McGuire Brian (1945-1977)
- Achard
- 23 vítězství
- Příspěvky: 23156
- Registrován: 13 lis 2006, 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
McGuire Brian (1945-1977)
Brian McGuire
nar. 13. prosince 1945
zemřel 29. srpna 1977
Pokusů o start: 1
1977 - GP Anglie McGuire BM1 (nekvalifikoval se)
Brian McGuire se narodil 13. prosince 1945 v Melbourne, kde si později vybudoval obchod s automobily. Do Evropy přišel roku 1966 s cílem, věnovat se své velké lásce: závodění. Ve Velké Británii se mu úspěšně dařilo v obchodování pokračovat, což z mu finančního hlediska umožnilo vstup na sportovní scénu. Roku 1969 zakoupil monopost formule Ford značky Merlyn, se kterým se mu hned v jeho prvním závodě v Lydden Hillu podařilo zvítězit. V této třídě zůstal až do konce sezony 1970, než se svými krajany Alanem Jonesem a Allanem McCullym založil tým AIRO (Australian International Racing Organisation) ve formuli 3, kde v letech 1971 a 1972 dosáhl několika pěkných výsledků.
Roku 1973 mu na závodní vozy nezbyl čas - musel se věnovat své nové firmě Windmill Motor Caravans a teprve o rok později se za volantem Trojanu T101 formule 5000 na závodní dráhy vrátil. Začátkem sezony 1975 měl tu čest, že jej zodpovědní lidé nového japonského týmu F1 Maki přizvali k testovacím jízdám, Brian ale zůstal věrný F5000, pro kterou si obstaral lepší vůz: Od Boba Evanse zakoupil Lolu T330, se kterou během roku pravidelně patřil k nejrychlejším.
McGuireho nejúspěšnější sezonou se však měl stát rok 1976. Jeho finanční zázemí mu umožnilo koupi Williamse FW04, který Frank Williams nasazoval v mistrovství světa F1 v roce 1975 a i začátkem roku 1976. Brian se tak stal jedním z prvních pionýrů nově vzniklé "britské formule 1". Vůz byl přelakován na zeleno, tedy do barev sponzora Kelly Girl, který mu pomohl financovat náklady během sezony.
McGuireho dobrodružství s vozem F1 se dají shrnout jednou větou: Když byl vůz technicky v pořádku, tak s ním jezdil velmi rychle a dobře. Bohužel se mu však příliš často nepodařilo připravit svůj williams tak, aby dojel do cíle...
Ve Snettertonu držel pěkné třetí místo, než musel vzdát. V Oulton Parku byl druhý v kvalifikaci, první dvě kola závodu vedl - než se mu rozbila spojka. V Thruxtonu se kvalifikoval jako třetí, zasevšak nedojel. Prvního hmatatelného výsledku dosáhl v červnu v Brands Hatch, když konečně spatřil cílový praporek a dojel za Purleyem a Mageem jako třetí.
Závod svého života absolvoval Brian McGuire 12. září 1976 na jeho oblíbené dráze v Thruxtonu. Již v tréninku se prosadil před Purleyem a také závod byl ve znamení jejich duelu o vítězství. McGuiremu pomohly Purleyovy technické problémy a v cíli byl jako první, o více než 30 sekund před druhým Mageem. Po závodě Brian z legrace řekl: "Auto bylo před tímto podnikem na ispekci v dílně Franka Williamse. Nastavili mi ho tam tak perfektně, že jsem dnes již jen musel točit volantem..." Jeho radost z vítězství však byla zmařena smrtelnou nehodou Johna Wingfielda. Kdo tehdy v Thruxtonu mohl tušit, že se další obětí tohoto šampionátu stane právě oslavenec? V žádném jiném závodě roku McGuire nedojel na bodovaných místech - zejména pro technické trable. V celkové tabulce mistrovství ShellSport F5000 skončil na osmé pozici.
Na přelomu let 1976 a 1977 se Brian rozešel se sponzorem Kelly Girl, který nechtěl zaplatit více, než před rokem a Brian tak většinou startoval v barvách své vlastní firmy. Měl velké plány. Jeho williams FW 04 byl překonstruován Mikem Pilbeamem (stejného roku zkonstruoval i Lec formule 1 pro Davida Purleye), který se koncentroval hlavně na závěsy kol a nové řešení karosérie. Vůz byl poté přejmenován na McGuire BM01 a dostal nový motor Cosworth DFV. Pro sezonu 1978 Brian dokonce pevně plánoval konstrukci zcela nového monopostu F1 a možná i vstup do mistrovství světa F1. Jak se však ukázalo roku 1977, měla jeho malá organizace již s přípravou na závody britské série "co dělat". Jedna z mnohých technických závad, se kterými se po celou sezonu potýkal se mu nakonec měla stát osudnou...
Při prvním podniku roku v Mallory Parku měl velké problémy s vibracemi nově umístěných chladičů a v zahřívacím kole se mu zlomilo potrubí pro přívod vody. Do závodu nenastoupil. Dva týdny později ve Snettertonu dopadl podobně. Tentokrát měl problémy s motorem a opět do závodu nenastoupil. Smolná sezona pokračovala v Oulton Parku. V tréninku zrovna na cílové rovince zařadil pátý rychlostní stupeň, když se vůz roztočil. Naštěstí poškodil pouze příď a zadní spoiler. Alespoň však mohl konečně nastoupit do závodu, který slavnostně odstartoval James Hunt. Dlouho si však nezajezdil: Již v prvním kole kolidoval s heskethem Dereka Cooka a musel odstoupit. O tři dny později, na Velikonoční pondělí, nastoupil v Brands Hatch a v závodě dojel jen do druhého kola. Klouzala spojka... Poněkud lépe se mu dařilo v Thruxtonu, kde mohl být spokojený alespoň svou kvalifikací - byl čtvrtý. Defekt však opět zabránil jakémukoliv výsledku v závodě. Nedojel ani v dalším podniku v Brands Hatch a náladu si spravil teprve začátkem července v Oulton Parku, kde skončil zmořen problémy se zapalováním na pátém místě. Jednalo se o jeho nejlepší výsledek roku a bylo také na čase. Brian totiž pro příští víkend plánoval svůj debut v mistrovství světa!
Do Grand Prix Velké Británie se však přihlásilo tolik pilotů, že se pořadatel rozhodl uspořádat pro slabší piloty předkvalifikaci. Konala se ve středu 13. července před "velkým víkendem" a ze čtrnácti zúčastněných jezdců smělo jen osm nejrychlejších nastoupit i do oficiálního tréninku v pátek. Dle očekávání neměl Brian šanci. Na osmé místo Emilia de Villoty mu scházelo nekonečných 3,38 sekund (zajel čas 1:23,76). Byl s odstupem nejpomalejší a stejně tak, jako Edwards, Trimmer, Kozarowitzky, Sutcliffe a zraněný Purley nesměl do vlastní kvalifikace nastoupit.
Koncem července nastoupil opět v britském mistrovství v Doningtonu, kde předvedl známou show: Na startu jej museli roztlačit a po třech kolech již zase stál vedle dráhy. Na letní britský svátek Bank Holiday se jelo mistrovství ShellSport v pondělí 29. srpna na dlouhé verzi okruhu v Brands Hatch. Dopolední krátký trénink se měl stát Brianovou poslední vyjíždkou. Bylo sucho a jelo se zrovna šest minut, když se McGuire BM01 blížil k Stirligově zatáčce. Již uprostřed zatáčky bylo zjevné, že něco není v pořádku. Vozidlo vůbec nezpomalilo a před výjezdem ze zatáčky zákonitě opustilo dráhu. Vnější obrubník vůz nadzvedl. Monopost letěl vzduchem a přistál pravým předním kolem na horní hraně svodidel. Převrátil se a klouzal asi 150 metrů podél náspu. Svou pouť ukončil až na stanovišti požárníků. Trvalo to téměř 40 minut, než se zachráncům podařilo vytáhnout tři zaklíněné hasiče zpod trosek vozu a zbytků jejich budky.
Brian McGuire byl ihned mrtev - zlomil si vaz. Také pro jednoho z požárníků, čtyřiadvacetiletého Johna Thorpa byla už každá pomoc matná. Zanedlouho po převozu do nemocnice podlehl svým vnitřním zraněním. Také druhý z požárníků, Philip Williams se několik dní s těžkým zraněním hlavy nacházel v kritickém stavu, svůj boj o přežití však vyhrál.
Pozdější technické prohlídka McGuirova vozu odhalila, že nehodu s velkou pravděpodobností způsobil defekt šroubu, na kterém byl připevněn brzdový pedál...
Text Romana Klemma byl převzat se souhlasem autora, za což mu velice děkuji
nar. 13. prosince 1945
zemřel 29. srpna 1977
Pokusů o start: 1
1977 - GP Anglie McGuire BM1 (nekvalifikoval se)
Brian McGuire se narodil 13. prosince 1945 v Melbourne, kde si později vybudoval obchod s automobily. Do Evropy přišel roku 1966 s cílem, věnovat se své velké lásce: závodění. Ve Velké Británii se mu úspěšně dařilo v obchodování pokračovat, což z mu finančního hlediska umožnilo vstup na sportovní scénu. Roku 1969 zakoupil monopost formule Ford značky Merlyn, se kterým se mu hned v jeho prvním závodě v Lydden Hillu podařilo zvítězit. V této třídě zůstal až do konce sezony 1970, než se svými krajany Alanem Jonesem a Allanem McCullym založil tým AIRO (Australian International Racing Organisation) ve formuli 3, kde v letech 1971 a 1972 dosáhl několika pěkných výsledků.
Roku 1973 mu na závodní vozy nezbyl čas - musel se věnovat své nové firmě Windmill Motor Caravans a teprve o rok později se za volantem Trojanu T101 formule 5000 na závodní dráhy vrátil. Začátkem sezony 1975 měl tu čest, že jej zodpovědní lidé nového japonského týmu F1 Maki přizvali k testovacím jízdám, Brian ale zůstal věrný F5000, pro kterou si obstaral lepší vůz: Od Boba Evanse zakoupil Lolu T330, se kterou během roku pravidelně patřil k nejrychlejším.
McGuireho nejúspěšnější sezonou se však měl stát rok 1976. Jeho finanční zázemí mu umožnilo koupi Williamse FW04, který Frank Williams nasazoval v mistrovství světa F1 v roce 1975 a i začátkem roku 1976. Brian se tak stal jedním z prvních pionýrů nově vzniklé "britské formule 1". Vůz byl přelakován na zeleno, tedy do barev sponzora Kelly Girl, který mu pomohl financovat náklady během sezony.
McGuireho dobrodružství s vozem F1 se dají shrnout jednou větou: Když byl vůz technicky v pořádku, tak s ním jezdil velmi rychle a dobře. Bohužel se mu však příliš často nepodařilo připravit svůj williams tak, aby dojel do cíle...
Ve Snettertonu držel pěkné třetí místo, než musel vzdát. V Oulton Parku byl druhý v kvalifikaci, první dvě kola závodu vedl - než se mu rozbila spojka. V Thruxtonu se kvalifikoval jako třetí, zasevšak nedojel. Prvního hmatatelného výsledku dosáhl v červnu v Brands Hatch, když konečně spatřil cílový praporek a dojel za Purleyem a Mageem jako třetí.
Závod svého života absolvoval Brian McGuire 12. září 1976 na jeho oblíbené dráze v Thruxtonu. Již v tréninku se prosadil před Purleyem a také závod byl ve znamení jejich duelu o vítězství. McGuiremu pomohly Purleyovy technické problémy a v cíli byl jako první, o více než 30 sekund před druhým Mageem. Po závodě Brian z legrace řekl: "Auto bylo před tímto podnikem na ispekci v dílně Franka Williamse. Nastavili mi ho tam tak perfektně, že jsem dnes již jen musel točit volantem..." Jeho radost z vítězství však byla zmařena smrtelnou nehodou Johna Wingfielda. Kdo tehdy v Thruxtonu mohl tušit, že se další obětí tohoto šampionátu stane právě oslavenec? V žádném jiném závodě roku McGuire nedojel na bodovaných místech - zejména pro technické trable. V celkové tabulce mistrovství ShellSport F5000 skončil na osmé pozici.
Na přelomu let 1976 a 1977 se Brian rozešel se sponzorem Kelly Girl, který nechtěl zaplatit více, než před rokem a Brian tak většinou startoval v barvách své vlastní firmy. Měl velké plány. Jeho williams FW 04 byl překonstruován Mikem Pilbeamem (stejného roku zkonstruoval i Lec formule 1 pro Davida Purleye), který se koncentroval hlavně na závěsy kol a nové řešení karosérie. Vůz byl poté přejmenován na McGuire BM01 a dostal nový motor Cosworth DFV. Pro sezonu 1978 Brian dokonce pevně plánoval konstrukci zcela nového monopostu F1 a možná i vstup do mistrovství světa F1. Jak se však ukázalo roku 1977, měla jeho malá organizace již s přípravou na závody britské série "co dělat". Jedna z mnohých technických závad, se kterými se po celou sezonu potýkal se mu nakonec měla stát osudnou...
Při prvním podniku roku v Mallory Parku měl velké problémy s vibracemi nově umístěných chladičů a v zahřívacím kole se mu zlomilo potrubí pro přívod vody. Do závodu nenastoupil. Dva týdny později ve Snettertonu dopadl podobně. Tentokrát měl problémy s motorem a opět do závodu nenastoupil. Smolná sezona pokračovala v Oulton Parku. V tréninku zrovna na cílové rovince zařadil pátý rychlostní stupeň, když se vůz roztočil. Naštěstí poškodil pouze příď a zadní spoiler. Alespoň však mohl konečně nastoupit do závodu, který slavnostně odstartoval James Hunt. Dlouho si však nezajezdil: Již v prvním kole kolidoval s heskethem Dereka Cooka a musel odstoupit. O tři dny později, na Velikonoční pondělí, nastoupil v Brands Hatch a v závodě dojel jen do druhého kola. Klouzala spojka... Poněkud lépe se mu dařilo v Thruxtonu, kde mohl být spokojený alespoň svou kvalifikací - byl čtvrtý. Defekt však opět zabránil jakémukoliv výsledku v závodě. Nedojel ani v dalším podniku v Brands Hatch a náladu si spravil teprve začátkem července v Oulton Parku, kde skončil zmořen problémy se zapalováním na pátém místě. Jednalo se o jeho nejlepší výsledek roku a bylo také na čase. Brian totiž pro příští víkend plánoval svůj debut v mistrovství světa!
Do Grand Prix Velké Británie se však přihlásilo tolik pilotů, že se pořadatel rozhodl uspořádat pro slabší piloty předkvalifikaci. Konala se ve středu 13. července před "velkým víkendem" a ze čtrnácti zúčastněných jezdců smělo jen osm nejrychlejších nastoupit i do oficiálního tréninku v pátek. Dle očekávání neměl Brian šanci. Na osmé místo Emilia de Villoty mu scházelo nekonečných 3,38 sekund (zajel čas 1:23,76). Byl s odstupem nejpomalejší a stejně tak, jako Edwards, Trimmer, Kozarowitzky, Sutcliffe a zraněný Purley nesměl do vlastní kvalifikace nastoupit.
Koncem července nastoupil opět v britském mistrovství v Doningtonu, kde předvedl známou show: Na startu jej museli roztlačit a po třech kolech již zase stál vedle dráhy. Na letní britský svátek Bank Holiday se jelo mistrovství ShellSport v pondělí 29. srpna na dlouhé verzi okruhu v Brands Hatch. Dopolední krátký trénink se měl stát Brianovou poslední vyjíždkou. Bylo sucho a jelo se zrovna šest minut, když se McGuire BM01 blížil k Stirligově zatáčce. Již uprostřed zatáčky bylo zjevné, že něco není v pořádku. Vozidlo vůbec nezpomalilo a před výjezdem ze zatáčky zákonitě opustilo dráhu. Vnější obrubník vůz nadzvedl. Monopost letěl vzduchem a přistál pravým předním kolem na horní hraně svodidel. Převrátil se a klouzal asi 150 metrů podél náspu. Svou pouť ukončil až na stanovišti požárníků. Trvalo to téměř 40 minut, než se zachráncům podařilo vytáhnout tři zaklíněné hasiče zpod trosek vozu a zbytků jejich budky.
Brian McGuire byl ihned mrtev - zlomil si vaz. Také pro jednoho z požárníků, čtyřiadvacetiletého Johna Thorpa byla už každá pomoc matná. Zanedlouho po převozu do nemocnice podlehl svým vnitřním zraněním. Také druhý z požárníků, Philip Williams se několik dní s těžkým zraněním hlavy nacházel v kritickém stavu, svůj boj o přežití však vyhrál.
Pozdější technické prohlídka McGuirova vozu odhalila, že nehodu s velkou pravděpodobností způsobil defekt šroubu, na kterém byl připevněn brzdový pedál...
Text Romana Klemma byl převzat se souhlasem autora, za což mu velice děkuji
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64777
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: McGuire Brian (1945-1977)
Brian McGuire Austrálie
narození 13.12.1945 Melbourne
úmrtí 29.8.1977 Brand Hatch
ve F1 1977
jednou se nekvalifikoval GP V.Británie
narození 13.12.1945 Melbourne
úmrtí 29.8.1977 Brand Hatch
ve F1 1977
jednou se nekvalifikoval GP V.Británie
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64777
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64777
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: McGuire Brian (1945-1977)
počet GP-0
odjetých-0
jednou se nekvalifikoval GP V.Británie
odjetých-0
jednou se nekvalifikoval GP V.Británie
- Přílohy
-
- gb 1.gif (1.86 KiB) Zobrazeno 899 x
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64777
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64777
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64777
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: McGuire Brian (1945-1977)
modely vozů-1
1977
McGuire BM1
1977
McGuire BM1
- Přílohy
-
- mcguire.jpg (8.86 KiB) Zobrazeno 899 x
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64777
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: McGuire Brian (1945-1977)
podpis
- Přílohy
-
- McGuireBrian_sgn.gif (2.63 KiB) Zobrazeno 899 x
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64777
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: McGuire Brian (1945-1977)
foto
- Přílohy
-
- Brian_McGuire_08_tn.jpg (6.46 KiB) Zobrazeno 899 x
-
- McGuireBrian0000.jpg (11.65 KiB) Zobrazeno 899 x
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64777
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti