Trips Wolfgang von (1928-1961)
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64761
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trips Wolfgang von (1928-1961)
poslední odpočinek
Friedhof an der Clemenskirche, Kerpen-Horrem
Kerpen
Rhein-Erft-Kreis
Nordrhein-Westfalen, Germany
Friedhof an der Clemenskirche, Kerpen-Horrem
Kerpen
Rhein-Erft-Kreis
Nordrhein-Westfalen, Germany
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64761
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trips Wolfgang von (1928-1961)
Místo titulu přišla smrt. Před 60 lety se na Monze odehrála nejhorší nehoda v historii F1
Děsivá nehoda v F1: Diváci jásali, pak strnuli. Z vozu se stala smrtící střela
Prokletá Monza: Nebezpečná trať vymrštila formuli 1 do diváků. Ani 16 mrtvých závod nezastavilo
"Připomíná to hřbitovní alej." Pilot pronesl mrazivá slova, pak došlo k tragédii
Děsivá nehoda v F1: Diváci jásali, pak strnuli. Z vozu se stala smrtící střela
Prokletá Monza: Nebezpečná trať vymrštila formuli 1 do diváků. Ani 16 mrtvých závod nezastavilo
"Připomíná to hřbitovní alej." Pilot pronesl mrazivá slova, pak došlo k tragédii
Re: Trips Wolfgang von (1928-1961)
Z facebooku
Wolfgang 'Taffy' von Trips.
Wolfgang Alexander Albert Eduard Maximilian Reichsgraf Berghe von Trips se narodil v Kerpen-Horrem u Kolína v Německu. Jeho rodiče mu přezdívali Wölfchen (malý vlk), elegantní mladý německý hrabě, pocházející ze 700 let staré dynastie rytířů, byl vychován na hradě na rodinných panstvích nedaleko Kolína.
Jeho dětství komplikovala řada nemocí, díky nimž byl nezpůsobilý pro jakoukoli formu vojenské služby. Jeho odvaha a duch však zvítězili a plně se zotavil, jen aby své rodiče znepokojovali svou láskou k rychlosti. Debutoval v roce 1950 na motorce BMW 500cc. Na jednom ze závodů si zlomil ruku.
Vzhledem k obavám své matky začal závodit pod pseudonymem Axel Linther a přestože jeho raná kariéra byla plná nehod, nikdy nebyl o to méně nebojácný. Byl šikovný řidič, který dokazuje své schopnosti v polovině padesátých let se závodními vozy Porsche a Mercedes.
V roce 1954 vyhrál třídu 1300cc (celkově 33.) v Mille Miglia řídil své Porsche 356 Super s Walterem Hampelem a skončil druhý ve třídě 1600cc v ADAC-Eifel-Rennen na Nürburgringu. Také skončil na 5. místě na Grand Prix sportovních aut v Berlíně na Avusu.
Následující rok skončil opět dobře v Mille Miglia, obsadil druhé místo ve třídě GT, než vyhrál 1300cc v ADAC-Eifel-Rennen na Nürburgringu s Porsche 356. Další vítězství v Porsche na Nürburgringu v závodě na 500 km, dále jel na Mercedesu 300SLR a byl třetí v Tourist Trophy v Dundrodu s Claudem Simonem.
Britské davy ho pojmenovaly hrabě Crash, ale nakonec byl téměř všeobecně znám jako Taffy. Jméno, které mu udělil Mike Hawthorn. Taffy bylo jméno, které velšští imigranti do Ameriky dali svým nejstatečnějším a nejodvážnějším mužům po řece Taff, která protéká Cardiffem.
V roce 1956 získal vítězstvím ve své třídě na Sebringu s Hansem Herrmannem v Porsche 550 a 1. místo ve třídě 1500cc (celkově 4. místo) v závodě 1000Km na Nürburgringu v květnu, kdy jel s Umbertem Magliolim. Ten rok debutoval v v italské Grand Prix, kde mu Enzo Ferrari dal příležitost v Lancii-Ferrari. Ale nestartoval, protože v tréninku těžce havaroval. Auto bylo později rozebráno k vyšetření a bylo zjištěno, že se rozbilo řízení. Do Le Mans absolvoval také výlet, celkově skončil pátý a získal vítězství ve třídě 1500cc.
V roce 1957 jel ve třech GP pro Ferrari. Po šestém místě v Argentině odpadnul v Monaku, když jeho motor selhal deset kol od cíle. Později v roce jel v Italské Grand Prix a skončil na stupních vítězů na třetím místě za Mossem a Fangiem. Měl také řadu dobrých výsledků ve sportovních autech.
Následující rok zůstal ve Ferrari a měl dobrou sezónu. V Monaku odpadnul, ale poté, co vynechal Grand Prix v Holandsku a Belgii a Indy 500, skončil na stupních vítězů na třetím místě ve Francii, když startoval z 21. místa na roštu. V červenci odpadnul z Grand Prix Velké Británie v Silverstone, když zůstal v 60. kole bez oleje. V Německu skončil 4. místo a 5. v Portugalsku, pak se ale v úvodním kole Grand Prix Itálie střetl s Harrym Schellem, skončil se zlomenou nohou.
V tomto roce také vyhrál evropský šampionát v závodech do vrchu s Porsche RSK.
V první Grand Prix roku 1959 v Monaku absolvoval na Porsche ve třídě F2 a odskočil si na závody do vrchu do Casina. Allisonino Ferrari do něj narazilo, když se otočil, následoval Lotus Bruce Halforda. Allison a jeho Ferrari utrpěli nejméně poškození, zatímco von Trips měl rozbitou tvář a Halford pořezanou ruku. Všichni tři odpadli. Po nehodě Behry byl stažen z Grand Prix Německa a na konci sezóny se vrátil do Ferrari na americkou Grand Prix, kde skončil 6. místo s Ferrari Dino 246.
Ve sportovních autech dovedl Porsche na třetí místo v Sebringu, vyhrál Grand Prix Berlína a skončil druhý v Tourist Trophy v Goodwoodu před Brooksovým Ferrari.
Vrátil se do Ferrari v roce 1960, byl konzistentntně dojížděl v první desítce. Sezónu ukončil závodem Scuderia Centro Sud Cooper T51-Maserati v USA. Také vyhrál nemistrovské závody na Syracuse a skončil druhý v německém GP F2 pro Porsche.
Poté v roce 1961 se dostal do nejlepší formy. Ve sportovních vozech vyhrál Targa Florio s Gendebienem a na Ferrari 156 ve Formuli 1 skončil čtvrtý v Monaku a následovalo dominantní vítězství v Holandsku. Po druhém místě v Belgii a odpadnutí ve Francii vyhrál Grand Prix Velké Británie. Po dalších stupních vítězů v Německu, kde skončil druhý, šel do italského GP v čele mistrovství světa a k zajištění titulu mu stačí třetí místo.
Získal nejlepší startovní pozici, ale nevyjel nejrychlejší. Ve druhém kole byl pod tlakem Lotusu Jima Clarka. Když však Clark vyjel z jeho závětří, aby se pokusil o předjetí, von Trips se posunul také. Jeho Ferrari trefilo přední kolo Lotusu Jima Clarka a poslalo Taffyho do vzduchu. Narazil do svahu, za kterým byli diváci. Von Trips byl vyhozen z auta a přistání zpět na okruhu. Zemřel tragicky spolu se 14 diváky.
Říkalo se, že von Trips měl letět s přítelem do USA, později v den své smrti. Letadlo spadlo nad Irskem a zahynuli všichni na palubě. Ten den spadlo letadlo při letu ze Shannonu do Gander v Kanadě, ale protože vzlétlo v 3.55 ráno, není možné, aby von Trips tento let stihnul, takže jde jen o legendu.
Von Trips se podílel na propagaci motokár v Německu a v roce 1961 otevřel motokárovou dráhu v německém Kerpenu, kterou později pronajal Rolf Schumacher, jehož synové Michael a Ralph udělali první kroky na tamním motokárovém žebříčku.
Wolfgang 'Taffy' von Trips.
Wolfgang Alexander Albert Eduard Maximilian Reichsgraf Berghe von Trips se narodil v Kerpen-Horrem u Kolína v Německu. Jeho rodiče mu přezdívali Wölfchen (malý vlk), elegantní mladý německý hrabě, pocházející ze 700 let staré dynastie rytířů, byl vychován na hradě na rodinných panstvích nedaleko Kolína.
Jeho dětství komplikovala řada nemocí, díky nimž byl nezpůsobilý pro jakoukoli formu vojenské služby. Jeho odvaha a duch však zvítězili a plně se zotavil, jen aby své rodiče znepokojovali svou láskou k rychlosti. Debutoval v roce 1950 na motorce BMW 500cc. Na jednom ze závodů si zlomil ruku.
Vzhledem k obavám své matky začal závodit pod pseudonymem Axel Linther a přestože jeho raná kariéra byla plná nehod, nikdy nebyl o to méně nebojácný. Byl šikovný řidič, který dokazuje své schopnosti v polovině padesátých let se závodními vozy Porsche a Mercedes.
V roce 1954 vyhrál třídu 1300cc (celkově 33.) v Mille Miglia řídil své Porsche 356 Super s Walterem Hampelem a skončil druhý ve třídě 1600cc v ADAC-Eifel-Rennen na Nürburgringu. Také skončil na 5. místě na Grand Prix sportovních aut v Berlíně na Avusu.
Následující rok skončil opět dobře v Mille Miglia, obsadil druhé místo ve třídě GT, než vyhrál 1300cc v ADAC-Eifel-Rennen na Nürburgringu s Porsche 356. Další vítězství v Porsche na Nürburgringu v závodě na 500 km, dále jel na Mercedesu 300SLR a byl třetí v Tourist Trophy v Dundrodu s Claudem Simonem.
Britské davy ho pojmenovaly hrabě Crash, ale nakonec byl téměř všeobecně znám jako Taffy. Jméno, které mu udělil Mike Hawthorn. Taffy bylo jméno, které velšští imigranti do Ameriky dali svým nejstatečnějším a nejodvážnějším mužům po řece Taff, která protéká Cardiffem.
V roce 1956 získal vítězstvím ve své třídě na Sebringu s Hansem Herrmannem v Porsche 550 a 1. místo ve třídě 1500cc (celkově 4. místo) v závodě 1000Km na Nürburgringu v květnu, kdy jel s Umbertem Magliolim. Ten rok debutoval v v italské Grand Prix, kde mu Enzo Ferrari dal příležitost v Lancii-Ferrari. Ale nestartoval, protože v tréninku těžce havaroval. Auto bylo později rozebráno k vyšetření a bylo zjištěno, že se rozbilo řízení. Do Le Mans absolvoval také výlet, celkově skončil pátý a získal vítězství ve třídě 1500cc.
V roce 1957 jel ve třech GP pro Ferrari. Po šestém místě v Argentině odpadnul v Monaku, když jeho motor selhal deset kol od cíle. Později v roce jel v Italské Grand Prix a skončil na stupních vítězů na třetím místě za Mossem a Fangiem. Měl také řadu dobrých výsledků ve sportovních autech.
Následující rok zůstal ve Ferrari a měl dobrou sezónu. V Monaku odpadnul, ale poté, co vynechal Grand Prix v Holandsku a Belgii a Indy 500, skončil na stupních vítězů na třetím místě ve Francii, když startoval z 21. místa na roštu. V červenci odpadnul z Grand Prix Velké Británie v Silverstone, když zůstal v 60. kole bez oleje. V Německu skončil 4. místo a 5. v Portugalsku, pak se ale v úvodním kole Grand Prix Itálie střetl s Harrym Schellem, skončil se zlomenou nohou.
V tomto roce také vyhrál evropský šampionát v závodech do vrchu s Porsche RSK.
V první Grand Prix roku 1959 v Monaku absolvoval na Porsche ve třídě F2 a odskočil si na závody do vrchu do Casina. Allisonino Ferrari do něj narazilo, když se otočil, následoval Lotus Bruce Halforda. Allison a jeho Ferrari utrpěli nejméně poškození, zatímco von Trips měl rozbitou tvář a Halford pořezanou ruku. Všichni tři odpadli. Po nehodě Behry byl stažen z Grand Prix Německa a na konci sezóny se vrátil do Ferrari na americkou Grand Prix, kde skončil 6. místo s Ferrari Dino 246.
Ve sportovních autech dovedl Porsche na třetí místo v Sebringu, vyhrál Grand Prix Berlína a skončil druhý v Tourist Trophy v Goodwoodu před Brooksovým Ferrari.
Vrátil se do Ferrari v roce 1960, byl konzistentntně dojížděl v první desítce. Sezónu ukončil závodem Scuderia Centro Sud Cooper T51-Maserati v USA. Také vyhrál nemistrovské závody na Syracuse a skončil druhý v německém GP F2 pro Porsche.
Poté v roce 1961 se dostal do nejlepší formy. Ve sportovních vozech vyhrál Targa Florio s Gendebienem a na Ferrari 156 ve Formuli 1 skončil čtvrtý v Monaku a následovalo dominantní vítězství v Holandsku. Po druhém místě v Belgii a odpadnutí ve Francii vyhrál Grand Prix Velké Británie. Po dalších stupních vítězů v Německu, kde skončil druhý, šel do italského GP v čele mistrovství světa a k zajištění titulu mu stačí třetí místo.
Získal nejlepší startovní pozici, ale nevyjel nejrychlejší. Ve druhém kole byl pod tlakem Lotusu Jima Clarka. Když však Clark vyjel z jeho závětří, aby se pokusil o předjetí, von Trips se posunul také. Jeho Ferrari trefilo přední kolo Lotusu Jima Clarka a poslalo Taffyho do vzduchu. Narazil do svahu, za kterým byli diváci. Von Trips byl vyhozen z auta a přistání zpět na okruhu. Zemřel tragicky spolu se 14 diváky.
Říkalo se, že von Trips měl letět s přítelem do USA, později v den své smrti. Letadlo spadlo nad Irskem a zahynuli všichni na palubě. Ten den spadlo letadlo při letu ze Shannonu do Gander v Kanadě, ale protože vzlétlo v 3.55 ráno, není možné, aby von Trips tento let stihnul, takže jde jen o legendu.
Von Trips se podílel na propagaci motokár v Německu a v roce 1961 otevřel motokárovou dráhu v německém Kerpenu, kterou později pronajal Rolf Schumacher, jehož synové Michael a Ralph udělali první kroky na tamním motokárovém žebříčku.
Re: Trips Wolfgang von (1928-1961)
Nejbizarnější nehody ve formuli 1. Od diváků až po mechaniky
Wolfgang von Trips – GP Itálie 1961
Německý hrabě se mohl stát prvním mistrem světa své země, ale ve vypjatém závodě v závěru sezóny při přímém boji o titul došlo k největší tragédii v historii F1. Von Trips bojoval hned v úvodu závodu s Jimem Clarkem a po vzájemné kolizi vylétlo Ferrari německého pilota mezi diváky u okraje trati. Hrabě skonal ihned po havárii a společně s ním se domů nevrátilo 13 motoristických příznivců.
Wolfgang von Trips – GP Itálie 1961
Německý hrabě se mohl stát prvním mistrem světa své země, ale ve vypjatém závodě v závěru sezóny při přímém boji o titul došlo k největší tragédii v historii F1. Von Trips bojoval hned v úvodu závodu s Jimem Clarkem a po vzájemné kolizi vylétlo Ferrari německého pilota mezi diváky u okraje trati. Hrabě skonal ihned po havárii a společně s ním se domů nevrátilo 13 motoristických příznivců.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host