Pravidla 2024
Moderátor: V.I.P.
- Achard
- 23 vítězství
- Příspěvky: 23639
- Registrován: 13 lis 2006, 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Pravidla 2024
Zakáže F1 ohřívací deky? Rozhodne se v červenci
Formule 1 má v plánu od roku 2024 zakázat používání ohřívacích dek. Důvodem je především úspora nákladů.
Stejný plán ale existoval už dříve a F1 vždy nakonec couvla. Rozhodne se po Velké ceně Velké Británie 2023.
Pirelli musí navrhnout sloučeniny schopné pracovat od 20 do 120 stupňů, jinak riskuje, že se pneumatiky špatně zahřejí nebo naopak přehřejí. Musím navrhnout novou konstrukci.“
Formule 1 má v plánu od roku 2024 zakázat používání ohřívacích dek. Důvodem je především úspora nákladů.
Stejný plán ale existoval už dříve a F1 vždy nakonec couvla. Rozhodne se po Velké ceně Velké Británie 2023.
Pirelli musí navrhnout sloučeniny schopné pracovat od 20 do 120 stupňů, jinak riskuje, že se pneumatiky špatně zahřejí nebo naopak přehřejí. Musím navrhnout novou konstrukci.“
Re: Pravidla 2024
FIA spolu s Pirelli a dvoma tímami budú po Silverstone testovať blatníky zadných kolies. Nasadzované by mali byť iba v prípade hustého dažďa alebo prerušenia veľkej ceny červenou vlajkou. Potenciál nasadenia už od sezóny 2024.
Re: Pravidla 2024
ZMĚNY PRO SEZÓNU 2024
1 - Limit pohonných jednotek pro tuto sezónu měl být snížen ze 4 na 3. Po velkých změnách u jednotlivých výrobců v designu pohonných jednotek pro zvládnutí několika dalších kilometrů na více tratích byla tato změna zrušena. To by mělo znamenat větší výkonnost a spolehlivost napříč všemi závody a méně hořících/změn motorů a penalizací pro piloty.
2 - V reakci na Katar musí mít každý monopost na špičce předního křídla otvor, kterým bude procházet vzduch pro chlazení pilotů a také mohou mít lapač vzduchu navíc na vrchu podvozku pro lepší podmínky pilotů.
3 - Japonská odnož německé firmy BBS, která zásobuje všechny stáje jejich ráfky na pneumatiky, se rozhodla je udělat silnější a tím i těžší, a to pro lepší průjezdy přes obrubníky pro lepší časy na kolo.
Během sezóny se bude také vyrábět a testovat sada podběhů kol do deštivých podmínek pro zabránění vodního spreje. Mělo by to znamenat pokračování závodů v extrémnějších podmínkách, které by byly jinak pozastaveny červenou vlajku.
4 - V reakci na Zhouovu nehodu na Silverstone 2 roky zpět bude v rámci bezpečnosti zlepšena odolnost stran monopostu a tzv. ,,roll hoop" , který zabrání monopostu při převrácení se se zarýt do země. Toto pravidlo také způsobilo, že jednotlivé týmy nemohou přenést podvozek z minulé sezóny do aktuální, jako to udělal Haas 2020->2021.
5 - DRS bude nově aktivováno již po prvním celém kole, tedy druhém závodním. Pilot na prvním místě tedy bude mít méně času na to, aby si udělal dostatečnou mezeru. Měli bychom tedy vidět více soubojů v začátcích závodů a po restartu za Safety Car.
6 - Další změnou projde Parc Ferme, tedy možnost výměny částí monopostu s jinými specifikacemi před začátkem kvalifikace, kdy tak poté musí zůstat po celý závodní víkend. Jediná chvíle, kdy mohou být nějaké důležité změny provedeny, je po případném incidentu a poškozené části potřebují výměnu. Do teď bylo povoleno vyměnit poškozenou část vozu za jinou jen se stejnými specifikacemi - v jiném případě by pilot obdržel penalizaci.
Tento rok budou stáje moci použít části s jinými nebo novými specifikacemi POUZE v případě, pokud dokážou, že nemají žádné původní části v garáži.
7 - Menší změnou projde testování mladších pilotů, kteří chtějí dosáhnout F1. Tímto rokem mohou stáje mimo klasických testování používat své monoposty ze sezóny 2022. Budou tak moci zapůsobit a lépe se seznámit s aktuálním přísavným efektem mimo oficiální testování a tréninků během závodních víkendů F1.
8 - Jednotlivé stáje stále posouvají limity v designu a hledání způsobů k zlepšení se v šampionátu. Tento rok se v technických regulacích objevilo něco, v čem mohla některá ze stájí najít výhodu.
Jsou pravidla, která určují jaké materiály mohou stáje při stavbě monopostu použít a tento seznam se rozšířil o 2 kovy a to slitinu hliníku a magnesia, první používané v NASA.
1 - Limit pohonných jednotek pro tuto sezónu měl být snížen ze 4 na 3. Po velkých změnách u jednotlivých výrobců v designu pohonných jednotek pro zvládnutí několika dalších kilometrů na více tratích byla tato změna zrušena. To by mělo znamenat větší výkonnost a spolehlivost napříč všemi závody a méně hořících/změn motorů a penalizací pro piloty.
2 - V reakci na Katar musí mít každý monopost na špičce předního křídla otvor, kterým bude procházet vzduch pro chlazení pilotů a také mohou mít lapač vzduchu navíc na vrchu podvozku pro lepší podmínky pilotů.
3 - Japonská odnož německé firmy BBS, která zásobuje všechny stáje jejich ráfky na pneumatiky, se rozhodla je udělat silnější a tím i těžší, a to pro lepší průjezdy přes obrubníky pro lepší časy na kolo.
Během sezóny se bude také vyrábět a testovat sada podběhů kol do deštivých podmínek pro zabránění vodního spreje. Mělo by to znamenat pokračování závodů v extrémnějších podmínkách, které by byly jinak pozastaveny červenou vlajku.
4 - V reakci na Zhouovu nehodu na Silverstone 2 roky zpět bude v rámci bezpečnosti zlepšena odolnost stran monopostu a tzv. ,,roll hoop" , který zabrání monopostu při převrácení se se zarýt do země. Toto pravidlo také způsobilo, že jednotlivé týmy nemohou přenést podvozek z minulé sezóny do aktuální, jako to udělal Haas 2020->2021.
5 - DRS bude nově aktivováno již po prvním celém kole, tedy druhém závodním. Pilot na prvním místě tedy bude mít méně času na to, aby si udělal dostatečnou mezeru. Měli bychom tedy vidět více soubojů v začátcích závodů a po restartu za Safety Car.
6 - Další změnou projde Parc Ferme, tedy možnost výměny částí monopostu s jinými specifikacemi před začátkem kvalifikace, kdy tak poté musí zůstat po celý závodní víkend. Jediná chvíle, kdy mohou být nějaké důležité změny provedeny, je po případném incidentu a poškozené části potřebují výměnu. Do teď bylo povoleno vyměnit poškozenou část vozu za jinou jen se stejnými specifikacemi - v jiném případě by pilot obdržel penalizaci.
Tento rok budou stáje moci použít části s jinými nebo novými specifikacemi POUZE v případě, pokud dokážou, že nemají žádné původní části v garáži.
7 - Menší změnou projde testování mladších pilotů, kteří chtějí dosáhnout F1. Tímto rokem mohou stáje mimo klasických testování používat své monoposty ze sezóny 2022. Budou tak moci zapůsobit a lépe se seznámit s aktuálním přísavným efektem mimo oficiální testování a tréninků během závodních víkendů F1.
8 - Jednotlivé stáje stále posouvají limity v designu a hledání způsobů k zlepšení se v šampionátu. Tento rok se v technických regulacích objevilo něco, v čem mohla některá ze stájí najít výhodu.
Jsou pravidla, která určují jaké materiály mohou stáje při stavbě monopostu použít a tento seznam se rozšířil o 2 kovy a to slitinu hliníku a magnesia, první používané v NASA.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host