Éra Turbo 1977-1988
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Podvozek
Pokud se někdo raduje z konce éry přeplňovaných motorů,pak jsou to desingéři.Těmto tvůrcům aerodynamických tvarů svazovala éra turbomotorů ruce.S požadavky konstruktérů,které byly diktovány samotnou podstatou turbomotorů,se nedalo diskutovat.Významné tepelné rměny vyžadují montáž mohutného chladicího systému,k němuž patří i tepelné výměníky,které v období atmosferických motorů nebyly nutné.Velké výkony také vyžadovaly relativně velkou sílu stěn karoserie.Asi proto se v éře turbo prosadily kompozitní materiály a skořepiny z uhlíkových vláken.Jejich výhodou bylo,že nabízely dostatečnou povnost při přijatelné hmotnosti.Dobrý podvozek pro turbomotor musel odpovídat teoreticky jednoduchým kriteriím:výkonu,pohyblivosti,adhezi,pneumatikám,které se nesměly příliš rychle opotřebovávat.Vzorem zůstvá podvozek McLaren MP4 s podpisem J.Bernarda nebo G.Murraye.
Pokud se někdo raduje z konce éry přeplňovaných motorů,pak jsou to desingéři.Těmto tvůrcům aerodynamických tvarů svazovala éra turbomotorů ruce.S požadavky konstruktérů,které byly diktovány samotnou podstatou turbomotorů,se nedalo diskutovat.Významné tepelné rměny vyžadují montáž mohutného chladicího systému,k němuž patří i tepelné výměníky,které v období atmosferických motorů nebyly nutné.Velké výkony také vyžadovaly relativně velkou sílu stěn karoserie.Asi proto se v éře turbo prosadily kompozitní materiály a skořepiny z uhlíkových vláken.Jejich výhodou bylo,že nabízely dostatečnou povnost při přijatelné hmotnosti.Dobrý podvozek pro turbomotor musel odpovídat teoreticky jednoduchým kriteriím:výkonu,pohyblivosti,adhezi,pneumatikám,které se nesměly příliš rychle opotřebovávat.Vzorem zůstvá podvozek McLaren MP4 s podpisem J.Bernarda nebo G.Murraye.
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Konstruktéři
Tři konstruktéři ,kteří zůstanou zapsáni v análech éry turbo,jsou Angličané či naturalizovaní Angličané.Na titul nedosáhl například u Renaultu M.Tetu.A G.Ducarouge!Přestože byl symbolem éry turbo u Lotusu a umožnil A.Sennovi dosáhnout tolika prvních pozic,ani on neopustil Lotus s titulem mejlepšího konstruktéra v kapse.Pokud budeme brát v úvahu dosažené tituly,stojí před Angličany pouze jediný Ital-M.Forghieri s Ferrari v roce 1982.Od té doby ovládli pole jeden Afričan a dva Angličané a mezi sebe si dělili vítězství a tituly mistra světa:G.Murray,P.Head a J.Bernard.Osud G.Murraye je spjat s Brazilci.První titul mu získal N.Piquet jako vůbec první a druhý A.Senna jako poslední mistr světa na vozech s turbomotorem.Pokud bereme pouze vítězství monopostů s turbomotorem,má jich G.Murray na svém kontě 24 a veřejnosti méně známý P.Head,který vytvoři Williamsy jich má 23.J.Bernard zasluhuje čestný titul konstruktéra éry turbo.Protože jako první použil ve F1 skořepinu celou z uhlíkových vláken a kompozitních materiálů a protže vytvořil proslulé podvozky McLaren MP4.Na svém kontě má 25 vítězství.
Tři konstruktéři ,kteří zůstanou zapsáni v análech éry turbo,jsou Angličané či naturalizovaní Angličané.Na titul nedosáhl například u Renaultu M.Tetu.A G.Ducarouge!Přestože byl symbolem éry turbo u Lotusu a umožnil A.Sennovi dosáhnout tolika prvních pozic,ani on neopustil Lotus s titulem mejlepšího konstruktéra v kapse.Pokud budeme brát v úvahu dosažené tituly,stojí před Angličany pouze jediný Ital-M.Forghieri s Ferrari v roce 1982.Od té doby ovládli pole jeden Afričan a dva Angličané a mezi sebe si dělili vítězství a tituly mistra světa:G.Murray,P.Head a J.Bernard.Osud G.Murraye je spjat s Brazilci.První titul mu získal N.Piquet jako vůbec první a druhý A.Senna jako poslední mistr světa na vozech s turbomotorem.Pokud bereme pouze vítězství monopostů s turbomotorem,má jich G.Murray na svém kontě 24 a veřejnosti méně známý P.Head,který vytvoři Williamsy jich má 23.J.Bernard zasluhuje čestný titul konstruktéra éry turbo.Protože jako první použil ve F1 skořepinu celou z uhlíkových vláken a kompozitních materiálů a protže vytvořil proslulé podvozky McLaren MP4.Na svém kontě má 25 vítězství.
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti