Ferrari vyhrožuje

Přesunuté staré příspěvky z diskuzního fora
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64777
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Ferrari vyhrožuje

#1 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 06 kvě 2009, 12:05

Ferrari vyhrožuje odchodem z F1
Nové úpravy pravidel vyvolaly spor mezi Maxem Mosleym a Lukou di Montezemolem.Ten pohrozil, že jeho stáj může na protest proti zavedení omezených rozpočtů odejít z F1.Mosley nehodlá ustoupit od zavedení volitelných stropů pro rozpočty stájí od roku 2010.Omezení na 40 milionů liber nebude pro stáje povinné,ale ty stáje, které s ním budou pracovat získají větší volnost při úpravách vozů.Montezemolo před zavedením dvou úrovní ve F1 varoval a pohrozil odstoupením z F1.Mosley mu na to odpověděl, že F1 přežije i bez Ferrari,ale bylo by smutné,kdyby se tak stalo.
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
GPfacts
jedno vítězství
jedno vítězství
Příspěvky: 1523
Registrován: 26 bře 2009, 17:24
Kontaktovat uživatele:

F-1

#2 Příspěvek od GPfacts » 06 kvě 2009, 15:20

Zavedení šampionátu s dvojími pravidly by byla tragédie. Něco podobného se stalo v dobách turba, ale to, co FIA navrhuje na příští rok je mnohem horší. V podstatě týmy, které přistoupí na omezený rozpočet budou moci používat motory s neomezenými otáčkami a aerodynamicky zvýhodněné šasi. Problém je v tom, že podle všeho v tom návrhu není úplně zřetelné co všechno bude v tom limitu zahrnuto. Konkrétně automobilky které plánují dodávat motory jiným týmům tvrdí, že nemají jasno v tom, jak se budou počítat náklady na vývoj a výrobu motorů pro jejich vlastní tým. Mosley jako vždy využívá toho, že týmy potřebuji více času než kolik mají k dispozici na to, aby se jednohlasně domluvily. Vždycky předloží kontroverzní návrh v šibeničním termínu…všichni mají do konce května zaregistrovat se pro příští sezonu…a pak svaluje všechnu vinu na neschopnost týmů se na čemkoli domluvit. Jsou to jeho stare známé triky, které ovšem nepřestávají fungovat. Nezbývá než doufat, že nakonec nějakým způsobem zvítězí zdravý rozum a dojde k nějaké dohodě mezi FIA a FOTA.

Uživatelský avatar
Achard
23 vítězství
23 vítězství
Příspěvky: 23156
Registrován: 13 lis 2006, 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Achard » 06 kvě 2009, 22:48

V době dvojích předpisů (možnost turba a atm. motoru) bylo tolik týmů, že se musela jezdit předkvalifikace. Dnes, i kdyby bylo 13 týmů (což je strop) by to byla ubohost. Dvojí předpisy by znamenaly konec F1. Taktéž konec F1 by byl odchod Ferrari. Ať se to Maxovi líbí nebo ne, přežije šampionát, kde bude jezdit Ferrari - ať už se ten šampionát bude jmenovat jakkoli. Bernie to ví, proto vyplácí Ferrari zvláštní bonus za účast, který nedostává jiný tým... Buď se Maxc zbláznil, nebo si s Berniem hraje na hodného a zlého (blbého a chytrého), aby si prosadili co chtějí... Po těch letech, co ty dva znám, bych tipoval to druhé...

kik
1958 M.Hawthorn
1958 M.Hawthorn
Příspěvky: 75
Registrován: 12 bře 2007, 14:46
Bydliště: Hradec Kralove
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od kik » 07 kvě 2009, 15:13

Jenze tenkrat bylo jasno stanoveno, ze bud bude turbo o objemu max. 1.5 l nebo atmosfericky motor o objemu 3.0 l. Takze se kratce objevily 16-ti valce, vznikl nesmrtelny 8-mi valec Cosworth, Ferrari a BRM mely vlastni 12-ti valce. A ty pravidla platily radu let. Dneska, kdy se pravidla meni vlastne kazdy rok, se snad ani presne neda presne urcit, jake vyhody budou mit tymy s omezenym rozpoctem proti ostatnim. Ja v tom vidim bud nejakou certovinu kterou chysta duo B&M nebo se Max snazi nejakym zpusobem Bernie vysachovat a ziskat pro sebe vetsi dil z financniho kolace. Bohuzel to ale bude nejspis ke skode cele F1, protoze Ferrari je ve F1 vlastne od prvnich zavodu a nikdo z fanousku si bez nej dneska nedovede F1 predstavit. A Max tohle vsechno samozrejme velmi dobre vi.
PS: Pro me byl kdysi symbolem F1 krome Ferrari i Lotus :(

Uživatelský avatar
Achard
23 vítězství
23 vítězství
Příspěvky: 23156
Registrován: 13 lis 2006, 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Achard » 07 kvě 2009, 21:07

Teď jsme si nerozuměli - já myslel začátek 80 let, kdy z finančních důvodů některé týmy používaly atmosferický motor, zatímco ty bohaté turbo... Ale máš pravdu, ta situace z počátku třílitrové formule byla vlastně obdobná...
Důležité bylo, že pro všechny vozy platila stejná pravidla, a nikdo nebyl zvýhodněn různými technickými předpisy, jak to zamýšlí Max...

Uživatelský avatar
GPfacts
jedno vítězství
jedno vítězství
Příspěvky: 1523
Registrován: 26 bře 2009, 17:24
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od GPfacts » 10 kvě 2009, 19:42

Mosley (FIA) a di Montezemolo (FOTA) se sejdou pred GP Monaka ve snaze najit kompromis pro rozpocty na pristi sezonu. Vsechny FOTA tymy ted hrozi bojkotem registrace na 2010 jehoz termin je do konce mesice.

Uživatelský avatar
Achard
23 vítězství
23 vítězství
Příspěvky: 23156
Registrován: 13 lis 2006, 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Achard » 10 kvě 2009, 21:27

Jestli se nepletu, tak ve FOTA jsou všechny týmy F1... To by mě zajímalo, kdo by příští rok jel F1, kdyby tu hrozbu uskutečnily...

FIA dělá jednu hovadinu za druhou, návrhy FOTA mají (většinou) smysl a FIA je bojkotuje. Takže je potřeba, aby Maxe už konečně někdo usadil...

Uživatelský avatar
GPfacts
jedno vítězství
jedno vítězství
Příspěvky: 1523
Registrován: 26 bře 2009, 17:24
Kontaktovat uživatele:

FOTA

#8 Příspěvek od GPfacts » 11 kvě 2009, 16:15

FOTA (Formula One Teams Association) jsou vsechny tymy, nicmene musim se trochu opravit. Podle poslednich zprav na Autosport.com, Force India, Brawn, a Williams nehrozi bojkotem registrace, prestoze podporuji oficialni pozici FOTA proti dvojitemu systemu, ktery propaguje FIA. Vice bychom meli vedet po setkani Mosleyho a di Montezemola...a urcite v tom bude mit svoje prsty i Ecclestone, ktery by to zase chtel mit z obou stran...rozpoctovy limit ale bez dvojich pravidel. No, uvidime...

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64777
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 13 kvě 2009, 11:54

V dnešním Sportu se píše.Italská stáj vyjádřila svůj negativní postoj k zavedení finančního stropu.Pokud FIA nezmění pravidla,nepřihlásí se Ferrari do příštího ročníku.V prohlášení stáje stojí-nebude žádná sezona 2010, pokud se pravidla nezmění.Ferrari potvrzuje opoziční postoj k novým pravidlům a nemá v úmyslu zaregistrovat své vozy do mistrovství světa.Jestli se připojí k Ferrari i další stáje,tak se můžeme těšit na pěknou melu.Poslední termín přihlášek je 29.květen dokdy se týmy musí rozhodnout.
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

kik
1958 M.Hawthorn
1958 M.Hawthorn
Příspěvky: 75
Registrován: 12 bře 2007, 14:46
Bydliště: Hradec Kralove
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od kik » 13 kvě 2009, 14:53

Tak nejak mi pripada ze se Mosley snazi doslova a dopismena znicit soucasnou F1 a udelat si z toho neco jako svoji hracku. Jemu je to mozna ted jedno, ale podle me pripadnym odchodem Ferrari prijde cela F1 o spoustu penez z reklamy, televiznich prav apod. protoze prave Ferrari je pro mnoho lidi symbolem F1. Vzdyt je ucastnikem sampionatu od prvnich rocniku a kdyz se to tak vezme, tak krome Ferrari pouze McLaren a Williams pamatuji slavnou eru v 70. a 80. letech. Mohl bych tam zaradit jeste Renault, ale ten mel bohuzel pomerne dost dlouhou pauzu kdy dodaval "jenom" motory a nemel vlastni monopost.
Doufam ze Mosley dostane rozum a ustoupi. Bohuzel tomu ale uz moc neverim.

Uživatelský avatar
Achard
23 vítězství
23 vítězství
Příspěvky: 23156
Registrován: 13 lis 2006, 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Achard » 13 kvě 2009, 15:30

Tvrdí se, že nikdo není nenahraditelný. Ferrari je ale fenomén, chodí se na něj. Silnou F1 by jeho odchod nezničil (stejně tak nezničil odchod Ferrari z LeMans), ale v současném stavu by to F1 neustála. Pokud by odešlo Ferrari, Toyota, Red Bull, Renaul a možná BMW a Mercedes, tak už tam nezbyde fakticky nikdo (Williams už není co býval). I kdyby přišly tři nové týmy, tak pořád dohromady těch 20 jezdců nedají... Nehledě na to, že je přetlak hvězd (Alonso, Massa, Raikkonen, Hamilton...) a za koho by měly jezdit? Nějak si nedokážu představit Hamiltona ve Force India (vlastně by se stal jedním z nejzkušenějších týmů). Zkrátka bez Ferrati nebude příští rok F1.
Pokud vezmu nejčernější scénář, FIA F1 na příští rok nevypíše (Americká NHL taky rok pauzírovala a nic se nedělo). Já ale tipuju, že FIA a týmy přistoupí na kompromis (ono stejně nic jiného nezbývá), limit bude vyšší a každý rok se sníží (třeba 80 mil. a každý rok se sníží o 10 a za 4 let jsme tam, kde chce FIA být příští rok... (nebudu neslušný, abych napsal kde)

Uživatelský avatar
Achard
23 vítězství
23 vítězství
Příspěvky: 23156
Registrován: 13 lis 2006, 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Achard » 15 kvě 2009, 18:40

Celý problém ohledně rozpočtových stropů se přiostřuje.
Týmy se v Londýně sešly s Maxem Mosleym, aby jednaly o rozpočtovém stropu, který má v příštím roce zavést do formule 1 dvojí technická pravidla. FIA však neustoupila a na pravidlech, která schválila Světová rada, nic měnit nechce.

Ferrari ale i nadále odmítá postup Mezinárodní automobilové federace při zavádění nových pravidel pro rok 2010 a podalo na ní žalobu. "Během jednání vyšlo najevo, že Ferrari podalo žalobu k francouzskému soudu, aby obdrželi soudní nařízení, které by nám zabránilo udělat to, co chceme," uvedl Max Mosley po jednání s tým o rozpočtovém stropu. Italský tým má ve formuli 1 výsadní postavení, které by mu mělo mimo jiné garantovat právo vetovat pravidla. Ferrari stejně jako většina startovního pole odmítá, aby byly technickými pravidly zvýhodněny týmy, které se podřídí rozpočtovému stropu.

Jestli-že Ferrari má právo veta k pravidlům, je to na jedné straně hrozné, že jeden tým (a jen jeden třeba proti názoru všem) může prosazovat pravidla, která mu vyhovují. Na druhé straně, v tuto chvíli je to snad jediná právní cesta, jak zabránit nesmyslným finančním stropům v příštím roce (a tím vlastně zachránit F1, protože začíná reálně hrozit její zánik)

kik
1958 M.Hawthorn
1958 M.Hawthorn
Příspěvky: 75
Registrován: 12 bře 2007, 14:46
Bydliště: Hradec Kralove
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od kik » 18 kvě 2009, 15:00

Samozrejme, nikdo neni nenahraditelny. Nejvetsi problem je opravdu v tom, ze Ferrari je fenomen a s nejvetsi pravdepodobnosti by spolu s nim odesly i dalsi staje a to by F1 ne 99,99% neprezila. Nevim, zda si tohle Mosley uvedomuje, s nejvetsi pravdepodobnosti ano, ale podle meho nazoru mu jde o zlomeni sily tymu a naproste ovladnuti F1 bez jakekoliv opozice.

Zajima me, na jakem zaklade vlastne dospel k te castce 40 milionu EUR, zda je to podlezeno nejakou solidni analyzou ci zda se jen tak podival z okna. Problem je v tom, ze jednak je ta castka na vyvoj v dnesni dobe nesmyslne nizka a jednak ze pokud by chtel opravdu usetrit, tak by stacilo podle meho nazoru povolit zakaznicka sasi (to uz tady kdysi bylo a Max se tim sam zivil) a jednak stanovit rekneme max. strop na celkove naklady staji vcetne platu pilotu. Mozna se to nezda, ale prave platy byvaji casto jednou z nejvetsich polozek v rozpoctech. Jenze o tomhle se nemluvi. Navic, pokud by byly povoleny zakaznicka sasi, tak by se v dusledku snizily s dost velkou pravdepodobnosti naklady na vyvoj a hlavne by se rozsirilo startovni pole a zvysila zajimavost kavalifikaci, ktera by se opravdu stala kvalifikaci.

Uživatelský avatar
GPfacts
jedno vítězství
jedno vítězství
Příspěvky: 1523
Registrován: 26 bře 2009, 17:24
Kontaktovat uživatele:

F-1

#14 Příspěvek od GPfacts » 18 kvě 2009, 15:52

Zakaznicka sasi a rozpoctovy limit prave nejdou vubec dohromady. Vsichni zakaznici by chteli Brawn nebo Red Bull sasi a Mercedes-Benz motor. Jak by treba Brawn mel vyprodukovat sasi pro tri nebo ctyri tymy v ramci stejneho rozpoctu jako nekdo, kdo by si pak ty sasi jenom koupil. Kontrolovat jak a kde kazdy tym utraci penize v tak chaotickem prostredi by byl blazinec sam o sobe. Vsechny tymy v F-1 by mely byt konstrukteri, je to to hlavni co F-1 odlisuje od ostatnich serii. A FOTA sama o sobe preklada vyrazne snizeni nakladu, ktere FIA ovsem ignoruje.

Uživatelský avatar
Achard
23 vítězství
23 vítězství
Příspěvky: 23156
Registrován: 13 lis 2006, 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Achard » 19 kvě 2009, 12:14

Zákaznická šasí mohou jít mimo rozpočet. Není přesi problém spočítat výrobí cenu... A navíc by zisk nemusel být počítán do limitu - kdo vyrobí dobrý vůz (a dokázal by ho prodat), měl by peníze nad rámec rozpočtu.
Už slyším oponenty, že Ferrari by si takto vydělalo miliony navíc a celá F1 by se jezdila s jeho vozy... Já si to nemyslím. Vzpomeňte si na 70. léta. Na prodej byly vozy Hesketh, March, Surtees (a prakticky i Brabham a Williams) a na nějakou jednotvárnost to vliv nemělo...

Zamčeno

Zpět na „Diskuzní fórum - archiv“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host