hra F1 2010 (Codemasters)

Moderátor: V.I.P.

Zpráva
Autor
silk
1956 J.M.Fangio
1956 J.M.Fangio
Příspěvky: 51
Registrován: 20 říj 2010, 13:35
Kontaktovat uživatele:

hra F1 2010 (Codemasters)

#1 Příspěvek od silk » 20 říj 2010, 18:18

Zdravím všechny,

pokud by byl zájem tu na fóru i o toto téma a našlo by se mezi vámi pár nadšenců, co by si chtělo vyměňovat názory, pochlubit se nějakým úspěchem a různě jinak sdílet dojmy z této novinky na trhu, pak budu rád. Hrajete někdo ?

silk
1956 J.M.Fangio
1956 J.M.Fangio
Příspěvky: 51
Registrován: 20 říj 2010, 13:35
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od silk » 14 lis 2010, 20:19

Přeložil jsem veškeré potřebné údaje o nastavení vozů ve hře, následně bych tu mohl přispívat optimálním nastavením na konkrétní GP, ale potřeboval bych vědět, zda o to bude tu zájem. Zatím se mi to jeví málo úspěšné na tomto fóru. Bude zájem?

NASTAVENÍ VOZU VE HŘE F1 2010

Aerodynamika

Úhel předního křídla (1 - 11)
Vysoká hodnota předního křídla pomáhá rychlejšímu zatáčení a obecně přední části
k přilnavost, ale musí být vyváženo vůči zadnímu křídlu, aby se zabránilo nestabilitě
zadní části.

Úhel zadního křídla (1 - 11)
Vyšší hodnota přítlaku vytváří nedotáčivost, ale umožňuje vyšší rychlost přes rychlé
zatáčky na úkor zvýšení odporu s nižší maximální rychlostí.

Brzdy
Rovnováha (přední = max. 60% min. 40% - zadní = min. 40% max. 60%)
Více procent vpředu vede k větší nedotáčivost při brzdění. Více vzadu vede
k přetáčivosti při brzdění. Brzdná dráha je delší v obou případech.

Tlak (malý - střední - silný)
Vyšší hodnota činí použití brzd citlivější, ale potenciálně může vést k blokování.

Velikost brzd (malé - standartní - velké)
Velké kotoučové brzdy jsou odolnější vůči teplu a používají se všeobecně. Jsou však
méně citlivé a váží více.

Vyvážení

Rozdělení zátěže (přední 0 až 100% - zadní 100 až 0%)
Přesun zátěže dopředu zlepší přední přilnavost na úkor zadní stability. Přesun dozadu
poskytne stabilnější chování v zatáčkách.

Přední stabilizační tyč (1 - 11)
Vyšší hodnota vytváří silnější běh na vnitřku, vytváří citlivější auto za cenu skutečné
přilnavosti při zatáčení. Tím se také zvýší opotřebení pneumatik.

Zadní stabilizační tyč (1 - 11)
Vyšší hodnota znamená menší nedotáčivost, zvyšuje přilnavost a trakci v zatáčkách,
snižuje opotřebení pneumatik, ale hůře bude vůz reagovat a manipulovat.

Zavěšení

Přední světlá výška (1 - 11)
Vyšší hodnota přináší více nedotáčivosti v rychlých zatáčkách, umožňuje měkčí
pružiny a více agresivní použití obrubníků, ale snižuje celkový přítlak.

Zadní světlá výška (1 - 11)
Vyšší hodnota přináší více přetáčivosti v rychlých zatáčkách, umožňuje měkčí
pružiny a více agresivní použití obrubníků, ale snižuje celkový přítlak.

Tuhost přední pružiny (1 - 11)
Vyšší hodnota vytváří větší nedotáčivost, více citlivé ovládání a větší trakci,
ale snižuje přilnavost v zatáčkách a zvyšuje přední opotřebení pneumatik.

Tuhost zadní pružiny (1 - 11)
Vyšší hodnota vytváří větší přetáčivost, více citlivé ovládání, ale sníží
trakci, přilnavost při zatáčení a zvýší zadní opotřebení pneumatik.

Převodovka

1. rychlostní stupeň
Nutno nastavit tento stupeň podle nejpomalejší zatáčky na okruhu.
2. - 6. rychlostní stupeň
'Krátké' stupně se používají pro tratě s několika málo rovinkami a spoustou zatáček.
'Dlouhé' stupně pro tratě s dlouhými rovinkami a spoustou rychlých zatáček.
7. rychlostní stupeň
Tento stupeň se nastavuje podle omezovače otáček na konci
nejdelší rovinky.

Motor

Motorové jednotky (1, 2, 3, 3, 4, 5, 6, 7, 8 )
V sezóně lze použít nejvýše 8 pohonných jednotek. Každá další znamená penalizaci.

Mapa škrtící klapky (volná - standartní - pevná)
Vyšší hodnota poskytuje více agresivní použití síly. To zlepšuje akceleraci,
ale je obtížné dosáhnout rovnováhy při nízké úrovni přilnavosti.

Palivo
Tato volba je dostupná pouze během tréninku a kvalifikace. Cvičení s různým
množstvím paliva vaše auto perfektně připraví.

Zarovnání

Přední sklon (-1.50 IN - OUT -0.50)
Klesající hodnota sklonu zlepšuje přední stabilitu při zatáčení, ale zmenší se
zrychlení v rovné linii a zvýší se přední opotřebení pneumatik.

Zadní sklon (-3.50 IN - OUT -2.50)
Klesající hodnota sklonu zlepšuje zadní stabilitu při zatáčení, ale zmenší se
přilnavost a zvýšení se zadní opotřebení pneumatik.

Přední sbíhavost (0.15 IN - OUT -0.05)
Při vyšší hodnotě auto lépe reaguje při zatáčení, ale je méně stabilní na rovinkách.
Nižší hodnota má opačný účinek.

Zadní sbíhavost (0.50 IN - OUT 0.20)
Při vyšší hodnotě auto lépe reaguje při zatáčení, ale je méně stabilní na rovinkách.
Nižší hodnota má opačný účinek.

Uživatelský avatar
GPfacts
jedno vítězství
jedno vítězství
Příspěvky: 1523
Registrován: 26 bře 2009, 17:24
Kontaktovat uživatele:

F-1

#3 Příspěvek od GPfacts » 15 lis 2010, 00:01

Z moji strany kazdopadne nezajem. Sorry...

Uživatelský avatar
enzo66
2 vítězství
2 vítězství
Příspěvky: 2419
Registrován: 26 kvě 2007, 16:44
Bydliště: Koryčany
Kontaktovat uživatele:

Re: hra F1 2010 (Codemasters)

#4 Příspěvek od enzo66 » 10 led 2011, 08:35

silk píše:Zdravím všechny,

pokud by byl zájem tu na fóru i o toto téma a našlo by se mezi vámi pár nadšenců, co by si chtělo vyměňovat názory, pochlubit se nějakým úspěchem a různě jinak sdílet dojmy z této novinky na trhu, pak budu rád. Hrajete někdo ?
Ahoj
z mé strany určitě velký zájem!Díky za přeložení,protože angličtina je pro mě španělská ves.
Tuto hru budu mít k dispozici tento týden.Ale jinak jsem úplný začátečník,zatím jsem jezdil na PC jenom sezónu 2002 a to poprvé teprve o Vánocích.Ale strašně moc mě to vzalo,je to neskutečné a doporučoval bych si zahrát každému,protože teprve při jízdě na simulátoru člověk pochopí,jaký je to fofr,jezdec má spoustu práce v minimálním čase.Také najít to nejlepší nastavení je doslova mravenčí práce.
Když si procházím data z telemetrie,tak mně jde hlava kolem.Krásně jde vidět,jak mizerný bych byl pilot :D

silk
1956 J.M.Fangio
1956 J.M.Fangio
Příspěvky: 51
Registrován: 20 říj 2010, 13:35
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od silk » 29 led 2011, 12:13

Fajn, takže budu pokračovat v tomto tématu...mě to bere už od chvíle, co jsem pařil v devadesátých letech takovou primitivní hru z roku 1988, ale tehdy nic lepšího nebylo...na výběr tam bylo asi 8 tratí a 3 formule: McLaren, Williams a Ferrari :lol:
To tato hra už je úplně někde jinde, a i když má své mouchy, tak je to fajn hra pro milovníky F1...

silk
1956 J.M.Fangio
1956 J.M.Fangio
Příspěvky: 51
Registrován: 20 říj 2010, 13:35
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od silk » 29 led 2011, 12:28

Začnu zde s optimálním nastavováním vozů pro jednotlivé okruhy, a to jak za sucha, tak i za mokra. Ale upozorním dopředu, že nastavení je věcí individuální, tudíž co vyhovuje mě nemusí vyhovovat druhému. Můžeme zde proto i diskutovat o nastavování. Pokud má někdo blíže k technice a rozumí těmto věcem, budu velice rád, kdyby pomohl a vysvětlil principy všech úkonů (např. co se děje, když se sníží sbíhavost kol, atd.).

silk
1956 J.M.Fangio
1956 J.M.Fangio
Příspěvky: 51
Registrován: 20 říj 2010, 13:35
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od silk » 29 led 2011, 12:31

ROUND 1: SAKHIR
2010 FORMULA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX
Circuit Name: Bahrain International Circuit
Number of Laps: 49
Circuit Length: 6.299 km
Race Distance: 308.405 km

dry (sucho)
Aerodynamics
Front Wing Angle: 3
Rear Wing Angle: 3

Braking
Balance: F 51% - R 49%
Pressure: High
Brake Size: Small

Balance
Ballast Distribution: F 60% - R 40%
Front Anti-roll Bar: 2
Rear Anti-roll Bar: 7

Suspension
Front Ride Height: 2
Rear Ride Height: 3
Front Spring Stiffness: 5
Rear Spring Stiffness: 6

Gearbox
Gear 1: 124 kph
Gear 2: 152 kph
Gear 3: 182 kph
Gear 4: 213 kph
Gear 5: 246 kph
Gear 6: 280 kph
Gear 7: 318 kph

Engine
Throttle map: Fast

Alignment
Camber front: -1.20
Camber rear: -3.00
Toe front: 0.09
Toe rear: 0.35

můj čas: 1:56.004 (Mercedes MGP 01)


wet - mokro
Aerodynamics
Front Wing Angle: 4
Rear Wing Angle: 4

Braking
Balance: F 50% - R 50%
Pressure: Medium
Brake Size: Standard

Balance
Ballast Distribution: F 60% - R 40%
Front Anti-roll Bar: 2
Rear Anti-roll Bar: 7

Suspension
Front Ride Height: 5
Rear Ride Height: 5
Front Spring Stiffness: 5
Rear Spring Stiffness: 6

Gearbox
Gear 1: 124 kph
Gear 2: 152 kph
Gear 3: 182 kph
Gear 4: 213 kph
Gear 5: 246 kph
Gear 6: 280 kph
Gear 7: 318 kph

Engine
Throttle map: Cruise

Alignment
Camber front: -1.20
Camber rear: -3.00
Toe front: 0.09
Toe rear: 0.35

Uživatelský avatar
enzo66
2 vítězství
2 vítězství
Příspěvky: 2419
Registrován: 26 kvě 2007, 16:44
Bydliště: Koryčany
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od enzo66 » 28 bře 2011, 10:57

Vyzkoušel jsem vůz podle Silkova nastavení a byl pro mě zcela neřiditelný.
Největší problém pro mě byla asi světlá výška vozu.Při sebemenším doteku s obrubníkem šel vůz do hodin a to hned v zatáčce č.1.
Já osobně preferuji zadní výšku vozu o jeden stupeň vyšší než je přední výška.
Rozložení brzdné síly nastavuji přesně naopak,obecně platí,že v předu mají být brzdy účinnnější než vzadu a mně to tak vyhovuje.
Rozložení hmotnosti mně vyhovuje spíše dozadu a to v poměru 40%-60%.Ale není to pravidlo,na rychlých okruzích dávám poměr ještě větší-aby byl co největší záběr hnací nápravy.
Nastavení vozu je pro mě docela věda a vesměs s nastavováním strávím všechny tři volné tréninky -to jsou 4! hodiny a ještě se mně to zdá málo a pokaždé nejsem úplně spokojený. :roll:

Uživatelský avatar
enzo66
2 vítězství
2 vítězství
Příspěvky: 2419
Registrován: 26 kvě 2007, 16:44
Bydliště: Koryčany
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od enzo66 » 28 bře 2011, 11:01

Otázka pro Silka:

Protože se učím anglicky krátce a návod je v angličtině-mám jeden velký problém.
Nevím jak nastavit volání do boxů o nové pneumatiky.Jakmile začne pršet a zajedu na výměnu,tak mně vždycky nasadí znovu hladké pneumatiky a já nevím jak to změnit.

Předem moc děkuji za odpověď.

silk
1956 J.M.Fangio
1956 J.M.Fangio
Příspěvky: 51
Registrován: 20 říj 2010, 13:35
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od silk » 03 kvě 2011, 11:39

To je jednoduché: nejprve si musíš navolit, čím chceš ovládat funkci rychlé menu nahoru - dolu - doprava - doleva a tím pak ve hře vybíráš směs pneumatik (tvrdá, měkká) nebo mokré, přechodné gumy. Můžeš tím měnit i mapu motoru nebo sklon předního křídla.

