hra F1 2010 (Codemasters)
Moderátor: V.I.P.
hra F1 2010 (Codemasters)
Zdravím všechny,
pokud by byl zájem tu na fóru i o toto téma a našlo by se mezi vámi pár nadšenců, co by si chtělo vyměňovat názory, pochlubit se nějakým úspěchem a různě jinak sdílet dojmy z této novinky na trhu, pak budu rád. Hrajete někdo ?
pokud by byl zájem tu na fóru i o toto téma a našlo by se mezi vámi pár nadšenců, co by si chtělo vyměňovat názory, pochlubit se nějakým úspěchem a různě jinak sdílet dojmy z této novinky na trhu, pak budu rád. Hrajete někdo ?
Přeložil jsem veškeré potřebné údaje o nastavení vozů ve hře, následně bych tu mohl přispívat optimálním nastavením na konkrétní GP, ale potřeboval bych vědět, zda o to bude tu zájem. Zatím se mi to jeví málo úspěšné na tomto fóru. Bude zájem?
NASTAVENÍ VOZU VE HŘE F1 2010
Aerodynamika
Úhel předního křídla (1 - 11)
Vysoká hodnota předního křídla pomáhá rychlejšímu zatáčení a obecně přední části
k přilnavost, ale musí být vyváženo vůči zadnímu křídlu, aby se zabránilo nestabilitě
zadní části.
Úhel zadního křídla (1 - 11)
Vyšší hodnota přítlaku vytváří nedotáčivost, ale umožňuje vyšší rychlost přes rychlé
zatáčky na úkor zvýšení odporu s nižší maximální rychlostí.
Brzdy
Rovnováha (přední = max. 60% min. 40% - zadní = min. 40% max. 60%)
Více procent vpředu vede k větší nedotáčivost při brzdění. Více vzadu vede
k přetáčivosti při brzdění. Brzdná dráha je delší v obou případech.
Tlak (malý - střední - silný)
Vyšší hodnota činí použití brzd citlivější, ale potenciálně může vést k blokování.
Velikost brzd (malé - standartní - velké)
Velké kotoučové brzdy jsou odolnější vůči teplu a používají se všeobecně. Jsou však
méně citlivé a váží více.
Vyvážení
Rozdělení zátěže (přední 0 až 100% - zadní 100 až 0%)
Přesun zátěže dopředu zlepší přední přilnavost na úkor zadní stability. Přesun dozadu
poskytne stabilnější chování v zatáčkách.
Přední stabilizační tyč (1 - 11)
Vyšší hodnota vytváří silnější běh na vnitřku, vytváří citlivější auto za cenu skutečné
přilnavosti při zatáčení. Tím se také zvýší opotřebení pneumatik.
Zadní stabilizační tyč (1 - 11)
Vyšší hodnota znamená menší nedotáčivost, zvyšuje přilnavost a trakci v zatáčkách,
snižuje opotřebení pneumatik, ale hůře bude vůz reagovat a manipulovat.
Zavěšení
Přední světlá výška (1 - 11)
Vyšší hodnota přináší více nedotáčivosti v rychlých zatáčkách, umožňuje měkčí
pružiny a více agresivní použití obrubníků, ale snižuje celkový přítlak.
Zadní světlá výška (1 - 11)
Vyšší hodnota přináší více přetáčivosti v rychlých zatáčkách, umožňuje měkčí
pružiny a více agresivní použití obrubníků, ale snižuje celkový přítlak.
Tuhost přední pružiny (1 - 11)
Vyšší hodnota vytváří větší nedotáčivost, více citlivé ovládání a větší trakci,
ale snižuje přilnavost v zatáčkách a zvyšuje přední opotřebení pneumatik.
Tuhost zadní pružiny (1 - 11)
Vyšší hodnota vytváří větší přetáčivost, více citlivé ovládání, ale sníží
trakci, přilnavost při zatáčení a zvýší zadní opotřebení pneumatik.
Převodovka
1. rychlostní stupeň
Nutno nastavit tento stupeň podle nejpomalejší zatáčky na okruhu.
2. - 6. rychlostní stupeň
'Krátké' stupně se používají pro tratě s několika málo rovinkami a spoustou zatáček.
'Dlouhé' stupně pro tratě s dlouhými rovinkami a spoustou rychlých zatáček.
7. rychlostní stupeň
Tento stupeň se nastavuje podle omezovače otáček na konci
nejdelší rovinky.
Motor
Motorové jednotky (1, 2, 3, 3, 4, 5, 6, 7, 8 )
V sezóně lze použít nejvýše 8 pohonných jednotek. Každá další znamená penalizaci.
Mapa škrtící klapky (volná - standartní - pevná)
Vyšší hodnota poskytuje více agresivní použití síly. To zlepšuje akceleraci,
ale je obtížné dosáhnout rovnováhy při nízké úrovni přilnavosti.
Palivo
Tato volba je dostupná pouze během tréninku a kvalifikace. Cvičení s různým
množstvím paliva vaše auto perfektně připraví.
Zarovnání
Přední sklon (-1.50 IN - OUT -0.50)
Klesající hodnota sklonu zlepšuje přední stabilitu při zatáčení, ale zmenší se
zrychlení v rovné linii a zvýší se přední opotřebení pneumatik.
Zadní sklon (-3.50 IN - OUT -2.50)
Klesající hodnota sklonu zlepšuje zadní stabilitu při zatáčení, ale zmenší se
přilnavost a zvýšení se zadní opotřebení pneumatik.
Přední sbíhavost (0.15 IN - OUT -0.05)
Při vyšší hodnotě auto lépe reaguje při zatáčení, ale je méně stabilní na rovinkách.
Nižší hodnota má opačný účinek.
Zadní sbíhavost (0.50 IN - OUT 0.20)
Při vyšší hodnotě auto lépe reaguje při zatáčení, ale je méně stabilní na rovinkách.
Nižší hodnota má opačný účinek.
NASTAVENÍ VOZU VE HŘE F1 2010
Aerodynamika
Úhel předního křídla (1 - 11)
Vysoká hodnota předního křídla pomáhá rychlejšímu zatáčení a obecně přední části
k přilnavost, ale musí být vyváženo vůči zadnímu křídlu, aby se zabránilo nestabilitě
zadní části.
Úhel zadního křídla (1 - 11)
Vyšší hodnota přítlaku vytváří nedotáčivost, ale umožňuje vyšší rychlost přes rychlé
zatáčky na úkor zvýšení odporu s nižší maximální rychlostí.
Brzdy
Rovnováha (přední = max. 60% min. 40% - zadní = min. 40% max. 60%)
Více procent vpředu vede k větší nedotáčivost při brzdění. Více vzadu vede
k přetáčivosti při brzdění. Brzdná dráha je delší v obou případech.
Tlak (malý - střední - silný)
Vyšší hodnota činí použití brzd citlivější, ale potenciálně může vést k blokování.
Velikost brzd (malé - standartní - velké)
Velké kotoučové brzdy jsou odolnější vůči teplu a používají se všeobecně. Jsou však
méně citlivé a váží více.
Vyvážení
Rozdělení zátěže (přední 0 až 100% - zadní 100 až 0%)
Přesun zátěže dopředu zlepší přední přilnavost na úkor zadní stability. Přesun dozadu
poskytne stabilnější chování v zatáčkách.
Přední stabilizační tyč (1 - 11)
Vyšší hodnota vytváří silnější běh na vnitřku, vytváří citlivější auto za cenu skutečné
přilnavosti při zatáčení. Tím se také zvýší opotřebení pneumatik.
Zadní stabilizační tyč (1 - 11)
Vyšší hodnota znamená menší nedotáčivost, zvyšuje přilnavost a trakci v zatáčkách,
snižuje opotřebení pneumatik, ale hůře bude vůz reagovat a manipulovat.
Zavěšení
Přední světlá výška (1 - 11)
Vyšší hodnota přináší více nedotáčivosti v rychlých zatáčkách, umožňuje měkčí
pružiny a více agresivní použití obrubníků, ale snižuje celkový přítlak.
Zadní světlá výška (1 - 11)
Vyšší hodnota přináší více přetáčivosti v rychlých zatáčkách, umožňuje měkčí
pružiny a více agresivní použití obrubníků, ale snižuje celkový přítlak.
Tuhost přední pružiny (1 - 11)
Vyšší hodnota vytváří větší nedotáčivost, více citlivé ovládání a větší trakci,
ale snižuje přilnavost v zatáčkách a zvyšuje přední opotřebení pneumatik.
Tuhost zadní pružiny (1 - 11)
Vyšší hodnota vytváří větší přetáčivost, více citlivé ovládání, ale sníží
trakci, přilnavost při zatáčení a zvýší zadní opotřebení pneumatik.
Převodovka
1. rychlostní stupeň
Nutno nastavit tento stupeň podle nejpomalejší zatáčky na okruhu.
2. - 6. rychlostní stupeň
'Krátké' stupně se používají pro tratě s několika málo rovinkami a spoustou zatáček.
'Dlouhé' stupně pro tratě s dlouhými rovinkami a spoustou rychlých zatáček.
7. rychlostní stupeň
Tento stupeň se nastavuje podle omezovače otáček na konci
nejdelší rovinky.
Motor
Motorové jednotky (1, 2, 3, 3, 4, 5, 6, 7, 8 )
V sezóně lze použít nejvýše 8 pohonných jednotek. Každá další znamená penalizaci.
Mapa škrtící klapky (volná - standartní - pevná)
Vyšší hodnota poskytuje více agresivní použití síly. To zlepšuje akceleraci,
ale je obtížné dosáhnout rovnováhy při nízké úrovni přilnavosti.
Palivo
Tato volba je dostupná pouze během tréninku a kvalifikace. Cvičení s různým
množstvím paliva vaše auto perfektně připraví.
Zarovnání
Přední sklon (-1.50 IN - OUT -0.50)
Klesající hodnota sklonu zlepšuje přední stabilitu při zatáčení, ale zmenší se
zrychlení v rovné linii a zvýší se přední opotřebení pneumatik.
Zadní sklon (-3.50 IN - OUT -2.50)
Klesající hodnota sklonu zlepšuje zadní stabilitu při zatáčení, ale zmenší se
přilnavost a zvýšení se zadní opotřebení pneumatik.
Přední sbíhavost (0.15 IN - OUT -0.05)
Při vyšší hodnotě auto lépe reaguje při zatáčení, ale je méně stabilní na rovinkách.
Nižší hodnota má opačný účinek.
Zadní sbíhavost (0.50 IN - OUT 0.20)
Při vyšší hodnotě auto lépe reaguje při zatáčení, ale je méně stabilní na rovinkách.
Nižší hodnota má opačný účinek.
F-1
Z moji strany kazdopadne nezajem. Sorry...
- enzo66
- 2 vítězství
- Příspěvky: 2419
- Registrován: 26 kvě 2007, 16:44
- Bydliště: Koryčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: hra F1 2010 (Codemasters)
Ahojsilk píše:Zdravím všechny,
pokud by byl zájem tu na fóru i o toto téma a našlo by se mezi vámi pár nadšenců, co by si chtělo vyměňovat názory, pochlubit se nějakým úspěchem a různě jinak sdílet dojmy z této novinky na trhu, pak budu rád. Hrajete někdo ?
z mé strany určitě velký zájem!Díky za přeložení,protože angličtina je pro mě španělská ves.
Tuto hru budu mít k dispozici tento týden.Ale jinak jsem úplný začátečník,zatím jsem jezdil na PC jenom sezónu 2002 a to poprvé teprve o Vánocích.Ale strašně moc mě to vzalo,je to neskutečné a doporučoval bych si zahrát každému,protože teprve při jízdě na simulátoru člověk pochopí,jaký je to fofr,jezdec má spoustu práce v minimálním čase.Také najít to nejlepší nastavení je doslova mravenčí práce.
