fonder v týmu T.W. & W.T. Martin byli týmovými kolegy.
O voze číslo jedna už byla řeč. Hanks jej postavil na desátou startovní pozici, poté po 112 kolech předal Jimmy Daviesovi a ten po 36 kolech dále Rathmannovi na 43 kol. Jim Rathmann odstartoval z dvacátého osmého místa na startu a své KK500C(st.č.38) Offy předal Patu Flahertymu. Rathmann ještě v týmu Elgin Piston Pin nedokázal kvalifikovat KK500A(st.č.59) Offy.
Dvacátá druhá pozice patřila dvojici Rodger Ward a Eddie Johnson. Ward měl problémy s motorem a tak vůz předal po 105 kolech Johnsonovi, který pokračoval ještě 67 kol. Johnson nedokázal kvalifikovat vůz Turner(st.č.83) Offy týmu McNamara/Lee Elkins.
Další dvojice skončila na dvacáté třetí pozici. Gene Hartley předal vůz KK4000 po 151 kolech, než ho Marshall Teague po 17 kolech odstavil pro poruchu spojky.
Trojice jezdců na dvacáté čtvrté pozici odstartoval ze čtvrté startovní pozice Johnny Thomson. Vůz po 113 kolech předal Lindenovi, který přenechal své auto Scottovi. Po 27 kolech přenechal vůz Homeierovi a pokračoval ve voze Crosse. Bill Homeier s KK500C(st.č.51) Offy týmu Jones & Maley Cars měl nehodu v 74 kole. S Nichels Offy odkroužil ještě 25 kol.
Andy Linden začínal závod se startovním číslem 74 a po 133 kolech ho předal Bobu Scottovi. O jejich startech na dalších vozech už víme.
KK500C(st.č.38) Offy Jima Rathmanna předaný v 95 kole Patu Flahertymu, který ještě odkroužil 15 kol než měl nehodu, obsadil 28 pozici. Flaherty nedokázal kvalifikovat KK500A(st.č.39) s motorem Chrysler V8 - 4.5c týmu Shouse Motors. Stejně dopadl i druhý KK500A(st.č.89) Offy týmu Dunn Engineering.
Tým Advance Muffler/Bruce Bromme s vozem Bromme(st.č.65) Offy angažoval dva jezdce. Spider Webb vůz kvalifikoval na dvacáté deváté pozici a po 54 kolech jej předal kolegovi Danny Kladisovi, kterého po 50 kolech vyřadila palivová pumpa.
Poslední dvojici tvoří Len Duncan a George Fonder, který pokračoval u Franka Armiho. Duncan odkroužil 43 kol a předal vůz Fonderovi, kterého po 58 kolech zradily brzdy.
č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.
34, Troy Ruttmann,USA,Automobile Shippers/Casaroll,Kurtis Kraft 500 A,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
34,Duane Carter,USA,Automobile Shippers/Casaroll,Kurtis Kraft 500 A,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
5,Paul Russo,USA,Ansted Rotary /Hoosier Racing,Kurtis Kraft 500 A,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
5,Jerry Hoyt,USA,Ansted Rotary /Hoosier Racing,Kurtis Kraft 500 A,Offenhauser L4 - 4.5c ,Firestone
45,Art Cross,USA,Bardahl/Ed Walsh,Kurtis Kraft 4000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
45,Johnnie Parsons,USA,Bardahl/Ed Walsh,Kurtis Kraft 4000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
45,Sam Hanks,USA,Bardahl/Ed Walsh,Kurtis Kraft 4000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
45,Andy Linden,USA,Bardahl/Ed Walsh,Kurtis Kraft 4000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
45,Jimmy Davies,USA,Bardahl/Ed Walsh,Kurtis Kraft 4000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
98,Chuck Stevenson,USA,J.C.Agajanian,Kuzma Indy Roadster,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
98,Walt Faulkner,USA,J.C.Agajanian,Kuzma Indy Roadster,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
16,Duan Carter,USA,Automobile Shippers/Casaroll,Kurtis Kraft 4000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
16,Jimmy Jackson,USA,Automobile Shippers/Casaroll,Kurtis Kraft 4000 ,Offenhauser L4 - 4.5c, Firestone
16,Tony Bettenhausen,USA,Automobile Shippers/Casaroll,Kurtis Kraft 4000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
16,Marshall Teague,USA,Automobile Shippers/Casaroll,Kurtis Kraft 4000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
27,Ed Elisian,USA,H.A.Chapman,Stevens,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
27,Bob Scott,USA,H.A.Chapman,Stevens,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
71,Frank Arni,USA,T.W. & W.T.Martin,Kurtis Kraft,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
71,George Fonder,USA,T.W. & W.T.Martin,Kurtis Kraft,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
1,Sam Hanks,USA ,Bardahl/Ed Walsh,Kurtis Kraft 4000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
1,Jimmy Davies,USA,Bardahl/Ed Walsh,Kurtis Kraft 4000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
1,Jim Rathmann ,USA,Bardahl/Ed Walsh,Kurtis Kraft 4000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
12,Rodger Ward,USA, Dr. R.N.Sabourin,Pawl,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
12,Eddie Johnson,USA,Dr. R.N.Sabourin,Pawl,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
31,Gene Hartley,USA,John Zink,Kurtis Kraft 4000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
31,Marshall Teague,USA,John Zink,Kurtis Kraft 4000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
43,Johnny Thomson,USA,H.A.Chapman, Nichels, Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
43,Andy Linden,USA,H.A.Chapman,Nichels,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
43,Bill Homeier,USA,H.A.Chapman,Nichels,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
74,Andy Linden,USA,Brown Motors,Schroeder ,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
74,Bob Scott,USA,Brown Motors,Schroeder,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
38,Jim Rathmann, USA,Bardahl/Ed Walsh,Kurtis Kraft 500C ,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
38,Pat Flaherty ,USA,Bardahl/Ed Walsh,Kurtis Kraft 500C ,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
65,Spider Webb,USA,Advance Muffler/Bruce Bromme,Bromme,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
65,Danny Kladis,USA,Advance Muffler/Bruce Bromme,Bromme,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
33,Len Duncan,USA,Ray Brady,Schroeder,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
33,George Fonder,USA,Ray Brady,Schroeder,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
Troy Ruttmann na KK500 Ofyy předal po 130 kolech svůj vůz Duane Carterovi, který po 70 kolech dokončil se ztrátou 2m,53s. Carter odstartoval na KK4000(st.č.16) Offy v týmu Automobile Shippers/Casaroll a jeho vůz postupně převzali další tři jezdci.
Druhou dvojici tvořili Paul Russo a Jerry Hoyt, který odstavil své KK(st.č.99) Offy týmu Murrell Belanger pro poruchu motoru ve 130 kole. Russo vůz předal po 150 kolech, aby Jerry Hoyt po dalších 50 kolech dojel do cíle s pětiminutovou ztrátou a plným počtem 200 kol. Hoyt se také pokusil kvalifikovat s vozem KK3000(st.č.23) Offy týmu Sumar/Chapman Root, ale neúspěšně.
Pro jedenáctou pozici si dojelo hned pět jezdců. Art Cross se do závodu pokoušel kvalifikovat s KK4000(st.č.6) Offy v týmu Springfield Welding/Paoli. Nakonec v týmu Bardahl/Ed Walsh postavil KK4000 na sedmadvacátou startovní pozici a připsal si 120 kol. Vůz po něm převzal Johnnie Parsons, vítěz z roku 1950. Závod začal z patnáctého místa na KK500C(st.č.15) Offy v týmu Belond Equa-Flow/Calif. Muffler, ale v 79 kole odstoupil pro poruchu motoru. Odkroužil 22 kol a pak si od něj převzal vůz Sam Hanks, třetí v předchozích dvou ročnících. Hanks kvalifikoval svůj KK4000(st.č.1) Offy týmu Bardahl/Ed Walsh na desáté pozici. Po 112 kolech předal vůz a pokračoval 11 kol s Crossovým vozem, pak se o něj přihlásil Andy Linden na dalších 17 kol. Linden odstartoval do závodu na Schroeder(st.č.74) Offy týmu Brown Motors z třiadvacáté pozice a předával jej po 113 kolech, ale o tom později. Pátý a poslední jezdec, který převzal Crossovo KK4000 byl Jimmy Davies. Ten se na KK500A(st.č.53) Offy v týmu Pat Clancy nedokázal kvalifikovat. Převzal vůz (st.č.1) od Sama Hankse ve 113 kole a odkroužil 36 kol, než ho přenechal Rathmannovi. Nakonec převzal vůz (st.č.45) a pokračoval dalších 30 kol, aby se ztrátou osmi a půl minuty byl odmávnut v cíli jako poslední s plným počtem 200 kol.
Dvanáctou pozici se ztrátou jednoho kola obsadila dvojice Chuck Stevenson a Walt Faulkner. Stevenson předával vůz již v 82 kole, takže na Faulknera čekalo ještě dlouhých 117 kol. Je zajímavé, že se Faulkner do závodu nekvalifikoval, i když se o to pokoušel se dvěma typy vozů. Tým Peter Schmidt představil vůz Kuzma Indy Roadster(st.č.44) Offy, tým Belanger Motors nasadil Lesovsky(st.č.97) s motorem Offenhauser L4 - 3.0c.
Čtveřici jezdců na patnácté pozici tvořili jezdci Duan Carter, který dokončil ve voze Troye Ruttmanna. Z osmé startovní pozice odkroužil 76 kol, pak předal svůj vůz. O další kola se podělil Jimmy Jackson s počtem 57 kol. Tony Bettenhausen přidal 34 kol, poté co odstavil KK500C(st.č10) Offy v týmu Mel Wiggers po 105 kolech s poruchou ložiska kola. Dalších 29 kol zbylo na Marshalla Teaguea, který nedokázal kvalifikovat KK4000(st.č.3) Offy týmu Hart Fullerton a převzatý vůz od Gene Hartleye odstavil po 17 kolech pro poruchu spojky v 168 kole.
