2x MAX (nejlepší a nejhorší výkon závodu)

Vše o sezóně, komentáře k závodům
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Achard
23 vítězství
23 vítězství
Příspěvky: 23064
Registrován: 13 lis 2006, 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

2x MAX (nejlepší a nejhorší výkon závodu)

#1 Příspěvek od Achard » 15 bře 2010, 11:22

Stejně jako v předešlých letech, ke každému závodu přidám své subjektivní hodnocení, které jsem pracovně nazval "2xMAX" - maximální výkon závodu a maximální zklamání závodu.
Po sezóně uvidíme, kdo nasbírá nejvíce kladných a záporných hodnocení...

Pokud máte k hodnocení komentář (ještě jednou připomínám, že jde o mé subjektivní hodnocení), napište ho k jednotlivým závodům, kde bude "2x MAX" také uváděn.

Uživatelský avatar
Achard
23 vítězství
23 vítězství
Příspěvky: 23064
Registrován: 13 lis 2006, 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Achard » 15 bře 2010, 11:23

A ještě přidávám výsledky "2xMAX" z minulých let:


2009:
MAXimální výkon:
Brawn GP – 3
S.Vettel – 3
K.Kobayashi – 2
R.Barrichello – 1
J.Button – 1
G.Fisichella – 1
Force India – 1
T.Gock - 1
L.Hamilton – 1
N.Heidfeld – 1
N.Rosberg – 1
Toyota – 1

MAXimální zklamání:
R.Barrichello – 2
L.Badoer – 2
Ferrari – 2
Brawn GP – 1
BMW – 1
L.Hamilton – 1
FIA – 1
Komentátoři FIA – 1
M.Mosley – 1
GP Japonska – 1
Komentátoři TV Nova – 1
R.Kubica – 1
McLaren – 1
Toyota – 1

2008:
MAXimální výkon:
L.Hamilton - 3
R.Kubica – 3
S.Vettel - 3
S.Bourdais – 1
Ferrari - 1
T.Glock - 1
N.Heidfeld – 1
H.Kovalainen – 1
N.Piquet - 1
Renault – 1
N.Rosberg - 1
A.Sutil – 1

MAXimální zklamání:
Ferrari - 5
L.Hamilton – 2
N.Heidfeld – 2
F.Massa - 2
F.Alonso – 1
BMW – 1
D.Coulthard -1
Honda - 1
Komentátoři TV Nova – 1
N.Piquet - 1
K.Raikkonen – 1

2007:
MAXimální výkon:
S.Vettel - 3
L.Hamilton - 2
R.Kubica - 2
McLaren - 2
K.Raikkonen – 2
D.Couthard – 1
Ferrari – 1
F.Massa - 1
T.Sato – 1
M.Winkelhock - 1
A.Wurz – 1

MAXimální zklamání:
D.Coulthard – 3
F.Alonso – 2
TV Nova – 2
Ferrari – 1
FIA – 1
L.Hamilton – 1
Honda – 1
McLaren - 1
F.Massa – 1
Mechanici BMW – 1
R.Schumacher – 1
Toyota – 1
J.Trulli – 1

Uživatelský avatar
Achard
23 vítězství
23 vítězství
Příspěvky: 23064
Registrován: 13 lis 2006, 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Achard » 15 bře 2010, 11:24

GP Bahrajnu

MAXimální výkon: Kdo by po pátečních volných trénincích vsadil na double Ferrari? Je pravda, že u obou vozů měnili motory, je pravda, že nebýt technických problémů S.Vettela, zbylo by na ně druhé a třetí místo. Přesto vše, je výkon Ferrari, velkým překvapením začátku sezony.


MAXimální zklamání: Není to sice takový trapas jako loni, ale velice mě zklamal přístup FIA k nejasným technickým pravidlům. McLaren požádal v únoru o kontrolu zadního křídla, komisař FIA neměl na to čas s tím, že rozhodnou až při přijímání vozů v Bahrajnu. Takže McLaren musel vyvíjet dvě křídla a vozit je do Bahrajnu. A to se všude mluví o úsporách… Stejně tak otvory pro proudění vzduchu ovládané jezdcem, s kterými přišel McLaren. Toto řešení je viditelně na hraně pravidel, znamená to, že všichni ho musí okopírovat a zase to bude stát hromadu peněz… Nejvíc mě šokoval přístup FIA k difuzorum McLarenu – musí je do GP Austrálie předělat! Buď jsou nelegální a pak získali v Bahrajnu výhodu (a neměli být vůbec připuštěni na start), nebo jsou legální a pak je není třeba předělávat… Copak není možné napsat jasnější pravidla a především - dát k nim výklad okamžitě, když se někdo zeptá??

Uživatelský avatar
Achard
23 vítězství
23 vítězství
Příspěvky: 23064
Registrován: 13 lis 2006, 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Achard » 31 bře 2010, 11:59

GP Austálie

MAXimální výkon: Více jezdců zajelo dobře, mě nejvíce zaujal F.Alonso

MAXimální zklamání: Nemyslím, že by někdo absolutně zklamal, ale čekal jsem, že M.Schumacher se probojuje výše

Tentokráte bude komentář k oběma jezdcům současně a na statistických údajích ukáži, proč jsem zvolil právě tyto jezdce:
Alonso startoval jako třetí, M.Schumacher ze sedmé pozice. Oba se zapletli po startu do kolize tří šampónů (spolu s Butonem), což znamenalo hodiny pro Alonsa (a 18 místo) a výměnu předního křídla Schumachera (vrátil se na 20 místě). Po zajetí SC šli oba dopředu a v 7 kole jeli za sebou na 13 a 14 místě. Pak se měnily gumy pořadí se ustálilo s Alonsem na 10 a Schumacherem na 13 místě (to je 10 kolo). Ale zatímco Fernando je ve 21 kole sedmý, Schumacher se celou tu dobu nedostal přes Alguersuariho a je stále třináctý… Michael se přes něj přeci jen dostal, ale po další zastávce pro gumy klesl zpět a nedokázal ho předjet dalších 23 kol! (povedlo se mu to v 53 kole). Pak se sice doškrábal pro jeden bod, ale to bylo vše… Fernando se mezi tím dostal na čtvrté místo, které uhájil před Hamiltonem na nových gumách (pravda, je otázkou jak by to dopadlo, kdyby Hamiltona nesestřelil Webber).
Shrnutí – Alonso poskočil z 18 místa na čtvrté a ještě odrazil útok Hamiltona, zatímco Schumacher z 20 (a měl ztrátu z boxů po výměně křídla) se vyšplhal na 10 místo, když se zasekl na 36 kol za J.Alguersuarim (je otázkou, zda se opravdu nedá předjíždět, nebo zda je Jaime tak výborný jezdec...).

Uživatelský avatar
Achard
23 vítězství
23 vítězství
Příspěvky: 23064
Registrován: 13 lis 2006, 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Achard » 05 dub 2010, 13:21

GP Malajsie

MAXimální výkon: V předchozích závodech to vypadalo na vítězství týmu Red Bull, ale vždy ho zbrzdila technická porucha. Tentokráte mu vyšlo všechno. Webber si vyjel nejrychlejší čas kvalifikace s náskokem více jak vteřiny před druhým Rosbergem. Vettel byl sice „až“ třetí, zato se mu povedl start snů, který ho katapultoval do čela… A pak oba jezdci kralovali závodu a bez potíží si dojeli pro double…

MAXimální zklamání: Týmem, který bude chtít na Malajsii rychle zapomenout, je Ferrari. Prokaučovali kvalifikaci – předpokládali že déšť přestane a on zesílil – což znamenalo, že ani jeden vůz nepostoupil z první kvalifikace! Start z 19 (Alonso) a 21 pozice (Massa), mnoho nesliboval… Massa závod odkroužil a skončil sedmý, Alonso přišel o spojku a tak je s obdivem, že se pustil do souboje s Buttonem. Ten rozhodla porucha motoru… Shrnuto – nepostoupení z první kvalifikace, sedmé místo v cíli, vylágrovaná spojka a zničený motor není to, s čím by se mohli u Ferrari chlubit…

Uživatelský avatar
Achard
23 vítězství
23 vítězství
Příspěvky: 23064
Registrován: 13 lis 2006, 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Achard » 23 dub 2010, 17:15

GP Číny

MAXimální výkon: Výborný závod zajel J.Button. Rozhodl se nepřezout když začalo pršet a pneumatikový poker mu letos už podruhé vyšel. Pak si počkal na chybu N.Rosberga a od 19 kola až do posledního 56 bez větších problémů kontroloval závod.

MAXimální zklamání: Do hledáčku televizních kamer se dostal většinou pouze tehdy, když byl předjížděn – na to není M.Schumacher zvyklý. Závod v Číně mu nevyšel a bez ohledu na to, zda se tak stalo špatným šasí (jak tvrdí tým), nebo způsobem jízdy (jak tvrdí většina kritiků), rozhodně se tak slabý výkon od sedminásobného šampiona nečekal…

Uživatelský avatar
Achard
23 vítězství
23 vítězství
Příspěvky: 23064
Registrován: 13 lis 2006, 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Achard » 13 kvě 2010, 12:18

GP Španělska

MAXimální výkon: svůj životní závod zajel Mark Webber. V kvalifikaci si vyjel nejlepší startovní pozici a v závodě se ujal po startu vedení, které nikomu nepřepustil (ani při zastávce v boxu, jde o „čisté“ vítězství start cíl). V závodě zajížděl jedno nejrychlejší kolo za druhým a nic nesnižuje, že to úplně nejrychlejší mu sebral L.Hamilton – čehož si naopak u Webbera cením, že s náskokem přes 20 vteřin šetřil motor a neriskoval nejrychlejší kolo, když nemusel…

MAXimální zklamání: už dlouho jsem si nestěžoval na komentář TV Nova. Tentokrát mi ale velice vadilo to věčné zdůrazňování „a pak že se tady nedá předjíždět“ Pane Rychtře, v Barceloně se OPRAVDU nedá předjíždět, jak dokázal Buton zaseknutý za Schumacherem a Kobayashi na nových gumách trápící se za Petrovem. A nebo jsme se koukali každý na jiný závod… A to nezmiňuji že přehlédl utržené přední křídlo a zastávky v boxu…

Uživatelský avatar
Achard
23 vítězství
23 vítězství
Příspěvky: 23064
Registrován: 13 lis 2006, 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Achard » 25 kvě 2010, 22:13

GP Monaka

MAXimální výkon: absolutorium si zaslouží Red Bull za double, ale to letos není možné považovat za překvapení. Maximální výkon podle mého proto podal Robert Kubica, který na průměrném Renaultu dokázal podat obdivuhodný výkon, v kvalifikaci si zajistil první řadu a v závodě skončil hned za bezkonkurenčními vozy Red Bull.

MAXimální zklamání: stále, stále, stále dokola tvrdím, že v demokracii musí existovat institut odvolání, platit presunkce neviny a princip, podle kterého, pokud situace dovoluje dva výklady, platí ten, který je pro žalovaného příznivější. Tohle platí ve všech demokratických státech a institucích, k nímž ale FIA nepatří. Jak jinak by stále platilo pravidlo, že proti penalizaci 20 vteřin se nejde odvolat, že pokud je pravidlo nejasné platí závěr, který udělá z FIA menšího blbce, místo aby ctilo názor protistrany. Tentokráte na to doplatil Schumacher a moc neutěší, že FIA přiznala nepřesnosti a dodatečně upravila pravidla. Tento postoj FIA trvá již několik let a s každou další kauzou je pro mě čím dál více nepřijatelný.

Uživatelský avatar
Achard
23 vítězství
23 vítězství
Příspěvky: 23064
Registrován: 13 lis 2006, 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Achard » 11 čer 2010, 12:29

GP Turecka

MAXimální výkon: velice dlouho jsem přemýšlel, kdo zajel nejlepší závod. Nemyslím, že by někdo viditelně vyčníval nad průměr, ale ocenění dle mého si zaslouží K.Kobayashi, který přivezl Sauberu první body.

MAXimální zklamání: informovanost jezdců u týmů Red Bull a McLaren je přinejmenším zarážející. Webber dostane pokyn k přepnutí do úsporného režimu a nemá informaci o tom, že Vettel jede naplno… …a Vettel zase neví, že Webber nepočítá s tím, že na něj chce zaútočit – takže se nemůžeme divit, že to dopadlo, jak to dopadlo. Totéž u McLarenu – na dotaz Hamiltona, zda na něj Button zaútočí dostal jednoznačnou odpověď. Všichni víme, jak to bylo o kolo později… Vybavil se mi při tom souboj Villeneuve – Pironi v Imole 1982… jen doufám, že ta „opomenutí“ v komunikaci nebudou mít stejný dopad…

Uživatelský avatar
Achard
23 vítězství
23 vítězství
Příspěvky: 23064
Registrován: 13 lis 2006, 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Achard » 21 čer 2010, 11:38

GP Kanady

MAXimální výkon: Asi bych měl ocenit double McLarenu, ale já si více cením výsledku Force India. Oba vozy v TOP10 a oba vozy na bodech… Nemít u Renaultu Kubicu, kdo ví, který tým by byl v šampionátu pátý…

MAXimální zklamání: Ruku na srdce, GP Kanady patřila mezi letošní nejzajímavější závody, ale bylo to především díky pneumatikám. Kdo pneumatikový poker naprosto nezvládl byl Red Bull. Že jel kvalifikaci na tvrdé směsi byl pochopil jako kalkulovaný risk, ale proč nechali Webbera tak dlouho na trati, když bylo jasné že ztrácí a že výsledný efekt nebude žádný, to snad ví jen taktici týmu…

Uživatelský avatar
Achard
23 vítězství
23 vítězství
Příspěvky: 23064
Registrován: 13 lis 2006, 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Achard » 01 črc 2010, 11:42

GP Evropy

MAXimální výkon: Původně jsem chtěl ocenit Sauber za výbornou strategii, ale ocenění si zaslouží především K.Kobayashi. Předvedl perfektní výkon, když po celý závod za sebou udržel Buttona a na závěr závodu plně využil možnosti nových pneu a předjel Alonsa s Buemim (toho dokonce při vjezdu na cílovou rovinku v posledním kole, o čemž sám nevěděl).

MAXimální zklamání: Zklamáním bylo určitě umístění M.Schumachera, ale nemyslím, že to byla tentokrát jeho vina, zklamal celý tým Mercedes. Začalo to kvalifikací, když ani jeden vůz nepostoupil mezi TOP 10 a pokračovalo v závodě. R.Brawn je geniální stratég, tentokrát ale závod prokaučoval. Když jezdec staví v boxu 3x a navíc stojí u výjezdu na červené světlo, pak by lépe nedojel ani Fangio, Senna, nebo Michael Schumacher…

Uživatelský avatar
Achard
23 vítězství
23 vítězství
Příspěvky: 23064
Registrován: 13 lis 2006, 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Achard » 16 črc 2010, 14:02

GP Anglie

MAXimální výkon: Obecně platí, že na začátku sezony jeden tým odskočí a další ho během sezony (většinou úspěšně) dohání. Red Bull má ale stále velkou převahu a nebýt nehorázné smůly (a možná i lepšího vedení týmu), šel by od vítězství k vítězství. V Anglii měl v kvalifikaci drtivou převahu, Webber vyhrál stylem start-cíl a Vettel, který měl po startu prakticky kolo ztrátu (vedoucího Webbera mohl vidět ve zpětném zrcátku) si dojel pro sedmé místo. Jeho výkon vyzní, když ho porovnáte s F.Massou – také musel v prvním kole do boxu, vyjel před Vettelem a v cíli byl patnáctý…

MAXimální zklamání: byl jsem zděšen, když jsem slyšel nenávistný komentář TV Nova proti Vettlovi . Chápu, že určitý jezdec je někomu sympatický a jinému ne, ale komentátor by se měl snažit alespoň trochu o objektivitu. Přát někomu, že nezaviněně přišel o (pravděpodobné) vítězství a ještě několikrát to zopakovat a připomenout vše špatné co lze najít, je hodno bulváru. Pravda, TVNova mezi bulvár patří, ale ať to netáhají do sportovních přenosů!

Uživatelský avatar
Achard
23 vítězství
23 vítězství
Příspěvky: 23064
Registrován: 13 lis 2006, 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Achard » 30 črc 2010, 11:15

GP Německo

MAXimální výkon: Kdo čekal double Ferrari? Ač Alonso nevyhrál kvalifikaci, jeho ztráta byla zanedbatelná a po startu šel tandem Ferrari do vedení a prakticky je nikdo neohrozil. Formule 1 JE týmový sport, proto souhlasím s tím, že Massa nakonec pustil Alonsa před sebe. Pokud chce ještě tým získat titul, byla to jediná možnost, což jejich fandové, kteří nejvíce křičeli, možná ocení na konci roku…

MAXimální zklamání: Tým, který bude chtít na Německo co nejdříve zapomenout je Force India. Těm snad nevyšlo vůbec nic – od volných tréninků až po kvalifikaci, ve které Liuzzi havaroval hned na začátku a Sutil nebyl schopen vyjet lepší než 14 čas – což mu bylo stejně k ničemu, protože měnil převodovku… V závodě trápení pokračovalo, záměna gum u jezdců znamenala ztrátu všech šancí a tak ostudné 16 (Liuzzi) a 17 (Sutil) místo v cíli odpovídá průběhu celého závodního víkendu…

Uživatelský avatar
Achard
23 vítězství
23 vítězství
Příspěvky: 23064
Registrován: 13 lis 2006, 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Achard » 05 zář 2010, 13:16

GP Maďarska

MAXimální výkon: Linie mezi úspěchem a prohrou je velice tenká a když risk vyjde, je jezdec chválen, když ne, je zatracován. Mark Webber riskl při výjezdu SC nejet do boxu a vyhrál. Sice mu k tomu pomohla nesmyslná penalizace S.Vettela, ale nic to nesnižuje bezchybný Webberův výkon.

MAXimální zklamání: Po kolikáte už musím konstatovat, že největším nepřítelem závodů F1 je sama FIA? Letos opět ovlivnila výsledky na dráze a v zájmu peněz šla stranou i bezpečnost. S.Vettel byl potrestán za něco, co ho samotného poškodilo a že by chtěl pomoci Webberovi, tomu snad nikdo nevěří. Jak jinak si vyložit směšné pokuty pro Renault a Mercedes ? Kdo odškodní Sutila za zničený vůz? To kolo odlétnuté od Mercedesu mohlo někoho zabít… Za likvidační manévr Schumachera na Barichella pokles 10 míst na startu, to je opravdu výsměch. Ale dokážete si představit, o kolik peněz by Bernie přišel, kdyby dostal Renault s Mercedes zákaz startu?

Uživatelský avatar
Achard
23 vítězství
23 vítězství
Příspěvky: 23064
Registrován: 13 lis 2006, 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Achard » 15 zář 2010, 11:47

GP Belgie

MAXimální výkon: Vítězstvím start-cíl by si ocenění asi zasloužil L.Hamilton, mě ale zaujal jiný výkon. Kdo by si před závodem vsadil na Mercedes? Schumacher byl v kvalifikaci až 11, Rosberg ještě o jedno místo za ním. Schumacher díky penalizaci z Maďarska startoval z 21 místa, Rosberg za výměnu převodovky startoval z 15. místa. A výsledek? Rosberg byl v cíli šestý, Schumacher hned za ním! Tenhle výsledek je více nečekaný, než vítězství Hamiltona…

MAXimální zklamání: v 2xMAX Maďarska jsem napsal: „Linie mezi úspěchem a prohrou je velice tenká a když risk vyjde, je jezdec chválen, když ne, je zatracován.“ Tentokráte to platí o druhém jezdci Red Bullu. S.Vettel riskl a nevyšlo to… Ale největší papírový kandidát na mistra světa si takové chyby dovolit nemůže. V Maďarsku zvoral restart a penalizací přišel o vítězství, zde ztratil stupně vítězů. Ještě jeden takový nepovedený risk a z největšího kandidáta bude největší propadák…

Zamčeno

Zpět na „Sezóna 2010“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host