Když si procházím data z telemetrie,tak mně jde hlava kolem.Krásně jde vidět,jak mizerný bych byl pilot :D
Fajn, takže budu pokračovat v tomto tématu...mě to bere už od chvíle, co jsem pařil v devadesátých letech takovou primitivní hru z roku 1988, ale tehdy nic lepšího nebylo...na výběr tam bylo asi 8 tratí a 3 formule: McLaren, Williams a Ferrari
To tato hra už je úplně někde jinde, a i když má své mouchy, tak je to fajn hra pro milovníky F1...
To tato hra už je úplně někde jinde, a i když má své mouchy, tak je to fajn hra pro milovníky F1...
Začnu zde s optimálním nastavováním vozů pro jednotlivé okruhy, a to jak za sucha, tak i za mokra. Ale upozorním dopředu, že nastavení je věcí individuální, tudíž co vyhovuje mě nemusí vyhovovat druhému. Můžeme zde proto i diskutovat o nastavování. Pokud má někdo blíže k technice a rozumí těmto věcem, budu velice rád, kdyby pomohl a vysvětlil principy všech úkonů (např. co se děje, když se sníží sbíhavost kol, atd.).
ROUND 1: SAKHIR
2010 FORMULA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX
Circuit Name: Bahrain International Circuit
Number of Laps: 49
Circuit Length: 6.299 km
Race Distance: 308.405 km
dry (sucho)
Aerodynamics
Front Wing Angle: 3
Rear Wing Angle: 3
Braking
Balance: F 51% - R 49%
Pressure: High
Brake Size: Small
Balance
Ballast Distribution: F 60% - R 40%
Front Anti-roll Bar: 2
Rear Anti-roll Bar: 7
Suspension
Front Ride Height: 2
Rear Ride Height: 3
Front Spring Stiffness: 5
Rear Spring Stiffness: 6
Gearbox
Gear 1: 124 kph
Gear 2: 152 kph
Gear 3: 182 kph
Gear 4: 213 kph
Gear 5: 246 kph
Gear 6: 280 kph
Gear 7: 318 kph
Engine
Throttle map: Fast
Alignment
Camber front: -1.20
Camber rear: -3.00
Toe front: 0.09
Toe rear: 0.35
můj čas: 1:56.004 (Mercedes MGP 01)
wet - mokro
Aerodynamics
Front Wing Angle: 4
Rear Wing Angle: 4
Braking
Balance: F 50% - R 50%
Pressure: Medium
Brake Size: Standard
Balance
Ballast Distribution: F 60% - R 40%
Front Anti-roll Bar: 2
Rear Anti-roll Bar: 7
Suspension
Front Ride Height: 5
Rear Ride Height: 5
Front Spring Stiffness: 5
Rear Spring Stiffness: 6
Gearbox
Gear 1: 124 kph
Gear 2: 152 kph
Gear 3: 182 kph
Gear 4: 213 kph
Gear 5: 246 kph
Gear 6: 280 kph
Gear 7: 318 kph
Engine
Throttle map: Cruise
Alignment
Camber front: -1.20
Camber rear: -3.00
Toe front: 0.09
Toe rear: 0.35
2010 FORMULA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX
Circuit Name: Bahrain International Circuit
Number of Laps: 49
Circuit Length: 6.299 km
Race Distance: 308.405 km
dry (sucho)
Aerodynamics
Front Wing Angle: 3
Rear Wing Angle: 3
Braking
Balance: F 51% - R 49%
Pressure: High
Brake Size: Small
Balance
Ballast Distribution: F 60% - R 40%
Front Anti-roll Bar: 2
Rear Anti-roll Bar: 7
Suspension
Front Ride Height: 2
Rear Ride Height: 3
Front Spring Stiffness: 5
Rear Spring Stiffness: 6
Gearbox
Gear 1: 124 kph
Gear 2: 152 kph
Gear 3: 182 kph
Gear 4: 213 kph
Gear 5: 246 kph
Gear 6: 280 kph
Gear 7: 318 kph
Engine
Throttle map: Fast
Alignment
Camber front: -1.20
Camber rear: -3.00
Toe front: 0.09
Toe rear: 0.35
můj čas: 1:56.004 (Mercedes MGP 01)
wet - mokro
Aerodynamics
Front Wing Angle: 4
Rear Wing Angle: 4
Braking
Balance: F 50% - R 50%
Pressure: Medium
Brake Size: Standard
Balance
Ballast Distribution: F 60% - R 40%
Front Anti-roll Bar: 2
Rear Anti-roll Bar: 7
Suspension
Front Ride Height: 5
Rear Ride Height: 5
Front Spring Stiffness: 5
Rear Spring Stiffness: 6
Gearbox
Gear 1: 124 kph
Gear 2: 152 kph
Gear 3: 182 kph
Gear 4: 213 kph
Gear 5: 246 kph
Gear 6: 280 kph
Gear 7: 318 kph
Engine
Throttle map: Cruise
Alignment
Camber front: -1.20
Camber rear: -3.00
Toe front: 0.09
Toe rear: 0.35
- enzo66
- 2 vítězství
- Příspěvky: 2419
- Registrován: 26 kvě 2007, 16:44
- Bydliště: Koryčany
- Kontaktovat uživatele:
Vyzkoušel jsem vůz podle Silkova nastavení a byl pro mě zcela neřiditelný.
Největší problém pro mě byla asi světlá výška vozu.Při sebemenším doteku s obrubníkem šel vůz do hodin a to hned v zatáčce č.1.
Já osobně preferuji zadní výšku vozu o jeden stupeň vyšší než je přední výška.
Rozložení brzdné síly nastavuji přesně naopak,obecně platí,že v předu mají být brzdy účinnnější než vzadu a mně to tak vyhovuje.
Rozložení hmotnosti mně vyhovuje spíše dozadu a to v poměru 40%-60%.Ale není to pravidlo,na rychlých okruzích dávám poměr ještě větší-aby byl co největší záběr hnací nápravy.
Nastavení vozu je pro mě docela věda a vesměs s nastavováním strávím všechny tři volné tréninky -to jsou 4! hodiny a ještě se mně to zdá málo a pokaždé nejsem úplně spokojený.
Největší problém pro mě byla asi světlá výška vozu.Při sebemenším doteku s obrubníkem šel vůz do hodin a to hned v zatáčce č.1.
Já osobně preferuji zadní výšku vozu o jeden stupeň vyšší než je přední výška.
Rozložení brzdné síly nastavuji přesně naopak,obecně platí,že v předu mají být brzdy účinnnější než vzadu a mně to tak vyhovuje.
Rozložení hmotnosti mně vyhovuje spíše dozadu a to v poměru 40%-60%.Ale není to pravidlo,na rychlých okruzích dávám poměr ještě větší-aby byl co největší záběr hnací nápravy.
Nastavení vozu je pro mě docela věda a vesměs s nastavováním strávím všechny tři volné tréninky -to jsou 4! hodiny a ještě se mně to zdá málo a pokaždé nejsem úplně spokojený.
To je jednoduché: nejprve si musíš navolit, čím chceš ovládat funkci rychlé menu nahoru - dolu - doprava - doleva a tím pak ve hře vybíráš směs pneumatik (tvrdá, měkká) nebo mokré, přechodné gumy. Můžeš tím měnit i mapu motoru nebo sklon předního křídla.
Když moc neovládáš angličtinu, stáhni si do hry češtinu: http://cestiny.idnes.cz/hry/f1-2010-czp ... ry_zel.idn
Jinak chápu, že někdo jiný má i jiný styl a cit pro ježdění, proto je asi hloupost tu vypichovat něco, co je dost individuální. Spíše bychom se tu mohli pochlubit rekodními časy z jednotlivých okruhů nebo šampionátem, kariérou, atd. A s tím Bahrajnem máš pravdu, trochu jsem to upravil.
Závodům zdar...
Když moc neovládáš angličtinu, stáhni si do hry češtinu: http://cestiny.idnes.cz/hry/f1-2010-czp ... ry_zel.idn
Jinak chápu, že někdo jiný má i jiný styl a cit pro ježdění, proto je asi hloupost tu vypichovat něco, co je dost individuální. Spíše bychom se tu mohli pochlubit rekodními časy z jednotlivých okruhů nebo šampionátem, kariérou, atd. A s tím Bahrajnem máš pravdu, trochu jsem to upravil.
