Andretti Mario (1940)
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64780
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Andretti Mario (1940)
Andretti Mario USA
narození 28.2.1940 Montona
ve F1 1968-1972,1974-1982
první start 1968 GP USA Watkins Glen
poslední start 1985 GP USA Las Vegas
mistr světa-1978 Lotus
narození 28.2.1940 Montona
ve F1 1968-1972,1974-1982
první start 1968 GP USA Watkins Glen
poslední start 1985 GP USA Las Vegas
mistr světa-1978 Lotus
dali 1951
- Achard
- 23 vítězství
- Příspěvky: 23064
- Registrován: 13 lis 2006, 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Andretti Mario (1940)
Mario Andretti 1982
Andretti zaskakoval na začátku sezony u Williamsu za Reutemanna, který ukončil kariéru a na konci sezony u Ferrari za zraněného Pironiho.
Andretti zaskakoval na začátku sezony u Williamsu za Reutemanna, který ukončil kariéru a na konci sezony u Ferrari za zraněného Pironiho.
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64780
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64780
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64780
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: Andretti Mario (1940)
První závod Maria Andrettiho
Italsko-americká závodnická legenda, Mario Andretti, dlouho váhala se vstupem do F1. Andretti měl však na rozdíl od jiných závodníků dveře dokořán. Roku 1965 byl Andretti nejlepším nováčkem v Indy 500, to velmi zapůsobilo na majitele stáje Lotus Colina Chapmana, který byl přítomen. Nabídl Andrettimu sedačku, ten však trochu váhal a tak mu jednoduše řekl: „Až budeš připraven, zavolej mi.“
Možnost, kterou v dnešní době nedostávají snad ani šampioni. Koncem roku 1968 měl Mario jasno – byl připraven, a tak zvedl telefon a dal se s Chapmanem do řeči. V úvahu připadala Velká Cena Itálie v Monze a Velká Cena USA.
Andretti tedy i se svým rivalem ze severoamerických formulí Bobby Unserem vydal do Monzy. Unser měl závodit za BRM a Andretti za již zmíněný Lotus. Některé týmy však protestovaly proti jejich startu kvůli nedostatku zkušeností.
Kamenem úrazu, ale bylo to, že Andretti a Unser měli ještě tento víkend jeden závod v USA, který pro ně byl důležitý, a nesměli jej promeškat. Po sobotní kvalifikaci tak odjeli do Milána a odtud letěli zpět do USA. Platilo však tehdy pravidlo, že se závodník nesmí během 24 hodin účastnit zároveň žádného dalšího podniku. A bylo oznámeno, že pokud opustí víkend Velké Ceny, nebudou se moct účastnit závodu. Andretti a Unser se tak zpět už nevrátili.
Andretti se ale o měsíc později znovu objevil ve voze Lotus ve Velké Ceně USA. Už to samo o sobě je zázrak, když vezmeme, že většina manažerů v F1 jsou egoističtí žraloci a odmítnutí závodit je pro ně urážkou. Chapman v sobě dokázal potlačit ego a dal Andrettimu druhou možnost.
Tentokrát Andretti vydržel v dějišti závodu celý víkend. V sobotu před domácím publikem zvítězil v kvalifikaci těsným rozdílem 0.07 sekundy před Jackie Stewartem na Matře. Jeho první závod však z jeho strany nebyl špatným počínáním, po prvních kolech se před něj dostal pouze Stewart, kterého začal dohánět, avšak jeho přední křídlo utrpělo defekt, který opravovali v boxech. Andretti se vrátil na trať třináctý. Po třiatřicátém kole ho už definitivně zradil vůz a kvůli poruše spojky musel odstoupit.
Andretti se ještě několikrát občasně objevil ve Velké Ceně F1, přičemž se mu jako jednomu z mála podařilo zvítězit při debutu s vozem Ferrari. Získal tím i své první vítězství (rok 1971). Ve formuli jedna zakotvil až v roce 1975 u týmu Parnelli, a roku 1978 se s Lotusem stal světovým šampionem.
Italsko-americká závodnická legenda, Mario Andretti, dlouho váhala se vstupem do F1. Andretti měl však na rozdíl od jiných závodníků dveře dokořán. Roku 1965 byl Andretti nejlepším nováčkem v Indy 500, to velmi zapůsobilo na majitele stáje Lotus Colina Chapmana, který byl přítomen. Nabídl Andrettimu sedačku, ten však trochu váhal a tak mu jednoduše řekl: „Až budeš připraven, zavolej mi.“
Možnost, kterou v dnešní době nedostávají snad ani šampioni. Koncem roku 1968 měl Mario jasno – byl připraven, a tak zvedl telefon a dal se s Chapmanem do řeči. V úvahu připadala Velká Cena Itálie v Monze a Velká Cena USA.
Andretti tedy i se svým rivalem ze severoamerických formulí Bobby Unserem vydal do Monzy. Unser měl závodit za BRM a Andretti za již zmíněný Lotus. Některé týmy však protestovaly proti jejich startu kvůli nedostatku zkušeností.
Kamenem úrazu, ale bylo to, že Andretti a Unser měli ještě tento víkend jeden závod v USA, který pro ně byl důležitý, a nesměli jej promeškat. Po sobotní kvalifikaci tak odjeli do Milána a odtud letěli zpět do USA. Platilo však tehdy pravidlo, že se závodník nesmí během 24 hodin účastnit zároveň žádného dalšího podniku. A bylo oznámeno, že pokud opustí víkend Velké Ceny, nebudou se moct účastnit závodu. Andretti a Unser se tak zpět už nevrátili.
Andretti se ale o měsíc později znovu objevil ve voze Lotus ve Velké Ceně USA. Už to samo o sobě je zázrak, když vezmeme, že většina manažerů v F1 jsou egoističtí žraloci a odmítnutí závodit je pro ně urážkou. Chapman v sobě dokázal potlačit ego a dal Andrettimu druhou možnost.
Tentokrát Andretti vydržel v dějišti závodu celý víkend. V sobotu před domácím publikem zvítězil v kvalifikaci těsným rozdílem 0.07 sekundy před Jackie Stewartem na Matře. Jeho první závod však z jeho strany nebyl špatným počínáním, po prvních kolech se před něj dostal pouze Stewart, kterého začal dohánět, avšak jeho přední křídlo utrpělo defekt, který opravovali v boxech. Andretti se vrátil na trať třináctý. Po třiatřicátém kole ho už definitivně zradil vůz a kvůli poruše spojky musel odstoupit.
Andretti se ještě několikrát občasně objevil ve Velké Ceně F1, přičemž se mu jako jednomu z mála podařilo zvítězit při debutu s vozem Ferrari. Získal tím i své první vítězství (rok 1971). Ve formuli jedna zakotvil až v roce 1975 u týmu Parnelli, a roku 1978 se s Lotusem stal světovým šampionem.
Re: Andretti Mario (1940)
Mario Andretti
6 hodin Watkins Glen 1970 12 hodin Sebring 1971 6 hodin Daytona 1972 1000 km de Brands Hatch 1972 500 mil Indianapolis 1974
6 hodin Watkins Glen 1970 12 hodin Sebring 1971 6 hodin Daytona 1972 1000 km de Brands Hatch 1972 500 mil Indianapolis 1974
- Achard
- 23 vítězství
- Příspěvky: 23064
- Registrován: 13 lis 2006, 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Andretti Mario (1940)
500 mil Indianapolis 1969
Andretti dojel druhý, ale po penalizaci vítěze prohlášen za vítěze. Ale penalizace byla později zrušena, takže nakonec byl druhý.
500 mil Indianapolis 1973
500 mil Indianapolis 1981Andretti dojel druhý, ale po penalizaci vítěze prohlášen za vítěze. Ale penalizace byla později zrušena, takže nakonec byl druhý.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host