Williamson Roger (1948-1973)
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64758
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: Williamson Roger (1948-1973)
poslední odpočinek
Cremated, Location of ashes is unknown.
Specifically: Cremation took place at Gilroes Crematorium, Leicester.
Cremated, Location of ashes is unknown.
Specifically: Cremation took place at Gilroes Crematorium, Leicester.
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64758
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64758
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64758
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: Williamson Roger (1948-1973)
SVODILA A OHEŇ – PROBUZENÝ STRAŠÁK Z DÁVNÉ MINULOSTI
ROGER WILLIAMSON
Ze všech tragických nehod ve formuli 1 je Williamsonova nehoda tou snad úplně nejsmutnější. Dovolím si tedy do článku vměstnat svůj vlastní komentář – pokaždé, když o Williamsonově nehodě čtu, nebo ji i vidím na videu, zaháním slzy. Jinak tomu není ani v případě, kdy o této tragické události píšu.
GP Nizozemska 1973 byla Williamsonovým teprve druhým závodem ve formuli 1. V osmém kole mu ale bouchla pneumatika, což jeho monopost převrátilo. Závodní vůz okamžitě vzplál. Williamson byl v tu chvíli stále naživu a kdyby bezpečnostní složky okamžitě zasáhly, nemuselo by k žádné tragédii dojít.
Jenže skutečnost byla úplně jiná. Traťoví maršálové nebyli dostatečně vybavení ani vycvičení a nevěděli, co mají v takovém případě dělat. Poblíž nehody okamžitě zastavil Williamsonův krajan a přítel David Purley, který se okamžitě jal na pomoc. Nejdřív se snažil monopost převrátit zpět na kola, poté vzal maršálovi z rukou hasící přístroj a začal požár hasit.
Když mu došla pěna a oheň stále požíral Williamsonův vůz, vrátil se k závodní trati a mával na projíždějící piloty, aby mu přispěchali na pomoc. Jenže nikdo nezastavil a tak v tom Purley zůstal sám. Traťoví maršálové mu pomoct nemohli, jelikož sami neměli protipožární oděv.
Williamson zůstal ve voze zaklíněn a stopky pomalu odtikávaly poslední sekundy jeho života. David Purley tušil, že byl jeho přítel naživu, jelikož Williamson volal o život. Nakonec ale žalostné volání utichlo – britský závodník se udusil zplodinami.
Většina závodních jezdců situaci po závodě okomentovala tak, že viděli hořící monopost a když si všimli mávajícího Purleyho, mysleli si, že je vůz jeho. Tragická nehoda vedla k zavedení výcviku maršálů, kteří byli mimo jiné vybaveni protipožárními obleky.
ROGER WILLIAMSON
Ze všech tragických nehod ve formuli 1 je Williamsonova nehoda tou snad úplně nejsmutnější. Dovolím si tedy do článku vměstnat svůj vlastní komentář – pokaždé, když o Williamsonově nehodě čtu, nebo ji i vidím na videu, zaháním slzy. Jinak tomu není ani v případě, kdy o této tragické události píšu.
GP Nizozemska 1973 byla Williamsonovým teprve druhým závodem ve formuli 1. V osmém kole mu ale bouchla pneumatika, což jeho monopost převrátilo. Závodní vůz okamžitě vzplál. Williamson byl v tu chvíli stále naživu a kdyby bezpečnostní složky okamžitě zasáhly, nemuselo by k žádné tragédii dojít.
Jenže skutečnost byla úplně jiná. Traťoví maršálové nebyli dostatečně vybavení ani vycvičení a nevěděli, co mají v takovém případě dělat. Poblíž nehody okamžitě zastavil Williamsonův krajan a přítel David Purley, který se okamžitě jal na pomoc. Nejdřív se snažil monopost převrátit zpět na kola, poté vzal maršálovi z rukou hasící přístroj a začal požár hasit.
Když mu došla pěna a oheň stále požíral Williamsonův vůz, vrátil se k závodní trati a mával na projíždějící piloty, aby mu přispěchali na pomoc. Jenže nikdo nezastavil a tak v tom Purley zůstal sám. Traťoví maršálové mu pomoct nemohli, jelikož sami neměli protipožární oděv.
Williamson zůstal ve voze zaklíněn a stopky pomalu odtikávaly poslední sekundy jeho života. David Purley tušil, že byl jeho přítel naživu, jelikož Williamson volal o život. Nakonec ale žalostné volání utichlo – britský závodník se udusil zplodinami.
Většina závodních jezdců situaci po závodě okomentovala tak, že viděli hořící monopost a když si všimli mávajícího Purleyho, mysleli si, že je vůz jeho. Tragická nehoda vedla k zavedení výcviku maršálů, kteří byli mimo jiné vybaveni protipožárními obleky.
- Pietro
- jedno vítězství
- Příspěvky: 1239
- Registrován: 04 čer 2018, 11:12
- Bydliště: Chotěšov u Stoda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Williamson Roger (1948-1973)
Divák F1 od r. 2001 - S Katherine Legge na věčné časy a nikdy jinak! - již 18 let!
Re: Williamson Roger (1948-1973)
Nejbizarnější nehody ve formuli 1. Od diváků až po mechaniky
Roger Williamson – GP Holandska 1973
Holandský okruh Zandvoort se chtěl předvést po roční přestávce v tom nejlepším světle, namísto toho byli diváci nejen na trati, ale u televizních obrazovek svědky strašné tragédie. Britský nováček Roger Williamson nezvládl v zatáčce Panorama svůj vůz March a převrátil se na pravý bok.
Pilot nebyl zraněn, ale nemohl se z kokpitu sám vyprostit. Na pomoc mu přispěchal jediný soupeř a kolega David Purley. Ten se marně pokoušel hořící vozidlo převrátit nebo uvolnit bezpečnostní pásy. Nepomohl mu ani malý hasicí přístroj, jelikož fungoval jen 15 vteřin, traťoví komisaři na sobě měli jen šortky a košile s krátkým rukávem! Tragický a marný boj umocňovala kamera naproti místu nehody, ta celou situaci snímala!
Nikdo další nezastavil, piloti většinou tvrdili, že při průjezdu kolem nehody netušili, že ve voze někdo je; předpokládali, že Purley pobíhající kolem vozu se z něj již vyprostil. Prakticky nezraněný Williamson se udusil výpary a kouřem, což šéf Asociace pilotů F1 Denny Hulme označil za vraždu. Zoufalý Purley byl po sezóně oceněn stogramovou cihličkou ryzího zlata za hrdinský čin, udělenou novinářskou asociací.
Roger Williamson – GP Holandska 1973
Holandský okruh Zandvoort se chtěl předvést po roční přestávce v tom nejlepším světle, namísto toho byli diváci nejen na trati, ale u televizních obrazovek svědky strašné tragédie. Britský nováček Roger Williamson nezvládl v zatáčce Panorama svůj vůz March a převrátil se na pravý bok.
Pilot nebyl zraněn, ale nemohl se z kokpitu sám vyprostit. Na pomoc mu přispěchal jediný soupeř a kolega David Purley. Ten se marně pokoušel hořící vozidlo převrátit nebo uvolnit bezpečnostní pásy. Nepomohl mu ani malý hasicí přístroj, jelikož fungoval jen 15 vteřin, traťoví komisaři na sobě měli jen šortky a košile s krátkým rukávem! Tragický a marný boj umocňovala kamera naproti místu nehody, ta celou situaci snímala!
Nikdo další nezastavil, piloti většinou tvrdili, že při průjezdu kolem nehody netušili, že ve voze někdo je; předpokládali, že Purley pobíhající kolem vozu se z něj již vyprostil. Prakticky nezraněný Williamson se udusil výpary a kouřem, což šéf Asociace pilotů F1 Denny Hulme označil za vraždu. Zoufalý Purley byl po sezóně oceněn stogramovou cihličkou ryzího zlata za hrdinský čin, udělenou novinářskou asociací.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host