Závodům zdar...
No nevím, ale už při pohledu na Bahrajn je to trochu divné, přítlak předních křídel (1, 1) - to je spíše a jen pro Monzu. Ale nejsem proti ničemu hned, takže jsem to zkusil a po dvou kolech už začaly odcházet pneumatiky.
Takže se raději řídím sám sebou a chce to testovat, testovat, testovat....nebýt líný a poctivě se připravit ve všech třech trénincích, sestavit si svůj plán testů, začít s velkým množstvím náplně paliva a zkoušet nastavovat auto postupně, s malými změnami a hlavně jezdit konstantně a nedělat chyby, aby se poznalo, jak na změny auto zareagovalo - jestli porychlilo, jak se s ním brzdí, najíždí do zatáček, jaké má výjezdy z nich, atd.
Takže se raději řídím sám sebou a chce to testovat, testovat, testovat....nebýt líný a poctivě se připravit ve všech třech trénincích, sestavit si svůj plán testů, začít s velkým množstvím náplně paliva a zkoušet nastavovat auto postupně, s malými změnami a hlavně jezdit konstantně a nedělat chyby, aby se poznalo, jak na změny auto zareagovalo - jestli porychlilo, jak se s ním brzdí, najíždí do zatáček, jaké má výjezdy z nich, atd.
- enzo66
- 2 vítězství
- Příspěvky: 2419
- Registrován: 26 kvě 2007, 16:44
- Bydliště: Koryčany
- Kontaktovat uživatele:
Souhlasím se silkem,každému vyhovuje něco jiného.Navíc auta také nejsou stejná,takže nějaké univerzální nastavení může být jenom základní návod.Zbytek je jen na jezdci.
Jinak po tom,co mně kompletně odešel PC a strávil měsíc v servisu jsem přišel o rozjetou kariéru a musím začínat odznovu.Ale alespoň mám novou lepší grafiku.
Takže jako úplný nováček jsem dostal nabídku od tří týmů:HRT,Virgin a Lotus.
Vybral jsem si Lotus a mým týmovým kolegou je Jarno Trulli.Pokusím se popsat jak se bude dařit,ale na nějaké chlubení jak psal výš silk to asi nebude.
Jinak po tom,co mně kompletně odešel PC a strávil měsíc v servisu jsem přišel o rozjetou kariéru a musím začínat odznovu.Ale alespoň mám novou lepší grafiku.
Takže jako úplný nováček jsem dostal nabídku od tří týmů:HRT,Virgin a Lotus.
Vybral jsem si Lotus a mým týmovým kolegou je Jarno Trulli.Pokusím se popsat jak se bude dařit,ale na nějaké chlubení jak psal výš silk to asi nebude.
Já jsem se v pětileté kariéře zatím nikam nedostal, dal jsem si akorát jméno Nick Heidfeld, podepsal za BMW Sauber a v bahrajnské kvalifikaci jsem splnil cíl 14. místo na startu. Jinak závod jsem ještě nedal, není na to moc čas. Spíše hraju reálnou sezónu a jezdím za Hamiltona. A než se dostanu i tam do konce, bude to ještě trvat a to už možná dříve vyjde nová hra 2011, kde to má být více vychytané a prý bude i Safety Car, nechme se tedy překvapit
Už se pomalu dostáváme mimo tuto hru, ale to nevadí. Někde jsem Enzo četl, že F1 2011 má být vylepšená nejen o SC, ale i o traťové maršály mávající vlajkami, což by se už hodně podobalo realitě. Docela zajímavé bude ovládání KERSU a DRS, pokud tam bude. Už teď nevím, jak si nastavím ovládání, to si snad nechám přišít třetí ruku
Ještě mi v této hře chybí zahřívací kolo před závodem, ale to se mi asi nesplní. Ale i tak půjdu letos do této hry znovu a snad bude na ni více času.
Ještě mi v této hře chybí zahřívací kolo před závodem, ale to se mi asi nesplní. Ale i tak půjdu letos do této hry znovu a snad bude na ni více času.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů