Medaile místo bodů?
- Achard
- 23 vítězství
- Příspěvky: 23317
- Registrován: 13 lis 2006, 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Medaile místo bodů?
Tradiční bodový systém odměňování za umístění v cíli závodů chce Ecclestone nahradit medailemi. Všichni jsme zvyklí na to, že si například v atletice rozdělí tři nejlepší sportovci zlatou, stříbrnou a bronzovou medaili, od března příštího roku možná bude stejný způsob odměňování i ve formuli 1.
První tři jezdci by podle návrhu šéfa F1 dostali zmíněné medaile, ti ostatní nic, ani body. Pro postavení v šampionátu by však jejich umístění v cíli rozhodující samozřejmě byla. V poháru konstruktérů by ale body zůstaly zachovány.
"FIA a všechny týmy s tím souhlasí a bude to zavedeno. Všichni chápou, co znamenají zlaté, stříbrné a bronzové medaile. Téměř v každém sportu to takhle funguje. Důsledkem bude, že až přijedou do Melbourne na první závod, budou jezdci chtít odjet se zlatou medailí. Nechtějí odjíždět s deseti, osmi nebo šesti body," řekl pro Times Bernie Ecclestone.
Ecclestone si od medailí slibuje větší vůli jezdců jít za vítězstvím v každém závodě a tedy i více soubojů na trati.
První tři jezdci by podle návrhu šéfa F1 dostali zmíněné medaile, ti ostatní nic, ani body. Pro postavení v šampionátu by však jejich umístění v cíli rozhodující samozřejmě byla. V poháru konstruktérů by ale body zůstaly zachovány.
"FIA a všechny týmy s tím souhlasí a bude to zavedeno. Všichni chápou, co znamenají zlaté, stříbrné a bronzové medaile. Téměř v každém sportu to takhle funguje. Důsledkem bude, že až přijedou do Melbourne na první závod, budou jezdci chtít odjet se zlatou medailí. Nechtějí odjíždět s deseti, osmi nebo šesti body," řekl pro Times Bernie Ecclestone.
Ecclestone si od medailí slibuje větší vůli jezdců jít za vítězstvím v každém závodě a tedy i více soubojů na trati.
- Achard
- 23 vítězství
- Příspěvky: 23317
- Registrován: 13 lis 2006, 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Pokud to bude uvedeno do praxe, znamená to, že víc jak pět týmů nemá smysl, nikdo další nemá šanci zabodovat.
Ecclestone se asi domnívá,že doposud se o vítězství nebojovalo, až vidina zlatých medailí donutí jezdce zavodit.
Žádná celoroční soutěž, od světového poháru po fotbalovou ligu nezapočítává jen medaile (vítězství).
Pokud bude někdo mít před posledním závodem třeba sedm vítězství a ostatní pět, je mistrem. Nemyslím si, že by tenhle systém zvýšil napětí....
Ecclestone se asi domnívá,že doposud se o vítězství nebojovalo, až vidina zlatých medailí donutí jezdce zavodit.
Žádná celoroční soutěž, od světového poháru po fotbalovou ligu nezapočítává jen medaile (vítězství).
Pokud bude někdo mít před posledním závodem třeba sedm vítězství a ostatní pět, je mistrem. Nemyslím si, že by tenhle systém zvýšil napětí....
Radšej by som uvítal zmenu bodovacieho systému. Škrtanie najslabších výsledkov malo niečo do seba - jazdci si mohli dovoliť viac riskovať, plus by si víťaz zaslúžil viac bodov.
Systém 10, 6, 4, 3, 2, 1 stále považujem za najlepší, plus by sa započítavalo 12-14 najlepších výsledkov. To by bolo zaujímavejšie.
Systém 10, 6, 4, 3, 2, 1 stále považujem za najlepší, plus by sa započítavalo 12-14 najlepších výsledkov. To by bolo zaujímavejšie.
- Achard
- 23 vítězství
- Příspěvky: 23317
- Registrován: 13 lis 2006, 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Patřím mezi ty, co zažili škrtání bodů. Ty byly zavedeny, aby se omezil vliv tehdy běžných poruch vozů. Na jedné straně je pravda, to by dovolilo více riskovat, protože případný neúspěch by neměl na konečné pořadí vliv. Na druhé straně považuji na nefér, když jezdec co nasbírá nejvíce bodů nevyhraje šampionát (což se v historii 2x stalo).
Souhlasím se změnou bodovacího systému, jen ne medaile - to je hrozná kravina.
Asi z toho co tu bylo byl nejlepší systém 10 - 6 - 4 - 3 - 2 - 1. Osobně bych ale preferoval více bodujících (rozhodně by to víc motivovalo), možná i se škrtáním bodů. Mě se nejvíce líbí bodovací systém, který kdysi platil ve vytrvalostním šampionátu, kde se oceňovalo 10 míst: 20 - 15 - 12 - 10 - 8 - 6 - 4 - 3 - 2 - 1
Souhlasím se změnou bodovacího systému, jen ne medaile - to je hrozná kravina.
Asi z toho co tu bylo byl nejlepší systém 10 - 6 - 4 - 3 - 2 - 1. Osobně bych ale preferoval více bodujících (rozhodně by to víc motivovalo), možná i se škrtáním bodů. Mě se nejvíce líbí bodovací systém, který kdysi platil ve vytrvalostním šampionátu, kde se oceňovalo 10 míst: 20 - 15 - 12 - 10 - 8 - 6 - 4 - 3 - 2 - 1
Jsem velmi překvapena, že s tím všechny týmy souhlasí. Zřejmě mají přestavu, že změna pravidel co se týče vozů dorovná výkonnost startovního pole. To je ale nesmysl, pokud nebudou unifikovány pohonné jednotky všech vozů a to ještě jestli vůbec... Myslím si, že opět teorie vypadá krásně, ale praxe přinese rozčarování...však oni se k těm bodům ještě vráti...
Navíc mám pocit, že si to mr. E. vymyslel proto, aby nemusel myslet jen na rozvod...
Navíc mám pocit, že si to mr. E. vymyslel proto, aby nemusel myslet jen na rozvod...
-
- 1958 M.Hawthorn
- Příspěvky: 75
- Registrován: 12 bře 2007, 14:46
- Bydliště: Hradec Kralove
- Kontaktovat uživatele:
Ja jsem z toho ponekud na rozpacich co tim Bernie (a jeho verny druh Max) vlastne sleduje. Taky me dost prekvapilo, ze s tim souhlasi tymy (pilotu se asi nikdo neptal). Navic neni nikde receno, jakym zpusobem by se bodovalo do tymoveho poharu.
Osobne si myslim, ze system 10(9)-6-4-3-2-1 byl asi nejlepsi. Asi proto, ze byl taky nejdele pouzivan. Mozna bych jeste prideloval 1 bod za nejrychlejsi kolo (myslim ze se to delalo v 50. letech), ale ten bych dal pouze pilotovi, ne staji.
Jak jsem uz rekl, Bernie zacina bud ztracet kontakt s realitou nebo se za tim skryva nejaka jina kulisarna. Jemu vzdycky slo hlavne o penize a ted to urcite nebude jine. Bohuzel sef FIA Max Mosley je povahove Berniemu hodne podobny, obcas si vzpomenu na jeho chovani z doby, kdy sefoval staji March (sakra, kde je ji dneska konec).
Osobne si myslim, ze system 10(9)-6-4-3-2-1 byl asi nejlepsi. Asi proto, ze byl taky nejdele pouzivan. Mozna bych jeste prideloval 1 bod za nejrychlejsi kolo (myslim ze se to delalo v 50. letech), ale ten bych dal pouze pilotovi, ne staji.
Jak jsem uz rekl, Bernie zacina bud ztracet kontakt s realitou nebo se za tim skryva nejaka jina kulisarna. Jemu vzdycky slo hlavne o penize a ted to urcite nebude jine. Bohuzel sef FIA Max Mosley je povahove Berniemu hodne podobny, obcas si vzpomenu na jeho chovani z doby, kdy sefoval staji March (sakra, kde je ji dneska konec).
- Tomas Vyslouzil
- jedno vítězství
- Příspěvky: 1985
- Registrován: 23 led 2008, 09:34
- Bydliště: Vsetín
- Kontaktovat uživatele:
-
- 1979 J.Scheckter
- Příspěvky: 323
- Registrován: 03 úno 2007, 09:31
- Bydliště: Stráž pod Ralskem
- Kontaktovat uživatele:
Jsem z toho, co se děje ve formuli 1 dost znechucen. Medaile místo bodů, to je podle mě nesmysl. Statistiku sleduju z F1 nejvíc, mám rád historické tabulky, počty GP, bodů, vítězství atd. Přál bych si systém 10-6-4-3-2-1, ten se mi zdál v historii nejlepší. Jinak mě současná formule 1 už ani moc nepřitahuje, auta jsou už několik let ošklivá , jak nikdy nebyla(nové vozy na příští rok to nijak nezlepší )a při vší úctě současní piloti pro mě nejsou žádné idoly jako byli ti z 60. - 80. let minulého století. Takže medile místo bodů a ty nové sekačky na trávu, co budou příští rok jezdit , z toho nemám žádnou radost....
- Achard
- 23 vítězství
- Příspěvky: 23317
- Registrován: 13 lis 2006, 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Já bych řekl, že změny na vozech jdou správným směrem, ale po špatné cestě. Likvidace křidélek, tykadýlek a podobných výstupků je dobře, správný je i pokles předního křídla. Za chybu považuji zmenšení zadního křídla. Vyloženě chybu vidím v možnosti nastavení předního křídla za jízdy. To už tu jednou bylo (Regazzoniho to v Indy málem stálo život) a určitě týmy najdou způsob elektronické regulace, která povede ke zjednodušení řízení a pilot se zase jen bude vozit... Pořád se mluví o snížení nákladů a přitom se miliony vydávají za KERS. Právě ten, protože ho nikdo neměl, se mohl zařídit od jednoho výrobce a ušetřit - místo nesmyslného zmrazení a sjednocení motorů.
No uvidíme, co z toho bude...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host