Pozn.: Jimmy Jackson není uveden mezi nekvalifikovanými ani jinde předávajícími jezdci. Je tedy záhadou, jak se k vozu dostal.
Ed Elisian v kvalifikaci pohořel s KK4000(st.č.68) Offy v týmu Peter Wales Trucking. Vůz Stevens postavil do poslední řady, když se kvalifikoval na třicáté první pozici. Po 148 kolech jej předal Bobu Sottovi. Scott nedokázal kvalifikovat KK4000(st.č.18) Offy týmu Ray Brady, stejně tak KK500(st.č.21) Offy týmu Travelon Trailer / Ernest Ruiz. Ještě než převzal vůz od Elisiana, kde odkroužil 45 kol, stihl odjet 52 kol s vozem Lindena, než jej vyřadilo zavěšení.
Poslední na startovním roštu byl Frank Arni, který společně s George Fonderem byl klasifikován v cíli na devatenáctém místě. Arni předal vůz po 179 kolech a Fonder přidal dalších 14 kol. Dokončil se ztrátou sedmi kol. Fonder startoval ještě na voze Lena Duncana, než jej vyřadily brzdy. Také nedokázal kvalifikovat KK3000(st.č.36) Offy týmu Ed Stone. Arni a Fonder v týmu T.W. & W.T. Martin byli týmovými kolegy.
O voze číslo jedna už byla řeč. Hanks jej postavil na desátou startovní pozici, poté po 112 kolech předal Jimmy Daviesovi a ten po 36 kolech dále Rathmannovi na 43 kol. Jim Rathmann odstartoval z dvacátého osmého místa na startu a své KK500C(st.č.38) Offy předal Patu Flahertymu. Rathmann ještě v týmu Elgin Piston Pin nedokázal kvalifikovat KK500A(st.č.59) Offy.
Dvacátá druhá pozice patřila dvojici Rodger Ward a Eddie Johnson. Ward měl problémy s motorem a tak vůz předal po 105 kolech Johnsonovi, který pokračoval ještě 67 kol. Johnson nedokázal kvalifikovat vůz Turner(st.č.83) Offy týmu McNamara/Lee Elkins.
Další dvojice skončila na dvacáté třetí pozici. Gene Hartley předal vůz KK4000 po 151 kolech, než ho Marshall Teague po 17 kolech odstavil pro poruchu spojky.
Trojice jezdců na dvacáté čtvrté pozici odstartoval ze čtvrté startovní pozice Johnny Thomson. Vůz po 113 kolech předal Lindenovi, který přenechal své auto Scottovi. Po 27 kolech přenechal vůz Homeierovi a pokračoval ve voze Crosse. Bill Homeier s KK500C(st.č.51) Offy týmu Jones & Maley Cars měl nehodu v 74 kole. S Nichels Offy odkroužil ještě 25 kol.
Andy Linden začínal závod se startovním číslem 74 a po 133 kolech ho předal Bobu Scottovi. O jejich startech na dalších vozech už víme.
KK500C(st.č.38) Offy Jima Rathmanna předaný v 95 kole Patu Flahertymu, který ještě odkroužil 15 kol než měl nehodu, obsadil 28 pozici. Flaherty nedokázal kvalifikovat KK500A(st.č.39) s motorem Chrysler V8 - 4.5c týmu Shouse Motors. Stejně dopadl i druhý KK500A(st.č.89) Offy týmu Dunn Engineering.
Tým Advance Muffler/Bruce Bromme s vozem Bromme(st.č.65) Offy angažoval dva jezdce. Spider Webb vůz kvalifikoval na dvacáté deváté pozici a po 54 kolech jej předal kolegovi Danny Kladisovi, kterého po 50 kolech vyřadila palivová pumpa.
Poslední dvojici tvoří Len Duncan a George Fonder, který pokračoval u Franka Armiho. Duncan odkroužil 43 kol a předal vůz Fonderovi, kterého po 58 kolech zradily brzdy.
č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.
