* 28.5.1938, Essen, Nizozemí.
+ 10.06.2020, Vaughan, Ontario
Kanadský automobilový závodník nizozemského původu. Byl poměrně dosti aktivní v neformulových okruhových závodech, ale kromě toho se třikrát zapsal i do historie F1.
Poprvé to bylo při GP Kanady 1967 v Mosportu, kde dostal nabídku pilotovat třetí vůz stáje Lotus (jednalo se o typ Lotus 49) po boku Jima Clarka a Grahama Hilla. Vzhledem k tomu, že v monopostu dosud neseděl a jeho závodnické zkušenosti byly pouze s "klasickými" auty, dostal před startem kuriozní radu : "Odstartuj, jeď závod, ale hlavně se ostatním závodníkům nepleť do cesty!"

Druhý vstup do F1 nebyl závodnický. Při GP Kanady 1973 byl požádán, aby se svým soukromým žlutým Porsche 914 fungoval jako safety car. Mimochodem, jednalo se o první použití SC v historii F1. Spolujezdce mu dělal zástupce FOCA Peter McIntosh. Výjezd na trať je čekal po kolizi Francoise Ceverta a Jody Schecktera. Bohužel, vzhledem k totální změně povětrnostních podmínek a nedořešenému spojení mezi SC a vedením závodu se jejich "spanilá jízda" změnila v totální chaos, mající v konečném důsledku i vliv na výsledek závodu. Vina byla bohužel, z většiny neoprávněně, dávána i Eppiemu.
Potřetí vstoupil do F1 opět při GP Kanady o rok později. Jako pilot týmu Team Canada F1 Racing vyrazil na trať s pronajatým Brabhamem BT42, ozdobeným velice efektním zbarvením s motivy kanadské státní vlajky. Bohužel ani tento start nebyl úspěšný a skončil ve 33. kole pro poruchu motoru Ford DFV.
Po odchodu z F1 se Eppie vrátil opět do svých oblíbenějších vozidel, závodil v sérii Trans Am, 24 Hours of Daytona atd., kde se řadil mezi nejlepší. Aktivní závodnickou činnost ukončil v r. 1981 a když v r. 1993 byla otevřena Síň slávy kanadského motoristického sportu byl Eppie Wietzes mezi prvními do ní uvedenými po boku Billa Bracka a Gillese Villeneuva. Dnes žije v kanadském Thornhillu, stát Ontario.