Pryce Tom (1949-1977)

Moderátoři: TOP10, V.I.P.

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Achard
15 vítězství
15 vítězství
Příspěvky: 15844
Registrován: 13 lis 2006, 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Pryce Tom (1949-1977)

#31 Příspěvek od Achard » 06 bře 2017, 11:13

Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
alfa
4 vítězství
4 vítězství
Příspěvky: 4557
Registrován: 22 led 2008, 11:08

Re: Pryce Tom (1949-1977)

#32 Příspěvek od alfa » 13 úno 2018, 18:46

Tom Pryce - Super Formula Vee, 1972 Nurbugring
Super Formula Vee Tom Pryce - 1972 Nurbugring.jpg

Tom Pryce - 1975 Nürburgring 1000 Kilometres
Tom Pryce - 1975 Nürburgring 1000 Kilometres.jpg
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Achard
15 vítězství
15 vítězství
Příspěvky: 15844
Registrován: 13 lis 2006, 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Pryce Tom (1949-1977)

#33 Příspěvek od Achard » 15 bře 2018, 23:14

Nejotřesnější nehoda v historii Formule 1. Tyto záběry nahání husí kůži!

Tato otřesná nehoda se stala roku 1977 při Grand Prix Jihoafrické ceny v Kyalami. Tom Pryce začal svůj poslední závodní víkend tak, že zajel nejlepší čas ve středečním tréninku. Ve čtvrteční kvalifikaci se Pryce kvůli slabému motoru propadl až na patnácté místo. V průběhu 21. kola závodu pilot Zorzi odstavil svůj vůz nalevo od vozovky, těsně za vrcholem pahorku a mostem přes trať. Měl problém s vedením paliva, které bylo pumpováno přímo do motoru, což způsobilo oheň. Zorzi vůz neopustil okamžitě, jelikož měl problémy s kyslíkovou trubicí, která byla odpojená od jeho helmy. Podezřelá situace přiměla dva závodní maršály z boxové zídky na opačné straně trati zasáhnout. Prvním maršálem, který přeběhl vozovku, byl pětadvacetiletý automechanik William. Druhým byl devatenáctiletý Frederik Jansen Van Vuuren, který s sebou pro jistotu nesl 18kilogramový hasicí přístroj. První z nich dokázal vozovku přejít, ale Van Vuuren ne. Když oba mladíci začali běžet přes trať, Hans-Joachim Stuck, Tom Pryce, Jacques Laffite a Gunnar Nilsson právě vyjeli z poslední zatáčky a mířili k cílové rovince. Pryce byl na hlavní rovince přímo za Stuckovým vozem. Stuck si všiml Van Vuurena a pohnul se doprava, aby se vyhnul oběma maršálům, když dle Tremayna minul Billa o „milimetry“. Z pozice přímo za Stuckem nemohl Pryce Van Vuurena vidět a zareagovat tak rychle. Narazil do mladíka v rychlosti asi 270 km/h. Van Vuuren byl vymrštěn do vzduchu a spadl zhruba metr před Zorziho a Billa. Zemřel při nárazu, když bylo jeho tělo roztrženo Pryceovým vozem. Hasicí přístroj, který nesl, udeřil Pryce do hlavy a poté zasáhl ochranný oblouk Shadowu. Síla nárazu byla taková, že přístroj byl vymrštěn až přes přilehlé tribuny na parkoviště, kde zasáhl zaparkované auto. Náraz hasicího přístroje vyškubnul Pryceovu helmu vzhůru a jeho hlava byla částečně sťata řemínkem. Smrt byla téměř jistě okamžitá. Jeho Shadow, nyní s mrtvým řidičem, pokračoval ve snížené rychlosti dál po trati k první zatáčce zvané Crowthorne. Vůz po levé straně opustil vozovku, pokračoval podél svodidel a po nárazu do vjezdu pro zásahová vozidla se odrazil zpět na trať. Poté narazil do Ligieru Jacquese Laffita, což poslalo oba vozy přímo do bariér. Van Vuurenova zranění byla natolik závažná, že jeho tělo bylo po závodě identifikováno až poté, co ředitel závodu shromáždil všechny traťové maršály a on mezi nimi nebyl. Vítězem závodu se stal Niki Lauda. Bylo to jeho první vítězství po jeho další děsivé nehodě při Grand Prix Německa 1976. Nejprve se vyjádřil, že to bylo jeho nejlepší vítězství kariéry, ale když mu byla na pódiu oznámena Pryceova smrt, řekl, že tedy není co slavit.
Obrázek Obrázek Obrázek

Odpovědět

Zpět na „P“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host