34, Troy Ruttmann,USA,Automobile Shippers/Casaroll,Kurtis Kraft 500 A,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
34,Duane Carter,USA,Automobile Shippers/Casaroll,Kurtis Kraft 500 A,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
5,Paul Russo,USA,Ansted Rotary /Hoosier Racing,Kurtis Kraft 500 A,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
5,Jerry Hoyt,USA,Ansted Rotary /Hoosier Racing,Kurtis Kraft 500 A,Offenhauser L4 - 4.5c ,Firestone
45,Art Cross,USA,Bardahl/Ed Walsh,Kurtis Kraft 4000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
45,Johnnie Parsons,USA,Bardahl/Ed Walsh,Kurtis Kraft 4000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
45,Sam Hanks,USA,Bardahl/Ed Walsh,Kurtis Kraft 4000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
45,Andy Linden,USA,Bardahl/Ed Walsh,Kurtis Kraft 4000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
45,Jimmy Davies,USA,Bardahl/Ed Walsh,Kurtis Kraft 4000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
98,Chuck Stevenson,USA,J.C.Agajanian,Kuzma Indy Roadster,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
98,Walt Faulkner,USA,J.C.Agajanian,Kuzma Indy Roadster,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
16,Duan Carter,USA,Automobile Shippers/Casaroll,Kurtis Kraft 4000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
16,Jimmy Jackson,USA,Automobile Shippers/Casaroll,Kurtis Kraft 4000 ,Offenhauser L4 - 4.5c, Firestone
16,Tony Bettenhausen,USA,Automobile Shippers/Casaroll,Kurtis Kraft 4000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
16,Marshall Teague,USA,Automobile Shippers/Casaroll,Kurtis Kraft 4000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
27,Ed Elisian,USA,H.A.Chapman,Stevens,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
27,Bob Scott,USA,H.A.Chapman,Stevens,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
71,Frank Arni,USA,T.W. & W.T.Martin,Kurtis Kraft,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
71,George Fonder,USA,T.W. & W.T.Martin,Kurtis Kraft,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
1,Sam Hanks,USA ,Bardahl/Ed Walsh,Kurtis Kraft 4000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
1,Jimmy Davies,USA,Bardahl/Ed Walsh,Kurtis Kraft 4000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
1,Jim Rathmann ,USA,Bardahl/Ed Walsh,Kurtis Kraft 4000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
12,Rodger Ward,USA, Dr. R.N.Sabourin,Pawl,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
12,Eddie Johnson,USA,Dr. R.N.Sabourin,Pawl,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
31,Gene Hartley,USA,John Zink,Kurtis Kraft 4000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
31,Marshall Teague,USA,John Zink,Kurtis Kraft 4000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
43,Johnny Thomson,USA,H.A.Chapman, Nichels, Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
43,Andy Linden,USA,H.A.Chapman,Nichels,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
43,Bill Homeier,USA,H.A.Chapman,Nichels,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
74,Andy Linden,USA,Brown Motors,Schroeder ,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
74,Bob Scott,USA,Brown Motors,Schroeder,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
38,Jim Rathmann, USA,Bardahl/Ed Walsh,Kurtis Kraft 500C ,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
38,Pat Flaherty ,USA,Bardahl/Ed Walsh,Kurtis Kraft 500C ,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
65,Spider Webb,USA,Advance Muffler/Bruce Bromme,Bromme,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
65,Danny Kladis,USA,Advance Muffler/Bruce Bromme,Bromme,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
33,Len Duncan,USA,Ray Brady,Schroeder,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
33,George Fonder,USA,Ray Brady,Schroeder,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
- showstall
- 10 vítězství
- Příspěvky: 10842
- Registrován: 26 srp 2010, 20:34
- Bydliště: Jiříkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dělili se o vůz v roce 1954
V Belgii 1954 došlo k dalšímu dělení bodů. Jose Froilan Gonzalez odstoupil v 1 kole pro poruchu olejového potrubí na svém Ferrari 553 (st.č.6) s motorem Ferrari 554 L4 - 2.5c a převzal Hawthornovo na dalších 15 kol. Mike Hawthorn po 20 kolech předal svoje Ferrari a získal 1,5 bodu. Zajímavostí je, že Emmanuel de Graffenried se zúčastnil závodu s Maserati A6GCM vybaven kamerou pro film "The Racers".
č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.
10,Mike Hawthorn,GBR,Scuderia Ferrari,Ferrari 625,Ferrari 625 L4 - 2.5c,Pirelli
10,Jose Froilan Gonzalez,ARG,Scuderia Ferrari,Ferrari 625,Ferrari 625 L4 - 2.5c,Pirelli
č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.
10,Mike Hawthorn,GBR,Scuderia Ferrari,Ferrari 625,Ferrari 625 L4 - 2.5c,Pirelli
10,Jose Froilan Gonzalez,ARG,Scuderia Ferrari,Ferrari 625,Ferrari 625 L4 - 2.5c,Pirelli
- showstall
- 10 vítězství
- Příspěvky: 10842
- Registrován: 26 srp 2010, 20:34
- Bydliště: Jiříkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dělili se o vůz v roce 1954
Francie 1954 nepřinesla žádné střídání jezdců. Premiéru si zde odbyl vůz Mercedes W196 a pneumatiky Continental, oba vítězně. Závod dokončilo pouze šest jezdců.
- showstall
- 10 vítězství
- Příspěvky: 10842
- Registrován: 26 srp 2010, 20:34
- Bydliště: Jiříkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dělili se o vůz v roce 1954
Ve Velké Británii 1954 se vystřídaly dvě posádky na Maserati. Princ Bira ve vlastním týmu předal vůz po 42 kolech týmovému kolegovi Ronu Flockhartovi, který s ním měl po 2 kolech nehodu. Další dvojice týmových kolegů vznikla odstoupením Ascariho na Maserati (st.č.31) ve 21 kole s poruchou motoru (ventil). Villoresi ve 30 kole předal vůz, ale Ascari po 10 kolech odstoupil podruhé, když jeho motor tentokrát ztratil tlak oleje. Nejrychlejší kolo zajelo sedm jezdců, kteří se rozdělili o 0,14 bodu.
č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.
6,prince Bira,THA,Prince Bira,Maserati 250F,Maserati 250 F1 L6 - 2.5c,Pirelli
6,Ron Flockhart,GBR,Prince Bira,Maserati 250F,Maserati 250 F1 L6 - 2.5c,Pirelli
32,Luigi Villoresi,ITA,Officine Alfieri Maserati,Maserati 250F,Maserati 250 F1 L6 - 2.5c,Pirelli
32,Alberto Ascari,ITA,Officine Alfieri Maserati,Maserati 250F,Maserati 250 F1 L6 - 2.5c,Pirelli
č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.
6,prince Bira,THA,Prince Bira,Maserati 250F,Maserati 250 F1 L6 - 2.5c,Pirelli
6,Ron Flockhart,GBR,Prince Bira,Maserati 250F,Maserati 250 F1 L6 - 2.5c,Pirelli
32,Luigi Villoresi,ITA,Officine Alfieri Maserati,Maserati 250F,Maserati 250 F1 L6 - 2.5c,Pirelli
32,Alberto Ascari,ITA,Officine Alfieri Maserati,Maserati 250F,Maserati 250 F1 L6 - 2.5c,Pirelli
- showstall
- 10 vítězství
- Příspěvky: 10842
- Registrován: 26 srp 2010, 20:34
- Bydliště: Jiříkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dělili se o vůz v roce 1954
Domácí závod vyšel nejlépe Mercedesu. V Německu 1954 se Fangio postaral o vítězství, pole position a Karl Kling o nejrychlejší kolo. Druhou pozici obsadili jezdci Ferrari, kteří získali další pódium při dělení o vůz. Situace z Belgie se obrátila, když Hawthorn odstoupil ve 3 kole. Převzal vůz od Gonzaleze, který odkroužil 16 kol a následujících 6 kol dokončil Hawthorn. V cíli měl ztrátu minuty a půl na Fangia.
č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.
1,Jose Froilan Gonzalez,ARG,Scuderia Ferrari,Ferrari 625,Ferrari 625 L4 - 2.5c,Pirelli
1,Mike Hawthorn,GBR,Scuderia Ferrari,Ferrari 625,Ferrari 625 L4 - 2.5c,Pirelli
č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.
1,Jose Froilan Gonzalez,ARG,Scuderia Ferrari,Ferrari 625,Ferrari 625 L4 - 2.5c,Pirelli
1,Mike Hawthorn,GBR,Scuderia Ferrari,Ferrari 625,Ferrari 625 L4 - 2.5c,Pirelli
- showstall
- 10 vítězství
- Příspěvky: 10842
- Registrován: 26 srp 2010, 20:34
- Bydliště: Jiříkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dělili se o vůz v roce 1954
Velká cena Švýcarska 1954 byla posledním podnikem v této zemi. Po nehodě v Le Mans 1955 byly ve Švýcarsku veškeré závody zakázány. Žádné střídání zde nebylo a Fangio se zde stal podruhé mistrem světa.
- showstall
- 10 vítězství
- Příspěvky: 10842
- Registrován: 26 srp 2010, 20:34
- Bydliště: Jiříkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dělili se o vůz v roce 1954
Čtyřicátý závod formule 1 se konal v Itálii 1954. Mezi střídající jezdce se znovu zapsal Gonzalez. Jeho Ferrari 553 (st.č.32) s motorem Ferrari 554 L4 - 2.5c zradila v 16 kole převodovka. Převzal vůz od kolegy Maglioliho, který odkroužil 30 kol. Po 48 kolech dokončil se ztrátou dvou kol na třetí, pódiové pozici. Při stíhací jízdě si zajistil bod navíc za nejrychlejší kolo.
č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.
38,Umberto Maglioli,ITA,Scuderia Ferrari,Ferrari 625,Ferrari 625 L4 - 2.5c,Pirelli
38,Jose Froilan Gonzalez,ARG,Scuderia Ferrari,Ferrari 625,Ferrari 625 L4 - 2.5c,Pirelli
č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.
38,Umberto Maglioli,ITA,Scuderia Ferrari,Ferrari 625,Ferrari 625 L4 - 2.5c,Pirelli
38,Jose Froilan Gonzalez,ARG,Scuderia Ferrari,Ferrari 625,Ferrari 625 L4 - 2.5c,Pirelli
- showstall
- 10 vítězství
- Příspěvky: 10842
- Registrován: 26 srp 2010, 20:34
- Bydliště: Jiříkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dělili se o vůz v roce 1954
Poslední závod sezóny, Španělsko 1954. Debut vozu Lancia D50 po slibné kvalifikaci skončil v 10 kole odstoupením obou vozů. Ascari alespoň urval nejrychlejší kolo. Mezi „střídače“ se zapsali dva Švýcaři. Týmový kolegové Emmanuel de Grafenried, který odkroužil 30 kol a Ottorino Volonterio na Maserati. Volonterio po 27 kolech musel odstoupit pro poruchu motoru. V týmu Owen Racing Organisation čekal na Maserati 250F (st.č.28) s motorem Maserati 250F1 L6 - 2.5c jako náhradní jezdec Guerino Bertocchi. První jezdec Ken Wharton ho však k volantu nepustil.
č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.
22,Toulo de Grafenried,SWI,Baron de Graffenried,Maserati A6GCM,Maserati A6 L6 - 2.0c,Pirelli
22,Ottorino Volonterio,SWI,Baron de Graffenried,Maserati A6GCM,Maserati A6 L6 - 2.0c,Pirelli
č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.
22,Toulo de Grafenried,SWI,Baron de Graffenried,Maserati A6GCM,Maserati A6 L6 - 2.0c,Pirelli
22,Ottorino Volonterio,SWI,Baron de Graffenried,Maserati A6GCM,Maserati A6 L6 - 2.0c,Pirelli
- showstall
- 10 vítězství
- Příspěvky: 10842
- Registrován: 26 srp 2010, 20:34
- Bydliště: Jiříkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dělili se o vůz v roce 1954
Statistika v roce 1954
Ke střídání došlo v šesti GP a celkový počet střídaných vozů v roce 1954 je 21
st. č.
1 - 2x
5 - 1x
6 - 1x
10 - 1x
12 - 1x
16 - 1x
22 - 1x
27 - 1x
31 - 1x
32 - 1x
33 - 1x
34 - 1x
38 - 2x
43 - 1x
45 - 1x
65 - 1x
71 - 1x
74 - 1x
98 - 1x
------------------------------------------------------
jezdci
Troy Ruttmann - 1x
Duane Carter - 1x
Paul Russo - 1x
Jerry Hoyt - 1x
Art Cross - 1x
Johnnie Parsons - 1x
Sam Hanks - 2x
Andy Linden - 3x
Jimmy Davies - 2x
Chuck Stevenson - 1x
Walt Faulkner - 1x
Duan Carter - 1x
Jimmy Jackson - 1x
Tony Bettenhausen - 1x
Marshall Teague - 2x
Ed Elisian - 1x
Bob Scott - 2x
Frank Arni - 1x
George Fonder - 2x
Jim Rathmann - 1x
Rodger Ward - 1x
Eddie Johnson - 2x
Gene Hartley - 1x
Johnny Thomson - 1x
Bill Homeier - 1x
Pat Flaherty - 1x
Spider Webb - 1x
Danny Kladis - 1x
Len Duncan - 1x
Mike Hawthorn - 2x
Jose Froilan Gonzalez - 3x
prince Bira - 1x
Ron Flockhart - 1x
Luigi Villoresi - 1x
Alberto Ascari - 1x
Umberto Maglioli - 1x
Toulo de Grafenried - 1x
Ottorino Volonterio - 1x
------------------------------------------------------
národ
USA - 37x
GBR - 3x
ARG - 3x
THA - 1x
ITA - 3x
SWI - 2x
------------------------------------------------------
tým
Automobile Shippers/Casaroll - 2x
Ansted Rotary /Hoosier Racing - 1x
Bardahl/Ed Walsh - 3x
J.C. Agajanian - 1x
H.A. Chapman - 2x
T.W. & W.T. Martin - 1x
Dr. R.N. Sabourin - 1x
John Zink - 1x
Brown Motors - 1x
Advance Muffler/Bruce Bromme - 1x
Ray Brady - 1x
Scuderia Ferrari - 3x
Prince Bira - 1x
Officine Alfieri Maserati - 1x
Baron de Graffenried - 1x
------------------------------------------------------
podvozek
Kurtis Kraft 500A - 2x
Kurtis Kraft 4000 - 4x
Kuzma Indy Roadster - 1x
Stevens - 1x
Kurtis Kraft - 1x
Pawl - 1x
Nichels - 1x
Schroeder - 2x
Kurtis Kraft 500C - 1x
Bromme - 1x
Ferrari 625 - 3x
Maserati 250F - 2x
Maserati A6GCM - 1x
bez označení
Kurtis Kraft - 8x
Kuzma - 1x
Stevens - 1x
Pawl - 1x
Nichels - 1x
Schroeder - 2x
Bromme - 1x
Ferrari - 3x
Maserati - 3x
------------------------------------------------------
motor
Offenhauser L4 - 4.5c - 15x
Ferrari 625 L4 - 2.5c - 3x
Maserati 250 F1 L6 - 2.5c - 2x
Maserati A6 L6 - 2.0c - 1x
bez označení
Offenhauser - 15x
Ferrari - 3x
Maserati - 3x
------------------------------------------------------
pneu.
Firestone - 15x
Pirelli - 6x
Ke střídání došlo v šesti GP a celkový počet střídaných vozů v roce 1954 je 21
st. č.
1 - 2x
5 - 1x
6 - 1x
10 - 1x
12 - 1x
16 - 1x
22 - 1x
27 - 1x
31 - 1x
32 - 1x
33 - 1x
34 - 1x
38 - 2x
43 - 1x
45 - 1x
65 - 1x
71 - 1x
74 - 1x
98 - 1x
------------------------------------------------------
jezdci
Troy Ruttmann - 1x
Duane Carter - 1x
Paul Russo - 1x
Jerry Hoyt - 1x
Art Cross - 1x
Johnnie Parsons - 1x
Sam Hanks - 2x
Andy Linden - 3x
Jimmy Davies - 2x
Chuck Stevenson - 1x
Walt Faulkner - 1x
Duan Carter - 1x
Jimmy Jackson - 1x
Tony Bettenhausen - 1x
Marshall Teague - 2x
Ed Elisian - 1x
Bob Scott - 2x
Frank Arni - 1x
George Fonder - 2x
Jim Rathmann - 1x
Rodger Ward - 1x
Eddie Johnson - 2x
Gene Hartley - 1x
Johnny Thomson - 1x
Bill Homeier - 1x
Pat Flaherty - 1x
Spider Webb - 1x
Danny Kladis - 1x
Len Duncan - 1x
Mike Hawthorn - 2x
Jose Froilan Gonzalez - 3x
prince Bira - 1x
Ron Flockhart - 1x
Luigi Villoresi - 1x
Alberto Ascari - 1x
Umberto Maglioli - 1x
Toulo de Grafenried - 1x
Ottorino Volonterio - 1x
------------------------------------------------------
národ
USA - 37x
GBR - 3x
ARG - 3x
THA - 1x
ITA - 3x
SWI - 2x
------------------------------------------------------
tým
Automobile Shippers/Casaroll - 2x
Ansted Rotary /Hoosier Racing - 1x
Bardahl/Ed Walsh - 3x
J.C. Agajanian - 1x
H.A. Chapman - 2x
T.W. & W.T. Martin - 1x
Dr. R.N. Sabourin - 1x
John Zink - 1x
Brown Motors - 1x
Advance Muffler/Bruce Bromme - 1x
Ray Brady - 1x
Scuderia Ferrari - 3x
Prince Bira - 1x
Officine Alfieri Maserati - 1x
Baron de Graffenried - 1x
------------------------------------------------------
podvozek
Kurtis Kraft 500A - 2x
Kurtis Kraft 4000 - 4x
Kuzma Indy Roadster - 1x
Stevens - 1x
Kurtis Kraft - 1x
Pawl - 1x
Nichels - 1x
Schroeder - 2x
Kurtis Kraft 500C - 1x
Bromme - 1x
Ferrari 625 - 3x
Maserati 250F - 2x
Maserati A6GCM - 1x
bez označení
Kurtis Kraft - 8x
Kuzma - 1x
Stevens - 1x
Pawl - 1x
Nichels - 1x
Schroeder - 2x
Bromme - 1x
Ferrari - 3x
Maserati - 3x
------------------------------------------------------
motor
Offenhauser L4 - 4.5c - 15x
Ferrari 625 L4 - 2.5c - 3x
Maserati 250 F1 L6 - 2.5c - 2x
Maserati A6 L6 - 2.0c - 1x
bez označení
Offenhauser - 15x
Ferrari - 3x
Maserati - 3x
------------------------------------------------------
pneu.
Firestone - 15x
Pirelli - 6x
- showstall
- 10 vítězství
- Příspěvky: 10842
- Registrován: 26 srp 2010, 20:34
- Bydliště: Jiříkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dělili se o vůz v roce 1954
1954 - 21 vozů / 6 GP
2x pódium
(GER 1954) - Jose Froilan Gonzalez, Mike Hawthorn / Ferrari
(ITA 1954) - Umberto Maglioli, Jose Froilan Gonzalez / Ferrari
rozdáno celkem 16 bodů + (1) - 2x(1,5+1,5), 1x(3+3), 1x(2+2) a 1x(1 bod) za nejrychlejší kolo
jezdci obsadili:
1x - 2.místo (Jose Froilan Gonzalez 3 body, Mike Hawthorn 3 body) - GER 1954
1x - 3.místo (Umberto Maglioli 2 body, Jose Froilan Gonzalez 3 body - 1 bod za nej. kolo) - ITA 1954
2x - 4.místo, 1x - 8.místo, 1x - 11.místo, 1x - 12.místo, 1x - 15.místo, 1x - 18.místo, 1x - 19.místo, 1x - 20.místo, 1x - 22.místo, 1x - 23.místo, 1x - 24.místo, 1x - 28.místo, 1x - 30.místo, 1x - 31.místo
3x - nedokončeno
2x pódium
(GER 1954) - Jose Froilan Gonzalez, Mike Hawthorn / Ferrari
(ITA 1954) - Umberto Maglioli, Jose Froilan Gonzalez / Ferrari
rozdáno celkem 16 bodů + (1) - 2x(1,5+1,5), 1x(3+3), 1x(2+2) a 1x(1 bod) za nejrychlejší kolo
jezdci obsadili:
1x - 2.místo (Jose Froilan Gonzalez 3 body, Mike Hawthorn 3 body) - GER 1954
1x - 3.místo (Umberto Maglioli 2 body, Jose Froilan Gonzalez 3 body - 1 bod za nej. kolo) - ITA 1954
2x - 4.místo, 1x - 8.místo, 1x - 11.místo, 1x - 12.místo, 1x - 15.místo, 1x - 18.místo, 1x - 19.místo, 1x - 20.místo, 1x - 22.místo, 1x - 23.místo, 1x - 24.místo, 1x - 28.místo, 1x - 30.místo, 1x - 31.místo
3x - nedokončeno
- showstall
- 10 vítězství
- Příspěvky: 10842
- Registrován: 26 srp 2010, 20:34
- Bydliště: Jiříkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dělili se o vůz v roce 1954
1950-1957 - 102 vozů / 41 GP
19x pódium
1950-(1x), 1951-(4x), 1952-(0x), 1953-(2x), 1954-(2x), 1955-(4x), 1956-(5x), 1957-(1x)
pódium pro jezdce - (38x), jezdců na pódiu - (23x)
Tony Bettenhausen - (1x), Dorino Serafini - (1x), Alberto Ascari - (2x), Jack McGrath - (1x), Manny Ayulo - (1x), Luigi Fagioli - (1x), Juan Manuel Fangio - (4x), Jose Froilan Gonzalez - (5x), Felice Bonetto - (2x), Giuseppe Farina - (2x), Sam Hanks - (1x), Duane Carter - (1x), Paul Russo - (1x), Mike Hawthorn - (1x), Umberto Maglioli - (2x), Maurice Trintignant - (1x), Stirling Moss - (2x), Jean Behra - (1x), Cesare Perdisa - (2x), Luigi Musso - (1x), Peter Collins - (3x), Alfonsdo de Portago - (1x), Tony Brooks - (1x),
pódium pro vozy - (19x), vozů na pódiu - (5x)
Ferrari - (10x), Kurtis Kraft - (3x), Alfa Romeo - (2x), Maserati - (3x), Vanwall - (1x)
body - (148,49) z toho 8 za nejrychlejší kolo
1950 - (10), 1951 - (22+2), 1952 - (0), 1953 - (14+1), 1954 - (16+1), 1955 - (26,99), 1956 - (36,5+3), 1957 - (15+1)
39 jezdců dokázalo bodovat při dělení se o vůz
15 jezdců získalo body ve více než jednom závodě - rekord (7x) bodoval Gonzalez
15,5 bodu - rekord Gonzalez
5 z nich dokázalo získat i bod za nejrychlejší kolo (Fangio - 3x, Moss - 2x, Ascari, Gonzalez, Farina - 1x)
vozy - pohár konstruktérů se bodoval až od roku 1958, kdy už se nebodovalo dělení ve voze
102x - se jezdci vystřídali
81x - se jezdci umístili v MS
21x - jezdci nebyli klasifikováni
19x pódium
1950-(1x), 1951-(4x), 1952-(0x), 1953-(2x), 1954-(2x), 1955-(4x), 1956-(5x), 1957-(1x)
pódium pro jezdce - (38x), jezdců na pódiu - (23x)
Tony Bettenhausen - (1x), Dorino Serafini - (1x), Alberto Ascari - (2x), Jack McGrath - (1x), Manny Ayulo - (1x), Luigi Fagioli - (1x), Juan Manuel Fangio - (4x), Jose Froilan Gonzalez - (5x), Felice Bonetto - (2x), Giuseppe Farina - (2x), Sam Hanks - (1x), Duane Carter - (1x), Paul Russo - (1x), Mike Hawthorn - (1x), Umberto Maglioli - (2x), Maurice Trintignant - (1x), Stirling Moss - (2x), Jean Behra - (1x), Cesare Perdisa - (2x), Luigi Musso - (1x), Peter Collins - (3x), Alfonsdo de Portago - (1x), Tony Brooks - (1x),
pódium pro vozy - (19x), vozů na pódiu - (5x)
Ferrari - (10x), Kurtis Kraft - (3x), Alfa Romeo - (2x), Maserati - (3x), Vanwall - (1x)
body - (148,49) z toho 8 za nejrychlejší kolo
1950 - (10), 1951 - (22+2), 1952 - (0), 1953 - (14+1), 1954 - (16+1), 1955 - (26,99), 1956 - (36,5+3), 1957 - (15+1)
39 jezdců dokázalo bodovat při dělení se o vůz
15 jezdců získalo body ve více než jednom závodě - rekord (7x) bodoval Gonzalez
15,5 bodu - rekord Gonzalez
5 z nich dokázalo získat i bod za nejrychlejší kolo (Fangio - 3x, Moss - 2x, Ascari, Gonzalez, Farina - 1x)
vozy - pohár konstruktérů se bodoval až od roku 1958, kdy už se nebodovalo dělení ve voze
102x - se jezdci vystřídali
81x - se jezdci umístili v MS
21x - jezdci nebyli klasifikováni
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host