Když moc neovládáš angličtinu, stáhni si do hry češtinu: http://cestiny.idnes.cz/hry/f1-2010-czp ... ry_zel.idn

Jinak chápu, že někdo jiný má i jiný styl a cit pro ježdění, proto je asi hloupost tu vypichovat něco, co je dost individuální. Spíše bychom se tu mohli pochlubit rekodními časy z jednotlivých okruhů nebo šampionátem, kariérou, atd. A s tím Bahrajnem máš pravdu, trochu jsem to upravil.
Závodům zdar...

silk
1956 J.M.Fangio
1956 J.M.Fangio
Příspěvky: 51
Registrován: 20 říj 2010, 13:35
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od silk » 22 kvě 2011, 21:59

No nevím, ale už při pohledu na Bahrajn je to trochu divné, přítlak předních křídel (1, 1) - to je spíše a jen pro Monzu. Ale nejsem proti ničemu hned, takže jsem to zkusil a po dvou kolech už začaly odcházet pneumatiky.
Takže se raději řídím sám sebou a chce to testovat, testovat, testovat....nebýt líný a poctivě se připravit ve všech třech trénincích, sestavit si svůj plán testů, začít s velkým množstvím náplně paliva a zkoušet nastavovat auto postupně, s malými změnami a hlavně jezdit konstantně a nedělat chyby, aby se poznalo, jak na změny auto zareagovalo - jestli porychlilo, jak se s ním brzdí, najíždí do zatáček, jaké má výjezdy z nich, atd.

Uživatelský avatar
enzo66
2 vítězství
2 vítězství
Příspěvky: 2419
Registrován: 26 kvě 2007, 16:44
Bydliště: Koryčany
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od enzo66 » 23 kvě 2011, 07:45

Souhlasím se silkem,každému vyhovuje něco jiného.Navíc auta také nejsou stejná,takže nějaké univerzální nastavení může být jenom základní návod.Zbytek je jen na jezdci.

Jinak po tom,co mně kompletně odešel PC a strávil měsíc v servisu jsem přišel o rozjetou kariéru a musím začínat odznovu.Ale alespoň mám novou lepší grafiku.

Takže jako úplný nováček jsem dostal nabídku od tří týmů:HRT,Virgin a Lotus.
Vybral jsem si Lotus a mým týmovým kolegou je Jarno Trulli.Pokusím se popsat jak se bude dařit,ale na nějaké chlubení jak psal výš silk to asi nebude.

silk
1956 J.M.Fangio
1956 J.M.Fangio
Příspěvky: 51
Registrován: 20 říj 2010, 13:35
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od silk » 23 kvě 2011, 09:57

Já jsem se v pětileté kariéře zatím nikam nedostal, dal jsem si akorát jméno Nick Heidfeld, podepsal za BMW Sauber a v bahrajnské kvalifikaci jsem splnil cíl 14. místo na startu. Jinak závod jsem ještě nedal, není na to moc čas. Spíše hraju reálnou sezónu a jezdím za Hamiltona. A než se dostanu i tam do konce, bude to ještě trvat a to už možná dříve vyjde nová hra 2011, kde to má být více vychytané a prý bude i Safety Car, nechme se tedy překvapit :wink:

Uživatelský avatar
enzo66
2 vítězství
2 vítězství
Příspěvky: 2419
Registrován: 26 kvě 2007, 16:44
Bydliště: Koryčany
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od enzo66 » 23 kvě 2011, 13:45

Já mám za sebou první závod v Bahrajnu.Podrobnosti později-jak říkáš-není toho času. :?
No a na F1 2011 se taky těším,protože 2010 má přece jen nějaké ty mouchy a SC tam fakt chybí.

silk
1956 J.M.Fangio
1956 J.M.Fangio
Příspěvky: 51
Registrován: 20 říj 2010, 13:35
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od silk » 24 kvě 2011, 09:25

Už se pomalu dostáváme mimo tuto hru, ale to nevadí. Někde jsem Enzo četl, že F1 2011 má být vylepšená nejen o SC, ale i o traťové maršály mávající vlajkami, což by se už hodně podobalo realitě. Docela zajímavé bude ovládání KERSU a DRS, pokud tam bude. Už teď nevím, jak si nastavím ovládání, to si snad nechám přišít třetí ruku :lol:
Ještě mi v této hře chybí zahřívací kolo před závodem, ale to se mi asi nesplní. Ale i tak půjdu letos do této hry znovu a snad bude na ni více času.

Odpovědět

Zpět na „Simulátor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů