hra F1 2010 (Codemasters)

Moderátor: V.I.P.

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
enzo66
2 vítězství
2 vítězství
Příspěvky: 2416
Registrován: 26 kvě 2007, 16:44
Bydliště: Koryčany
Kontaktovat uživatele:

#61 Příspěvek od enzo66 » 09 zář 2011, 11:22

silk píše:Obrázek

...a trochu je vidět i tu na mapce okruhu z webu FIA. Ideální linie je znázorněna bílou linkou, pokus se jí držet. A taky mě napadlo, že si můžeš ve hře zapnout ideální linii v nastavení, zkus to a uvidíš...

Co jsem z toho zhruba já vyčetl: v nájezdu do zatáčky č. 3 se musí lehce povolit plyn, výjezd z ní naplno, pak při nájezdu do 4. zatáčky přibrzdit a 2x podřadit, ale ani výjezd ze 4 nesmíš přehnat a už vůbec nesmíš zajet k obrubníku na výjezdu, 4. zatáčku musíš lehce prodat. Sice tím trochu ztratíš, ale pak tím více získáš v nájezdu do zatáčky č. 5, že budeš mít auto v ideální pozici v nájezdu a ne moc u kraje a tím pádem nemusíš tolik zpomalit, jen povolíš plyn v 5. zatáčce a jednou podřadíš, nemusíš brzdit. A v 6. zatáčce zase více přibrzdit a 2x podřadit, výjezd z ní pak naplno. Ale to je jen teorie, praxe bývá horší :)

Jj, esíčka v Suzuce jsou zrádná, ale stejně tak krásná 8)
Díky za rady,mně šlo předevčím o slovní popis-kde řadit,jak řadit,kde brzdit a kde ne,jak akcelerovat.Závodní stopu poznám,již jsem něco málo odjel.Ale tato esíčka mně vždy dávají hodně zabrat.Takže ještě jednou díky,vyzkouším v další sezóně,protože Suzuku mám již za sebou :wink:

Uživatelský avatar
enzo66
2 vítězství
2 vítězství
Příspěvky: 2416
Registrován: 26 kvě 2007, 16:44
Bydliště: Koryčany
Kontaktovat uživatele:

#62 Příspěvek od enzo66 » 12 zář 2011, 11:20

Minulý týden jsem závodem v AbůZabí dokončil svou druhou sezónu F1 2010.Takže tady dávám malé zhodnocení mého působení:

V první sezóně jsem přijal jako nováček místo v týmu Lotus.Kolegou byl Jarno Trulli.Hned úvodní závod v Bahrajnu byl jako ze snu-pole position a vítězství.Nabyl jsem dojmu,že dál to bude brnkačka,ale strašně jsem se zmýlil.Již v Austrálii to nebylo jednoduché a pak přišla série závodů,ve kterých jsem úplně propadl (viz.tabulka).Další body jsem získal až ve Valencii a vypadalo to,že se znovu začne dařit.V Německu,Belgii a Itálii se mně podařilo také bodovat a tak jsem v bláhové naději na lepší závodní sedačku přehlížel nabídku na prodloužení smlouvy s Lotusem.Jenomže posledních pět závodů jsem těžce nezvládl,kdy nejlepším umístěním bylo 16.místo v posledním závodě v AbuDhabi.

Nabídka Lotusu zmyzela a k mé nelibosti jediný tým,který mně smlouvu nabídl byl Virgin.Nedalo se ale nic dělat a musel jsem ji přijmout.

Obrázek

Do druhé sezóny jsem tedy nastoupil u týmu Virgin s týmovým kolegou Timo Glockem.První dva závody se mně docela zadařilo,ale zase následoval propad.Naštěstí to netrvalo tak dlouho a v Turecku přišly další body,pak vydřené vítězství v Kanadě.Ještě na Monze to vypadalo na podařenou sezónu,a tak jsem opět ignoroval nabídky od Virginu na prodloužení smlouvy a Lotusu na novou smlouvu.Jenomže Singapur,Japonsko,Korea a Brazílie mně opět hodně nevyšly.Naštěstí poslední závod v AbúDhabí se mně povedl,pěkně jsem zazávodil a po smolné kvalifikaci jsem si dojel pro body za 5.místo.
Ani Virgin ani Lotus již neměli zájem o mé služby,závodní sedačku mně nabídly jenom týmy HRT a Toro Rosso.

tabulka:

Obrázek

silk
1956 J.M.Fangio
1956 J.M.Fangio
Příspěvky: 51
Registrován: 20 říj 2010, 13:35
Kontaktovat uživatele:

#63 Příspěvek od silk » 12 zář 2011, 14:39

Máš to pěkné, asi si taky budu dělat takovou statistiku. Já si dělám zase poznámky o nastavení na všech okruzích, nyní zrovna mám před sebou Monzu:

přední část poznámek
Obrázek

zadní část poznámek
Obrázek

Nejlepší by byla ještě jedna tabulka z březnového čísla časopisu FORMULE :roll:

Uživatelský avatar
enzo66
2 vítězství
2 vítězství
Příspěvky: 2416
Registrován: 26 kvě 2007, 16:44
Bydliště: Koryčany
Kontaktovat uživatele:

#64 Příspěvek od enzo66 » 12 zář 2011, 15:38

Poznámky o nastavení mám také,myslím že docela podrobné,něco jako Ty,formou tabulky.Také si dělám porovnání časů (v tréninku) na tvrdých a měkkých pneumatikách,s plným vozem a lehkým a tak podobně.Je toho prostě dost a někdy ani nestačím ve volných trénincích odzkoušet všechno,co bych potřeboval :?

silk
1956 J.M.Fangio
1956 J.M.Fangio
Příspěvky: 51
Registrován: 20 říj 2010, 13:35
Kontaktovat uživatele:

#65 Příspěvek od silk » 12 zář 2011, 15:48

To je asi moje mínus, že jsem dosud nepochopil rozdíly mezi tím, jak popisuješ - pneumatiky, váha vozu, atd. Potřebovalo by to nějakou odbornou pomoc, já sám se nepovažuji za odborníka v tomhle směru. Dá se říct, že mě vývoj nebo nastavování vozu moc nebaví (v hraní F1 2010 jsem takový druhý Kimi :lol: ), i když vím, že je to důležité kvůli výsledkům. Neumím si však určit, jak by se mělo postupovat v nastavování a hodně v tom tápu. Vím jen, že se má postupovat krok za krokem, nedělat moc změn najednou, aby se poznalo, co se změnilo s vlastnostmi vozu. A to je práce dost titěrná, jak píšeš, nedá se všechno ani zvládnou, kor když je trať v pátek ráno málo pogumovaná a máš jen omezený počet pneu.

Ono se to nezdá, ale tahle hra (F1 2010) je opravdu více náročná než všechny předešlé (pokud teda jezdíte bez pomůcek a na nejtěžší obtížnost, pokud máte smysl pro realitu a neresetujete závod po nevydařeném manévru, pokud řadíte manuálně a pokud se koukáte dozadu pohledem do zrcátek a ne snadným pohledem za sebe). Tohle všechno využívám a je to pekelně těžké, alespoň pro mě.

Uživatelský avatar
enzo66
2 vítězství
2 vítězství
Příspěvky: 2416
Registrován: 26 kvě 2007, 16:44
Bydliště: Koryčany
Kontaktovat uživatele:

#66 Příspěvek od enzo66 » 13 zář 2011, 14:04

Jak píšeš,nastavování vozu mě taky moc nebaví,ale je to nutnost kterou je potřeba akceptovat,jinak se dopředu člověk nedostane.
Nějakou odbornou pomoc poskytnout nemůžu,protože se pořád učím a rozhodně nejsem odborník.Většinou hledám na internetu nějaké návody na nastavení pro jednotlivé tratě přímo od týmů (myslím že třeba Renault to pouštěl do světa).
Jinak postupuju každý závod asi takto:
V prvním tréninku,když je trať ještě "zelená" si vůz nastavím zhruba tak,jak si myslím,že by to mohlo fungovat (opravdu jenom odhad).Většinou první co si odzkouším je světlá výška-vyzkouším obrubníky,co vůz ještě snese a co již ne.Také brzdy přizpůsobím k charakteru tratě.Dál se věnuju rozložení hmotnosti,aby vůz nebyl moc přetáčivý nebo nedotáčivý.
Jak se trať pogumovává a je lepší přilnavost,tak si odzkouším nastavení křídel,odklon a sbíhavost kol.
V druhém tréninku se už věnuju dlouhým jízdám,abych věděl,jak se vůz chová s plnou nádrží.Samozřejmě že se ale pořád musím vracet k aerodynamice,světlé výšce,tvrdosti pružin-no prostě pořád dokola.
Třatí trénink již finalizuji základní nastavení.Není dobré nastavovat auto agresivně jenom na jedno co nejrychlejší kolo,protože na tvrdých pneumatikách pak člověk může ztrácen až 3 vteřiny.Někdy je lepší obětovat lepší postavení na startu jenom aby závodní rychlost byla vyrovnaná na obou sadách pneumatik.Prostě hledám kompromis.Ke konci třetího tréninku si ještě odzkouším kvalifikaci-jízdu s prázdnou nádrží na obou sadách pneumatik.
Takže asi tak,v kostce jak se snažím já dostat z auta to nejlepší. 8)

silk
1956 J.M.Fangio
1956 J.M.Fangio
Příspěvky: 51
Registrován: 20 říj 2010, 13:35
Kontaktovat uživatele:

#67 Příspěvek od silk » 13 zář 2011, 14:21

Paráda, díky za stručný popis a vodítko k tomu, jak postupovat. Pokusím se tím řídit. Ještě jednou děkuji - opravdu jsem vždycky nevěděl, kde začít a jak dále vůz vyvíjet. Samozřejmě, že když člověk pochopí princip a naučí se vyladit si vůz, je to o něčem jiném a hned ho to baví, v opačném případě může hra i odradit.

Jen něco mi není stále jasné:
Odklon předních kol je v rozsahu -1.50 IN až - 0.50 OUT. Rozsah u zadních kol je -3.50 IN až -2.50 OUT. Nemělo by to být obráceně? Větší hodnota je -3.50 IN než -1,50 IN a více jsou vždycky odkloněná přední než zadní kola. Pokud dám obě tyto hodnoty ve hře, logicky mám odkloněná více zadní nežli přední kola. To je divné nebo to prostě jen špatně chápu, co jaká hodnota znamená.

Uživatelský avatar
enzo66
2 vítězství
2 vítězství
Příspěvky: 2416
Registrován: 26 kvě 2007, 16:44
Bydliště: Koryčany
Kontaktovat uživatele:

#68 Příspěvek od enzo66 » 13 zář 2011, 16:02

Podívám na to,ale až zítra,dnes se k tomu již nedostanu,ahoj :wink:

Odpovědět

Zpět na „Simulátor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů