Lewis-Evans Stuart (1930-1958)
- Achard
- 23 vítězství
- Příspěvky: 23648
- Registrován: 13 lis 2006, 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lewis-Evans Stuart (1930-1958)
V Muzeu v Doningtonu, před vozy Vanwall, se kterými Stuart Lewis-Evans jezdil, je umístěna pamětní deska
- Achard
- 23 vítězství
- Příspěvky: 23648
- Registrován: 13 lis 2006, 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lewis-Evans Stuart (1930-1958)
Ain Diab, Maroko, 19.10.1958
Zdravotníci odnášejí popáleného Stuarta.
Na následky zranění 25.10.1958 umírá
Zdravotníci odnášejí popáleného Stuarta.
Na následky zranění 25.10.1958 umírá
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64767
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lewis-Evans Stuart (1930-1958)
Poslední odpočinek
Po bohoslužbě v Christ Church, Bexleyheath, největším pohřbu, který město zažilo, bylo jeho tělo zpopelněno v krematoriu Charing a jeho popel uložen do rodinného hrobu
Plumstead Cemetery
Plumstead, Royal Borough of Greenwich,
Greater London, England
Po bohoslužbě v Christ Church, Bexleyheath, největším pohřbu, který město zažilo, bylo jeho tělo zpopelněno v krematoriu Charing a jeho popel uložen do rodinného hrobu
Plumstead Cemetery
Plumstead, Royal Borough of Greenwich,
Greater London, England
Re: Lewis-Evans Stuart (1930-1958)
Nehody, které změnily svět F1: Smrtelná 50. léta
Stuart Lewis-Evans
Když se Lewisovi „Pop“ Lewis-Evansovi 20. dubna 1930 v Lutonu ve Velké Británii narodil syn Stuart, bylo jasné, že i on se bude pohybovat v automobilovém prostředí. Pop byl totiž sám skvělým a respektovaným závodníkem. Po druhé světové válce, v roce 1951, začal Stuart závodit společně se svým otcem ve voze Cooper Mk IV, a poté sám pokračoval v závodech formule 3. Během svých let ve formuli 3 dosahoval skvělých výsledků a několikrát zvítězil.
Jeho manažerem byl Bernie Ecclestone, který v roce 1956 koupil automobilku Connaught a Stuartovi dal šanci postoupit do formule 1. Debutoval ve Velké ceně Monaka, kde obsadil krásné čtvrté místo, ale ani tento skvělý výsledek nedokázal zachránit Connaught, který se ocitl bez peněz. Díky Ferrari si mohl zkusit jízdu v Le Mans.
Další šance ve formuli 1 přišla vzápětí a stal se třetím pilotem týmu Vanwall, se kterým pokračoval i v sezóně 1958. Ve Velké ceně Belgie i Portugalska skončil na třetím místě, a to Vanwallu zajistilo výhru v Poháru konstruktérů. 19. října 1958 se jela Velká cena Maroka a ve 30. kole došlo na řadu nehod, kdy havaroval Olivier Gendbien, Tommy Bridger a François Picard. Jediný Bridger vyvázl bez zranění, další dva jmenování byli vážně zraněni.
Ve 42. kole ve vysoké rychlosti havaroval i Lewis-Evans. Měl zablokovanou převodovku a jeho Vanwall vzplál. Britský pilot z vozu vyvázl, ale zmaten běžel opačným směrem než tím, kde na nej čekala pomoc. Utrpěl vážné popáleniny a Tony Vandervell, která vlastnil tým Vanwall zařídil, aby byl Stuart přepraven do Británie na oddělení popálenin. Bohužel o šest dní později, 25. října 1958, zemřel a Vanwall jako projekt už dál nepokračoval.
Stuart Lewis-Evans
Když se Lewisovi „Pop“ Lewis-Evansovi 20. dubna 1930 v Lutonu ve Velké Británii narodil syn Stuart, bylo jasné, že i on se bude pohybovat v automobilovém prostředí. Pop byl totiž sám skvělým a respektovaným závodníkem. Po druhé světové válce, v roce 1951, začal Stuart závodit společně se svým otcem ve voze Cooper Mk IV, a poté sám pokračoval v závodech formule 3. Během svých let ve formuli 3 dosahoval skvělých výsledků a několikrát zvítězil.
Jeho manažerem byl Bernie Ecclestone, který v roce 1956 koupil automobilku Connaught a Stuartovi dal šanci postoupit do formule 1. Debutoval ve Velké ceně Monaka, kde obsadil krásné čtvrté místo, ale ani tento skvělý výsledek nedokázal zachránit Connaught, který se ocitl bez peněz. Díky Ferrari si mohl zkusit jízdu v Le Mans.
Další šance ve formuli 1 přišla vzápětí a stal se třetím pilotem týmu Vanwall, se kterým pokračoval i v sezóně 1958. Ve Velké ceně Belgie i Portugalska skončil na třetím místě, a to Vanwallu zajistilo výhru v Poháru konstruktérů. 19. října 1958 se jela Velká cena Maroka a ve 30. kole došlo na řadu nehod, kdy havaroval Olivier Gendbien, Tommy Bridger a François Picard. Jediný Bridger vyvázl bez zranění, další dva jmenování byli vážně zraněni.
Ve 42. kole ve vysoké rychlosti havaroval i Lewis-Evans. Měl zablokovanou převodovku a jeho Vanwall vzplál. Britský pilot z vozu vyvázl, ale zmaten běžel opačným směrem než tím, kde na nej čekala pomoc. Utrpěl vážné popáleniny a Tony Vandervell, která vlastnil tým Vanwall zařídil, aby byl Stuart přepraven do Británie na oddělení popálenin. Bohužel o šest dní později, 25. října 1958, zemřel a Vanwall jako projekt už dál nepokračoval.
Re: Lewis-Evans Stuart (1930-1958)
Nejbizarnější nehody ve formuli 1. Od diváků až po mechaniky
Stuart Lewis-Evans – GP Maroka 1958
Osmadvacetiletý pilot byl velkou nadějí britského motorsportu, ale osudným se mu stal poslední závod sezóny v marocké Casablance. Motor jeho vozu Vanwall se zadřel a následoval náraz do bariéry. Jezdec nebyl prakticky zraněn, ale monopost začal hořet a dezorientovaný Stuart začal pobíhat a trvalo nějakou dobu, než se ho podařilo zdravotníky polapit a uhasit plameny.
Bohužel popáleniny byly tak vážné, že jim šest dní po havárii v nemocnici podlehl. Jeho smrt měla na majitele stáje Tony Vanderwella takový vliv, že se úplně stáhl ze světa motoristického sportu.
Stuart Lewis-Evans – GP Maroka 1958
Osmadvacetiletý pilot byl velkou nadějí britského motorsportu, ale osudným se mu stal poslední závod sezóny v marocké Casablance. Motor jeho vozu Vanwall se zadřel a následoval náraz do bariéry. Jezdec nebyl prakticky zraněn, ale monopost začal hořet a dezorientovaný Stuart začal pobíhat a trvalo nějakou dobu, než se ho podařilo zdravotníky polapit a uhasit plameny.
Bohužel popáleniny byly tak vážné, že jim šest dní po havárii v nemocnici podlehl. Jeho smrt měla na majitele stáje Tony Vanderwella takový vliv, že se úplně stáhl ze světa motoristického sportu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host